Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
    De car policy op mijn werk is veranderd en dat houdt onder meer in dat het niet meer mogelijk is om te leasen op 5 jaar, enkel op 4 jaar. Verder is een Bluetooth kit verplicht.

Concreet betekent dit in mijn geval dat ik één of twee opties moet laten vallen.

Ofwel kies ik voor de Alcantara sportzetels, ofwel voor de Xenon Plus lampen + 17" structure velgen.

M.a.w. ofwel ga ik voor een mooier exterieur, ofwel voor een mooier interieur. Wat zouden jullie doen in mijn plaats? Ik geraak er maar niet uit. Een luxeprobleem, ik weet het, maar het blijft een probleem.

(Tussendoor denk ik ook eens aan een BMW 3 Touring, maar dat maakt de keuze nog moeilijker )

De verdere configuratie is als volgt:
    - Audi A4 Avant 2.0 TDI 120 PK
    - Buitenkleur: meteoorgrijs pareleffect
    - Binnenkleur: lichtgrijs
    - Verchroomde dakrails
    - Verchroomde vensteromlijsting
    - Pack Lifestyle Plus (GPS, cruise control, parkeersensoren, ...)
    - Audi Music Interface
    - Audi Soundsystem
    - Multifunctiestuur
    - Bluetooth carkit
    In uw geval zou ik kiezen om de xenon+ en de 17" structurevelgen te laten vallen. Ik vind de alcantara prachtig en deze zitten ook zeer goed (lees andere forumleden). Zonder xenon+ ook zeer mooi (wel iets minder lichtopbrengst) en de velgen? Kan je zelf nog aanpassen in een later stadium als je persé wil.

Ik zou zeker ook eens mijn licht opsteken bij BMW. De nieuwe facelift van de 3 kan je zeker geslaagd noemen. Moesten we nu nog moeten kiezen zou de BMW ook een grote kans maken. En naar mijn gevoel net dat tikkeltje meer rijplezier.
    Last edited by ; 15/09/2008, 15:02.

Comment

• Kan niet, diesel is sowieso != rijplezier !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door StijnD Bekijk Berichten
        Zopas het verlossende telefoontje, de wagen zal klaarstaan tegen 17u, jippie!!!! Ik zal zo snel mogelijk enkele fototjes maken
        Amaai, 't is precies wel een leuk begin van de week... en niet enkel voor jou ...! Ik kreeg net mailtje dat ik de wagen nu woensdag kan afhalen! jippieee!

Comment

De car policy op mijn werk is veranderd en dat houdt onder meer in dat het niet meer mogelijk is om te leasen op 5 jaar, enkel op 4 jaar. Verder is een Bluetooth kit verplicht.

Concreet betekent dit in mijn geval dat ik één of twee opties moet laten vallen.

Ofwel kies ik voor de Alcantara sportzetels, ofwel voor de Xenon Plus lampen + 17" structure velgen.

M.a.w. ofwel ga ik voor een mooier exterieur, ofwel voor een mooier interieur. Wat zouden jullie doen in mijn plaats? Ik geraak er maar niet uit. Een luxeprobleem, ik weet het, maar het blijft een probleem.

(Tussendoor denk ik ook eens aan een BMW 3 Touring, maar dat maakt de keuze nog moeilijker )

De verdere configuratie is als volgt:
          - Audi A4 Avant 2.0 TDI 120 PK
          - Buitenkleur: meteoorgrijs pareleffect
          - Binnenkleur: lichtgrijs
          - Verchroomde dakrails
          - Verchroomde vensteromlijsting
          - Pack Lifestyle Plus (GPS, cruise control, parkeersensoren, ...)
          - Audi Music Interface
          - Audi Soundsystem
          - Multifunctiestuur
          - Bluetooth carkit
          ik zou gaan voor xeon + velgen,alcantra is wel mooi maar moeilijk te onderhouden, en die LED's maken hem echt wel af, maar das mijn mening natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
            ik zou gaan voor xeon + velgen,alcantra is wel mooi maar moeilijk te onderhouden, en die LED's maken hem echt wel af, maar das mijn mening natuurlijk
            Als 't te combineren valt dan zou ik gaan voor de velgen + alcantara. Die xenon neemt iedereen eigenlijk alleen maar voor die LEDjes en die LEDjes zijn dan eigenlijk weer total gayness

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
              Als 't te combineren valt dan zou ik gaan voor de velgen + alcantara. Die xenon neemt iedereen eigenlijk alleen maar voor die LEDjes en die LEDjes zijn dan eigenlijk weer total gayness
              zonder LED's heb je zo een geel vies licht vooraan, echt niet mooi,

Comment

Die xenon neemt iedereen eigenlijk alleen maar voor die LEDjes
                Zou ik niet durven zeggen. Wij hadden oorspronkelijk een A3 sportback pre facelift besteld, dus zonder LED maar wel met xenon+. De lichtopbrengst is toch beduidend beter. Nu we de avant besteld hebben ook xenon+ natuurlijk, extra leuk met de LED's. Niks gayness, je hebt gewoon spijt dat je ze zelf niet hebt aangevinkt. Al vind ik de voorgevel van de A4 zeker even mooi zonder xenon. Vind hem eigenlijk een tikkeltje agressiever/sportiever omdat de lijnen in de koplampen rechter lopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Virus Bekijk Berichten
                  Zet mij maar bij het lijstje van "toekomstige Avanturier"

Gisteren een Audi Avant besteld bij De Vos in Lokeren.

Eerst even een proefrit mogen doen in een Avant, 2.0 TDi van 143 PK, en dan ook zo maar 1 besteld hé.

Volgende extra's werden toegevoegd :
                  *2.0 TDI ==> 143 pk
                  * Lifestyle pakket (Metaalkleur = Kwartsgrijs), Volumetrisch en perimetrisch alarm, 16" Alu velgen Aero, verwarmde buitenspiegels, APS achteraan en snelheidsregelaar.
                  * 3 zones Airco
                  * Multifunctioneel stuur
                  * Hill Hold assist
                  * Afneembare trekhaak
                  * Xenon koplampen

Levering zou half januari zijn, binnenkort wel eens bellen wanner de produktiedatum is, dat zegt al een beetje over de levertijd hé.

En nu is 't aftellen naar 2009 hé
                  Update: nog even bij de dealer binnen gesprongen en er de opbergmodule (voor de cd's weg te steken ) en de Concert radio bijgenomen ipv de standaard Chorus. En nu is mijn spaarpot leeg

Comment

Die LED lichtjes zijn niet GAY, ok,beetje "Sjonnie" maar ik zie ze zo graag hé

Comment

Die LED lichtjes zijn niet GAY, ok,beetje "Sjonnie" maar ik zie ze zo graag hé
                      Ik vind die LED lichtjes gewoon geweldig. Daarom heb ik ze ook genomen. Maar de Xenon lichtopbrengst is toch ook wel echt fantastisch hoor. Nooit gedacht zoveel verschil te zien.

Ik noem die LED lichtjes ook wel Duw-lichtjes op de autostrade... Valt me op dat mensen spontaan aan de kant gaan als je komt aangevlogen. (En ik gedraag me absoluut niet anders op de weg sinds mijn Audi) Ik laat bv nog altijd voetgangers oversteken, enz.. Ik heb alleen een grondige hekel aan mensen die zich niet aan de snelheid houden naar boven afgerond! Zo die 60 of 62 rijden op een weg waar je 70 mag en zo. Meestal ook nog een weg waar je niet voorbij kunt omwille van het tegenverkeer. Daar zijn die duw-lichtjes dan wel weer handig voor.

Zo dadelijk nog effe werken, en dan de manual eens doornemen.. 2 leuke boeken...

Comment

• De Xenon lichtopbrengst is idd fantastisch te noemen, alleen krijg ik regelmatig flashers die denken dat m'n pharen opstaan. Dan flash ik eens terug, zien ze direct dat het nog straffer kan

Comment

Update: nog even bij de dealer binnen gesprongen en er de opbergmodule (voor de cd's weg te steken ) en de Concert radio bijgenomen ipv de standaard Chorus. En nu is mijn spaarpot leeg
                          De opbergmodule voor de CD's weg te steken? Wie heeft u dat wijsgemaakt? Ik heb ook die opbergmodule genomen en vind het echt weggesmeten geld.

Hetgeen je krijgt zijn 2 piepkleine opbergvakjes (waar je met moeite een banaan in krijgt) onder de voorste zetels en een netje op de rug van de voorzetels. Da's alles. Dus echt niet de moeite om je geld aan te geven.

Comment

• En een netje links onderaan bij de passagier (aan z'n benen) Of is dat bij de A4 niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                              zonder LED's heb je zo een geel vies licht vooraan, echt niet mooi,
                              Ik ga die gewone lampjes niet aanzetten zelfs... het nut van dagrijverlichting ontgaat me nogal eigenlijk.

Oorspronkelijk geplaatst door Nickvm Bekijk Berichten
                              Niks gayness, je hebt gewoon spijt dat je ze zelf niet hebt aangevinkt. Al vind ik de voorgevel van de A4 zeker even mooi zonder xenon. Vind hem eigenlijk een tikkeltje agressiever/sportiever omdat de lijnen in de koplampen rechter lopen.
                              Ik heb de optie niet aangevinkt omdat ik voor dat geld (binnen mijn budget) liever andere velgen heb.

Comment

• Gewoon de Xenon lampen laten vallen, alsook die 17" velgen. Maakt de wagen een pak eleganter. En hij rijdt nog beter ook.
                                BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten

Hetgeen je krijgt zijn 2 piepkleine opbergvakjes (waar je met moeite een banaan in krijgt) .
                                  Gelukkig, als ik mijn koersfiets mee neem naar een rit, kan ik dan toch mijn Chiquita's wegsteken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nickvm Bekijk Berichten
                                    In uw geval zou ik kiezen om de xenon+ en de 17" structurevelgen te laten vallen.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                    Als 't te combineren valt dan zou ik gaan voor de velgen + alcantara.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                                    ik zou gaan voor xenon + velgen,alcantra is wel mooi maar moeilijk te onderhouden, en die LED's maken hem echt wel af, maar das mijn mening natuurlijk
                                    Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                    Gewoon de Xenon lampen laten vallen, alsook die 17" velgen. Maakt de wagen een pak eleganter. En hij rijdt nog beter ook.
                                    Zo zie je maar, de meningen zijn duidelijk verdeeld

17" + alcantara lukt niet binnen het buget, Xenon + alcantara ook niet, het is OF 17" + Xenon OF alcantara. Of Bmw natuurlijk

En andere mogelijkheid is kiezen voor de sportzetels in "Empore" stof, maar de zwarte versie daarvan vind ik niet zo mooi en de lichtgrijze zetels zullen veel te snel vuil worden.

*zucht* L'embarras du choix...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                      Gewoon de Xenon lampen laten vallen, alsook die 17" velgen. Maakt de wagen een pak eleganter. En hij rijdt nog beter ook.
                                      jij gaat (zoals als ik...) helemaal tegen de huidige tendens, waar het uiterlijk primeert op het funktionele
                                      voor de prijs van de velgen en de xenon kan een Drive Select gekocht worden, en als er voor een (even doetreffende, maar minder indrukwekkende) basis-navigatie kiest, is er nog bijna genoeg geld voor een Multitronic (en zeker als men kiest voor de reeds performante maar nogmaals minder flashy Audi Sound ipv de B&O. Niet dat deze het niet schitterend doet, maar zelfs in een A4 zijn er genoeg rol- en motorgeluid (met de 136pk) om er niet echt van te kunnen profiteren. Natuurlijk weet ik dat er veel files zijn, en dan is weer B&O en de beste navigatie een goede tijdverdrijf (telefoneren is dan ook in trek). Raar dat ik ook in de nieuwste A4's zoveel mensen dat doen met hun telefoon in hand; hebben ze de handvrije BT niet aangevinkt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        voor de prijs van de velgen en de xenon kan een Drive Select gekocht worden
                                        Ik vind de standaardophanging al goed genoeg, dus Drive Select zegt mij niet zoveel.

en als er voor een (even doetreffende, maar minder indrukwekkende) basis-navigatie kiest, is er nog bijna genoeg geld voor een Multitronic
                                        Aan de navigatie heb ik niets te zeggen, het LifeStyle Plus pakket en de Bluetooth kit moeten sowieso aangevinkt worden. Neemt niet weg dat ik een GPS met pijltjes toch een pak minder handig vind ...

Trouwens, Multitronic is niet beschikbaar op de 120 PK 2.0 TDI.

(en zeker als men kiest voor de reeds performante maar nogmaals minder flashy Audi Sound ipv de B&O.
                                        Ik zou mij effectief tot het Audi sound system beperken, je moet érgens stoppen

Comment

Ik vind de standaardophanging al goed genoeg, dus Drive Select zegt mij niet zoveel.

Aan de navigatie heb ik niets te zeggen, het LifeStyle Plus pakket en de Bluetooth kit moeten sowieso aangevinkt worden. Neemt niet weg dat ik een GPS met pijltjes toch een pak minder handig vind ...

Trouwens, Multitronic is niet beschikbaar op de 120 PK 2.0 TDI.

Ik zou mij effectief tot het Audi sound system beperken, je moet érgens stoppen
                                          wij zitten blijkbaar op eenzelfde (weinig beluisterd) golflengte
                                          na een testrit met een doodgewone 136pk's met doodgewone 16"-ers vond ik ook dat het toch niet mis was vergeleken met dezelfde 136 pk's met sportvering en 17"-ers; de verkoper gaf toe dat het verschil mét Drive Select niet zo denderend kan uitvallen (eerlijke verkoper, dus)
                                          mijn voorbeeld was eerder afgestemd op zichtbaar/niet zichtbaar
                                          de Multitronic andersom is wel het ding dat het verschil maakt : rij maar een dag of twee mèt, en je wilt niet meer zonder; dus dan ook een inspanning waard
                                          wat de navigatie betreft, heb ik het voordeel dat ik niet lease; een BT is voor mij niet nuttig, want ik bel niet in de wagen (dat zijn momenten waarvop ik van mijn vrijheid/ onbereikbaarheid geniet) mijn telefoon is dan... af, en ik heb trouwens mijn navigator nooit vroeger gebruikt dan op de 5 laatste km; tot dan is mijn kennis van geografie (samen met het wegmarkering) voldoende om geen bewegende kaart op mijn dashbord nodig te hebben; en mijn aandacht gaat naar de baan en naar degenen die voor mij zweven terwijl ze bellen of naar hun navigator kijken

Comment

Working...
                                          X