Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
    Ikke en iedereen die wat nadenkt. Nieuw model dus oude MMI moet buiten hé

@fdeville: die MMI wordt niet bij Audi gemaakt hoor. En audi heeft geen stock auto's, t'is geen Opel hé
    Maar anyway, ik hoop voor jullie dat het lukt !!!
    Ik denk ook graag na, maar hecht nog altijd iets meer waarde aan een officiële bron dan aan een intelligente gissende medemens.

Nu goed, volgens mijn dealer ging het wel lukken, ik houd jullie op de hoogte over mijn bestelling.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
      ... intelligente gissende medemens.
      Bedankt voor het compliment

Comment

mja zou mij ook verwonderen dat je dat kan combineren. De reden dat ze saloncondities geven op de GPS is om de stock weg te werken!!
        Wat denk je dan? Dat effectief pas bestellingen vanaf april de nieuwe MMI hebben? Ze houden echt wel geen rekening met stock hoor, week xx wordt er overgeschakeld en dan heb je de nieuwe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Wat denk je dan? Dat effectief pas bestellingen vanaf april de nieuwe MMI hebben? Ze houden echt wel geen rekening met stock hoor, week xx wordt er overgeschakeld en dan heb je de nieuwe.
          Neen vanaf dat de saloncondities gedaan zijn zoals de dealer zegt (2 maart 2009)
          Dan kijken ze er inderdaad niet om en heb je misschien dikke pech.

Maar MMI 3G aan de prijs van het salon ?? Ik wil dat wel eens zien

Comment

Neen vanaf dat de saloncondities gedaan zijn zoals de dealer zegt (2 maart 2009)

We kunnen misschien een weddenschap aangaan, tegen half juli kennen we de uitslag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
              We kunnen misschien een weddenschap aangaan, tegen half juli kennen we de uitslag
              Hahaha, wel ik ga alleszins de 3G MMI hebben
              Ik hoop jij ook hé :p

Comment

Tegen eind juni zelfs, dan wordt de mijne geleverd.

En hopelijk komt er vroeger definitief uitsluitsel, want dan moet ik nog beslissen of ik mijn 17" velgen laat vallen in ruil voor MMI 3G of toch maar voor modeljaar 2009 ga.

Comment

Denk je dat ze in Duitsland op de productieband rekening houden met welke wagen welke kortingen gekregen heeft in het land van bestelling? Het is echt zo simpel als maar kan zijn, week 22 wordt er geswitcht en elke wagen die MMI als optie heeft besteld krijgt de nieuwe MMI.

Ik zal u anders nog een mooi voorbeeld geven

Februari 2008 heb ik mij een nieuwe prefacelift A3 besteld aan saloncondities + werknemerskorting (via mijn vader, werkt in Vorst). De facelift was al aangekondigd maar pas bestelbaar vanaf juni zeiden ze. Maar wat zei mijn pa? "In mei doen we de switch en maken we geen oude modellen meer." Met als resultaat dat ik een facelift A3 (die ook duurder geworden was) heb aan saloncondities die op een prefacelift A3 gegeven werden. Saloncondities die trouwens beter waren als de jaren ervoor omdat de facelift er aankwam

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                    Voila, ook bestelling geplaatst:

A4 avant 2.0 136PK manueel
                    Na lang welles nietes toch beslist om een witte aan te kopen met de volgende configuratie:

-sportzetels stof (alleen de empore stof is niet meer beschikbaar op sportzetels (vond ze nochthans zeer mooi, beetje "oldschool-achtig") en ze hadden nog geen idee hoe de nieuwe stof er ging uitzien...spannend)
                    -zwarte dakhemel
                    -dakrail chroom
                    -vensteromlijsting chroom
                    -sportstuur
                    -sportvering
                    -zonder kentekens
                    -GPS plus DVD
                    -audi soundsystem
                    -cruise control
                    -parkeer sensoren
                    -xenon +
                    -audi music interface
                    -auto. koplampen
                    -koffermodule

Velgen leg ik er zelf op, nml RS4, maar zal deze in antraciet (titanium-kleur) laten spuiten en zal terug voor 18" gaan. Ben aan het twijfelen geweest om 19" te leggen, maar heb nu in 3,5 jaar al 3 velgen (18") geplooid door putten ed in de weg, dus een 19" met bandhoogte 35mm raad mijn bandenleverancier me ten strengste af... (hij kent me goed want ben er goeie klant laat ik maar zeggen)
                    Op de velgen leg ik wel 255/40 ipv 245 of 235. Reden: ik rij altijd met continental sportcontact 3, maar was nu laatst de voorbanden gaan vervangen door pirelli P zero Rosso, en met die banden heb ik veel meer schade aan de velg... (de velg steekt er een beetje uit) Met een 255 is dat verholpen. OK, kost wat meer en verbruikt wel wat meer en stuurt wat harder, maar dat kan ik nog net verdragen laat ons maar zeggen.

Voor degene die twijfelen aan de sportophanging: ik rij er nu al 3,5 jaar mee met 18" en we gaan wel eens naar toscane volgeladen + dakkoffer en totaal geen probleem. Zelfs niet op de aardewegjes om tot ons vakantieverblijf te geraken.

Ik heb gevraagd om de wagen pas in juni te leveren en dat was geen probleem blijkbaar. Nu nog de huidige A4 kunnen verkopen en klaar is kees. De bestelling was een fluitje van een cent, hopelijk gaat de verkoop van de huidige wagen even vlot...

Groeten

prachtige wagen, daar ben ik zeker van ! maar als ik van u was ging ik toch voor de 19" S5 velgen in titaniumkleur, ik heb ze ook en ze zijn machtig ! en 19" is goed te doen, ik zou zelfs overwegen de volgende naar 20" te gaan, dan is de kast pas gevuld ...
                    dat in combinatie met 5 cm verlaging is de max !
                    dit alles kan als je een variabele vering hebt, wanneer je geladen bent zet je de wagen gewoon wat hoger
                    tijdens de wintermaanden kan je best wel met een kleinere velg rijden in combinatie met winterbanden, ik doe dit met een 16" velg en dat is perfect !
                    conclusie = 19" velgen is zeker niet te groot, die bandenboer spreekt dik tegen zijne winkel mijn gedacht !

Comment

• Zo, vandaag bestelling via leasing geplaatst, dit wordt 'em:

A4 Avant, 136pk Multitronic, kwarts grijs, zwart leder

-pack lounge
                      -pack lifestyle+ (nog net aan salonvoorwaarden, dus nog af te wachten of het de MMI met of zonder HD wordt )
                      -xenon +
                      -zonneschermen zijruiten
                      -zijdelingse airbags achter
                      -lichtmodule (vond het nogal triest dat er zelfs in het handschoenkastje geen licht is op de standaard uitvoering...op zo'n wagen !)
                      Dus met de 16" aero velgen, wou liever de 5-spaaks, maar dat werd heel duur in leasing. En een mens kan niet alles hebben in het leven hé

Levering: was mogelijk voor einde mei, maar heb half juli gevraagd (einde leasing huidige wagen)

Uiteindelijk dus toch geen C200CDi van mercedes genomen, voornamelijk wegens de verouderde automaat (5-traps) op de mercedes. Anders had ik misschien toch naar de mercedes geneigd...ik vind ze heel mooi en sportief, zeker in avantgarde uitvoering...

Comment

• Ik heb vandaag het slechte nieuws gekregen dat mijn wagen pas op 01-04-2009 wordt gemaakt. Daarna dus nog +- 2 weken wachten.....

Comment

Denk je dat ze in Duitsland op de productieband rekening houden met welke wagen welke kortingen gekregen heeft in het land van bestelling? Het is echt zo simpel als maar kan zijn, week 22 wordt er geswitcht en elke wagen die MMI als optie heeft besteld krijgt de nieuwe MMI.

Ik zal u anders nog een mooi voorbeeld geven

Februari 2008 heb ik mij een nieuwe prefacelift A3 besteld aan saloncondities + werknemerskorting (via mijn vader, werkt in Vorst). De facelift was al aangekondigd maar pas bestelbaar vanaf juni zeiden ze. Maar wat zei mijn pa? "In mei doen we de switch en maken we geen oude modellen meer." Met als resultaat dat ik een facelift A3 (die ook duurder geworden was) heb aan saloncondities die op een prefacelift A3 gegeven werden. Saloncondities die trouwens beter waren als de jaren ervoor omdat de facelift er aankwam
                          ik zou je heel graag geloven, ik hoop dat je gelijk hebt. Ik dacht dat de garage die van een klant een latere levering gevraagd krijgt, de wagen gewoon langer in zijn garage laat staan. Verkeerd gedacht blijkbaar.

Comment

Dealers die van toeten nog blazen weten
                            Alleen jammer dat het zo moeilijk is om dealer te worden anders gaf ik het een shot.
                            AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door @fille Bekijk Berichten
                              prachtige wagen, daar ben ik zeker van ! maar als ik van u was ging ik toch voor de 19" S5 velgen in titaniumkleur, ik heb ze ook en ze zijn machtig ! en 19" is goed te doen, ik zou zelfs overwegen de volgende naar 20" te gaan, dan is de kast pas gevuld ...
                              dat in combinatie met 5 cm verlaging is de max !
                              dit alles kan als je een variabele vering hebt, wanneer je geladen bent zet je de wagen gewoon wat hoger
                              tijdens de wintermaanden kan je best wel met een kleinere velg rijden in combinatie met winterbanden, ik doe dit met een 16" velg en dat is perfect !
                              conclusie = 19" velgen is zeker niet te groot, die bandenboer spreekt dik tegen zijne winkel mijn gedacht !
                              Nog nooit een wiel geplooid met die 19"??? daar heb ik vooral schrik van, aangezien ik al 3 wielen in 18" geplooid heb.... Doe wel heel wat km'ers ook hoor.

Comment

ik zou je heel graag geloven, ik hoop dat je gelijk hebt. Ik dacht dat de garage die van een klant een latere levering gevraagd krijgt, de wagen gewoon langer in zijn garage laat staan. Verkeerd gedacht blijkbaar.
                                Ik spreek enkel uit ondervinding, en wat mijn pa mij zegt. Hij heeft zich jaren bezig gehouden met de Just-in-time leveringen van alle onderdelen, ik geloof hem op dat vlak. Plus mijn eigen ervaring er mee dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                                  Alleen jammer dat het zo moeilijk is om dealer te worden anders gaf ik het een shot.
                                  Ik zou dat ook wel willen doen, maar buiten het feit van het "mogen" doen, moet je toch een aanzienlijk bedrag bij elkaar halen om op te starten. Je moet een dikke showroom zetten, ..

Comment

• nog 28 uren en we gaan hem ophalen... woohoo !!
                                    There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Heeft er al iemand ervaring met de problematiek die ik hierboven aanhaalde?

Ik rij nu 3jaar en 4maand met de A4 en heb het ongeluk gehad om al 3 velgen te plooien.
                                      De wagen is uitgerust met de sportophanging en met 18" velgen.

De nieuwe wagen is besteld (terug A4 & sportophanging, zie specs hierboven ergens) en ik zou deze laten uitrusten met de RS4 velg in titanium kleur. Alleen twijfel ik nog tussen 18" & 19". Iedereen (banden & velgenleverancier) raad me terug de 18" aan om de problemen van velgen te plooien niet nog delicater te maken.
                                      Het spreekt voor zich dat indien je maar 5000km/jaar maakt dit niet zo vlug zal tegen komen als ik die er tussen de 40 à 45000km/jaar afhaspel.

Zijn er dus mensen die evenveel Km maken met 18"/19" en sportophanging en hoe is hun ervaring hiermee.

19" en "havy load" band van 35 hoog zal terug een stuk harder rijden, maar is er een noemelijk verschil met 18" en 40/45 hoogte?

BTW: ik lees hier dat er sommigen vinden dat 18" en sportophanging zeer zacht rijden ... dat kun je toch niet menen... Ik zeg niet dat het even hard is als een carrera 4S op sportstand, maar zacht kun je dat toch bezwaarlijk noemen... (je moet dringend even een toertje gaan doen met een citroën denk ik dan )

Gr

M

Comment

• 17" s-line met band 235/45/17 - 65.000km per jaar en nog nooit velg geplooid.
                                        Wat steek jij daar wel mee uit??

Comment

17" s-line met band 235/45/17 - 65.000km per jaar en nog nooit velg geplooid.
                                          Wat steek jij daar wel mee uit??
                                          Mijn 16" (wintervelg) heb ik ook nog nooit geplooid hoor. En ik heb gewoon telkens zware pech denk ik:

-linker voorwiel geplooid door op een voetpad op te rijden bij een klant. Er was een volledig platte stoeprand, maar wat ik niet kon zien (in mijn haast...) was dat er net daar ik wilde oprijden een diepe rioleringsrooster lag... bang, velg geplooid met een klein barstje tot gevolg...
                                          -in Beernem kwam ik ook van een klant, het lag nat en was vrij duister. In een flauwe bocht naar rechts moet daar een diepe put in het wegdek gelegen hebben (toegegeven ik reed waarschijnlijk wat te snel en coupeerde de bocht), mijn twee rechterwielen kwamen er met een bonk uit, maar op de autostrade bleek al snel dat er meer aan de hand was: conclusie: twee rechterwielen geplooid.

- en met de vorige wagen ben ik ook eens op een blok hout gereden op de autostrade, de wagen voor mij liet hem netjes onder zijn wagen passeren en ik zat er met het rechter voorwiel perfect op (OK, ik weet het ik moet wat meer afstand houden...) dus ook wiel geplooid...

Ik doe dus niet gek met de wagen, maar heb veronderstel ik soms brute pech...

Gr

M

Comment

Working...
                                          X