Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Nickvm Bekijk Berichten

één klein minpuntje. Na dag zes al een krasje gevonden net onder het mistlicht . Waar wat of hoe is een raadsel. De eerste kras is nooit leuk, maar zeker niet als het al binnen de week gebeurt.
    Na enkele weken al een nieuwe voorruit moeten plaatsen.... op de oprit van de autostrade een steen "gekregen" van een vrachtwagen.... Nadat de ruit vervangen was, onmiddellijk al 2 steentjes "ontvangen", met zichtbare schade tot gevolg...

Onze A4 avant is een 136pk multitronic.
    Met net meer dan 10000 km op de teller zitten we toch met een naar mijn smaak wat hoog verbruik, nl 7.3l/100 km. Mijn madam rijdt er niet echt zottekes mee, maar heeft wel graag een goed tempo, en rijdt zo goed als géén autostade... hebben er andere mensen een zuiniger verbruik?

Ook heb ik de indruk dat de servo tronic in het begin "soepelder" stuurde. De garage verklaart dat dit kan doordat de banden nu ingereden zijn, en meer grip hebben dan toen ze nieuw waren?
    Verder niets dan goed over de A4. Ik had er vroeger nog niet aan durven denken om een automaat te kopen, maar kan er nu enkel maar positief over zijn...
    Last edited by krikke5150; 26/11/2008, 22:51.

Comment

• Een automaat verbruikt altijd meer en stad verbruikt meer dan autosnelweg. Dus dan is die 7,3 normaal hoor.

Dat van die banden kan een beetje kloppen maar normaal zijn die al ingereden na max 500km hoor. Misschien wordt je de servotronic gewoon ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
        A4 is een toffe rijmachine als het niet gesneeuwd heeft. Wanneer hij geschoeid is met maatje 245 40 18" verandert deze in een ware glijmachine. Dus bestel maar met dit weer deftige winterbanden als je je koets heel wil houden.Voor de rest na 6000 km geen enkel probleem te melden.
        PS : heeft er iemand al een 2.0 tdi met ABT tuning naar 170 pk ? Eventueel met enige repliek AUB.
        Ga gewoon bij heinz of bij powerplus

Comment

• verbruik

verbruik valt ook wat tegen ( 7,6L) bij rijden over gewone wegen of rond de kerk zoals wij zeggen.Toen de wagen een 1500 km had , naar zee geweest tegen 130 km/h en 5,8L verbruik. Een tripje naar de Ardennen a 6,2L. Steeds met airco op en goed geladen, bewijst toch weer dat deze wagen gemaakt is voor de autobahn !

Comment

• Ik dacht dat Audi alleen ABT duldde ivm fabrieksgarantie ? Heintz tuning geeft wel betere cijfers op maar kan de transmissie/motor dit wel aan? 400 Nm en 190 Pk dacht ik ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
              Ik dacht dat Audi alleen ABT duldde ivm fabrieksgarantie ? Heintz tuning geeft wel betere cijfers op maar kan de transmissie/motor dit wel aan? 400 Nm en 190 Pk dacht ik ?
              ja hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikke5150 Bekijk Berichten
                Na enkele weken al een nieuwe voorruit moeten plaatsen.... op de oprit van de autostrade een steen "gekregen" van een vrachtwagen.... Nadat de ruit vervangen was, onmiddellijk al 2 steentjes "ontvangen", met zichtbare schade tot gevolg...

Onze A4 avant is een 136pk multitronic.
                Met net meer dan 10000 km op de teller zitten we toch met een naar mijn smaak wat hoog verbruik, nl 7.3l/100 km. Mijn madam rijdt er niet echt zottekes mee, maar heeft wel graag een goed tempo, en rijdt zo goed als géén autostade... hebben er andere mensen een zuiniger verbruik?
                Verbruik is zeker niet het sterkste punt van de A4. Na 10000 km is het hier wel gezakt, maar ik vind de resultaten ronduit ontgoochelend in vergelijking met de vorige wagen (geen verschil ivm met een 2.0 HDi 136 pK, in een koetswerk dat hoger en veel zwaarder is (250 kg) dan de A4
                BMW 420dA : >>>

Comment

• mijn verbruik - volgens de boordcomputer - komt uit op 6,7 liter. 70% autosnelweg en de rest baantjes binnendoor enzo. En ik rijd met een zware voet, zowel aan de lichten en op autosnelweg moet 't vlot gaan.
                  Dus ik vind 't verbruik (voor de manuele 2.0 TDI 136 pk) best ok.

edit: km-stand is nu iets van een 8000 km.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                    A5 led achterlicht van S5 passen in die van de A4. A4 vs S4 zelfde verhaal.
                    enig idee van de prijs ?
                    There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
                      enig idee van de prijs ?
                      Geloof maar dat die "peperduur" (al is dat relatief) zijn, er is ook nog niet zeker of de gehele kabelboom vervangen moet worden.
                      Echte bestellingen kunnen vanaf eind dit jaar gedaan worden (www.vagparts.com)
                      Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
                        enig idee van de prijs ?
                        Ik heb de prijzen al gepost in de A5 topic, dacht dat het iets van 600euro ging zijn voor de lichten alleen. En dan idd nog de vraag van de kabelboom...

Comment

• hmm laat dan maar, als het niet kan door enkel de lampunits te vervangen is het al wat overkill
                          There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Roox heeft de achterlichten van zijn A3 vervangen door die van de facelift. Ik weet wel niet hoeveel dat juist gekost heeft maar was toch een mooi bedrag als ik mij niet vergis.

Comment

• Weet iemand wat de korting is voor een a4 (berline of avant) tegenwoordig. Nu je niets anders dan crisis hoort in de autoverkoop zal er misschien wat meer korting zijn.
                              Ik ben momenteel tot 7% gekomen...

Comment

• Wat ik raar vind is dat je bij de A4 de achterruit niet apart kan open doen! Bij mijn E91 kan dit en dit is zeer gemakkelijk!
                                Last edited by davy; 28/11/2008, 15:03. Reden: r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
                                  Wat ik raar vind is dat je bij de A4 de achteruit niet apart kan open doen! Bij mijn E91 kan dit en dit is zeer gemakkelijk!
                                  Bij bij kan de achteruitversnelling ook niet open hoor!
                                  2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
                                  2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
                                    Wat ik raar vind is dat je bij de A4 de achterruit niet apart kan open doen! Bij mijn E91 kan dit en dit is zeer gemakkelijk!
                                    In Brussel lossen ze dat anders op. Ik zie hier regelmatig eens een break zonder achterruit

Comment

• Ik ga stilaan mijn A4 Avant bestellen, maar door wijzigingen in de car policy (is een heel gedoe geweest) zijn 17" velgen vrijwel niet meer haalbaar, zelfs niet als ik een stuk zelf bijleg.

In de catalogus staat er wel een optionele 16" velg, waarvoor je +- 350 euro moet betalen (bovenop de 16" Aero velg die in het Lifestyle Plus pack zit):

De linkse velg is de optionele velg.

Ik overweeg deze te bestellen om de volgende redenen:
                                      - Ik vind ze iets mooier (niet dat het zó veel scheelt)
                                      - Ze lijken mij iets makkelijker te onderhouden
                                      - 4 op de 5 Audi A4's die je "in het wild" ziet hebben van die Aero velgen en ik vind het dan wel plezant om iets anders te hebben.

Het is natuurlijk weer een extra kost ... wat denken jullie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
                                        Ik ga stilaan mijn A4 Avant bestellen, maar door wijzigingen in de car policy (is een heel gedoe geweest) zijn 17" velgen vrijwel niet meer haalbaar, zelfs niet als ik een stuk zelf bijleg.

In de catalogus staat er wel een optionele 16" velg, waarvoor je +- 350 euro moet betalen (bovenop de 16" Aero velg die in het Lifestyle Plus pack zit):

De linkse velg is de optionele velg.

Ik overweeg deze te bestellen om de volgende redenen:
                                        - Ik vind ze iets mooier (niet dat het zó veel scheelt)
                                        - Ze lijken mij iets makkelijker te onderhouden
                                        - 4 op de 5 Audi A4's die je "in het wild" ziet hebben van die Aero velgen en ik vind het dan wel plezant om iets anders te hebben.

Het is natuurlijk weer een extra kost ... wat denken jullie?
                                        Inderdaad, die Aero velgen zie je bij 8 op de 10 nieuwe A4's. zijn ook de goedkoopste alu velgen.
                                        Waarom wacht je niet tot januari, saloncondities?
                                        De verkoper raadde ons zaterdag nog aan om te wachten tot aan het autosalon. Ze gaan zeker akties doen, maar dewelke mochten we nog niet weten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                                          Waarom wacht je niet tot januari, saloncondities?
                                          Omdat "the powers that be" bij ons beslist hebben dat we geen gebruik mogen maken van salon- en andere tijdelijke condities omdat dit niet fair zou zijn t.o.v. collega's die hun leasingwagen in het midden van het jaar moeten bestellen ...

Comment

Working...
                                          X