Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beste mensen,

Vanaf welke week is de A4 met het nieuwe NAV MMI PLUS systeem leverbaar? Weet iemand ook misschien of deze ook achteraf als upgrade op de huidige NAV MMI gemonteerd kan worden?
    Het is toch bizar dat ik over 3 weken mijn nieuwe A4 krijg maar zonder het nieuwe navigatie plus systeem, dan rij je in een nieuw model!! Echt klote is dat. Dus ik hoop stiekem dat je het oudekan laten upgraden naar het nieuwe systeem, zal wel een hoop kosten maar dat heb ik erwel voor ove.......

Wie o wie weet er iets?

Alvast bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rdejong Bekijk Berichten
      Dus ik hoop stiekem dat je het oudekan laten upgraden naar het nieuwe systeem, zal wel een hoop kosten maar dat heb ik erwel voor ove.......
      Ik vrees dat dat wel eens een héél dure grap zou kunnen worden: zowat alles is verschillend bij het nieuwe MMI systeem: het scherm, de module in de middenconsole (waar vroeger een 6 cd-wisselaar en nu een dvd-lezer inzit), de bedieningsknoppen aan de versnellingspook enz.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
        Ik vrees dat dat wel eens een héél dure grap zou kunnen worden: zowat alles is verschillend bij het nieuwe MMI systeem: het scherm, de module in de middenconsole (waar vroeger een 6 cd-wisselaar en nu een dvd-lezer inzit), de bedieningsknoppen aan de versnellingspook enz.

Zal inderdaad een kostbare aangelegenheid worden.
        sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zipo Bekijk Berichten
          Neen serieus, voor mij moet het ook een zuinige wagen zijn, en na hier en daar wat opgevangen te hebben kan dit em alleen maar zijn. Hoor en lees toch dat de common rails van 136 pk en meer toch niet hetzelfde gunstige verbruik meer hebben als de pompinjectoren techniek. Heb trouwens met een A4 S-line 143 pk gereden, en kmoet zeggen, moest ik elke dag 3 à 400 km afleggen was de keuze snel gemaakt.
          De 2.0TDI is ook een commonrail zover ik weet.
          De pompverstuiver is geheel uit het motorengamma verdwenen.

Audi schrijft op zijn site (www.audi.nl):

Motoren
          De motoren in de nieuwe Audi A4 zijn vooruitstrevend, sterk en relatief zuinig. Alle benzineversies zijn voorzien van FSI®; een zeer efficiënte vorm van directe inspuiting. De TDI®-motoren werken met moderne commonrail-inspuiting en zijn voorzien van een roetfilter. Deze motoren voldoen aan de EU4-emissienorm.

Ook deze site vermeld dat het om een common-rail 120pk gaat (autowereld.com)

Comment

• Dacht dat wax-it zelfs gezegd had dat de 120 & 136pk gewoon dezelfde motor zijn. Verbruik zal dan ook niet veel schelen maar bon, elk z'n keuze hé...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rdejong Bekijk Berichten
              Beste mensen,

Vanaf welke week is de A4 met het nieuwe NAV MMI PLUS systeem leverbaar? Weet iemand ook misschien of deze ook achteraf als upgrade op de huidige NAV MMI gemonteerd kan worden?
              Het is toch bizar dat ik over 3 weken mijn nieuwe A4 krijg maar zonder het nieuwe navigatie plus systeem, dan rij je in een nieuw model!! Echt klote is dat. Dus ik hoop stiekem dat je het oudekan laten upgraden naar het nieuwe systeem, zal wel een hoop kosten maar dat heb ik erwel voor ove.......

Wie o wie weet er iets?

Alvast bedankt
              Waarom is dat bizar? Elk jaar zijn er enkele aanpassingen aan het model, voor dit jaar zal dat o.a. de MMI zijn. Als vroege koper heb je het voordeel om als één van de eerste (relatief gezien) met een nieuwe A4 te rijden, maar daar hangen nu eenmaal nadelen aan vast ook. Ze kunnen toch moeilijk wachten tot de facelift om de nieuwe MMI te introduceren, dan is het ding alweer verouderd ..

Of het na te plaatsen valt weet ik niet, maar sowieso zal het een aardige duit kosten. En ik zou het zot geld vinden. En normaal zijn de wagens die vanaf juni gebouwd worden (eigenlijk al ergens in mei) uitgerust met de nieuwe MMI.

Comment

• Is er trouwens ergens op het net een manual of wat uitgebreidere informatie beschikbaar over het nieuwe MMI systeem? Ik heb al wat rondgegoogled maar behalve het steeds terugkerende persbericht en een aantal "screenshots" heb ik nog niets gevonden.

Zo vraag ik mij bvb. af of je audio dvd's of het geluid van video dvd's in 5.1 surround kan afspelen als je het Audi of B&O Sound System hebt. 't Is een over-the-top gadget, ik weet het, maar ik heb vrij veel muziek liggen in surround formaat en het lijkt mij wel leuk om die in de auto af te spelen.

Comment

• Kan er iemand eens een foto nemen van de woofer van het audi soundsystem in de avant? Kzou graag eens zien in wat voor behuizing dat zit enzo...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinz Bekijk Berichten
                    Kan er iemand eens een foto nemen van de woofer van het audi soundsystem in de avant? Kzou graag eens zien in wat voor behuizing dat zit enzo...
                    Een optie van 220euro en jij verwacht een gouden randje ofzo?
                    Denk dat je dat beter opteert voor een ICE en 3K uitgeeft

Comment

• Nee, een gouden randje is niets voor mij... wat ik mij wel afvraag is de grootte van de sub, wat die aankan, ... De verkoper zei dat de woofer bij de avant in de holte van het achterwiel zit in een behuizing... dus ik vraag me af wat voor een behuizing dit is, plastic, ijzer, hout, ... kvraag mij ook af als er bvb een werkkoffer in de koffer staat of die dan niet staat mee te daveren. Als er aan de behuizing iets voorzien is dat trillingen opvangt zal dat wel nog meevallen...

En een ice van 3K? Zo'n dingen horen thuis in tuningkarren en dat ligt mij zo niet.

Comment

Nee, een gouden randje is niets voor mij... wat ik mij wel afvraag is de grootte van de sub, wat die aankan, ... De verkoper zei dat de woofer bij de avant in de holte van het achterwiel zit in een behuizing... dus ik vraag me af wat voor een behuizing dit is, plastic, ijzer, hout, ... kvraag mij ook af als er bvb een werkkoffer in de koffer staat of die dan niet staat mee te daveren. Als er aan de behuizing iets voorzien is dat trillingen opvangt zal dat wel nog meevallen...

En een ice van 3K? Zo'n dingen horen thuis in tuningkarren en dat ligt mij zo niet.
                        Bij mij (B6) zit die die in de zijwand in de koffer en is gemaakt uit plastic. Ik heb geen last van trillingen maarja zoveel stelt dat ook niet voor hé. Het speelt goed maar niet te vergelijken met een echte subwoofer zoals in een tuningcar

Comment

Kan er iemand eens een foto nemen van de woofer van het audi soundsystem in de avant? Kzou graag eens zien in wat voor behuizing dat zit enzo...
                          Het is in de sedan in ieder geval een kleine woofer (8" meen ik) die in de hoedenplank zit.
                          De bass is er strak maar niet bulderend laag zoals je in een tuningcar kan verwachten.

Echter het kan hard genoeg om als onprettig te worden ervaren

Comment

• Heb vandaag telefoontje gekregen van de garage dat mijn machine binnen is. In allerijl naar de garage gereden om vervolgens met open mond rond mijn nieuwe A4 te draaien... Man man man ben er zot van. Fantoomzwart, getinte ruiten, 17" 10 spaken, jammer dat ik hem niet meteen kon meenemen. Moet nog in orde gezet worden, hangt nog vol klevers en moet trouwens nog mijn papieren in orde brengen en achter een nieuw kenteken gaan. Het wordt dus volgende week woensdag. Dit worden de langste 5 dagen van mijn leven...
                            Hij zou normaal maar gemaakt worden in week 6 + 2 weken leveringstermijn zou dat eigenlijk eind febr geweest zijn. Het enige dat jammer is, is dat de carport er nog niet staat, had niet gedacht dat hij vroeger zou zijn. Dat wordt dus, ocharme, een paar weekjes buiten slapen.
                            Zou gerust enkele foto's willen posten maar weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg, geen ervaring mee. Als jullie foto's willen, graag een paar tips aub.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Huugje Bekijk Berichten
                              Heb vandaag telefoontje gekregen van de garage dat mijn machine binnen is. In allerijl naar de garage gereden om vervolgens met open mond rond mijn nieuwe A4 te draaien... Man man man ben er zot van. Fantoomzwart, getinte ruiten, 17" 10 spaken, jammer dat ik hem niet meteen kon meenemen. Moet nog in orde gezet worden, hangt nog vol klevers en moet trouwens nog mijn papieren in orde brengen en achter een nieuw kenteken gaan. Het wordt dus volgende week woensdag. Dit worden de langste 5 dagen van mijn leven...
                              Hij zou normaal maar gemaakt worden in week 6 + 2 weken leveringstermijn zou dat eigenlijk eind febr geweest zijn. Het enige dat jammer is, is dat de carport er nog niet staat, had niet gedacht dat hij vroeger zou zijn. Dat wordt dus, ocharme, een paar weekjes buiten slapen.
                              Zou gerust enkele foto's willen posten maar weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg, geen ervaring mee. Als jullie foto's willen, graag een paar tips aub.
                              Gefeliciteerd! 8 weken valt supergoed mee, ik heb vandaag de mijne besteld, levertermijn MEI 2009... Dus troost je, mijn aftellen moet nog maar net beginnen, die 5 daagjes da's gewoon peanuts ;-)

Enfin bij mij is het uiteindelijk deze config. geworden:
                              A4 2.7 TDI 190 PK MULTITRONIC DPF

Pack ¨LIFESTYLE Plus¨:
                              - Metaalkleur
                              - Acoustic Parking System Ar
                              - Snelheidsregelaar
                              - Verwarmbare buitenspiegels
                              - GPS Plus met DVD van West-Europa
                              - optische (tss toerenteller en snelheidsmeter en op 7¨ MMi-kleurenscherm) en akoestische richtingaanwijzer (in het Nl., Fr., Eng. of D.)
                              - 6 CD-lader (MP3 compatibel)
                              - boordcomputer met kleurenscherm

Pack ¨LOUNGE¨
                              - Leder binnenbekleding Milano
                              - Multifunctiestuur met leder bekleed
                              - Verwarmbare zetels vooraan
                              - Binnenspiegel met automatische dag-nachtstand
                              - Licht- en regensensor

Audi Music Interface
                              Audi Soundsystem
                              Bandenspanningscontrole
                              GSM vooruitrusting 2W in armsteun (Bluetooth)
                              Hill Hold-functie
                              Inlegplaatjes in aluminium 'Hologramme'
                              Opberg module
                              Verlichtingspakket
                              Xenon koplampen +
                              Headlight Assistant
                              Sportzetels
                              Zonnescherm deuren achteraan
                              Zonder kentekens

Inbegrepen op 2.7: 17" 7-spaaksvelgen, Servotronic & verchroomde vensteromlijsting

vandaag in Kortenberg met 163 PK gereden, die ging ook al goed, dat belooft dus voor de 'full' power versie!
                              Last edited by venteke; 06/02/2009, 22:23.
                              1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                              1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                              1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                              http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

Heb vandaag telefoontje gekregen van de garage dat mijn machine binnen is. In allerijl naar de garage gereden om vervolgens met open mond rond mijn nieuwe A4 te draaien... Man man man ben er zot van. Fantoomzwart, getinte ruiten, 17" 10 spaken, jammer dat ik hem niet meteen kon meenemen. Moet nog in orde gezet worden, hangt nog vol klevers en moet trouwens nog mijn papieren in orde brengen en achter een nieuw kenteken gaan. Het wordt dus volgende week woensdag. Dit worden de langste 5 dagen van mijn leven...
                                gelukzak, ik ga vanavond ook nog eens horen, maar 't is eigenlijk al "te laat" voor ons, want wij vertrekken donderdag op vakantie en ik denk niet dat die er nog voor dan gaat geraken. normaal wordt hij deze week geproduceerd, dus wschl pas geleverd als we op verlof zijn... jammer, maar ja, dan rijden we er volgend jaar wel mee naar de sneeuw
                                There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
                                  gelukzak, ik ga vanavond ook nog eens horen, maar 't is eigenlijk al "te laat" voor ons, want wij vertrekken donderdag op vakantie en ik denk niet dat die er nog voor dan gaat geraken. normaal wordt hij deze week geproduceerd, dus wschl pas geleverd als we op verlof zijn... jammer, maar ja, dan rijden we er volgend jaar wel mee naar de sneeuw
                                  Wanneer had je besteld?
                                  1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)

Comment

• dat zal rond 28 november geweest zijn ongeveer als ik me niet vergis
                                    There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door newA4AvantLover Bekijk Berichten
                                      ... na 5 garagebezoeken
                                      ... en 1 herstelling van een sensor, pomp en olieleiding
                                      ... staat mijn gloednieuwe (1,5 maanden oud) A4 Avant alweer in de garage.

Naast het oude probleem - "knipperen van de voorlgoeibougie" - krijgt ik nu ook een
                                      "ESP failure". (Beide lampjes zijn na het herstarten van de wagen wel weer uitgegaan).

(wie doet beter ? Op 1,5 maanden tijd 3 vervangwagens gehad, Skoda Fabia "Break", Polo en een Golf Variant ...)

Voila, na 2 weken in de garage gestaan te hebben kan ik eindelijk terug met mijn eigen wagen rijden (net nu ik die Golf Break gewoon was
                                      MIjn "knipperende voorgloeibougie" en "ESP Failure" waren blijkbaar gekende bij Audi Brussel. Heeft blijkbaar te maken met bedrading en parkeersensoren ... zou nu opgelost moeten zijn ... FINGERS CROSSED !

Comment

Hij zou normaal maar gemaakt worden in week 6 + 2 weken leveringstermijn zou dat eigenlijk eind febr geweest zijn.
                                        zo te zien geen echte produktieachterstand meer... de crisis blijkt toch iets positiefs te hebben
                                        nu nog een inspanning voor de Mutironics en binnenkort zijn de bestellingen binnen de maand klaar !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          zo te zien geen echte produktieachterstand meer... de crisis blijkt toch iets positiefs te hebben
                                          nu nog een inspanning voor de Mutironics en binnenkort zijn de bestellingen binnen de maand klaar !
                                          Staat de multitronic ervoor bekend nog langer op zich te laten wachten dan?

Comment

Working...
                                          X