Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
    Onderdeel van de saloncondities :p

De 120pk zou een lange overbrenging hebben dus minder geschikt. Het verschil 136/143 ga je niet echt voelen, geen bom maar genoeg voor normaal verkeer.

P.S.: is Audi dan niet vroeger dan vorig jaar met het uitbrengen van hun saloncondities? Bij Ford zijn ze al begonnen.
    Dat heb ik ook al gelezen, maar ik had het graag gehoord van iemand die er al eens mee gereden heeft, en dus echt kan vergelijken.
    De 120pk zou zelfs 1,5cm lager liggen om minder te verbruiken (artikel in de Autogids), maar daar vind je in de Audi documentatie ook niks van terug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
      Inderdaad. Bij mij werd hetzelfde gezegd (19/12)! Wachten is de boodschap!

Heb een proefrit gemaakt met een A4 avant 2.0TDI 143pk. Heeft er iemand al eens het verschil tussen een 136/143pk en een 120pk gevoeld? Is dit goed te voelen?
      (Leasebudget is vrij krap voor een 136pk)

We rijden nu met een 1.9TDI 115pk... Hoe staat de 120pk daartegenover? Hetzelfde, of toch iets vlotter?
      Ik heb de 120pk en de 136pk gereden. Ik vind het verschil wel opmerkelijk !

Ik heb eerder in dit topic (of het Audi A4 B8 topic) mijn ervaringen gepost.

Het enige voordeel is dat de 120pk bijna gelijkaardig is aan de 136pk en dat als je hem gaat tunen je ook aan 170pk+ uitkomt. Dan is het wel doenbaar imho.

Je 1.9TDI zal sneller aanvoelen dan de 120pk 2.0TDI, geloof me vrij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
        Dat heb ik ook al gelezen, maar ik had het graag gehoord van iemand die er al eens mee gereden heeft, en dus echt kan vergelijken.
        De 120pk zou zelfs 1,5cm lager liggen om minder te verbruiken (artikel in de Autogids), maar daar vind je in de Audi documentatie ook niks van terug.
        Dat van de 1,5cm had ik ook gelezen in autogids, maar dit blijkt niet te kloppen.
        Dit zal wel zo zijn voor de TDIe die gaat uitkomen volgend jaar. Maar nog niet voor de huidige 120pk ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Ik heb de 120pk en de 136pk gereden. Ik vind het verschil wel opmerkelijk !

Ik heb eerder in dit topic (of het Audi A4 B8 topic) mijn ervaringen gepost.

Het enige voordeel is dat de 120pk bijna gelijkaardig is aan de 136pk en dat als je hem gaat tunen je ook aan 170pk+ uitkomt. Dan is het wel doenbaar imho.

Je 1.9TDI zal sneller aanvoelen dan de 120pk 2.0TDI, geloof me vrij

Oei, dat verbaast me wel een beetje...
          Naar 170pk brengen is geen optie voor een leasingauto vind ik, tenzij je hem na 4 jaar overkoopt.
          Misschien dan toch best zelf eerst eens proefrijden.
          Of de extra kost zelf opleggen, maar dan ben je ongeveer evenveel kwijt als tunen naar 170pk. Luxeprobleem...
          Thanks.

Comment

• Weet iemand hoeveel liter ruitensproei-sel er in de nieuwe Avant gaat?

Laatst was ie op, en heb ik zelf 3 of 4 liter bijgevuld, maar nu is ie alweer op. Ik denk dus dat er meer in gaat. Maar om die verhoudingen met het antivries te kunnen inschatten zou het wel handig zijn om te weten. In de handleiding vind ik het niet terug. (of ik moet het gemist hebben ergens)

omtrend heel het systeem "ruiten/licht reinging" effe een paar bemerkingen en vragen:

1) Ik vind dat het nogal veel sproeistof gebruikt. nog iemand? (of ik gebruik dat gewoon te veel, kan ook)

2) en dit vind ik echt vervelend: om de 5 keer of zo, gaan de koplampenreinigers mee. Allemaal heel erg leuk, maar als je voorruit een beetje vuil is, en je heb toch onlangs je wagen gewassen, dan spuiten die dingen uw hele motorkap vuil met dat ruitenreiniger spul. De wagen doet dit enkel als de koplampen actief zijn, maar in de winter is dat nogal vaak. Ze hadden hier echt wel een aparte knop voor moeten plaatsen.

3) Weet er iemand of je nog op een andere manier, of in de garage de gevoeligheid van de regensensor kan laten regelen? Die gaat namelijk altijd net iets te traag naar mijn mening

mvg,

Ge4ce

Comment

• ik hoop echt dat de saloncondities gene vette gaan zijn of ik vreet m'n kas op. wij hebben uiteindelijk besloten niet te wachten omdat iedereen zei dat er wschl toch amper saloncondities zullen gebeuren bij audi. ik hoop echt dat dit zo is (voor mij dan toch, diegene die er wel op rekenen denken anders uiteraard) en anders ga ik toch eens horen wat we eventueel nog kunnen uit de brand slepen... evt annuleren en herbestellen als ze daar geen punt van maken.
              There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
                ik hoop echt dat de saloncondities gene vette gaan zijn of ik vreet m'n kas op. wij hebben uiteindelijk besloten niet te wachten omdat iedereen zei dat er wschl toch amper saloncondities zullen gebeuren bij audi. ik hoop echt dat dit zo is (voor mij dan toch, diegene die er wel op rekenen denken anders uiteraard) en anders ga ik toch eens horen wat we eventueel nog kunnen uit de brand slepen... evt annuleren en herbestellen als ze daar geen punt van maken.
                Annuleren kan je niet zomaar hé
                Je kan dus alleen maar rekenen op de goodwill van je dealer.

Comment

• Ik hoop ook dat ik me de haren niet uit mijn kop trek, omdat ik mijn A4 in september bestelde. Toen was er absoluut geen sprake van condities voor het salon. "Mijnheer, we kunnen de vraag naar nieuwe A4's nu al niet meer volgen, we zullen geen acties nodig hebben", zeiden ze, voor de Fortis crisis.

Hopelijk heeft mijn dealer een goeie dag als ik hem mag gaan afhalen, half januari, normaal gezien.

Comment

• ik vrees het ook dat we niet zomaar zullen kunnen annuleren, dus zal ik idd moeten rekenen op de goodwill van onze dealer.

@Virus : je kan mss overmorgen of zo al eens gaan polsen of je dealer nog iets kan uithalen, als dat bij jou lukt moet dat bij ons ook lukken, productiedatum is ergens in januari denk ik, ik hoop vroeger dan voorspeld, maar vrees ervoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Virus Bekijk Berichten
                      Ik hoop ook dat ik me de haren niet uit mijn kop trek, omdat ik mijn A4 in september bestelde. Toen was er absoluut geen sprake van condities voor het salon. "Mijnheer, we kunnen de vraag naar nieuwe A4's nu al niet meer volgen, we zullen geen acties nodig hebben", zeiden ze, voor de Fortis crisis.
                      In november zeiden ze mij nog steeds hetzelfde. Mijn dealer verwachtte dat ze de inhoud van de packs zouden herbekijken voor het salon. Concreet zou dit willen zeggen dat ze dan een optie die nu betalend is toevoegen aan een of ander pack, en al dan niet een andere optie die nu in het pack zit er terug uitlaten. Maar alleszins niks dramatisch. Ik heb dan ook niet gewacht om te bestellen. De orders kwamen trouwens nog steeds vlot binnen zei de dealer. Sterker nog, naar het jaareinde toe (november - december) is het aantal orders voor een A4 alleen nog maar toegenomen. Veel zelfstandigen moeten nog kosten maken en bestllen nog rap een A4 voor het lopende boekjaar.

Comment

• Nog ff een gebruikerservaring (weliswaar van mijn ouders, niet van mezelf).
                        Ik denk nu ongeveer 8000 km op de teller (sinds half juni).
                        Ze zijn heel tevreden over het "totaalpakket". We waren al wel Audi-liefhebbers en dat is wederom alleen maar versterkt. Het gevoel in deze auto is rustgevend maar toch met een licht sportief tintje. De velgen geven de auto natuurlijk een "coole" look, maar desalniettemin vinden ze dat ze niet/nauwelijks aan comfort hebben moeten inboeten.
                        De optie die we eigenlijk nog graag hadden gehad, zijn verdonkerde ruiten en Homelink. We hebben sinds kort een elektrische garagepoort en zou natuurlijk extra handig zijn.
                        De minpuntjes: het verbruik willen ze graag nog wat lager hebben. Zit nu op 7-7,5l, zonder echt sportief te rijden. (Ligt waarschijnlijk aan de velgen?)
                        De GPS geeft soms precies wat rare routes aan, maar herberekening gebeurt razendsnel
                        Verder alles nog ermee in orde. Nog geen problemen tegengekomen (hout vasthouden ). Zal nog eens als ik in het weekend thuis ben voor wat pics

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                          In november zeiden ze mij nog steeds hetzelfde. Mijn dealer verwachtte dat ze de inhoud van de packs zouden herbekijken voor het salon. Concreet zou dit willen zeggen dat ze dan een optie die nu betalend is toevoegen aan een of ander pack, en al dan niet een andere optie die nu in het pack zit er terug uitlaten. Maar alleszins niks dramatisch. Ik heb dan ook niet gewacht om te bestellen. De orders kwamen trouwens nog steeds vlot binnen zei de dealer. Sterker nog, naar het jaareinde toe (november - december) is het aantal orders voor een A4 alleen nog maar toegenomen. Veel zelfstandigen moeten nog kosten maken en bestllen nog rap een A4 voor het lopende boekjaar.
                          ik verwacht ook dat ze de packs miniem gaan aanpassen en evt 1 gratis optie of zo. in dat geval zou het niet al te hard 'pikken' bij mij, en met wat geluk kan je die aanpassingen nog zelf krijgen ook

binnen enkele dagen maken ze de condities bekend zeker ? zaterdag dan eens naar m'n dealer gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
                            ik hoop echt dat de saloncondities gene vette gaan zijn of ik vreet m'n kas op. wij hebben uiteindelijk besloten niet te wachten omdat iedereen zei dat er wschl toch amper saloncondities zullen gebeuren bij audi. ik hoop echt dat dit zo is (voor mij dan toch, diegene die er wel op rekenen denken anders uiteraard) en anders ga ik toch eens horen wat we eventueel nog kunnen uit de brand slepen... evt annuleren en herbestellen als ze daar geen punt van maken.
                            Lifestyle Plus pack aan de prijs van 2250 euro incl. ipv 3750.
                            Last edited by ; 21/12/2008, 11:23.

Comment

• Aan de andere kant ga je hem nu ook sneller hebben hé. Anders is het zowiezo pas april of zelfs juli als je een MT neemt!

Comment

• Weet er al iemand wat nu juist de saloncondities zijn bij Audi?

Comment

• Saloncondities

Je krijgt de GPS voor 2250euro ipv 3750euro. Ben toch blij dat ik even gewacht heb. Nu 3 maandjes aftellen.

Comment

• Hallo, heeft er iemand foto's met de Aero 16" velgen en met 3 cm verlaging?

Comment

• Weet er iemand waar je de dakantenne van de A4 kan kopen ?

Ikzelf heb geen GPS of DVD in mijn nieuwe A4 besteld (moest ergens een lijn trekken hé ) maar dan wordt mijn A4 zo geleverd zonder antenneke, en dat is wel "kaal"

Zijn er zo'n dummy's of zo, en dan geen spriet model hé, maar het "blokje".

Kweet het, 't is Sjonny toestand, maar soms moet je behelpen hé

Comment

• Net gemerkt op de CC dat het verschil tussen lifestyle en lifestyle plus maar €500 meer is ...

Dus voor €500 heb je de MMI incl. GPS erbij

Comment

• Kan iemand mij foto's posten van een zwarte A4 avant B8 (sline of niet) met RS4 velgen. Dit omdat mijn broer misschien zo een zou kopen. (indien mogelijk met donkere ruiten en schadowlook=> zwart rooster)

Comment

Working...
                                          X