Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • na ongeveer 800 km even mijn ervaringen,

    de wagen is zalig om mee te rijden, de sline verening is ok, maar moest je iedere dag 400 km rijden zou het pijnelijk zijn aan de rug vrees ik. Verbruik heb ik nog niet echt zicht op, op cruise control op autoweg tussen 5,5 en 6,5 , in de bebouwde kom 7, a 8. Deze week nog gesprek gehad met iemand van garage, blijkbaar verbruikt de nieuwe 2.0 TDI dus meer dan de vorige, kan tot een liter meer zijn.

    SD kaartje getest, werkt perfect, veel makkelijker dan een berg cd's in je wagen leggen.

    enige minpuntjes, schakelen is wat stroef, maar dit zou moeten weggaan na verloop van tijd.
    tweede minpuntje, wist ik op voorhand, de 2.0 TDI 136 is leuk, maar het mag ietsjes meer zijn. Daarom denk ik van op termijn hem naar 170 pk te brengen, Audi zou dit zelf kunnen doen binnenkort, dus wie weet

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
      tweede minpuntje, wist ik op voorhand, de 2.0 TDI 136 is leuk, maar het mag ietsjes meer zijn. Daarom denk ik van op termijn hem naar 170 pk te brengen, Audi zou dit zelf kunnen doen binnenkort, dus wie weet
      Hehe, join my club

      Wel spijtig van het verbruik, t'was al niet zo denderend

      Comment


      • en gaat iets minder gevoelig zijn aan aquaplanning

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Detonator Bekijk Berichten
          Ik haal ook niet veel meer dan 750 km met een volle tank (ik kan zo ook rond de 55l bijtanken iedere keer).
          Na tanken kan ik volgens de boordcomputer dik 900 km halen, maar dat zit er in de praktijk niet echt in.
          Nu weet ik niet wat jouw rijstijl is natuurlijk. Ik rijd nogal goed door.
          Met mijn vorige A4 avant haalde ik wel gemakkelijk 850 km met een vergelijkbare rijstijl.
          nieuwe generatie diesels : aangenamer, minder zuinig... alles heeft zijn prijs

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
            na ongeveer 800 km even mijn ervaringen,

            de wagen is zalig om mee te rijden, de sline verening is ok, maar moest je iedere dag 400 km rijden zou het pijnelijk zijn aan de rug vrees ik. Verbruik heb ik nog niet echt zicht op, op cruise control op autoweg tussen 5,5 en 6,5 , in de bebouwde kom 7, a 8. Deze week nog gesprek gehad met iemand van garage, blijkbaar verbruikt de nieuwe 2.0 TDI dus meer dan de vorige, kan tot een liter meer zijn.

            SD kaartje getest, werkt perfect, veel makkelijker dan een berg cd's in je wagen leggen.

            enige minpuntjes, schakelen is wat stroef, maar dit zou moeten weggaan na verloop van tijd.
            tweede minpuntje, wist ik op voorhand, de 2.0 TDI 136 is leuk, maar het mag ietsjes meer zijn. Daarom denk ik van op termijn hem naar 170 pk te brengen, Audi zou dit zelf kunnen doen binnenkort, dus wie weet
            Iemand die hier al iets meer van weet -> opdrijven 136 naar 170 door AUDI zelf?
            Kben benieuwd wat ze daarvoor gaan vragen...

            Wij hebben ook nen 136pk besteld, maar ik zou toch ook wel graag naar 170 gaan hoor!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door g_men01 Bekijk Berichten
              Iemand die hier al iets meer van weet -> opdrijven 136 naar 170 door AUDI zelf?
              Kben benieuwd wat ze daarvoor gaan vragen...

              Wij hebben ook nen 136pk besteld, maar ik zou toch ook wel graag naar 170 gaan hoor!
              Normaal ABT-tuning voor een 800euro met behoudt van garantie.
              MAAR je krijgt andere papieren dus hogere taks/verzekering. Hoe het met de BIV zit omdat je andere papieren krijgt weet ik niet.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                Normaal ABT-tuning voor een 800euro met behoudt van garantie.
                MAAR je krijgt andere papieren dus hogere taks/verzekering. Hoe het met de BIV zit omdat je andere papieren krijgt weet ik niet.
                Zou je niets kunnen regelen met de garage? Dat ze per ongeluk de papieren vergeten aan te passen? Als goede Belgen onder mekaar? Zal wel niet vrees ik..

                Comment


                • De garage is verplicht van dat aan te geven ze, denk niet dat ze hun dat gaan riskeren

                  En wat de BIV betreft, die ga je idd moeten bijpassen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    De garage is verplicht van dat aan te geven ze, denk niet dat ze hun dat gaan riskeren

                    En wat de BIV betreft, die ga je idd moeten bijpassen.


                    Ik dacht dat de garage enkel verplicht is de papieren van de verandering mee te geven;
                    wat je er dan met doet moet je zelf maar weten.
                    sigpic

                    Comment


                    • Mij hebben ze verteld dat ze dat rechtstreeks moeten aangeven ook. Heb er wel zelf verder geen ervaring mee, en het is niet de eerste keer dat ik meemaak dat een garage iets zegt wat niet klopt. Dus je zou gelijk kunnen hebben.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
                        Zou je niets kunnen regelen met de garage? Dat ze per ongeluk de papieren vergeten aan te passen? Als goede Belgen onder mekaar? Zal wel niet vrees ik..
                        Tot dat je eens een ongeval hebt en ze komen erop uit ... Dan heb je het wel dik vlaggen. Dan komt de verzekering nergens in tussen en kan je voor alles zelf opdraaien. Plus je loopt de kans om zowel strafrechterlijk als burgerrechterlijk (als er gewonden bij zijn) veroordeeld te worden.

                        Ik zou het dus niet riskeren om zomaar te chippen zonder dat aan te geven. Door een stom ongelukje kan heel je leven dan overhoop liggen ...

                        Comment


                        • De garage is niet verantwoordelijk noch verplicht om dit door te geven aan de bevoegde instanties, daarentegen zullen ze de eigenaar wel een verklaring laten ondertekenen waarin deze bevestigd dat hij zelf het nodige zal ondernemen om deze aanpassingen aan de betrokken diensten door te geven.

                          Comment


                          • Ik vraag me überhaupt af of ze na een ongeval nog kunnen controleren hoeveel PK die wagen heeft.

                            Wie gaat zich daar nu mee bezighouden. Gaan ze een auto die total-loss is nog op de rollen proberen te krijgen? Of die chip nog gaan zoeken en proberen uit te lezen? 99/100 heeft dit ook al niets met het ongeval te maken. Als je nu van 136pk naar 500pk gaat en daarom de wagen niet meer onder controle kan houden of zo. Als je straks de ESP uitschakeld. Gaan ze dat dan ook nakijken? Daarbij als je de 2.7 TDI besteld, kan je net zo een ongeval krijgen. Wat is dan het verschil?? Dat het bij de ene op papier staat en de andere niet?

                            Ik weet wel hoe verzekeringen zijn, maar toch.. Er zijn ook grenzen.

                            Comment


                            • Chiptuning gaan ze niet gaan zoeken hoor, zo'n powerbox is al een ander verhaal omdat dit gewoon ergens onder de motorkap zit.

                              Enigste punt die ik zie is mss die carpass controle omdat ze je auto nu aan de computer hangen tijdens de keuring voor verkoop. Geen idee als ZIJ het dan kunnen zien.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
                                Ik vraag me überhaupt af of ze na een ongeval nog kunnen controleren hoeveel PK die wagen heeft.

                                Wie gaat zich daar nu mee bezighouden. Gaan ze een auto die total-loss is nog op de rollen proberen te krijgen? Of die chip nog gaan zoeken en proberen uit te lezen? 99/100 heeft dit ook al niets met het ongeval te maken. Als je nu van 136pk naar 500pk gaat en daarom de wagen niet meer onder controle kan houden of zo. Als je straks de ESP uitschakeld. Gaan ze dat dan ook nakijken? Daarbij als je de 2.7 TDI besteld, kan je net zo een ongeval krijgen. Wat is dan het verschil?? Dat het bij de ene op papier staat en de andere niet?

                                Ik weet wel hoe verzekeringen zijn, maar toch.. Er zijn ook grenzen.
                                We hebben het nochthans meegemaakt. Een collega had een paar jaar geleden een BMW320 met 136 PK. Hij had die laten chiptunen tot 150pk. Een tijd laten heeft hij een stom ongeval waarbij hij in een bocht begint te slippen en tegen een vangrail knalt. Wagen was niet perte-total maar de verzekering stuurde natuurlijk wel een expert om alles na te kijken en een schatting te maken. Den expert deed nogal grondig zijn werk en komt erop uit dat de wagen gechipt is naar 150pk (vraag me niet hoe). Gevolg: verzekering trekt zich volledig terug en weigert ook maar enige euro uit te betalen ook al heeft die tuning niets met het ongeval te maken.

                                Zo zitten de verzekeringsmaatschappijen vandaag de dag nu helaas eenmaal in elkaar. Als ze een reden kunnen vinden om een schadegeval niet te moeten te vergoeden dan zullen ze dat niet nalaten. Zeker bij zware schadegevallen en perte-totals.

                                Comment


                                • wist niet dat ze zo ver gingen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
                                    We hebben het nochthans meegemaakt. Een collega had een paar jaar geleden een BMW320 met 136 PK. Hij had die laten chiptunen tot 150pk. Een tijd laten heeft hij een stom ongeval waarbij hij in een bocht begint te slippen en tegen een vangrail knalt. Wagen was niet perte-total maar de verzekering stuurde natuurlijk wel een expert om alles na te kijken en een schatting te maken. Den expert deed nogal grondig zijn werk en komt erop uit dat de wagen gechipt is naar 150pk (vraag me niet hoe). Gevolg: verzekering trekt zich volledig terug en weigert ook maar enige euro uit te betalen ook al heeft die tuning niets met het ongeval te maken.

                                    Zo zitten de verzekeringsmaatschappijen vandaag de dag nu helaas eenmaal in elkaar. Als ze een reden kunnen vinden om een schadegeval niet te moeten te vergoeden dan zullen ze dat niet nalaten. Zeker bij zware schadegevallen en perte-totals.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door 190d Bekijk Berichten
                                    wist niet dat ze zo ver gingen

                                    Zeker weten, zo gaat het nu ...
                                    De verzekeringsagenten zijn niet meer "dom" en weten ook hoe de vork vaak in de steel zit.
                                    Als ze het echt smerig willen spelen geven ze dit ook nog aan bij de DIV
                                    Sintruin till I die

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten













                                      Ik stoor me ook aan de snelheidsweergave. Niet lineaire aanduiding (10-20-30-40-50-60-70-80-100-120-140-160)
                                      t' Streepje boven 70 is 75
                                      Eén streepje boven 120 is niet 125 maar 130.
                                      Ook die grote en kleine snelheidsaanduidingen zijn niet duidelijk (tenzij 20-40-60-80-100-120-140-160-180-... groot hadden aangeduid)
                                      BMW 420dA : >>>

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                        Ik stoor me ook aan de snelheidsweergave. Niet lineaire aanduiding (10-20-30-40-50-60-70-80-100-120-140-160)
                                        t' Streepje boven 70 is 75
                                        Eén streepje boven 120 is niet 125 maar 130.
                                        Ook die grote en kleine snelheidsaanduidingen zijn niet duidelijk (tenzij 20-40-60-80-100-120-140-160-180-... groot hadden aangeduid)
                                        ha ha ... ik ben dus niet alleen zo te denken
                                        een snelheidsmeter is voor mij iets dat men zelfs zonder echt ernaar te kijken kan ontcijferen
                                        dus voor mij liever een dikke wijzer op een héééél duidelijke klok (dat vinden ze ook bij BMW, Mercedes, Saab, enz enz enz....)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
                                          Tot dat je eens een ongeval hebt en ze komen erop uit ... Dan heb je het wel dik vlaggen. Dan komt de verzekering nergens in tussen en kan je voor alles zelf opdraaien. Plus je loopt de kans om zowel strafrechterlijk als burgerrechterlijk (als er gewonden bij zijn) veroordeeld te worden.

                                          Ik zou het dus niet riskeren om zomaar te chippen zonder dat aan te geven. Door een stom ongelukje kan heel je leven dan overhoop liggen ...
                                          Dit is enkel als ze kunnen aantonen dat de oorzaak van het ongeluk bij de chiptuning ligt. En dit weet ik van mijnen beste maat, die bij Fortis werkt op schadebeheer

                                          edit: ik lees net uw andere posts ook. Dan heeft jullie collega / uw werk zich laten afbluffen, uw verzekering moet effectief kunnen aantonen dat de oorzaak bij de chiptuning ligt.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X