Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ik heb met een 17" s line gereden, en dat rijdt in vergelijking met onze oude bedrijfswagen, een nissan pathfinder , nogal strak.
    Maar we rijden slechts 15 à 20000 km per jaar dus zo erg is dat nu niet.
    trouwens, het bochtenwerk zal er wel bij varen ...
    en de look natuurlijk !!

    Comment


    • en by the way, ze zijn me aan 0 euro gefactureerd, zoiets kon ik echt niet laten !!

      Comment


      • Idem dito bij mij, was nogthans niet zo vóór het Autosalon. Ben toch blij dat ik gewacht heb op dit salon.

        Comment


        • Eerste berichtje hier en meteen goed nieuws te melden;

          Besteld (tussen haakjes de dilemma's die ik heb moeten doorstaan bij de Audi verkoper);

          A4 2.0 TFSI 132kW PL Business avant (NL)

          PL business pakket (midden armsteun, audi sound system, nav, CD wisselaar, GSM voorbereiding) (zit in de prijs)
          Lava zwart parel effect (niet heel orgineel..) (must, kosten werkgever)
          Bandenspanningssensor (a must)
          Parkeersensor achter (a must)
          Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging (nice to have)
          Sportstoelen (a must)
          Xenon verlichting (nice to have)
          Lederen bekleding (mustangbruin) (nice to have)
          Alarm (must, van de lease maatschappij)
          Chroom uitlaatsierstukken (a must voor de looks, anders geen gezicht)
          Chroom sierlijsten ramen (nice to have)
          Chroom dakreling (nice to have)
          Hemelbekleding Zwart (must, icm kleur lederen bekleding, interieur en exterieur)
          BIS kleur (must ivm DVD nav)
          DVD nav (must, ik wel absoluut geen kastje tegen mijn voorruit)
          Ramen donker getint (nice to have voor de kids)
          Lichtpakket (zeg maar alle lichtjes in / om de auto die er standaard op hadden moeten zitten) (a must)
          Binnenspiegel automatisch dimmend (a must)
          Lichtsensor (nice to have)
          Regensensor (nice to have)
          Sportonderstel (2cm) (nice to have)
          18 inch RS6 velgen (direct set; 245/45, GMP merk, hyper zilver uitvoering) (nice to have)

          Over de laatste was ik niet zeker, ik heb proef gereden in een 1.8TFSI met 17inch zonder sportonderstel en die reed niet overdreven strak of "hobbelig".(wel redelijk snel) Dus ik heb de gok met 18inch en verlaging genomen..........ben benieuwd.

          Koste een lieve duit (zeker als het een NL auto is), maar je dan heb je ook wel iets.

          levering; eind april.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door stelmies Bekijk Berichten
            Eerste berichtje hier en meteen goed nieuws te melden;

            Besteld (tussen haakjes de dilemma's die ik heb moeten doorstaan bij de Audi verkoper);

            A4 2.0 TFSI 132kW PL Business avant (NL)

            PL business pakket (midden armsteun, audi sound system, nav, CD wisselaar, GSM voorbereiding) (zit in de prijs)
            Lava zwart parel effect (niet heel orgineel..) (must, kosten werkgever)
            Bandenspanningssensor (a must)
            Parkeersensor achter (a must)
            Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging (nice to have)
            Sportstoelen (a must)
            Xenon verlichting (nice to have)
            Lederen bekleding (mustangbruin) (nice to have)
            Alarm (must, van de lease maatschappij)
            Chroom uitlaatsierstukken (a must voor de looks, anders geen gezicht)
            Chroom sierlijsten ramen (nice to have)
            Chroom dakreling (nice to have)
            Hemelbekleding Zwart (must, icm kleur lederen bekleding, interieur en exterieur)
            BIS kleur (must ivm DVD nav)
            DVD nav (must, ik wel absoluut geen kastje tegen mijn voorruit)
            Ramen donker getint (nice to have voor de kids)
            Lichtpakket (zeg maar alle lichtjes in / om de auto die er standaard op hadden moeten zitten) (a must)
            Binnenspiegel automatisch dimmend (a must)
            Lichtsensor (nice to have)
            Regensensor (nice to have)
            Sportonderstel (2cm) (nice to have)
            18 inch RS6 velgen (direct set; 245/45, GMP merk, hyper zilver uitvoering) (nice to have)

            Over de laatste was ik niet zeker, ik heb proef gereden in een 1.8TFSI met 17inch zonder sportonderstel en die reed niet overdreven strak of "hobbelig".(wel redelijk snel) Dus ik heb de gok met 18inch en verlaging genomen..........ben benieuwd.

            Koste een lieve duit (zeker als het een NL auto is), maar je dan heb je ook wel iets.

            levering; eind april.
            Knappe configuratie! Zal een pareltje zijn (vooral dankzij bepaalde 'must' opties), proficiat.

            Comment


            • bedankt. ik kan niet wachten!

              iemand ervaring met de 2.0 TFSI 180 pk uitvoering (handbak)? heb zelf nu een diesel met hetzelfde koppel (320Nm), maar is volgens mij niet te vergelijken. Helaas hadden ze nergens in NL deze uitvoering beschikbaar.

              Comment


              • verbruik olie 2.0 diesel

                Beste audi-liefhebbers,

                Mijn audi 2.0 diesel (143PK) heeft momenteel 18000 KM en ik heb op 12.000 KM een halve liter olie moeten bijvullen !
                Opletten dus en tijdig controleren ! de garage volgt de wagens ook mee op maar controleer
                toch tijdig het oliepeil

                gr, Fille

                Comment


                • @stelmies,

                  Zou die bandenspanningscontrole toch schrappen. Als een band een beetje druk verliest, wat normaal is, krijg je een pieptoon. pieptoon zegt wel niet welke band er lek is. Domme optie die je kan vervangen door de Hill Hold assist, die wel zijn geld waard is (Virus = oude koe = gracht )

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door @fille Bekijk Berichten
                    Beste audi-liefhebbers,

                    Mijn audi 2.0 diesel (143PK) heeft momenteel 18000 KM en ik heb op 12.000 KM een halve liter olie moeten bijvullen !
                    Opletten dus en tijdig controleren ! de garage volgt de wagens ook mee op maar controleer
                    toch tijdig het oliepeil

                    gr, Fille
                    Hebben de TDI's hier nog steeds last van ja? Vroeger Golf IV 1.9 TDI 110, A3 1.9 TDI 110, A4 1.9 TDI 90 en A6 1.9 TDI 115 gehad, allemaal 'oliezuipers'...
                    1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                    1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                    1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                      Hebben de TDI's hier nog steeds last van ja? Vroeger Golf IV 1.9 TDI 110, A3 1.9 TDI 110, A4 1.9 TDI 90 en A6 1.9 TDI 115 gehad, allemaal 'oliezuipers'...
                      haha, dan heb je nooit met een Opel gereden zeker?
                      1 liter olie per 5000km was "normaal"!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door @fille Bekijk Berichten
                        Beste audi-liefhebbers,

                        Mijn audi 2.0 diesel (143PK) heeft momenteel 18000 KM en ik heb op 12.000 KM een halve liter olie moeten bijvullen !
                        Opletten dus en tijdig controleren ! de garage volgt de wagens ook mee op maar controleer
                        toch tijdig het oliepeil

                        gr, Fille
                        Vreemd, ik heb bijna 30.000 km en het oliepijl is met moeite veranderd ... tov mijn vorige audi die wel flink olie zoop

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                          Hebben de TDI's hier nog steeds last van ja? Vroeger Golf IV 1.9 TDI 110, A3 1.9 TDI 110, A4 1.9 TDI 90 en A6 1.9 TDI 115 gehad, allemaal 'oliezuipers'...
                          Dan toch liever oliezuipers dan -zeikers !

                          Comment


                          • Olieverbruik van m'n B7 TDI valt goed mee, op totaalafstand van 85.000km 2x 0.5L Longlife-olie toegevoegd, 'k ben nu toch wel benieuwd wat de B8 TDI verbruikt aan olie.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                              Olieverbruik van m'n B7 TDI valt goed mee, op totaalafstand van 85.000km 2x 0.5L Longlife-olie toegevoegd, 'k ben nu toch wel benieuwd wat de B8 TDI verbruikt aan olie.
                              Dan ben jij een brave chauffeur
                              Dus aan iedereen die moet olie bijgieten, je overtreedt de wet!!

                              Comment


                              • Wecare

                                Beste autoliefhebbers,

                                Heeft iemand hier ervaring met het befaamde 'WeCare'-contract van Audi, die je zou verlossen van alle onverwachte facturen gedurende x aantal jaren ? Want iedereen weet ook wel, hoe méér electronica in die auto's steekt, hoe sneller er eens iets kuren begint te krijgen. Meestal zijn dit dan ook gepeperde rekeningen als de herstelling valt buiten de garantie van 2 jaar natuurlijk.
                                Een vriend van mij heeft na 3,5 jaar op zijn B7 een nieuwe automatische versnellingsbak moet laten plaatsen (tot 2 maal toe !!) maar 't was een dure aangelegenheid. Audi is wel wat tussengekomen, maar toch...
                                Omdat ik van plan om toch een jaar of 8 met mijn nieuwe wagen te rijden, dacht ik er aan om eens te informeren. Ben vooral bang van het electronische schuifdak, GPS-werking en andere electronische snufjes.

                                Iemand ervaring met "We Care" ?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door barbedav Bekijk Berichten
                                  Beste autoliefhebbers,

                                  Heeft iemand hier ervaring met het befaamde 'WeCare'-contract van Audi, die je zou verlossen van alle onverwachte facturen gedurende x aantal jaren ? Want iedereen weet ook wel, hoe méér electronica in die auto's steekt, hoe sneller er eens iets kuren begint te krijgen. Meestal zijn dit dan ook gepeperde rekeningen als de herstelling valt buiten de garantie van 2 jaar natuurlijk.
                                  Een vriend van mij heeft na 3,5 jaar op zijn B7 een nieuwe automatische versnellingsbak moet laten plaatsen (tot 2 maal toe !!) maar 't was een dure aangelegenheid. Audi is wel wat tussengekomen, maar toch...
                                  Omdat ik van plan om toch een jaar of 8 met mijn nieuwe wagen te rijden, dacht ik er aan om eens te informeren. Ben vooral bang van het electronische schuifdak, GPS-werking en andere electronische snufjes.

                                  Iemand ervaring met "We Care" ?
                                  Ik heb het overwogen maar ging te duur uitkomen op termijn. Mijn inziens dus te duur voor wat het maar is.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                    Dan ben jij een brave chauffeur
                                    Dus aan iedereen die moet olie bijgieten, je overtreedt de wet!!
                                    bwa, af en toe trap ik toch eens goed op zijne staart, maar ik beul die stoof ook niet permanent af he
                                    Iemand ervaring met de invloed van chiptuning op het olieverbruik van de 2.0 TDI van de B8?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door on6hp Bekijk Berichten
                                      Vreemd, ik heb bijna 30.000 km en het oliepijl is met moeite veranderd ... tov mijn vorige audi die wel flink olie zoop
                                      Heb nu op 5 maanden tijd 30.000km gebold en heb toch ook al een literke olie mogen bijkappen zenne. Maar 't zal ook wel wat aan de rijstijl liggen zeker ..., denk ik..., misschien..., zou kunnen...

                                      Comment


                                      • We Care

                                        Oorspronkelijk geplaatst door barbedav Bekijk Berichten
                                        Beste autoliefhebbers,

                                        Heeft iemand hier ervaring met het befaamde 'WeCare'-contract van Audi, die je zou verlossen van alle onverwachte facturen gedurende x aantal jaren ? Want iedereen weet ook wel, hoe méér electronica in die auto's steekt, hoe sneller er eens iets kuren begint te krijgen. Meestal zijn dit dan ook gepeperde rekeningen als de herstelling valt buiten de garantie van 2 jaar natuurlijk.
                                        Een vriend van mij heeft na 3,5 jaar op zijn B7 een nieuwe automatische versnellingsbak moet laten plaatsen (tot 2 maal toe !!) maar 't was een dure aangelegenheid. Audi is wel wat tussengekomen, maar toch...
                                        Omdat ik van plan om toch een jaar of 8 met mijn nieuwe wagen te rijden, dacht ik er aan om eens te informeren. Ben vooral bang van het electronische schuifdak, GPS-werking en andere electronische snufjes.

                                        Iemand ervaring met "We Care" ?
                                        Rij nu met Golf V Sport 1.9tdi, wordt nu 5 jaar in april. Heb We Care genomen (10 jaar 180000km) en al veel geld betaald, maar het is wel gemakkelijk. Als je garage dichtbij is, rij je binnen voor het minste: nieuwe ruitenwissers als je vindt dat ze versleten zijn, ruitensproeier vloeistof of kortom alle vloeistofniveaus ff bijvullen, ... Ook onderhoud en herstellingen zitten erbij en pechverhelping dus dat moet je ook niet meer aantrekken. Het enige wat er niet bij zit zijn de banden. Kost wel 70euro/maand, dus je kan sommetje wel maken hé. Heb dus al meer dan 4000euro aan kosten gehad. Natuurlijk heb ik nog geen versnellingsbak of turbo in de prak gereden. Het is een beetje als een verzekering, als je nix tegenkomt betaal je teveel en anders ben je heel blij dat je het hebt.

                                        Moet wel zeggen dat ik het nu op mijn A4 avant 1.8tfsi 160pk die binnen 4 weken geleverd wordt (jipie!) niet meer ga nemen, daar ik deze op mijn firma ga zetten, die onverwachtse uitgaven iets beter kan verwerken dan privé.

                                        Ik denk dat je gewoon de afweging moet maken van hoe meer zekerheid je wil hoe meer je betaald.

                                        Hoop je hier wat mee te helpen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                          Ik heb het overwogen maar ging te duur uitkomen op termijn. Mijn inziens dus te duur voor wat het maar is.
                                          Vond ik ook. 50 EUR per maand = 600 EUR per jaar voor een auto die normalgezien niet eens ieder jaar op onderhoud moet.

                                          Ik vind het bovendien ook geen goed idee dat je dat per maand moet betalen. Wat is dan het verschil met gewoon de factuur te betalen bij het onderhoud?
                                          Ik zou veel liever gehad hebben dat jij bij de aankoop van de auto gewoon kunt gratis onderhoud en/of verlengde garantie kunt bijkopen zodat je nadien niets meer hoeft te betalen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X