Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wij rijden nu bijna 2 weken met onze nieuwe avant rond en ik moet zeggen, tot hiertoe alles top. Alles werkt prima en doet zonder morren zijn ding.
    Voor diegene die nog moeten bestellen vind ik de AMI (audi music interface) echt een aanrader. Sluit je ipod aan en je hebt je hele muziekcollectie 'in' de hand, geen gedoe met cd's, hoewel de 6-lader ook prima werk levert. Sommige vinden deze traag laden en van cd wisselen, maar dat valt reuze mee. Ook het 'audi sound system' is een leuke optie, niet supertop, maar je kan een leuke plaat wat harder zetten zonder dat de boxen beginnen te kraken. MMI is over de hele lijn zeer gebruiksvriendelijk. Na enkele dagen kan je je ogen op de weg houden om iets te wijzigen. De alcantara sportzetels zijn zàààlig. GPS doet ook prima zijn werk. Nu 1200km gereden en morgen naar de garage voor zijn 1000km check.

één klein minpuntje. Na dag zes al een krasje gevonden net onder het mistlicht . Waar wat of hoe is een raadsel. De eerste kras is nooit leuk, maar zeker niet als het al binnen de week gebeurt.

Comment

• 1000km check? Is dat enkel voor diesels?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        1000km check? Is dat enkel voor diesels?
        Geen idee, de garage doet op 1000km een gratis check up, niet dat ze olie ofzo gaan verversen. Ik denk gewoon een controle of dat alles nog zit waar het moet zitten?

Comment

• Mij hebben ze gewoon gezegd zelf m'n olie eens te checken En voor de rest gewoon m'n boordcomputer volgen. Die zegt dat ik binnen 2 jaar eens moet binnenspringen voor een onderhoud. Al denk ik wel om dat jaarlijks te doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            1000km check? Is dat enkel voor diesels?
            Aan mij heeft de garage gevraagd om na 5000km eens even langs te komen...(diesel)

Comment

• Hey mensen,

ik heb in de rubriek "Techniek" een vraag geplaatst over de bluetooth installatie in mijn A4 avant... Zouden jullie eens willen kijken of jullie geen oplossing kennen voor mijn probleem?

alvast bedankt!!

Fred

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nickvm Bekijk Berichten
                Voor diegene die nog moeten bestellen vind ik de AMI (audi music interface) echt een aanrader. Sluit je ipod aan en je hebt je hele muziekcollectie 'in' de hand, geen gedoe met cd's, hoewel de 6-lader ook prima werk levert. Sommige vinden deze traag laden en van cd wisselen, maar dat valt reuze mee. Ook het 'audi sound system' is een leuke optie, niet supertop, maar je kan een leuke plaat wat harder zetten zonder dat de boxen beginnen te kraken.
                @Nickvm, welke radio-installatie heb je erin zitten? Ik heb het DVD navigatie-pack met 7' kleurendisplay besteld en de verkoper vertelde dat de 'Symphony' dan standaard erbij zit (ivm de 6-lader CD). Is dat te bevestigen want ik kom het nergens in de documentatie tegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Svenson Bekijk Berichten
                  Aan mij heeft de garage gevraagd om na 5000km eens even langs te komen...(diesel)
                  Ik moest na 1000km ook even binnen. Dat was al na 2 dagen :-) Dit is een standaard controle die ze aanraden bij Audi. Ze controleren dan snel even alle niveaus (water, olie, ...) en dichtingen. Gewoon om te zien of er geen afwijkingen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Retep Bekijk Berichten
                    @Nickvm, welke radio-installatie heb je erin zitten? Ik heb het DVD navigatie-pack met 7' kleurendisplay besteld en de verkoper vertelde dat de 'Symphony' dan standaard erbij zit (ivm de 6-lader CD). Is dat te bevestigen want ik kom het nergens in de documentatie tegen.
                    Wij hebben 'lifestyle plus' genomen, waarin de de DVD navigatie zit. en ja, bij ons is ook de 6-cd lader aanwezig.

Als je een config. maakt via de audi website en deze naar je mailbox stuurt kan je daar de details zien en volgens mij staat daar ook de 6-lader bijvermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nickvm Bekijk Berichten
                      Wij hebben 'lifestyle plus' genomen, waarin de de DVD navigatie zit. en ja, bij ons is ook de 6-cd lader aanwezig.

Als je een config. maakt via de audi website en deze naar je mailbox stuurt kan je daar de details zien en volgens mij staat daar ook de 6-lader bijvermeld.
                      Jawel, maar is dat dan ook meteen de 'Symphony' of is het de 'Chorus' of 'Concert' aangevuld met 6-cd lader?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Retep Bekijk Berichten
                        Jawel, maar is dat dan ook meteen de 'Symphony' of is het de 'Chorus' of 'Concert' aangevuld met 6-cd lader?
                        ik ken de verschillen niet tussen chorus, concert en symphony. Ik weet enkel dat in het pack 8 luidsprekers zitten. Zeker geen chorus volgens mij, want die heeft er minder dacht ik. Dus concert of symphony denk ik. Zal straks even in de wagen kijken

Comment

• De verschillende radio's

Radio Chorus (standaard):single cd speler,30zender geheugenplaatsen,FM(UKW) en AM (MW,LW),6.5'' MONOCHROOM ROOD scherm, 4 luidsprekers vermogen 40 Watt,snelheidsafhankelijke volumeregeling,fasediversiteit.
                          choruskf.jpg

Radio Concert : verschil tov Chorus:single CD enSD geheugenkaart beide mp3 en WMA compatibel ,6.5'' KLEURENSCHERM,8 luidsprekers vermogen 80 Watt,TP-memofunctie
                          concert2009kf.jpg

Radio symphony:verschil tov Concert: 6-voudige cd wisselaar
                          symphonykf.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                            ik gebruik (zonder problemen) een no-brand 4 Gb SD-card... let wel: 'SD' en NIET 'SD-HC' (dat zijn de meest courante tegenwoordig, zeker > 2 Gb kaartjes) want die kunnen (ongeacht capaciteit) niet gelezen worden.

Zo'n 4 Gb 'SD' kaartje was nogal moeilijk te vinden en heb 't uiteindelijk via ebay gekocht voor peanuts.
                            Hey Renio, hoe worden de liedjes weergegeven op de MMI ? Stel je maakt 3 folders aan (Genre-> Artiest->Album->liedje) worden die dan ook zo in de MMI weergegeven ? Gaat dit een beetje snel (wisselen tss nrs) ?

Comment

• De verschillende navigatiesystemen

Navigatiesysteem inclusief MMI basic plus:navigatie via CD ,6.5'' MONOCHROOM display,navigatie via stem en pijlen.CD wisselaar voor 6 cd's.
                              kleine navikf.jpg

Navigatiesysteem met DVD inclusief MMI:navigatie via DVD (dvd speler zit in de koffer),7'' kleurenscherm,CD wisselaar voor 6 cd's (MP3 en WMA -compatibel)
                              OPMERKING -> Dit systeem is men aan het vervangen door een nieuwe versie.
                              navi dvdkf.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door newA4AvantLover Bekijk Berichten
                                Hey Renio, hoe worden de liedjes weergegeven op de MMI ? Stel je maakt 3 folders aan (Genre-> Artiest->Album->liedje) worden die dan ook zo in de MMI weergegeven ? Gaat dit een beetje snel (wisselen tss nrs) ?
                                In mijn A3 volgde die gewoon de map structuur ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door newA4AvantLover Bekijk Berichten
                                  Volgt inderdaad de map-structuur.
                                  Je kan in de instellingen ook bepalen dat 'm de tag-info moet gebruiken en daarop sorteren en dus zich niks van map-structuur moet aantrekken.
                                  Door de lijst van liedjes en door een sub-mappen-structuur fietsen gaat vrij vlot, geen problemen daarmee. Al kan je wel als een gek zitten scrollen om van A naar Z te geraken bij wijze van spreken. Er is wel een trukje (die ik per ongeluk al paar keer geactiveerd heb door op een bepaalde manier een draai aan de MMI knop te geven) om sneller van 1 plaats in de lijst naar elders te 'jumpen'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Derrick Bekijk Berichten
                                    De verschillende navigatiesystemen

Navigatiesysteem inclusief MMI basic plus:navigatie via CD ,6.5'' MONOCHROOM display,navigatie via stem en pijlen.CD wisselaar voor 6 cd's.
                                    [ATTACH]56969[/ATTACH]

Navigatiesysteem met DVD inclusief MMI:navigatie via DVD (dvd speler zit in de koffer),7'' kleurenscherm,CD wisselaar voor 6 cd's (MP3 en WMA -compatibel)
                                    [ATTACH]56968[/ATTACH]
                                    wanneer komt de nieuwe versie ? de onze zou in februari geproduceerd worden... zou het al kunnen tegen dan ?
                                    There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
                                      wanneer komt de nieuwe versie ? de onze zou in februari geproduceerd worden... zou het al kunnen tegen dan ?
                                      Week 22 van 2009 heb ik gelezen.

Comment

• oei nee dus... och ja, de huidige is ook al niet slecht veronderstel ik
                                        There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Derrick Bekijk Berichten
                                          De verschillende navigatiesystemen

[ATTACH]56969[/ATTACH]

[ATTACH]56968[/ATTACH]
                                          Je bedoeld het systeem met harde schijf en de mogelijkheid om ook oa speelfilms af te spelen?
                                          Ik dacht dat je de keuze gaat kunnen krijgen tussen het oorspronkelijke en het nieuwe systeem. Het nieuwe systeem kost je wel een +800€ extra. Zo is het momenteel toch in de Q5.

Comment

Working...
                                          X