Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Heb nu 25.000km op de teller en heb al olie moeten bijvullen nog voor ik op onderhoud moet. Olieverbruik blijft bij VW/Audi toch hoog vind ik.
bijvullen heb ik ook al moeten doen, maar olie volledig verversen en oliefilter vervangen op 15000 vind ik wat erover...zeker als ik longlife olie en service gevraagd heb...
ps ik heb een diesel met DPfilter dus gewone synth olie (die dan eventueel wel om de 15k moet vervangen worden) mag er zowiezo niet in....
Soit ,de garage beweert dat mijn serviceteller tot enkel 15000 telt en dat er een serviceteller tot 30000 aftelt niet bestaat....
dus als iemand me foto's wilt doorsturen van een serviceteller (tot 30K) in hun MMI die ik als bewijkracht kan gebruiken...;-) ;-)
bijvullen heb ik ook al moeten doen, maar olie volledig verversen en oliefilter vervangen op 15000 vind ik wat erover...zeker als ik longlife olie en service gevraagd heb...
ps ik heb een diesel met DPfilter dus gewone synth olie (die dan eventueel wel om de 15k moet vervangen worden) mag er zowiezo niet in....
Soit ,de garage beweert dat mijn serviceteller tot enkel 15000 telt en dat er een serviceteller tot 30000 aftelt niet bestaat....
dus als iemand me foto's wilt doorsturen van een serviceteller (tot 30K) in hun MMI die ik als bewijkracht kan gebruiken...;-) ;-)
Mijn B6 telt af tot 30K, altijd al Long-Life gehad want ik ga niet elke 3 maand naar de garage gaan hoor. Tenzij die DPF iets speciaals nodig heeft zijn ze daar dus met je voeten aan het spelen!! Ze regelen dat door op 2 knopjes te drukken maar de exacte truc ken ik niet.
inderdaad ,Zowel in D als in R als in S...ej moet wel volledig tot stilstandkomen alvorens het in werking schiet...
grtz S
Als je met een automaat aan de rode lichten staat, kan je ook gewoon de electronische handrem inschakelen. Je hoeft dan ook niet met je voet op de rem te blijven staan. Als je gas geeft lost deze electronische handrem automatisch.
Is wel op A6 facelift, maar ik veronderstel dat dit op de A4 net hetzelfde is.
2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Als je met een automaat aan de rode lichten staat, kan je ook gewoon de electronische handrem inschakelen. Je hoeft dan ook niet met je voet op de rem te blijven staan. Als je gas geeft lost deze electronische handrem automatisch.
Is wel op A6 facelift, maar ik veronderstel dat dit op de A4 net hetzelfde is.
inderdaad, maar die hill hold knop moet je slechts eenmaal indrukken zodra je start en dan blijft hij dit automatisch doen tot je de auto terug stillegt. Of zelf dat systeem afzat.....voor hetgeen het kost (90 eur?) is het echt een meerwaarde. Zeker bij een automaat...
inderdaad, maar die hill hold knop moet je slechts eenmaal indrukken zodra je start en dan blijft hij dit automatisch doen tot je de auto terug stillegt. Of zelf dat systeem afzat.....voor hetgeen het kost (90 eur?) is het echt een meerwaarde. Zeker bij een automaat...
Idd, moet automatisch anders moet ik het niet hebben hoor.
Mail is verstuurd en het kost 50euro. Ik dacht eigenlijk altijd dat het een hill hold assist was maar blijkbaar niet. Dus mijn excuses aan iedereen
ARGH, onze avant gaat dus 9/10 NIET op tijd geleverd zijn om er nog mee op skivakantie te kunnen, hij zal hoogstwschl in de week dat we weg zijn geleverd worden. ah zo frustrerend. nu ja, dan is het maar voor erna he.
nog 3 weken an de zullen we hem bijna hebben denk ik, de productieweek is volgende week normaal gezien en tot 2 weken geleden nog geen wijzigingen aan gebeurd dus.
ARGH, onze avant gaat dus 9/10 NIET op tijd geleverd zijn om er nog mee op skivakantie te kunnen, hij zal hoogstwschl in de week dat we weg zijn geleverd worden. ah zo frustrerend. nu ja, dan is het maar voor erna he.
nog 3 weken an de zullen we hem bijna hebben denk ik, de productieweek is volgende week normaal gezien en tot 2 weken geleden nog geen wijzigingen aan gebeurd dus.
de laatste loodjes wegen het zwaarst
wel vervelend maar aan de andere kant ... zo met je nieuwe wagen al meteen door sneeuw & zout gaan rijden... toch liever niet ...
Ja speelt MP3 en WMA af. En standaard heb je onder je armleuning vooraan ook nog een AUX aansluiting waar je eventueel een MP3 speler kunt op aansluiten.
@ - OOOO, je geeft aan dat er standaard een AUX-in in je middenarmsteun zit. Geld dit voor alle A4's uitgerust met cd/navigatie of is dit afhankelijk van een andere optie?
@ - OOOO, je geeft aan dat er standaard een AUX-in in je middenarmsteun zit. Geld dit voor alle A4's uitgerust met cd/navigatie of is dit afhankelijk van een andere optie?
is op alle radio's dacht ik, maar die aux aansluiting geeft geen info door naar je mmischerm (titel, uitvoerder,...)en ook de bediening moet je rechstreeks op de IPOd doen, alsook het opladen is niet mogelijk via die aux..., terwijl een usb aansluiting dit alles wel kan....
ik had ook beter de usb genomen, maar ja...
Mooi lijstje samengesteld, xenonkoplampen zal je zeker bevallen.
Alleen, de 120 pk, hij ontbreekt toch een beetje aan punch, dan zou ik nog opteren voor de 136 of de 143pk en een aantal opties schrappen...
'k Weet het, 't is altijd puzzelen bij een budget maar een motor gebruik je dagelijks hé...
Volledig mee eens, maar heb ook eens de rekening gemaakt.
Rij momenteel rond met een 75 pk diesel, braakt... 123 Nm uit
Op dat gebied ga ik er al 235 % op vooruit
En dat ik na 1 km, 4 seconden later toekom maakt mij echt niks uit.
Neen serieus, voor mij moet het ook een zuinige wagen zijn, en na hier en daar wat opgevangen te hebben kan dit em alleen maar zijn. Hoor en lees toch dat de common rails van 136 pk en meer toch niet hetzelfde gunstige verbruik meer hebben als de pompinjectoren techniek. Heb trouwens met een A4 S-line 143 pk gereden, en kmoet zeggen, moest ik elke dag 3 à 400 km afleggen was de keuze snel gemaakt.
Alleen, de 120 pk, hij ontbreekt toch een beetje aan punch, dan zou ik nog opteren voor de 136 of de 143pk en een aantal opties schrappen... 'k Weet het, 't is altijd puzzelen bij een budget maar een motor gebruik je dagelijks hé...
Dan snap ik niet waarom je geen 3.0 quattro genomen hebt. Nee, serieus, de 120pk variant is naar hedendaagse normen snel genoeg lijkt me, en als je 't vergelijkt met vroeger, dan is een diesel die bijna 200km/h loopt gene kattenpis.
Een klein vraagje: trekt de regensensor op de A4 op iets?
Want heb al met paar andere auto's van de VW groep gereden, en de regensensor daarop irriteerde mij enorm! (veel te traag of veel te snel, maar nooit correct).
De andere opties (automatische koplampen en zelfdimmende binnenspiegel) vind ik wel super handig, maar dat komt altijd met regensensor. En als het is zoals bij de andere merken van de VW groep, dan heb ik liever geen regensensor.
Volledig mee eens, maar heb ook eens de rekening gemaakt.
Rij momenteel rond met een 75 pk diesel, braakt... 123 Nm uit
Op dat gebied ga ik er al 235 % op vooruit
En dat ik na 1 km, 4 seconden later toekom maakt mij echt niks uit.
Welkom bij de sukkelaars-met-maar-120-pk-club Nee, serieus. Ik rijd nu met een V50 1.6d met 110 pk en 240 Nm dus ook voor mij is die 120 pk en 290 Nm een vooruitgang. Wij hebben trouwens geen andere keus op het werk, 't is de 120 pk of niets (allez, of geen A4 toch).
wel vervelend maar aan de andere kant ... zo met je nieuwe wagen al meteen door sneeuw & zout gaan rijden... toch liever niet ...
Ik zou zowiezo niet met en auto op reis vertrekken als ik daar niet enkele 100-den km mee gereden heb vooraf, kwestie van het grootste risico van de badkuipcurve te hebben afgelegd (zeer grote kans op defect)
De motor zal dit inrijden ook zeer zeker appreciëren
Een klein vraagje: trekt de regensensor op de A4 op iets?
Want heb al met paar andere auto's van de VW groep gereden, en de regensensor daarop irriteerde mij enorm! (veel te traag of veel te snel, maar nooit correct).
De andere opties (automatische koplampen en zelfdimmende binnenspiegel) vind ik wel super handig, maar dat komt altijd met regensensor. En als het is zoals bij de andere merken van de VW groep, dan heb ik liever geen regensensor.
Ik vind de regensensor zeer goed werken. Je kan zelf ook de gevoeligheid afstellen. Ik rijd altijd op intervalstand (=regensensor)
@ - OOOO, je geeft aan dat er standaard een AUX-in in je middenarmsteun zit. Geld dit voor alle A4's uitgerust met cd/navigatie of is dit afhankelijk van een andere optie?
neen, dit is los van de CD/navigatie. Alle breaks hebben dit standaard. De berlines ook dacht ik maar daar ben ik niet 100% zeker van.
Comment