Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Jongens, we leven niet in een communistische samenleving, iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Voor de ene is iets wel belangrijk en voor de andere niet.

    Ik heb de 18" star velgen genomen omdat ik deze mooi vind, het verlies aan comfort valt nogal mee vind ik persoonlijk, als jij de 16" mooi vindt, dan is dat goed voor mij.

    Wat de multitronic betreft, ben ik ook super tevreden over, maar het is uiteraard een serieus budget en je boet wel in aan sportiviteit en prestaties.

    Ik heb de xenon genomen, omdat ik de led's mooi vind, en omdat xenon ook fantastisch is als je 's avonds op de baan bent, aangezien ik vaak laat werk in de winter is dit dus een pluspunt. Jij neemt ze niet, dat is goed voor mij...

    Gelukkig denkt niet iedereen op dezelfde manier, anders reed er maar 1 type wagen in 1 kleur op de wegen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      wij zitten blijkbaar op eenzelfde (weinig beluisterd) golflengte
      na een testrit met een doodgewone 136pk's met doodgewone 16"-ers vond ik ook dat het toch niet mis was vergeleken met dezelfde 136 pk's met sportvering en 17"-ers; de verkoper gaf toe dat het verschil mét Drive Select niet zo denderend kan uitvallen (eerlijke verkoper, dus)
      mijn voorbeeld was eerder afgestemd op zichtbaar/niet zichtbaar
      de Multitronic andersom is wel het ding dat het verschil maakt : rij maar een dag of twee mèt, en je wilt niet meer zonder; dus dan ook een inspanning waard
      wat de navigatie betreft, heb ik het voordeel dat ik niet lease; een BT is voor mij niet nuttig, want ik bel niet in de wagen (dat zijn momenten waarvop ik van mijn vrijheid/ onbereikbaarheid geniet) mijn telefoon is dan... af, en ik heb trouwens mijn navigator nooit vroeger gebruikt dan op de 5 laatste km; tot dan is mijn kennis van geografie (samen met het wegmarkering) voldoende om geen bewegende kaart op mijn dashbord nodig te hebben; en mijn aandacht gaat naar de baan en naar degenen die voor mij zweven terwijl ze bellen of naar hun navigator kijken
      guyugy ... echt.. alleen al voor jouw rationaliserende berichten kom ik hier op 't forum. Schitterend om te lezen telkens weer

      Comment


      • Helaas kan ik weinig telefoons missen en is de blue-tooth optie een welkom iets bij mij. Werkt overigens schitterend.

        Over uiterlijk en functionaliteit kan je niet discussiëren. Iedereen moet daarmee doen wat hij/zij wil volgens het budget dat je vooropstelt, en volgens de noden. Fictieve noden of niet. Ik voelde de nood om mijn wagen zowel uiterlijk als intern leuk uit te rusten. Dat is een keuze. Hierover kunnen we eeuwen discussiëren.

        @StijnD: Hoezo boet je met de multitronic in in sportiviteit en prestaties? Zitten we nog altijd met dat vooroordeel?? Jij had toch ook multitronic? Wacht maar totdat je hem in de S-stand zet! Ik heb al even geprobeerd, maar volgens de handleiding moet je eerst 1500Km gereden hebben alvorens volgas te geven en in de hoge toeren te gaan. (ik dacht 1000Km) Dus ik heb me nog niet durven laten gaan, maar ik daag toch een deel mensen uit met een handgeschakelde om langs een multitronic op te trekken. Ik weet niet wie het snelste een parcours doorloopt... Je wint toch aanzienlijk wat tijd met schakelen.

        OK: Theoretisch gezien zal iedere racer, die het schakelen perfect beheerst beter kunnen scoren met een handgeschakelde. Maar bijlange niet iedereen schakelt perfect! één foutje en de Multitronic ligt al voor!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door StijnD Bekijk Berichten
          Jongens, we leven niet in een communistische samenleving, iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Voor de ene is iets wel belangrijk en voor de andere niet.

          Ik heb de 18" star velgen genomen omdat ik deze mooi vind, het verlies aan comfort valt nogal mee vind ik persoonlijk, als jij de 16" mooi vindt, dan is dat goed voor mij.

          Wat de multitronic betreft, ben ik ook super tevreden over, maar het is uiteraard een serieus budget en je boet wel in aan sportiviteit en prestaties.

          Ik heb de xenon genomen, omdat ik de led's mooi vind, en omdat xenon ook fantastisch is als je 's avonds op de baan bent, aangezien ik vaak laat werk in de winter is dit dus een pluspunt. Jij neemt ze niet, dat is goed voor mij...

          Gelukkig denkt niet iedereen op dezelfde manier, anders reed er maar 1 type wagen in 1 kleur op de wegen.
          uiteraard wil ik niemand zijn pret bederven
          ik wil niet in de soep spuwen: ik zie ook graag toffe wagens met alles aan en op
          wat ik wel doe is ietwat relativeren, zonder mijn standpunt te proberen door te dringen
          ik tracht ook de zaak te objectiveren, bv :
          grote velgen zijn vreselijk mooi en aantrekkelijk
          ze reduceren het comfort
          ze zijn vrij duur
          ze doen het bandenbugdet sterk oplopen
          in se brengen ze weinig bij aan de veiligheid bij mooi weer (in België zelden zon)
          ze verhogen aanzienlijk het risico van aquaplanning (in België regent het vaak)
          maar ik laat iederen oordelen
          dus moeten voor mij de 18"-velgen niet absoluut... gewoon mijn opinie, ook ben ik bij de weinigen die zo denken
          de rijkdom van een formum is de meningen te confronteren

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
            Helaas kan ik weinig telefoons missen en is de blue-tooth optie een welkom iets bij mij. Werkt overigens schitterend.

            Over uiterlijk en functionaliteit kan je niet discussiëren. Iedereen moet daarmee doen wat hij/zij wil volgens het budget dat je vooropstelt, en volgens de noden. Fictieve noden of niet. Ik voelde de nood om mijn wagen zowel uiterlijk als intern leuk uit te rusten. Dat is een keuze. Hierover kunnen we eeuwen discussiëren.

            @StijnD: Hoezo boet je met de multitronic in in sportiviteit en prestaties? Zitten we nog altijd met dat vooroordeel?? Jij had toch ook multitronic? Wacht maar totdat je hem in de S-stand zet! Ik heb al even geprobeerd, maar volgens de handleiding moet je eerst 1500Km gereden hebben alvorens volgas te geven en in de hoge toeren te gaan. (ik dacht 1000Km) Dus ik heb me nog niet durven laten gaan, maar ik daag toch een deel mensen uit met een handgeschakelde om langs een multitronic op te trekken. Ik weet niet wie het snelste een parcours doorloopt... Je wint toch aanzienlijk wat tijd met schakelen.

            OK: Theoretisch gezien zal iedere racer, die het schakelen perfect beheerst beter kunnen scoren met een handgeschakelde. Maar bijlange niet iedereen schakelt perfect! één foutje en de Multitronic ligt al voor!
            de Multitronic is gewoon fantastisch
            nog onlangs getest : je krijgt drie wagens voor de prijs van een
            op D : een droom in het traagst verkeer ; wat is nu tof in het voordurend van neutraal naar eerste in de dagdagelijkdse files
            in S : zeer alert, de meeste onder ons kunnen gewoon niet even snel optrekken met een manuele bak, en dat met hoog comfort voor de passagiers
            als tiptronic : als wij even willen herinnenren aan hoe het vroeger allemaal was (zonder de koppeling te moeten indrukken) dit is juist spel, maar blijft aangenaam hoewel de S stand het beter doet...
            PS : de testwagen was amper 2.000km, en al ingereden !
            ik wacht nu om de test over te doen met de 1,8 160pk (tja, boven mijn neiging om te rationaliseren ben in nog aan benzine verslaafd; nobody is perfekt !)
            nog even : ik lease niet, dus is de restwaarde van de wagen voor mij niet HET criterium

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              jij gaat (zoals als ik...) helemaal tegen de huidige tendens, waar het uiterlijk primeert op het funktionele
              Ik heb het al eerder gezegd, ik vind grote velgen meestal niet mooi. Eén van de 17" velgen stond me nog aan, maar ik zoek absoluut comfort (ik rijd 50 000 km per jaar).

              Ik zag me ook niet rondrijden in een wagen met die led's...

              Ik had nog een aardig budget over in mijn leasewagen (3000-4000 EUR),
              Als ik nu opnieuw zou bestellen, zou ik misschien wel een Audi Exclusive kleurtje bestellen...
              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • Ff iiets anders
                Op de standaard radio Chorus is er geen AUX ingang aanwezig.
                Wat is de gemakklijkste en goedkoopste manier om toch een MP3 speler of Ipod te kunnen aansluiten op deze standaard radio?
                Alvast bedankt

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Webraider Bekijk Berichten
                  Ff iiets anders
                  Op de standaard radio Chorus is er geen AUX ingang aanwezig.
                  Wat is de gemakklijkste en goedkoopste manier om toch een MP3 speler of Ipod te kunnen aansluiten op deze standaard radio?
                  Alvast bedankt
                  Jawel, bij de Avant is er wel een Aux aansluiting. Deze zit in de armsteun.

                  Comment


                  • Ook als je de standaard Chorus radio hebt?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
                      Jawel, bij de Avant is er wel een Aux aansluiting. Deze zit in de armsteun.
                      Ook als je de standaard Chorus radio hebt?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door OOOO Bekijk Berichten
                        Jawel, bij de Avant is er wel een Aux aansluiting. Deze zit in de armsteun.
                        Juist, die zal er wel zitten. Ik vraag me echter wel af hoe je dit gaat bedienen. Onder de armsteun zit bij mij ook een AUX aansluiting. Als ik een iPod zou aansluiten zit hij onder de armsteun. Dit is leuk, als je je iPod aan de gang zet voor vertrek en laat spelen. Tijdens het rijden effe de armsteun opklappen en de ipod eruithalen en vervolgens zitten scrollen om andere nummers te selecteren lijkt mij gevaarlijk.

                        Als ik binnenkort een Avant zie kwankelen op de weg weet ik waarom

                        Ik denk dat je beter de iPod voorbereiding neemt. Die was niet overdreven duur dacht ik.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
                          Juist, die zal er wel zitten. Ik vraag me echter wel af hoe je dit gaat bedienen. Onder de armsteun zit bij mij ook een AUX aansluiting. Als ik een iPod zou aansluiten zit hij onder de armsteun. Dit is leuk, als je je iPod aan de gang zet voor vertrek en laat spelen. Tijdens het rijden effe de armsteun opklappen en de ipod eruithalen en vervolgens zitten scrollen om andere nummers te selecteren lijkt mij gevaarlijk.

                          Als ik binnenkort een Avant zie kwankelen op de weg weet ik waarom

                          Ik denk dat je beter de iPod voorbereiding neemt. Die was niet overdreven duur dacht ik.
                          Ik heb wel een BMW, maar hier zit de aux ook onder de armsteun. Ik steek gewoon het kabeltje in en doe de armsteun terug dicht. Mijn Ipod ligt dan gewoon naast me op de middenconsole.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                            Ik heb het al eerder gezegd, ik vind grote velgen meestal niet mooi. Eén van de 17" velgen stond me nog aan, maar ik zoek absoluut comfort (ik rijd 50 000 km per jaar).

                            Ik zag me ook niet rondrijden in een wagen met die led's...

                            Ik had nog een aardig budget over in mijn leasewagen (3000-4000 EUR),
                            Als ik nu opnieuw zou bestellen, zou ik misschien wel een Audi Exclusive kleurtje bestellen...
                            en een panoramisch opendak... , en een Audi Exclusive-lederinterieur (het laatste vind ik wel qua prijs overdreven, de Valcona is voor mij goed genoeg, zeker op sportzetels) ?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                              Ik heb wel een BMW, maar hier zit de aux ook onder de armsteun. Ik steek gewoon het kabeltje in en doe de armsteun terug dicht. Mijn Ipod ligt dan gewoon naast me op de middenconsole.
                              op de Audi-slipschool van Kortenberg kreeg ik bij de evaluatie van mijn rijgedrag slechte punten omdat ik kort voor het inhalen nog vlug een kijkje nam door mijn venster (= kortstondig het hoofd naar links) om zeker te zijn dat er niemand mij reeds inhaalde, die ik niet in mijn spiegels gezien had. Dat was maar een fraktie van een second, maar de monitor was van oordeel dat het al volstond om een plots remmend verkeer te laat vast te stellen
                              al berekend hoeveel meters je per second aflegd als je maar vlug het volgend liedje op je iPod selekteert ?

                              Comment


                              • Persoonlijk vind ik dat, als je een premium kar kunt betalen / leasen, en je wil toch zo graag je iPod aansluiten, je dan maar moet investeren in een degelijke (en veilige) aansluiting ook.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Ge4ce Bekijk Berichten
                                  Juist, die zal er wel zitten. Ik vraag me echter wel af hoe je dit gaat bedienen. Onder de armsteun zit bij mij ook een AUX aansluiting. Als ik een iPod zou aansluiten zit hij onder de armsteun. Dit is leuk, als je je iPod aan de gang zet voor vertrek en laat spelen. Tijdens het rijden effe de armsteun opklappen en de ipod eruithalen en vervolgens zitten scrollen om andere nummers te selecteren lijkt mij gevaarlijk.

                                  Als ik binnenkort een Avant zie kwankelen op de weg weet ik waarom

                                  Ik denk dat je beter de iPod voorbereiding neemt. Die was niet overdreven duur dacht ik.
                                  Ja, iPod voorbereiding is beter, maar ik heb niet te kiezen -> bedrijfswagen.
                                  In die versie die ik zal krijgen zit er enkel de standaard radio Chorus.
                                  Ben je wel zeker dat er ook een AUX aansluiting aanwezig is bij deze standaard radio?
                                  Is dit niet enkel bij de duurdere radio?

                                  Comment


                                  • als je echt geen andere keuze hebt kan je nog altijd een fm transmittertje kopen ook he...

                                    Comment


                                    • @Ge4Ce: Versta met niet verkeerd, multitronic is super, maar zelf kunnen sleuren aan de versnellingsbak is soms ook nog wel eens leuk, ik rijd nu nog maar een dag of 2 met de multitronic en wil hem nu al niet meer missen, en inderdaad in de sportstand is hij vrij sportief. Ik baseer me echter op de verschillende tests die ik al gelezen heb, waar de optrektijden (0-100 km/u) wat tegenvielen.

                                      Nu, ik ben inmiddels 30 en besef dat snel optrekken en snel rijden niet alles is.

                                      Ivm de Ipod-aansluiting (audi music interface): dit kan ik ten zeerste aanraden aan iedereen! Je moet er spijtig genoeg voor bijbetalen, maar ik zou dit opnieuw doen, werkt echt schitterend!

                                      De autotelefoon had ik eerst niet genomen (vond het nogal duur), en achteraf dan toch toegevoegd, omdat ik het ook niet vond kunnen om in zo'n auto met de gsm in je hand te telefoneren . En als je dan toch wil bellen in de wagen, kan je het best zo veilig mogelijk doen.

                                      Straks komt een vriend langs met een golf GTI DSG, ik ben benieuwd wat dat gaat zijn.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        op de Audi-slipschool van Kortenberg kreeg ik bij de evaluatie van mijn rijgedrag slechte punten omdat ik kort voor het inhalen nog vlug een kijkje nam door mijn venster (= kortstondig het hoofd naar links) om zeker te zijn dat er niemand mij reeds inhaalde, die ik niet in mijn spiegels gezien had. Dat was maar een fraktie van een second, maar de monitor was van oordeel dat het al volstond om een plots remmend verkeer te laat vast te stellen
                                        al berekend hoeveel meters je per second aflegd als je maar vlug het volgend liedje op je iPod selekteert ?
                                        Nee, maar ik heb het gevoel dat jij me dit nu gaat zeggen. Trouwens voor het volgend liedje hoe ik niet op mijn Ipod te kijken. Lukt me zo ook. Net als ik met 1 hand en zonder te kijken, een SMS kan sturen, mijn haar kan kammen, een broodje eten en mijn schoenen kan uitdoen om nadien mijn teen nagels te knippen....

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door StijnD Bekijk Berichten
                                          @Ge4Ce: Versta met niet verkeerd, multitronic is super, maar zelf kunnen sleuren aan de versnellingsbak is soms ook nog wel eens leuk, ik rijd nu nog maar een dag of 2 met de multitronic en wil hem nu al niet meer missen, en inderdaad in de sportstand is hij vrij sportief. Ik baseer me echter op de verschillende tests die ik al gelezen heb, waar de optrektijden (0-100 km/u) wat tegenvielen.

                                          Nu, ik ben inmiddels 30 en besef dat snel optrekken en snel rijden niet alles is.

                                          Ivm de Ipod-aansluiting (audi music interface): dit kan ik ten zeerste aanraden aan iedereen! Je moet er spijtig genoeg voor bijbetalen, maar ik zou dit opnieuw doen, werkt echt schitterend!

                                          De autotelefoon had ik eerst niet genomen (vond het nogal duur), en achteraf dan toch toegevoegd, omdat ik het ook niet vond kunnen om in zo'n auto met de gsm in je hand te telefoneren . En als je dan toch wil bellen in de wagen, kan je het best zo veilig mogelijk doen.

                                          Straks komt een vriend langs met een golf GTI DSG, ik ben benieuwd wat dat gaat zijn.
                                          Volgens de Audi Brochure trekken zowel de Multitronic als de Handgeschakelde op van 0-100 in 9,7 seconden... Beide zullen onder ultieme omstandigheden getest zijn, met ervaren chauffeurs enz. Je zit toch snel aan 100 vind ik hoor.

                                          Zal als ik 1500km op de teller heb staan eens chronometreren.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X