Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Dit klopt volgens mij niet...

    De BIV zal toch eerder moeten stijgen dan de de rijtaks. BIV wordt berekend op basis van DIN-pk's/kW en /of cilinderinhoud. Aangezien deze pk's stijgen zou normaal ook de BIV moeten stijgen. De rijtaks wordt berekend op de fiscale pk's die berekend worden op basis van de cilinderinhoud. Aangezien deze hetzelfde blijft zal de rijtax toch hetzelfde blijven.

    Ik stel mijn vragen of dit wel kan. Uiteindelijk wordt er een gelijkvormigheidsattest afgeleverd. Als je het vermogen opdrijft is dit attest toch niet meer geldig... Ik weet echt niet of je hier officieel een nieuw document kunt voor krijgen.

    Enkel als je een tuning doorvoert waarbij ook andere onderdelen van de wagen zijn aangepast zoals bijvoorbeeld de remmen en het geheel werd gehomologeerd kan je een ander gelijkvormigheidsattest krijgen. Meestal wordt gemologeerd op basis van prototypes. Daarom dat bepaalde tuningmerken zoals bijv. Alpina enkel kant en klare wagens afleveren. Bestaande BMW's worden door Alpina niet omgebouwd...

    Is dit juist wat ik meen, of niet?
    Ik verstond die ook niet, heb hem uitdrukkelijk gevraagd als de BIV ook nog doorgerekend werd maar hij zei van niet. BIV was al betaald en zoals je zegt zou de taks inderdaad hetzelfde moeten blijven omdat de cilinderinhoud niet veranderd.

    Anyway, als je het toch allemaal aangeeft koop je beter meteen de juiste motor!!

    Comment


    • Ik ken er anders die nochtans de BIV hebben moeten bijbetalen. En van 163 naar 210 is dat dus + 1250 euro.

      Comment


      • De testrit met de 2.0 TDi Avant is ons zeer goed bevallen. Er stonden redelijk wat opties op, handig omdat het vooral opties waren die wij ook zouden nemen. O.a. sportzetels met alcantara, GPS Plus DVD, Acousitic Parking System, 3-zones airco, Audi Soundsystem, ..

        Er lagen 17" velgen onder met -20mm sportvering, dus waren we allemaal redelijk benieuwd wat het kwa comfort etc. zou brengen. Deze heeft ons op alle vlak kunnen overtuigen, zelfs op een slechter wegdek. En als er 'golven' in het wegdek zijn, veert hij minder door dan onze B6 met standaardvering, dus voelde hij zelfs comfortabelder. Enkel als je een borduur moet oprijden, valt het erg op dat hij harder is. Wat natuurlijk normaal is.

        De motor is een pak stiller, waarschijnlijk doordat het een CR is. Ondanks de wagen toch wel meer weegt dan de B6 Berline ging het allemaal vlot vooruit. Wat ons ook opviel was hoe snel en gemakkelijk je 140-145 reed zonder dat je het besefte.


        Nu gaan we één dezer dagen de knoop volledig doorhakken en hem gaan bestellen. Dan zouden we hem ergens tegen eind Februari moeten hebben. Ik kan nu al niet meer wachten!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          op koppel (Nm), uiteraard geen wetten
          maar geen verhoging van koppel zonder verhoging van kracht (PK's) en daar zijn er wel fiskale bepalingen die je overschrijdt met chippen
          Als je je maximumkoppel laat toenemen, stijgt je maximumvermogen niet noodzakelijk. Je vermogen stijgt wel op de toerentallen waar je 't koppel liet toenemen, maar als je dat beperkt tot b.v. 80% van je maximumtoerental, en je maximumvermogen identiek blijft, is er dus ook geen fiscale consequentie. Dat je motorkarakter eronder lijdt (zal minder toerengeil lijken) moet je dan wel voor lief nemen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            om een "spuitje" te officialiseren moet de verzekeraar verwittigd worden; dan volgen ook de fiskale consekwenties (BIV) Rijtaks blijft onveranderd (zelfde fiskale PK's)
            het zou mij wel verbazen dat iemand zoiets ooit gedaan zou hebben, ondanks de risiko's
            het veiligste blijft zoiets net over de grens te laten doen; dan spaar je nog de BTW...
            Wat je zegt klopt niet volledig. De verzekeraar communiceert niet met de fiscale overheid.

            Ik heb zowel bij m'n vorige als bij m'n huidige auto, het gestegen vermogen (chiptuning) aangegeven aan m'n verzekeraar, en betaal dan ook navenant meer premie. De reden daarvoor is simpel en jou blijkbaar ook gekend. Ik moet dan ook niet uitleggen dat dat een risico is dat ik niet wil lopen.

            Ik heb evenwel geen bijkomende aanslag gekregen voor de belasting op inverkeersstelling. Simpelweg omdat de verzekeraar de aangifte van 't gestegen vermogen voor zich houdt, en de fiscus niet op de hoogte stelt.
            Nu, theoretisch gezien zou ik ook geen extra taks hebben moeten betalen, want mijn 120d is een Duitse 177pk versie (en ik heb dan ook 2.500 EUR BIV betaald), en ik heb na chiptuning 211 pk, wat nog nét binnen dezelfde vermogensklasse voor BIV ligt. Maar uiteraard beantwoordt mijn voertuig niet meer aan de PVG, en dat is, strict gezien, ook strafbaar.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
              De testrit met de 2.0 TDi Avant is ons zeer goed bevallen. Er stonden redelijk wat opties op, handig omdat het vooral opties waren die wij ook zouden nemen. O.a. sportzetels met alcantara, GPS Plus DVD, Acousitic Parking System, 3-zones airco, Audi Soundsystem, ..

              Er lagen 17" velgen onder met -20mm sportvering, dus waren we allemaal redelijk benieuwd wat het kwa comfort etc. zou brengen. Deze heeft ons op alle vlak kunnen overtuigen, zelfs op een slechter wegdek. En als er 'golven' in het wegdek zijn, veert hij minder door dan onze B6 met standaardvering, dus voelde hij zelfs comfortabelder. Enkel als je een borduur moet oprijden, valt het erg op dat hij harder is. Wat natuurlijk normaal is.

              De motor is een pak stiller, waarschijnlijk doordat het een CR is. Ondanks de wagen toch wel meer weegt dan de B6 Berline ging het allemaal vlot vooruit. Wat ons ook opviel was hoe snel en gemakkelijk je 140-145 reed zonder dat je het besefte.


              Nu gaan we één dezer dagen de knoop volledig doorhakken en hem gaan bestellen. Dan zouden we hem ergens tegen eind Februari moeten hebben. Ik kan nu al niet meer wachten!
              Gaat het een S-Line worden en zo ja wordt het dan monzagrijs ?
              Dat worden lange dagen ;-)
              Sintruin till I die

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                ...
                Er lagen 17" velgen onder met -20mm sportvering, dus waren we allemaal redelijk benieuwd wat het kwa comfort etc. zou brengen. Deze heeft ons op alle vlak kunnen overtuigen, zelfs op een slechter wegdek. En als er 'golven' in het wegdek zijn, veert hij minder door dan onze B6 met standaardvering, dus voelde hij zelfs comfortabelder. Enkel als je een borduur moet oprijden, valt het erg op dat hij harder is. Wat natuurlijk normaal is.
                ...
                Voila, nu hoort/leest men 't eens van een ander

                De A4 met 17 inch en -20 mm sportophanging rijdt gewoon retestrak

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Wat je zegt klopt niet volledig. De verzekeraar communiceert niet met de fiscale overheid.

                  Ik heb zowel bij m'n vorige als bij m'n huidige auto, het gestegen vermogen (chiptuning) aangegeven aan m'n verzekeraar, en betaal dan ook navenant meer premie. De reden daarvoor is simpel en jou blijkbaar ook gekend. Ik moet dan ook niet uitleggen dat dat een risico is dat ik niet wil lopen.

                  Ik heb evenwel geen bijkomende aanslag gekregen voor de belasting op inverkeersstelling. Simpelweg omdat de verzekeraar de aangifte van 't gestegen vermogen voor zich houdt, en de fiscus niet op de hoogte stelt.
                  Nu, theoretisch gezien zou ik ook geen extra taks hebben moeten betalen, want mijn 120d is een Duitse 177pk versie (en ik heb dan ook 2.500 EUR BIV betaald), en ik heb na chiptuning 211 pk, wat nog nét binnen dezelfde vermogensklasse voor BIV ligt. Maar uiteraard beantwoordt mijn voertuig niet meer aan de PVG, en dat is, strict gezien, ook strafbaar.
                  ik ga volledig akkoord met je stellingen
                  binnen een zelfde schijf (163>211 b.v.) is het hoofdzakelijk een kwestie van verzekering
                  maar de meeste bestuurders die laten chippen veranderen wel van schijf... (136 > 180 )

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                    Wel ik ken iemand die het officieel heeft gedaan: 163pk -> 210

                    1) verzekering scheelde niet veel
                    2) BIV blijft onveranderd
                    3) taksen veranderen want de pk's gaan omhoog
                    4) BTW valt alleen weg als je zelf een BTW nummer hebt. Een particulier betaalt dus wel BTW tenzij je illegaal bezig bent !!
                    ik heb een paar maanden geleden de Saab-dealer van Goes (NL) gevraagd of ik mijn 9,3 kon laten chippen (Hirsch-ingreep 150 > 180 pk's); ik kreeg meteen het antwoord : ja, het duurt maar een uurtje en u spaart de BTW
                    ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik met de cabrio toch nooit rap rij en omdat de wagen het eigenlijk niet echt verdient (het is en blijft een vermomde Vectra...)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                      De testrit met de 2.0 TDi Avant is ons zeer goed bevallen. Er stonden redelijk wat opties op, handig omdat het vooral opties waren die wij ook zouden nemen. O.a. sportzetels met alcantara, GPS Plus DVD, Acousitic Parking System, 3-zones airco, Audi Soundsystem, ..

                      Er lagen 17" velgen onder met -20mm sportvering, dus waren we allemaal redelijk benieuwd wat het kwa comfort etc. zou brengen. Deze heeft ons op alle vlak kunnen overtuigen, zelfs op een slechter wegdek. En als er 'golven' in het wegdek zijn, veert hij minder door dan onze B6 met standaardvering, dus voelde hij zelfs comfortabelder. Enkel als je een borduur moet oprijden, valt het erg op dat hij harder is. Wat natuurlijk normaal is.

                      De motor is een pak stiller, waarschijnlijk doordat het een CR is. Ondanks de wagen toch wel meer weegt dan de B6 Berline ging het allemaal vlot vooruit. Wat ons ook opviel was hoe snel en gemakkelijk je 140-145 reed zonder dat je het besefte.


                      Nu gaan we één dezer dagen de knoop volledig doorhakken en hem gaan bestellen. Dan zouden we hem ergens tegen eind Februari moeten hebben. Ik kan nu al niet meer wachten!
                      Multitronic? Zo ja, waar getest? Ik heb alle bovenstaande opties geselecteerd maar zou het wel eens willen testrijden.

                      Wees blijk met je leverdatum. Ik mag wachten tot eind Februari maar heb hem wel al besteld midden Augustus.
                      AutoMinded.be

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                        Multitronic? Zo ja, waar getest? Ik heb alle bovenstaande opties geselecteerd maar zou het wel eens willen testrijden.

                        Wees blijk met je leverdatum. Ik mag wachten tot eind Februari maar heb hem wel al besteld midden Augustus.
                        een Multitronic te testen hebben ze bij Phlips in Oostende (deze van de verkoper)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          een Multitronic te testen hebben ze bij Phlips in Oostende (deze van de verkoper)
                          Een multitronic heb ik al getest. Ik had het eerder op 17" en 2cm verlaging.
                          AutoMinded.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                            Een multitronic heb ik al getest. Ik had het eerder op 17" en 2cm verlaging.
                            Raes heeft er één staan, S-Line Berline.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                              Gaat het een S-Line worden en zo ja wordt het dan monzagrijs ?
                              Dat worden lange dagen ;-)
                              We zijn vandaag de bestelbon gaan ondertekenen. En het is inderdaad een S-Line met Monzagrijs geworden.


                              Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                              Voila, nu hoort/leest men 't eens van een ander

                              De A4 met 17 inch en -20 mm sportophanging rijdt gewoon retestrak
                              Inderdaad. Mijn ouders waren echt aangenaam verrast.


                              Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                              Multitronic? Zo ja, waar getest? Ik heb alle bovenstaande opties geselecteerd maar zou het wel eens willen testrijden.

                              Wees blijk met je leverdatum. Ik mag wachten tot eind Februari maar heb hem wel al besteld midden Augustus.
                              Ik zal je moeten teleurstellen, het was een manuele versnellingsbak. Zoals wij hem ook wilden (en hebben) besteld.

                              Inderdaad, we zijn zeer blij met de leverdatum. Maar toch zullen we op de tanden moeten bijten.

                              De verkoper zei dat je voor de Multitronic inderdaad een 2 maand extra mocht rekenen (wat dus ergens midden - eind April zou zijn). De problemen zijn dus (jammer genoeg) nog altijd niet 100% opgelost.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                                Een multitronic heb ik al getest. Ik had het eerder op 17" en 2cm verlaging.
                                dat hebben ze bij Lagrou in Diksmuide (2,0 TDI S-line manueel)
                                ik verkoos de multitronic op gewone velgen...
                                meer comfort en minder motorlawaai dank zij de transmissie

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                                  Inderdaad, we zijn zeer blij met de leverdatum. Maar toch zullen we op de tanden moeten bijten.

                                  De verkoper zei dat je voor de Multitronic inderdaad een 2 maand extra mocht rekenen (wat dus ergens midden - eind April zou zijn). De problemen zijn dus (jammer genoeg) nog altijd niet 100% opgelost.
                                  het gaat precies beter met de termijnen : midden september was het nog "mei 2009" voor een multitronic (waarvan + 3maand voor de transmissie)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                    Raes heeft er één staan, S-Line Berline.
                                    Bedankt, eens gaan in de loop van volgende week!

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                                    We zijn vandaag de bestelbon gaan ondertekenen. En het is inderdaad een S-Line met Monzagrijs geworden.
                                    Proficiat. Ben jaloers op je S-Line, het heeft zo'n meerwaarde maar het is o zo duur.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    dat hebben ze bij Lagrou in Diksmuide (2,0 TDI S-line manueel)
                                    ik verkoos de multitronic op gewone velgen...
                                    meer comfort en minder motorlawaai dank zij de transmissie
                                    Ik zal die bij Raes eens testen. Krijg ik niet genoeg kan Diksmuide er ook nog van af.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    het gaat precies beter met de termijnen : midden september was het nog "mei 2009" voor een multitronic (waarvan + 3maand voor de transmissie)
                                    't Is echt te zot voor woorden.
                                    AutoMinded.be

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                                      Proficiat. Ben jaloers op je S-Line, het heeft zo'n meerwaarde maar het is o zo duur.
                                      Bedankt! De prijs is zeker niet min, maar je krijgt er inderdaad wel veel voor terug.

                                      Comment


                                      • voila het eerste defect is er na 3500 km, contact in koffer is kapot waardoor ik constant de melding krijg dat de koffer open is, en niet meer kan scrollen door de boordcomputer

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                                          voila het eerste defect is er na 3500 km, contact in koffer is kapot waardoor ik constant de melding krijg dat de koffer open is, en niet meer kan scrollen door de boordcomputer
                                          dat zuigt grote tijd.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X