Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 Avant
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dave.be Bekijk BerichtenVeel plezier in de alpen daarmee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dave.be Bekijk BerichtenHet is maar wat je gewoon bent qua vermogen he. Maar is een Passat niet wat lichter dan een A4 want gebaseerd op het Golf platform ?
De A4 vind ik echt een leuke wagen kwa rijgedrag. Wat volwassener dan de vorige maar een veel beter sturende voorkant !
Een A4 weegt een dikke 1400kg, dat is helemaal zoveel niet ! En dat voel je ook echt in het weggedracht tov een zware en lange passat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenEen passat is denk ik een héél stuk zwaarder dan een A4, en hij is op een ander platform gebasseerd dan de Golf.
A5 (PQ35)
The PQ35 platform is designed to be more modular and flexible than previous A platforms. For the first time, a fully independent suspension will be present in all A platform vehicles. There is also a derivative version of this platform (with larger variations expected in the future) called PQ46.
PQ35 is intended for compact-size vehicles, and PQ46 is an enlarged version for mid-size vehicles, such as the VW Passat. A common misconception is that the PQ46 generation of the Passat is based on the "B6" (PL46) platform. However, this transverse-engined Passat has little in common with the longitudinal-engined "B6" Audi A4.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door newA4AvantLover Bekijk BerichtenPersoonlijk vind ik die electronische handrem wel goed. Knopje induwen (=handrem opzetten), gewoon vertrekken en de handrem "lost" vanzelf. Ik snap niet wat de meerwaarde is van de "hill hold" ?
In dat geval was het een 'user error' van mijn kant
Maar idd, wat doet die hill hold dan extra ?
Comment
-
gloeilampje brandt alweer !
History
- wagen 1 week oud -> "gloeibougie" knippert constant,
naar garage in Brussel -> computer reset
- wagen 2 weken oud -> ""gloeibougie" knippert constant,
naar garage in Geel (mijn garage) -> computer reset en afspraak om sensor in
de ontkoppelinspedaal te vervagen
- wagen 4 weken oud -> moet de wagen terug komen halen, geen tijd om eraan te werken
(was de 30ste en veel pannes binnengekregen die voorrang kregen, kan ik nog
begrijpen)
- wagen 6 weken oud -> reparatie niet tijdig klaar, moeten een vervangstuk extra bestellen
- na een extra 3 dagen was de wagen klaar.
- vandaag, -> ""gloeibougie" knippert constant, AAAHAAAAAHHHHHHHHHHHHGGGRRR !!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door newA4AvantLover Bekijk BerichtenHistory
- wagen 1 week oud -> "gloeibougie" knippert constant,
naar garage in Brussel -> computer reset
- wagen 2 weken oud -> ""gloeibougie" knippert constant,
naar garage in Geel (mijn garage) -> computer reset en afspraak om sensor in
de ontkoppelinspedaal te vervagen
- wagen 4 weken oud -> moet de wagen terug komen halen, geen tijd om eraan te werken
(was de 30ste en veel pannes binnengekregen die voorrang kregen, kan ik nog
begrijpen)
- wagen 6 weken oud -> reparatie niet tijdig klaar, moeten een vervangstuk extra bestellen
- na een extra 3 dagen was de wagen klaar.
- vandaag, -> ""gloeibougie" knippert constant, AAAHAAAAAHHHHHHHHHHHHGGGRRR !!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk BerichtenAls je wilt kan je bij de moderators hier op 't forum een nickname-verandering aanvragen
Maar toch. Ik ben blij dat dit een leasewagen is en niet gekocht met mijn eigen centjes ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dave.be Bekijk BerichtenOk dat wist ik niet en vroeg ik me dus al af: Wanneer de handrem opstaat en je vertrekt gewoon, gaat hij automatisch af ?
In dat geval was het een 'user error' van mijn kant
Maar idd, wat doet die hill hold dan extra ?
De hillhold-assist vind ik een van de meest nutteloze opties.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenJe moet volgens mij wel je gordel dragen,allè bij de A5 is dit toch zo!
De hillhold-assist vind ik een van de meest nutteloze opties.
In België is dat misschien nutteloos, maar in minder plat land dan het onze, kan ik me wel voorstellen dat het handig is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dave.be Bekijk BerichtenVeel plezier in de alpen daarmee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenMoh, doe eens de tunnels van brussel als er file is. Dat is hetzelfde hoor, voet van de rem en direct gas geven. Heb je geen hill hold voor nodig hoor. Als je kan rijden tenminste...
Comment
-
Moeilijke beslissing
Goedemiddag Audi-liefhebbers,
Ik volg al een tijdje dit forum op. Eigenlijk heel toevallig gevonden via een zoekopdracht op het net.
Vermits mijn VW Golf tegen mei einde leasing is,ben ik ook al een tijdje aan het uitkijken naar een nieuwe wagen. Ik heb zowel A3 sportback, A5 en A4 avant overwogen, ze zullen allemaal hun voor- en nadelen wel hebben.
Voor de A5 zat ik te wachten op de prijzen voor de 2.0tdi maar als je ze vergelijkt met de 2.7tdi, zijn ze teleurstellend, minder goed uitgerust standaard en geen s-tronic of multritronic (tot op heden) te verkrijgen.
Vandaag nog eens een testrit gemaakt met de A4 avant (wel geen multitronic maar wel s-line) en het viel mij super goed mee.
De 2.0tdi kan je inderdaad niet gaan vergelijken met een 2.7tdi.
Alhoewel, die 2.0tdi lijkt me al vinnig genoeg. Ieder zijn keuze uiteraard.
Soit, tot zover de inleiding, hierbij de huidige config: (bestelling deze maand nog)
Audi A4 AVANT 2009
2.0 tdi multitronic
Fantoomzwart
Milano leder zwart SPORT
Pack Lifestyle Plus
Pack Lounge
3-zone airco
Alu velgen 5 spaken STAR
Antidiefstalmoeren
Audi Soundsystem
Dakrailing chroom
GSM pré
Multiefunctie sportstuur
Sportvering
Verchroomde vensteromlijsting
Xenon koplampen +
Zonder kentekens
Elke vorm van reactie/kritiek/succeswensen/ .... is welkom, config kan nog aangepast worden maar vond het zo al wel dik in orde!
Grtz Dries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vinz Bekijk BerichtenIn de loop van volgende week wss deze wagen bestellen:
Audi A4 Avant 2.0TDI 136PKOorspronkelijk geplaatst door vinz Bekijk BerichtenMultitronic Kleur: Lavagrijs
Bekleding: Milano leder zwart SPORT
Panoramisch dak
Zonder kentekens
Verlichtingspakket
Xenon + koplampen
Audi Music Interface
Sport vering
Audi Soundsystem
LifeStyle Plus pack
Lounge pack
antidiefstalmoeren
Levertermijn: Maart/April 2009
Spannend!
Heb hem zonet besteld, levertermijn was nog steeds maart op de computer bij Audi, dus wss begin April. Dan nog kijken voor de RS4 replica's in 18" en klaar is kees :-)
Ben wel eens benieuwd hoe de levertermijn zal opschuiven nav het salon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vinz Bekijk Berichten[font=Verdana]
Heb hem zonet besteld, levertermijn was nog steeds maart op de computer bij Audi, dus wss begin April. Dan nog kijken voor de RS4 replica's in 18" en klaar is kees :-)
Ben wel eens benieuwd hoe de levertermijn zal opschuiven nav het salon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gecko-NYNtje Bekijk BerichtenHeb mijne A4 besteld op 13/12/2008, levertermijn was toen Maart + 1 maand voor Mutlitronic. Levering maand mei.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gecko-NYNtje Bekijk BerichtenHeb mijne A4 besteld op 13/12/2008, levertermijn was toen Maart + 1 maand voor Mutlitronic. Levering maand mei.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenMoh, doe eens de tunnels van brussel als er file is. Dat is hetzelfde hoor, voet van de rem en direct gas geven. Heb je geen hill hold voor nodig hoor. Als je kan rijden tenminste...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenHang een remork of caravan van 1 ton achter je Audi zonder hill holder en probeer dan eens op een helling te vertrekken. Met hill holder ben je dan veel sneller en comfortabeler weg.
En toch snap ik het nut er niet van.
Als je geen 'hill hold' hebt: als je vertrekt met je handrem aan, springt die handrem vanzelf af.
Wat is de meerwaarde dan van hill hold?
Comment
Comment