Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Loretto Bekijk Berichten
    Ik vond dit ook, maar heb die "Gear suggestion" meteen uitgeschakeld via de MMI.

Greetz Loretto
    Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
    Mijn wagen geeft aan dat ik vanaf 74 km/h in zesde moet rijden (2.0 TDi)
    Is voor het comfort tijdens cruisen gewoon het meest aangenaam. Ik volg dat dus wel, schakel terug als ik wil acceleren)

Daarom heb ik dus een Multitronic gekozen hé Heb je altijd de beste versnelling!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten

Je drukt de hendel te ver naar achteren. Als je hem slechts lichtjes naar achteren duwt valt de CC af maar blijft de snelheid opgeslagen in het geheugen.
      Thanks. Hebt het daarnet even getest en ik duwde de hendel idd te ver naar achteren. Is een stuk handiger nu ik dit weet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
        Nu ik in het bezit ben van mijn nieuwe A4 is natuurlijk de volgende stap aangebroken: hoe de wagen zo goed mogelijk onderhouden vanbinnen en vanbuiten.

Heeft er iemand enige goede raad mbt het onderhouden van het koetswerk?
        Bij de garage kon ik een lakpantser laten zetten (kost 145 euro) maar ik weet niet of dit effectief zoveel verschil maakt? Iemand ervaring mee?

En wat met de onderhoudsproducten. Er zijn zoveel verschillenden merken en soorten producten op de markt maar zijn ze wel allemaal even goed? Ik ben op zoek naar een goede shampoo + wax zodat de wagen mooi zijn glans behoudt. En ook een goede reiniger voor de alu velgen.

Bij de aflevering van de wagen krijg je zo'n set met staaltjes mee van Audi onderhoudsproducten maar ik veronderstel dat er wel producten op de markt zijn die evengoed (of zelfs beter) zijn?
        Niemand die tips/suggesties heeft mbt het onderhoud? Of gaan jullie allemaal naar de carwash?

Comment

• Er is een specifiek subforum op dit forum waar je met al je vragen terecht kan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
            Daarom heb ik dus een Multitronic gekozen hé Heb je altijd de beste versnelling!
            Zouden onze a4's met multitronic nu achter elkaar op de band staan? morgen al donderdag, nog een 2-tal weekjes geduld... duurt lang als je wacht!

Comment

Thanks. Hebt het daarnet even getest en ik duwde de hendel idd te ver naar achteren. Is een stuk handiger nu ik dit weet

Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
              Niemand die tips/suggesties heeft mbt het onderhoud? Of gaan jullie allemaal naar de carwash?
              Neen geen carwash hier. Ik ga naar carwash-box, dat ik ga aanvullen met een wax-beurtje zo nu en dan

Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
              Pas vanf het moment dat je wagen geleverd is met multitronic... enkele maanden later dan de mijne dus
              Ik rijd zelf altijd in de juiste versnelling. Iemand die dat betwist mag de rest van de rit te voet verder (of zoals ze in 't Frans zeggen "Le chef a toujours raison, même quand il a tort)
              BMW 420dA : >>>

Comment

Ja, je kunt je CC uitzetten met het hendeltje maar dan verlies je je instelling hé. Als je het hendeltje dan terug naar voren duwt, moet je je snelheid opnieuw bepalen. Dat is niet erg handig als je dat telkens moet doen na eventjes afremmen hé. Bij mijn vroegere wagen kon ik, wanneer ik een voorligger naderde en eventjes moets afremmen, gewoon mijn koppeling induwen, wat vertragen, en nadien terug cc induwen zodat hij weer op speed kwam. De enige optie die je bij Audi hebt is je rem induwen maar dat is wel lastig voor de wagen achter ja. Die denkt dat je 'in de remmen' gaat terwijl je eigenlijk gewoon je CC uit wil zetten ...
                Het is wel mogelijk om de CC af te zetten met het hendeltje, de indgestelde snelheid blijft dan wel behouden. Persoonlijk vind ik de hendel ook wel op een goede plaats staan. hij mocht mss wel iets langer zijn. Soit, ik heb de ACC en eens je dit hebt , wil je niets anders meer. je zal de situatie zeker herkennen , je rijdt in het 2e rijvak van de autosnelweg en de voorligger rijdt iets trager dan uzelf, en wil het toch niet lukken zeker je kan niet op het derde rijvak, want er komt juist een andere wagen aan.dus druk maar op de rem en stel de cc maar opnieuw in. (in dit geval vind ik het al een verbeteringen als het systeem zich niet uitschakeld als je enkel ontkoppeld). Dit jaar was het echt opvallend op de autosnelweg in Frankrijk (payages) dat de meeste Fransen allen blijven rijden in het derde rijvak. dit alles is het gevolg van de hoge snelheidsboetes en het puntensysteem op het rijbewijs. dus men blijft maar op het derde rijvak rijden. (om razend van te worden) alleen zie ik deze tendens ook meer en meer bij ons. (en vnl de Hollanders doen dit al jaren)
                Voor wat de trekhaak betreft.ik heb de originele gekocht , was 920€ als ik dan lees dat er een grotere radiator enz geplaatst wordt en ik weet ook dat de ESP er rekening mee houdt dat er iets aanhangt (evenals de APS , zelfs de camera laat de lijnen weg ) dan vind ik 700€ toch veel geld om achteraf te laten plaatsen. maar ja da's ieder zijn mening.

Comment

Pas vanf het moment dat je wagen geleverd is met multitronic... enkele maanden later dan de mijne dus
                  Ik rijd zelf altijd in de juiste versnelling. Iemand die dat betwist mag de rest van de rit te voet verder (of zoals ze in 't Frans zeggen "Le chef a toujours raison, même quand il a tort)
                  Tja.. op een leuke extra optie moet je soms wachten hé..

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat de motor altijd het ideale koppel geeft en de multitronic op die manier altijd de meest economische/optimale versnelling kiest.

Het was niet echt een aanval op het schakelen op zich. En met een multitronic kan ook nog altijd manueel geschakeld worden hé. Maar ik kan me niet bedenken wanneer ik dat zou gebruiken..

Nog effe wachten op die van mij. Hij wordt deze week gemaakt. nog 2 weken!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door StijnD Bekijk Berichten
                    Zouden onze a4's met multitronic nu achter elkaar op de band staan? morgen al donderdag, nog een 2-tal weekjes geduld... duurt lang als je wacht!
                    Voor zover ik gehoord heb, was de mijne al van de band gerold toen ze nog aan de jouwe moesten beginnen. Maar blijkbaar waren de schroefjes voor het vastmaken van het cigarettenasbakje op. En nu heeft heel de productie 10 weken vertraging. Door een staking bij cigarettenbakjesschroefsupport inc. in een buurdorp van Ingolstadt staken de werknemers namelijk omdat ze het beu waren om altijd de schroefdraad met de hand te moeten draaien ipv machinaal. Bovendien willen ze het bedrijf naar China verhuizen, omdat die daar minder klagen. De sociale onderhandelingen zitten muurvast. Mijn wagen kon echter nog net op transport!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
                      Voor zover ik gehoord heb, was de mijne al van de band gerold toen ze nog aan de jouwe moesten beginnen. Maar blijkbaar waren de schroefjes voor het vastmaken van het cigarettenasbakje op. En nu heeft heel de productie 10 weken vertraging. Door een staking bij cigarettenbakjesschroefsupport inc. in een buurdorp van Ingolstadt staken de werknemers namelijk omdat ze het beu waren om altijd de schroefdraad met de hand te moeten draaien ipv machinaal. Bovendien willen ze het bedrijf naar China verhuizen, omdat die daar minder klagen. De sociale onderhandelingen zitten muurvast. Mijn wagen kon echter nog net op transport!
                      Tiens, zijn die schroefjes anders in de MultiTronic versie dan de standaardversie

Geen leedvermaak, ik heb ook langer dan voorzien op mijn wagen moeten wachten...
                      BMW 420dA : >>>

Comment

• Heb net gemerkt dat je CC ook uitschakelt als je 5 seconden de koppeling indrukt...

Wie van de forumgangers reed vorige week naast mij op de antwerpse ring met een identieke kwartzgrijze avant?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door n3bur Bekijk Berichten
                          Heb net gemerkt dat je CC ook uitschakelt als je 5 seconden de koppeling indrukt...

Wie van de forumgangers reed vorige week naast mij op de antwerpse ring met een identieke kwartzgrijze avant?
                          ik alle dagen maar dan met een Meteoorgrijze avant.

Comment

Tiens, zijn die schroefjes anders in de MultiTronic versie dan de standaardversie
                            .
                            Ah natuurlijk! In een multitronic versie gaat de asbak vanzelf open als je er met een cigaret in de buurt komt. Bij een handgeschakelde moet je zoals het woord het zelf zegt, het bakje met de hand opendoen.. tsssss Waar denk je anders dat ze die 2299 euro in investeren????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                              voila zie hier enkele foto's van mijn A4 Avant S-Line die ik sinds gisteren heb.
                              Vroeger had ik een A4 Avant B6, het is dag en nacht verschil met deze wagen,
                              wauw.
                              heb je deze foto ook in ietske groter formaat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door n3bur Bekijk Berichten
                                wauw.
                                heb je deze foto ook in ietske groter formaat?
                                kan je me PM en , dan stuur ik hem

Comment

• ik heb in 2005 een originele trekhaak op een vroeger model laten plaasten, om zeker te zijn dat aan mijn wagen niet "geprutst" werd (o.m. wat de bekabeling betreft)
                                  het was wel duurder dan een Bosal of zo, maar niet meer dan 700 euros

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                                    voila zie hier enkele foto's van mijn A4 Avant S-Line die ik sinds gisteren heb.
                                    Vroeger had ik een A4 Avant B6, het is dag en nacht verschil met deze wagen,

Geil

Comment

• Vandaag m'n eerste Avant in het echt gezien die ik mooi vond. Zwart met niets op, blanco nummerplaat YPI-xxx en vooraan LEDs aan met Xenon lichten. Geen S-Line maar wel verlaagd, alleen de 16" banden staken wat af maar voor de rest subliem. Vooral de voorkant met het lichtspel is mooi (xenon versies hé)

Beetje zoals die van Dieterdp dus, nice one!

Ik ga es moeten leren foto's nemen al rijdend hé

Comment

• Dit is de A4 Avant zoals ik van plan ben om hem binnenkort te bestellen:

- Audi A4 Avant 2.0 TDI 120 PK
                                        - Buitenkleur: meteoorgrijs pareleffect
                                        - Binnenkleur: lichtgrijs leder/alcantara

Opties:
                                        - 7sp. "Structure" 17" velgen
                                        - Xenon plus koplampen
                                        - Verchroomde dakrails
                                        - Verchroomde vensteromlijsting
                                        - Pack Lifestyle Plus (GPS, cruise control, parkeersensoren, ...)
                                        - Audi Music Interface
                                        - Audi Soundsystem
                                        - Multifunctiesportstuur
                                        - Sportzetels leder/alcantara

Iemand nog suggesties (do's or don'ts)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
                                          Dit is de A4 Avant zoals ik van plan ben om hem binnenkort te bestellen:

- Audi A4 Avant 2.0 TDI 120 PK
                                          - Buitenkleur: meteoorgrijs pareleffect
                                          - Binnenkleur: lichtgrijs leder/alcantara

Opties:
                                          - 7sp. "Structure" 17" velgen
                                          - Xenon plus koplampen
                                          - Verchroomde dakrails
                                          - Verchroomde vensteromlijsting
                                          - Pack Lifestyle Plus (GPS, cruise control, parkeersensoren, ...)
                                          - Audi Music Interface
                                          - Audi Soundsystem
                                          - Multifunctiesportstuur
                                          - Sportzetels leder/alcantara

Iemand nog suggesties (do's or don'ts)?
                                          Mooie samenstelling!
                                          Misschien nog een servotronicske en hill hold assist ofzo..? Licht pakket is ook wel een must have... anders geen verlichte make-up spiegeltjes voor 't chickietje naast je en op zo'n bak is dat nogal lullig

Comment

Working...
                                          X