Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Dit is enkel als ze kunnen aantonen dat de oorzaak van het ongeluk bij de chiptuning ligt. En dit weet ik van mijnen beste maat, die bij Fortis werkt op schadebeheer

    edit: ik lees net uw andere posts ook. Dan heeft jullie collega / uw werk zich laten afbluffen, uw verzekering moet effectief kunnen aantonen dat de oorzaak bij de chiptuning ligt.
    Kan dat niet afhankelijk zijn van verzekeraar tot verzekeraar? Verzekeringspolissen en de bijhorende bepalingen zijn toch niet overal dezelfde...

    Comment


    • Maar als je echt op zeker wil spelen, enkel de chiptuning aangeven aan je verzekering en niet aan de DIV. Zo hebben ze mij vandaag gezegd in een niet nader genoemde Audi garage. Enkelen hadden dus gelijk toen ze zeiden dat de garage niet verplicht is dit door te geven.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
        Kan dat niet afhankelijk zijn van verzekeraar tot verzekeraar? Verzekeringspolissen en de bijhorende bepalingen zijn toch niet overal dezelfde...
        Dan moet je maar eerst de kleine lettertjes lezen van uw contract voor je laat chiptunen. Of gewoon het wel aangeven aan uw verzekering. De DIV kan de pot op

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Dit is enkel als ze kunnen aantonen dat de oorzaak van het ongeluk bij de chiptuning ligt. En dit weet ik van mijnen beste maat, die bij Fortis werkt op schadebeheer

          edit: ik lees net uw andere posts ook. Dan heeft jullie collega / uw werk zich laten afbluffen, uw verzekering moet effectief kunnen aantonen dat de oorzaak bij de chiptuning ligt.
          De argumentatie van de verzekering was: "De wagen heeft door de extra PK's meer power op de achterwielen waardoor de bestuurder een inschattingsfout gemaakt heeft en beginnen slippen is in de bocht."

          Begin daar maar eens over te twisten met de verzekering ... Winnen doe je zoch nooit in zo'n situatie hoor. Geloof me. Moest je nu gewoon op een voorligger gereden zijn in de file, ok, dan kunnen ze moeilijk zeggen dat het aan de extra pk's ligt. Maar in een geval als dit trek je toch aan het kortste eind...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
            De argumentatie van de verzekering was: "De wagen heeft door de extra PK's meer power op de achterwielen waardoor de bestuurder een inschattingsfout gemaakt heeft en beginnen slippen is in de bocht."

            Begin daar maar eens over te twisten met de verzekering ... Winnen doe je zoch nooit in zo'n situatie hoor. Geloof me. Moest je nu gewoon op een voorligger gereden zijn in de file, ok, dan kunnen ze moeilijk zeggen dat het aan de extra pk's ligt. Maar in een geval als dit trek je toch aan het kortste eind...
            En dat was chiptuning en geen powerbox toestanden? Want dan moeten ze al serieus hun best doen hoor, met hem gewoon aan de computer te hangen zien ze dat zelfs niet.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
              De argumentatie van de verzekering was: "De wagen heeft door de extra PK's meer power op de achterwielen waardoor de bestuurder een inschattingsfout gemaakt heeft en beginnen slippen is in de bocht."

              Begin daar maar eens over te twisten met de verzekering ... Winnen doe je zoch nooit in zo'n situatie hoor. Geloof me. Moest je nu gewoon op een voorligger gereden zijn in de file, ok, dan kunnen ze moeilijk zeggen dat het aan de extra pk's ligt. Maar in een geval als dit trek je toch aan het kortste eind...
              lijkt me dat als je 1. niet écht overmatig snel reed en dus 2. deze extra pk's dus niet perse aansprak,
              weinig of geen gebruik maakt van je tuning?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
                De argumentatie van de verzekering was: "De wagen heeft door de extra PK's meer power op de achterwielen waardoor de bestuurder een inschattingsfout gemaakt heeft en beginnen slippen is in de bocht."

                Begin daar maar eens over te twisten met de verzekering ... Winnen doe je zoch nooit in zo'n situatie hoor. Geloof me. Moest je nu gewoon op een voorligger gereden zijn in de file, ok, dan kunnen ze moeilijk zeggen dat het aan de extra pk's ligt. Maar in een geval als dit trek je toch aan het kortste eind...
                De verzekering zal in zo'n geval uiteraard proberen om er vanonder te muizen, de verzekering zal onder andere zeggen dat dit voertuig niet verzekerd was omdat de informatie van de klant onvolledig of niet correct was.

                Je hoeft je hier uiteraard niet bij neer te leggen, in dit geval had ik zonder twijfel een advocaat ingeschakeld.

                Mijn broer heeft ooit ook eens een probleem gehad met de verzekeringen, ze gingen ook de schade terugvorderen van mijn broer omdat hij 0,5 promille in zijn bloed had. Spijtig genoeg voor de verzekering heeft mijn broer een advocaat geraadpleegd, na 1 briefje was het al geregeld.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door g_men01 Bekijk Berichten
                  Iemand die hier al iets meer van weet -> opdrijven 136 naar 170 door AUDI zelf?
                  Kben benieuwd wat ze daarvoor gaan vragen...

                  Wij hebben ook nen 136pk besteld, maar ik zou toch ook wel graag naar 170 gaan hoor!
                  als ABT het voor 800 euros klaart met behoud van de garantie zou ik niet elders gaan zoeken
                  wel zou ik de wijziging net over de grens laten uitvoeren, waar ze het toch niet gaan aangeven voor een buitenlander
                  dan spaar je nog bovenop de BTW...
                  ik heb een tijdje met het idee gespeeld voor mijn Saab Cabrio; in Goes (NL) kon ik een Hirsch powerkit (met garantie) laten plaasten (in se chiptuning...) op een uur tijd (150>190 pk's)
                  uiteindelijk heb ik het niet gedaan omdat ik goed wist hoeveel keren ik die 40 pk's meer ging gebruiken (een cabrio is eerder om bij mooi weer te laveren)
                  ik heb onlangs de 136 pk met multironic getest, ik vond het vrij vinnig (en vooral aangenaam)

                  Comment



                  • Comment


                    • OW SHIT... wat een bakkkkkk !!!
                      Zie je.. zelfs zonder LEDs is 'm uuuuber! ... dankzij dat monza-zilver en die lekkere 17 inch structure velgjes (*wink* *wink*) natuurlijk

                      Comment


                      • Audi Avant 3.0TDI VS Passat R36

                        + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                          OW SHIT... wat een bakkkkkk !!!
                          Zie je.. zelfs zonder LEDs is 'm uuuuber! ... dankzij dat monza-zilver en die lekkere 17 inch structure velgjes (*wink* *wink*) natuurlijk
                          hmmm bij nader inzien (en 't bekijken van de andere foto's http://www.caradvice.com.au/wp-conte...y/2008a4avant/ die onder heel ander normaal licht getrokken zijn) blijkt dit eerder cascadeblauw te zijn ipv monza-zilver.. mijn excuses hé

                          Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Audi Avant 3.0TDI VS Passat R36

                          + YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                          Heerlijke diesel powah zullen we maar zeggen zeker ?
                          Last edited by ; 06/09/2008, 08:51.

                          Comment


                          • Nog een minpuntje voor de GPS : hij overschat de tijd voor het rijden over gewone wegen en onderschat de tijd die je erover doet op de autostrade (hij rekent aan 118 km/h volgens mij).
                            Hij stuurt je dus vaak lekker om terwijl je binnendoor gewoon sneller bent.

                            Eigenlijk mis ik ook , naast de "snelste" en "kortste" route, een 'economische' route ("we gaan geen 20 km omrijden om 1 minuut vroeger aan te komen")
                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                              Ik stoor me ook aan de snelheidsweergave. Niet lineaire aanduiding (10-20-30-40-50-60-70-80-100-120-140-160)
                              t' Streepje boven 70 is 75
                              Eén streepje boven 120 is niet 125 maar 130.
                              Ook die grote en kleine snelheidsaanduidingen zijn niet duidelijk (tenzij 20-40-60-80-100-120-140-160-180-... groot hadden aangeduid)
                              Niet mee inzitten, dat went na verloop van tijd.
                              AutoMinded.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                Nog een minpuntje voor de GPS : hij overschat de tijd voor het rijden over gewone wegen en onderschat de tijd die je erover doet op de autostrade (hij rekent aan 118 km/h volgens mij).
                                Hij stuurt je dus vaak lekker om terwijl je binnendoor gewoon sneller bent.

                                Eigenlijk mis ik ook , naast de "snelste" en "kortste" route, een 'economische' route ("we gaan geen 20 km omrijden om 1 minuut vroeger aan te komen")
                                Ik klaag niet over de GPS plus. Routes zijn goed aangeduid, geschatte tijd is correct (tot nu toe max.5 minuten afwijking gehad), aanduiding van files en herberekening van de routes is zeer accuraat, voldoende POI's, gemakkelijk navigeren vanuit de address book, ...

                                Het blijft een dure optie maar ben er wel tevreden van. Opties zoals het multiefunctie stuur en de 'opbergmodule' zou ik niemand aanraden gewoonweg omdat je er niets mee bent. Voor dat geld kan je wel wat nuttigere opties nemen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                                  Niet mee inzitten, dat went na verloop van tijd.

                                  en na een paar boetes...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                                    Niet mee inzitten, dat went na verloop van tijd.
                                    Mijn snelheid staat erbij dus dat is genoeg :p
                                    En anders de digitale, die is heel duidelijk

                                    Maar toegegeven, ze hadden idd heel de cirkel kunnen gebruiken. Ma gezien de gemiddelde belg overal 30 - 50 - 70 rijdt zal die daar geen last van hebben.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
                                      . Opties zoals het multiefunctie stuur en de 'opbergmodule' zou ik niemand aanraden gewoonweg omdat je er niets mee bent. Voor dat geld kan je wel wat nuttigere opties nemen.

                                      Deze functie is ALLEEN handig als je de (telefoon)optie neemt en evt met de MT voor de peddels alhoewel ik die bij de A3 zelden gebruikte
                                      Sintruin till I die

                                      Comment


                                      • Ik heb geen telefoonoptie en ik vind het multifunctie stuur ontzettend handig. Ander radiostation, volgend nummer, volume aanpassen, fast forward, .. Ik gebruik het regelmatig, zeker in combinatie met m'n iPod of SD kaart.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          Ik heb geen telefoonoptie en ik vind het multifunctie stuur ontzettend handig. Ander radiostation, volgend nummer, volume aanpassen, fast forward, .. Ik gebruik het regelmatig, zeker in combinatie met m'n iPod of SD kaart.
                                          oef, you made my day

                                          Comment

                                          Working...
                                          X