Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wordt de nieuwe A3 de kilometervreter? Anders mss voor een benzine opteren .. 2.0 TFSI quattro S tronic bv. ..

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      Wordt de nieuwe A3 de kilometervreter? Anders mss voor een benzine opteren .. 2.0 TFSI quattro S tronic bv. ..
      Ja inderdaad, de Allroad wordt een zondags- en reiswagen

      Een TFSI zou niet goed zijn voor mijn rijbewijs vrees ik, en spreek uit ervaring want heb vroeger een TT Quattro 1.8T gehad

      Nog een argument tegen TFSI: ik ga niet graag tanken

      Comment


      • Ik ook niet. Je kan daar perfect "zuinig" mee rijden en toch plezier beleven. En het is tenminste geen diesel

        Comment


        • ik heb een 2.0 tfsi quattro s-tronic besteld en verheug mij nu al op de snelle sprintjes!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Ik ook niet. Je kan daar perfect "zuinig" mee rijden en toch plezier beleven. En het is tenminste geen diesel
            zuinig rijden met een 2,0 TFSI ?
            Waartoe dienen dan al die pk'tjes ???

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              zuinig rijden met een 2,0 TFSI ?
              Waartoe dienen dan al die pk'tjes ???
              Je KAN er zuinig mee rijden. Je doet dat natuurlijk niet altijd Maar ik kan van Lebbeke naar Weerde rijden (na koudstart) en 6.4l/100km verbruikt hebben (weliswaar 1.8 TFSI). Valt toch best mee vind ik. En het leuke is dat je met de TFSI veel meer plezier gaat beleven als je hem eens de sporen wil geven. Zo'n 2.0 TDI quattro 170pk is (in theorie althans) zelfs minder snel dan een 1.8 TFSI.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dave.be Bekijk Berichten
                Ben gisteren gaan testrijden met een 2.0 TDI 140pk ... Ik vond het wat tegenvallen eerlijk gezegd

                De elektronische handrem vind ik een onding, de positie van de MMI controletoetsen is zeer ongelukkig gekozen, redelijk veel rijlawaai, en ik kon niet echt een goede zithouding vinden ...

                Het rijden zelf kan ik (voor mezelf) niet anders omschrijven dan 'emotieloos'. Het beviel niet slecht, maar ook niet goed. Misschien dat de motor wat te licht is voor de wagen naar mijn zin? Ik rijdt momenteel met een Allroad en had daarvoor een A4 Avant Quattro (B5) , beiden met een 2.5 TDI

                Ik ben er eigenlijk nog niet uit aan wat het juist lag. Misschien dat een 170pk Quattro met S-Line (zoals ik origineel in gedachten had) beter zal bevallen, maar het is te laat vrees ik ...

                Want: de A3 Sportback 140pk die ik net daarvoor had getest, was een véél leukere auto. Dus die gaat het worden denk ik, maar dan ook een quattro met 170pk ...

                De extra plaats die een A4 biedt, heb ik niet echt nodig aangezien ik de Allroad niet weg doe.
                Tjah, je spreekt jezelf tegen hé. Een A3 is veel lichter dan een A4 dus die kan je niet vergelijken. Enja, 140pk is te weinig voor die auto maar dat mag je hier niet te luid zeggen

                Ik denk dat je beter eens met de 2.7tdi gaat rijden als je van een 2.5tdi komt. Die kan je krijgen in 163pk & 190pk. Of de 2.0 quattro maar daar heb ik nog niet mee gereden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                  Tjah, je spreekt jezelf tegen hé. Een A3 is veel lichter dan een A4 dus die kan je niet vergelijken.
                  Op welke manier spreek ik mezelf tegen ? En jawel hoor, ik kan die wel vergelijken. Ik heb het gisteren gedaan ... Ik heb beide wagens vergeleken op basis van mijn behoeften, en dan kan ik zelfs een smart vergelijken met een hummer

                  Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                  Enja, 140pk is te weinig voor die auto maar dat mag je hier niet te luid zeggen
                  Oei, mijn excuses, dat wist ik niet

                  Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                  Ik denk dat je beter eens met de 2.7tdi gaat rijden als je van een 2.5tdi komt. Die kan je krijgen in 163pk & 190pk. Of de 2.0 quattro maar daar heb ik nog niet mee gereden.
                  De 2.7 kan je niet in quattro krijgen, dus da's geen optie. En met de 3.0 TDI kom ik aan een budget dat ik niet wil geven aan een A4

                  Trouwens ik kom hier niet even zeggen dat een A3 'beter' is dan een A4 he, ieder heeft zijn eigen noden en mening en ik respecteer die evenzeer

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door dave.be Bekijk Berichten
                    Op welke manier spreek ik mezelf tegen ? En jawel hoor, ik kan die wel vergelijken. Ik heb het gisteren gedaan ... Ik heb beide wagens vergeleken op basis van mijn behoeften, en dan kan ik zelfs een smart vergelijken met een hummer
                    Denk dat ie bedoelt da het logisch is dat de 2.0TDI vinniger voor de dag komt in de A3,gezien zijn kleine afmetingen/gewicht. Daar mag je de motor dus niet op afrekenen.

                    Wat betreft '140pk is te weinig voor zo'n wagen', ik blijf er toch m'n bedenkingen bij hebben Ok het is te weinig als je der wil mee kunnen knallen maar je gaat me niet zeggen dat je met 140 paarden dat ding niet vlot door het verkeer kan laten gaan, en ja zelfs eens de sporen geven... Heb al enkele keren de 2.0TDI ervaren in een Passat,wat vergelijkbaar is aan de A4 meen ik, en dat gaat toch behoorlijk vooruit

                    Nuja, zullen er maar over ophouden; voor het hier weer oorlog word

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                      Denk dat ie bedoelt da het logisch is dat de 2.0TDI vinniger voor de dag komt in de A3,gezien zijn kleine afmetingen/gewicht. Daar mag je de motor dus niet op afrekenen.
                      Dat is waar natuurlijk. Maar mijn keuze is niet gebaseerd op de motor alleen hoor.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                      Wat betreft '140pk is te weinig voor zo'n wagen', ik blijf er toch m'n bedenkingen bij hebben Ok het is te weinig als je der wil mee kunnen knallen maar je gaat me niet zeggen dat je met 140 paarden dat ding niet vlot door het verkeer kan laten gaan, en ja zelfs eens de sporen geven... Heb al enkele keren de 2.0TDI ervaren in een Passat,wat vergelijkbaar is aan de A4 meen ik, en dat gaat toch behoorlijk vooruit
                      Het is maar wat je gewoon bent qua vermogen he. Maar is een Passat niet wat lichter dan een A4 want gebaseerd op het Golf platform ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                      Nuja, zullen er maar over ophouden; voor het hier weer oorlog word
                      Neenee, geen oorlog, ik heb 'de waarheid' niet in pacht. Ieder kiest een auto naar zijn smaak en behoeften. Als enige wagen zou ik de A3 bvb te klein vinden en zeker (minstens) voor de A4 gaan.

                      Nog een bijkomende factor (en nu komt de aap uit de mouw) - Mijn vriendin heeft een zware voorkeur voor de A3

                      Comment


                      • Uw vriendin heeft smaak

                        Comment


                        • Ikzelf rij met de "maar 140 pk" maar vindt toch dat deze met de A4 geen problemen heeft. Waarvoor gebruik je je wagen ? in het dagelijkse verkeer of om te racen op de snelweg ?

                          Ik heb zelf ook een halfzware voet en hou ook van snelheid, maar hier wordt je precies minderwaardig bekeken als je niet een 170 pk onder je kont hebt, en dan nijgt het nogal rap naar pubergedrag van "ik heb de grootste en de snelste"

                          Jammer want de A4 heeft uitstraling, koppel en zeker speed genoeg.

                          En ja, ik ga op de autosnelweg ook vlot boven de 120 per uur, ik verkies ook een vlottere rijstijl. Ik ben geen verkeersbordenneuker die 49 rijdt waar 50 mag.

                          En de handrem een onding, verklaar ? Vele "gewone" autobestuurders kijken naar zo'n handrem alsof ze het in Keulen horen donderen. Maar ja, zal wel aan mij liggen zeker...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Virus Bekijk Berichten
                            Ikzelf rij met de "maar 140 pk" ...
                            Over die 140 pk's ga ik zwijgen, ligt hier blijkbaar gevoelig

                            Oorspronkelijk geplaatst door Virus Bekijk Berichten
                            En de handrem een onding, verklaar ? Vele "gewone" autobestuurders kijken naar zo'n handrem alsof ze het in Keulen horen donderen. Maar ja, zal wel aan mij liggen zeker...
                            Dat was mijn eerste (korte) indruk he, ik geef toe dat het waarschijnlijk wel wat wennen is.

                            Maar hoe kan je daarmee bergop vertrekken ? Je moet de rempedaal indrukken om de handrem af te zetten, maar als je dan van de rem naar de gas gaat, bolt je wagen toch achteruit ? (Zonder die hill hold optie)

                            Comment


                            • Van de respectievelijke sites van VW en Audi :

                              Gewichten (Passat Variant 2,0l CRTDI 136 pk 6v B2B-Line)

                              Tarra (kg)1497HTG (kg)2170HTG vooras (kg)1120HTG achteras (kg)1100HTG afgeremde aanhangwagen (kg)1800HTG niet afgeremde aanhangwagen (kg)750Brandstoftank (l)70Wielafmetingen6,5 J x 16Bandenafmetingen205/55 R 16
                              Ambition 2.0 TDI 105 (143) Kw (PS) 6-Gang
                              Leergewicht
                              1520 kg

                              Zul. Gesamtgewicht
                              2090 kg

                              Zul. Dachlast/Stützlast
                              90/80 kg

                              Zul. Anhängelast(ungebremst)
                              750 kg

                              Zul. Anhängelast bei 8% Steigung
                              1800 kg

                              Zul. Anhängelast bei 12% Steigung
                              1600 kg
                              Scheelt dus een goeie 30 kilogram

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door dave.be Bekijk Berichten
                                Over die 140 pk's ga ik zwijgen, ligt hier blijkbaar gevoelig



                                Dat was mijn eerste (korte) indruk he, ik geef toe dat het waarschijnlijk wel wat wennen is.

                                Maar hoe kan je daarmee bergop vertrekken ? Je moet de rempedaal indrukken om de handrem af te zetten, maar als je dan van de rem naar de gas gaat, bolt je wagen toch achteruit ? (Zonder die hill hold optie)
                                koppeling laten komen tot het punt dat ie 'pakt' ?

                                Comment


                                • Wel, neem de hill hold assist, de goedkoopste optie in héél de lijst. Zit er bij mij ook op, en nooit problemen.

                                  Daar sta je dan te sukkelen met al je paarden, en je geraakt niet eens deftig een heuvel op, dan maar hopen dat de buren niet kijken

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                                    Van de respectievelijke sites van VW en Audi :
                                    ...
                                    Scheelt dus een goeie 30 kilogram
                                    Zie je wel

                                    Nee het was maar een vraag, want ik wist het dus niet.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Virus Bekijk Berichten
                                      Wel, neem de hill hold assist, de goedkoopste optie in héél de lijst. Zit er bij mij ook op, en nooit problemen.

                                      Daar sta je dan te sukkelen met al je paarden, en je geraakt niet eens deftig een heuvel op, dan maar hopen dat de buren niet kijken
                                      Ja sorry maar dan moeten ze die optie maar standaard maken.

                                      En ik ben niet bepaald een 'sukkelaar' met de wagen hoor, dankuwel om niet persoonlijk te worden.
                                      Last edited by ; 16/01/2009, 15:25.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dave.be Bekijk Berichten
                                        Zie je wel

                                        Nee het was maar een vraag, want ik wist het dus niet.
                                        Das toch het einde vd wereld niet,30 kilo Of ben ik nu verkeerd

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                                          koppeling laten komen tot het punt dat ie 'pakt' ?
                                          Veel plezier in de alpen daarmee

                                          Comment

                                          Working...
                                          X