Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
    Mooie samenstelling!
    Misschien nog een servotronicske en hill hold assist ofzo..? Licht pakket is ook wel een must have... anders geen verlichte make-up spiegeltjes voor 't chickietje naast je en op zo'n bak is dat nogal lullig
    Thx!

Het probleem is dat het leasingbudget al werkelijk tot op de eurocent opgebruikt is. De enige manier om opties toe te voegen is om iets weg te laten of de sportzetels te vervangen door het lounge pack, dan heb ik weer wat speelruimte. Maar ik vind die sportzetels net zo leuk

Servotronic zegt mij niet zoveel, lees daar niet zo'n positieve zaken over in autotijdschriften.

De andere opties die je noemt heb ik ook al zitten aan denken. Maar ja, ik weet niet wat weg te laten in de plaats.

Bovendien is het chickie in kwestie een Westvlaamse die nogal zuinig omspringt met centen en niet wil dat ik zelf bijleg bij mijn leasingbudget.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
      Thx!
      Bovendien is het chickie in kwestie een Westvlaamse die nogal zuinig omspringt met centen en niet wil dat ik zelf bijleg bij mijn leasingbudget.
      Ik wist niet dat Westvlamingen zo waren, dacht dat dat hollanders waren

Mooie configuratie!

Comment

Dit is de A4 Avant zoals ik van plan ben om hem binnenkort te bestellen:

- Audi A4 Avant 2.0 TDI 120 PK
        - Buitenkleur: meteoorgrijs pareleffect
        - Binnenkleur: lichtgrijs leder/alcantara

Opties:
        - 7sp. "Structure" 17" velgen
        - Xenon plus koplampen
        - Verchroomde dakrails
        - Verchroomde vensteromlijsting
        - Pack Lifestyle Plus (GPS, cruise control, parkeersensoren, ...)
        - Audi Music Interface
        - Audi Soundsystem
        - Multifunctiesportstuur
        - Sportzetels leder/alcantara

Iemand nog suggesties (do's or don'ts)?
        Bekijk mijn config eens. Bijna krakdezelfde wagen. Onze alcantara is zwart ipv grijs (onderhoudskwestie). De gewone 16" aero velgen die we bij de 'lifestyle plus' krijgen. Wij hebben nog 'pack lounge' , het verlichtingspakket, buitenspiegels 'pack2', isofix voorbereiding en 'zonder kentekens genomen. 136pk was ook het minimum voor ons. Voor de rest hetzelfde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
          Mooie samenstelling!
          Licht pakket is ook wel een must have... anders geen verlichte make-up spiegeltjes voor 't chickietje naast je en op zo'n bak is dat nogal lullig
          Persoonlijk volledig mee eens! Dat dit een optie is, is voor mij onbegrijpelijk op zo'n wagen

Comment

Thx!

Het probleem is dat het leasingbudget al werkelijk tot op de eurocent opgebruikt is. De enige manier om opties toe te voegen is om iets weg te laten of de sportzetels te vervangen door het lounge pack, dan heb ik weer wat speelruimte. Maar ik vind die sportzetels net zo leuk

Servotronic zegt mij niet zoveel, lees daar niet zo'n positieve zaken over in autotijdschriften.

De andere opties die je noemt heb ik ook al zitten aan denken. Maar ja, ik weet niet wat weg te laten in de plaats.

De alu's van het 'lifestyle plus' nemen. Kan je achteraf nog altijd veranderen, tenzij de westvlaamse een hardnekkige is natuurlijk.
            De rest kan je achteraf niet meer aanpassen natuurlijk. Ik zou zoals reeds vermeld door renio toch zeker het verlichtingspakket nemen. Geeft toch een zekere meerwaarde aan de wagen, en anders is zelfs het handschoenkastje niet eens verlicht!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nickvm Bekijk Berichten
              Bekijk mijn config eens. Bijna krakdezelfde wagen.
              Dat zou ik niet durven zeggen, je hebt nog een pak meer opties en een zwaardere motor Enkel wat de 17" velgen betreft sta ik "een stapje voor" op jou als ik het zo mag uitdrukken. Dat is een heel dure optie en heb al zitten denken om die weg te laten en bij 16" te blijven en zo meer andere opties te kiezen, maar ik ben bang om er achteraf spijt van te krijgen. Mijn Volvo V50 heeft 15" velgen en dat vind ik ook net een maatje te klein, net zoals ik 16" op de A4 een maatje te klein vind.

Oorspronkelijk geplaatst door Nickvm Bekijk Berichten
              Onze alcantara is zwart ipv grijs (onderhoudskwestie).
              Ik heb dit ook gevraagd aan de verkoper en hij zei dat grijs alcantara best goed te onderhouden is en dat ik mij daar zeker geen zorgen hoef over te maken.

In het zwart is uiteraard ook niet lelijk maar ik wou eens iets anders (lichter) omdat ik nu al vier jaar in een V50 met zwart leder rondbol.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nickvm Bekijk Berichten
                Persoonlijk volledig mee eens! Dat dit een optie is, is voor mij onbegrijpelijk op zo'n wagen
                Inderdaad, idem voor het opbergpakket. Dat je moet bijbetalen voor eenvoudige netjes achterop de zetels, een afsluitbaar handschoenenkastje en nog wat vanzelfsprekende prullen, daar kan ik echt niet bij.

Comment

Ik heb dit ook gevraagd aan de verkoper en hij zei dat grijs alcantara best goed te onderhouden is en dat ik mij daar zeker geen zorgen hoef over te maken.
                  Ik wilde ook liefst het lichtgrijs, maar onze verkoper raadde dat af. Daarom maar zwart genomen, maar als je er op tijd je werk in steekt zal het volgens mij inderdaad best proper blijven.

Trouwens al een mooie config hoor. Ik zou ook graag nog enkele optie's bijnemen, maar het moet ergens stoppen hé!

Comment

• Inderdaad jammer dat het verlichtingspakket en het opbergpakket een optie zijn op zo een auto.

Ik sta op het punt om er ook ene te bestellen. Alleen twijfel ik nog aan de servotronic. Ik ga eerst testrijden met een exemplaar dat deze optie heeft. Hopelijk hebben ze ook ene staan zonder. Maar is het echt de moeite om deze optie te nemen?

Thx

Comment

• Ze kunnen dat gerust standaard maken hoor. Dan komt de prijs van die opties gewoon bij de basisprijs bij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        Ze kunnen dat gerust standaard maken hoor. Dan komt de prijs van die opties gewoon bij de basisprijs bij
                        Dat is dan maar zo, ik had er nog niet eens bij stilgestaan dat die zaken niét standaard waren, zo triviaal zijn ze.

Men kan zo de stuurbekrachtiging en centrale vergrendeling ook terug op de optielijst beginnen zetten.

Comment

Dat is dan maar zo, ik had er nog niet eens bij stilgestaan dat die zaken niét standaard waren, zo triviaal zijn ze.

Men kan zo de stuurbekrachtiging en centrale vergrendeling ook terug op de optielijst beginnen zetten.
                          Hebben ze al met de airco gedaan, dual was standaard. Nu is het één-zone of betalen als je er 3 wil
                          Maar lichtpakket is bij al die grote merken zo, pech voor de mensen die dat vergeten te bestellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                            Nu is het één-zone of betalen als je er 3 wil
                            ... of als je het lelijk uitzicht achteraan de middenconsole niet wilt :

Maar lichtpakket is bij al die grote merken zo, pech voor de mensen die dat vergeten te bestellen
                            Ik denk het gewoon bewust niet te bestellen, 'k ga er geen leuke optie uit mijn huidige optielijst voor laten.
                            Last edited by boo-lee; 28/08/2008, 18:23.

Comment

• bij een één-zone is dat ook digitaal aangeduid of enkel op de 3-zone

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V-TIE Bekijk Berichten
                                bij een één-zone is dat ook digitaal aangeduid of enkel op de 3-zone
                                Dan zie je dat op de MMI.

Pak dat lichtpakket toch maar, is s'nachts anders maar een kale auto.
                                Betaal het desnoods zelf hé, is maar 130euro maar kan vree handig zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timpie1978 Bekijk Berichten
                                  Inderdaad jammer dat het verlichtingspakket en het opbergpakket een optie zijn op zo een auto.

Ik sta op het punt om er ook ene te bestellen. Alleen twijfel ik nog aan de servotronic. Ik ga eerst testrijden met een exemplaar dat deze optie heeft. Hopelijk hebben ze ook ene staan zonder. Maar is het echt de moeite om deze optie te nemen?

Thx
                                  Als je nog 2 weken kan wachten, kan ik het je vertellen hoe het is met Servotronic..

Ik heb testgereden zonder, en het stuur voelde een beetje stroef aan? Ik heb echter nooit met servotronic gereden dus het zal een verrassing zijn..

Comment

• Weet er iemand welke lichtjes er aan gaan bij de coming-home leaving home functie?

Gaan de led's ook aan als je een Xenon pakketje hebt?

Lijkt me wel stoer. Je opent de wagen van ver en dan lichten zo die ledjes op en de mistlichten enz..

Een maat van mij heeft de laatste 3 reeks van BMW en die heeft zo van die led's in de deurklinken van de buitenkant! Leuk als die de wagen opent dan gaan die branden en dan lijkt het alsof de wagen "tot leven komt"

(vooral denk ik omdat alle lampjes geleidelijk aan beginnen te branden)

Ik weet niet hoe dit bij mijn Audi zal zijn..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
                                      Weet er iemand welke lichtjes er aan gaan bij de coming-home leaving home functie?

Gaan de led's ook aan als je een Xenon pakketje hebt?

Lijkt me wel stoer. Je opent de wagen van ver en dan lichten zo die ledjes op en de mistlichten enz..

Een maat van mij heeft de laatste 3 reeks van BMW en die heeft zo van die led's in de deurklinken van de buitenkant! Leuk als die de wagen opent dan gaan die branden en dan lijkt het alsof de wagen "tot leven komt"

(vooral denk ik omdat alle lampjes geleidelijk aan beginnen te branden)

Ik weet niet hoe dit bij mijn Audi zal zijn..
                                      enkel de achterlichten, verlichting binnenin en de mistlichten gaan aan bij de leaving/coming home.

Comment

Dat zou ik niet durven zeggen, je hebt nog een pak meer opties en een zwaardere motor Enkel wat de 17" velgen betreft sta ik "een stapje voor" op jou als ik het zo mag uitdrukken. Dat is een heel dure optie en heb al zitten denken om die weg te laten en bij 16" te blijven en zo meer andere opties te kiezen, maar ik ben bang om er achteraf spijt van te krijgen. Mijn Volvo V50 heeft 15" velgen en dat vind ik ook net een maatje te klein, net zoals ik 16" op de A4 een maatje te klein vind.
                                        Mijn advies : schrap de chrome dakrails. Donkere wagen zonder chromé dakrails is mooier dan met volgens mij.
                                        Zoniet : schrap de 17" en voeg voor 1000 EUR extra's toe (verlichtingspakket, ..)

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Ze kunnen dat gerust standaard maken hoor. Dan komt de prijs van die opties gewoon bij de basisprijs bij
                                        Heeft niets met de kostprijs te maken maar wel met marketing. Extra marge voor een optie die bijna iedereen aankruist
                                        Net hetzelfde met de BT telefoon : veel leasewagenrijders moeten deze optie aankruisen vanwege de lease-policy van het bedrijf, dus zetten we de prijs net niet aan 1000 EUR... kassa kassa
                                        BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                          Pak dat lichtpakket toch maar, is s'nachts anders maar een kale auto.
                                          Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar bij mij branden er geen lampjes in mijn auto als ik 's nachts aan het rijden ben.

Als ik de optie zo bekijk:
                                          - verlichte make-up spiegels ==> I couldn't care less
                                          - spotjes achteraan ==> er rijdt achteraan vrijwel nooit iemand mee en als ze meerijden mogen ze al blij zijn dat ze mogen meerijden
                                          - verlicht handschoenenkastje ==> Kan inderdaad nuttig zijn
                                          - verlichte voetenruime ==> tsja, vind ik nu ook niet zo erg belangrijk ...
                                          - verlichte portieren ==> ok, positief voor de veiligheid
                                          - ...

Al bij al toch veel geld voor weinig ... Het is trouwens 230 euro voor het lichtpakket, geen 130 euro!

Ik zal er nog eens over nadenken, misschien leg ik er zelf voor bij, maar ik zie mij echt niet veel andere opties schrappen, ook de verchroomde dakrailing niet (vind dit net op een A4 in donker kleur wél mooi, op lichte kleur vind ik het net eerder overbodig).
                                          Last edited by boo-lee; 28/08/2008, 23:44.

Comment

Working...
                                          X