Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hele mooie wagen, maar BRRRR dat beige interieur... daarvan zou ik schrik hebben. Ik heb nu voor mijn nieuwe zelf de dakhemel in zwart besteld. Maar ik vind een licht interieur wel zeer aangenaam om in te vertoeven.
Hele mooie wagen, maar BRRRR dat beige interieur... daarvan zou ik schrik hebben
M
het hangt af hoe lang je de wagen behoudt (en van de goede zorgen...)
de zetels blijven lang mooi, maar licht beige tapijten zijn zowiezo een ramp
dat wil ik nooit meer, temeer dat het eerst dat men doet is donkere overtapijten bestellen
vooral het beige stuur is moeilijk in zijn oorspronkelijke staat te behouden
licht grijs is naar mijn ervaring iets minder delikaat, en dan is het dashbord ook zwart (minder reflecties in het voorruit) en het stuur blijft eeuwig mooi (alleen wat meer blinkend na 100.000km)
Wel ja, op uw foto lijkt het interieur lichter dan op diegene die ik geplaatst heb. Ik heb die foto gehaald van de duitse audi site.
Men spreekt daar van de kleur grafiet-grijs voor het dash.
Ik heb enkele jaren geleden 3 jaar met een A4 berline (B6) gereden met een licht-beige interieur. Zeer mooi als het nieuw is maar na die 3 jaar waren er toch wel veel vlekken op de stoffen zetelbekleding ontstaan en was er zo een grauwe schijn op de stof te zien. Ik vind persoonlijk dat men voor lederen bekleding moet gaan als men een licht interieur kiest. Dat is gemakkelijker zelf te onderhouden.
Ik vind persoonlijk dat men voor lederen bekleding moet gaan als men een licht interieur kiest.
Ik eigenlijk ook, maar het budget was op. En ik wou echt eens iets anders dan die so(m)bere zwarte interieurs. De garage stelde voor om de zetels te behandelen met een vetafstotend product, dat zou al moeten bijdragen tot de onderhoudbaarheid.
En toch snap ik het nut er niet van.
Als je geen 'hill hold' hebt: als je vertrekt met je handrem aan, springt die handrem vanzelf af.
Wat is de meerwaarde dan van hill hold?
Ik kan uit ervaring met mijn huidige passat zeggen dat het erg lastig is om elke keer de handrem te activeren om te voorkomen dat je wegrolt bij bijv stoplichten, de hillhold houdt automatisch de laatst gekoze remdruk vast, en werkt dus ook sneller dan de electronisch handrem waarbij je auto altijd een beetje inzakt achet bij het optrekken.
Voor die €89,- euro heb ik hem er maar wel op besteld bij mijn nieuwe A4
Ik heb eens uit nieuwsgierigheid uitgerekend wat de leasingfirma aanrekent als opleg voor de 17 inch "Structure" velgen die ik gekozen heb (leasing op 4 jaar, 110000 km):
- 19 euro opleg per maand voor de "Structure" velgen (t.o.v. 16 inch "Aero" velgen)
- 23 euro opleg per maand voor de banden (weliswaar incl. winterbanden), t.o.v. 16 inch banden
M.a.w. de meerprijs die hiervoor aangerekend wordt is 42 *48*1,21= 2440 euro incl. BTW! En dat is dan nog "maar" 17 inch.
Voor dat geld kan je al veel andere leuke opties kiezen ...
Dus voor wie zich afvraagt waarom 90% van de (leasing) A4's met 16 inch velgen rondrijden, de vraag is bij deze beantwoord ;-)
Dus voor wie zich afvraagt waarom 90% van de (leasing) A4's met 16 inch velgen rondrijden, de vraag is bij deze beantwoord ;-)
Neen dat komt omdat die mensen hun budget eigenlijk bedoeld is voor een Peugeot 308 maar ze pakken in de plaats een standaard kale A4.
En dan komen ze mekkeren over opties van 200euro waarvoor ze beter direct iets bijbetaald hebben.
Kijk maar eens hoeveel topics er zijn over AMI, Kleurenscherm tussen wijzers, carkit, lichtpakket, LEDs, ....
Maar toegegeven, leasing bedrijven zijn gangsters maar grote bedrijven willen daar nu eenmaal geen tijd/energie in steken om het zelf te regelen.
Ik kan uit ervaring met mijn huidige passat zeggen dat het erg lastig is om elke keer de handrem te activeren om te voorkomen dat je wegrolt bij bijv stoplichten, de hillhold houdt automatisch de laatst gekoze remdruk vast, en werkt dus ook sneller dan de electronisch handrem waarbij je auto altijd een beetje inzakt achet bij het optrekken.
Voor die €89,- euro heb ik hem er maar wel op besteld bij mijn nieuwe A4
Ik heb nog niet veel ervaring met 'automatieks'. Als je de wagen in drive zet, dan bolt die toch automatisch een beetje vooruit?
Dus als je op een helling staat, blijft je wagen toch staan. Je kan toch ook op de rem duwen? Of is hillhold voor de mensen die te lui zijn om op de rem te duwen?
De vraag is natuurlijk ook over welke 'hills' er gesproken wordt. Gaat dit over de helling van een brug of voor het hellend vlak van een oprit aan een huis?
En dan komen ze mekkeren over opties van 200euro waarvoor ze beter direct iets bijbetaald hebben.
Kijk maar eens hoeveel topics er zijn over AMI, Kleurenscherm tussen wijzers, carkit, lichtpakket, LEDs, ....
Het gaat hier niet over een optie van 200 euro maar wel over een van 2500 euro!
Dat was net mijn punt: met die 2500 euro budget kan je makkelijk pakweg Xenon-lampen + LEDS en nog een B&O Sound System kiezen of bvb. een Lounge Pack nemen. Ik kan mij voorstellen dat veel mensen hieraan de voorkeur geven t.o.v. velgen met één maatje meer.
Het gaat hier niet over een optie van 200 euro maar wel over een van 2500 euro!
Dat was net mijn punt: met die 2500 euro budget kan je makkelijk pakweg Xenon-lampen + LEDS en nog een B&O Sound System kiezen of bvb. een Lounge Pack nemen. Ik kan mij voorstellen dat veel mensen hieraan de voorkeur geven t.o.v. velgen met één maatje meer.
Groot gelijk!!
@vinz: het is geen hill hold systeem, iedereen denkt dat maar het is een hold assist systeem
Een klein vraagje: trekt de regensensor op de A4 op iets?
Want heb al met paar andere auto's van de VW groep gereden, en de regensensor daarop irriteerde mij enorm! (veel te traag of veel te snel, maar nooit correct).
De andere opties (automatische koplampen en zelfdimmende binnenspiegel) vind ik wel super handig, maar dat komt altijd met regensensor. En als het is zoals bij de andere merken van de VW groep, dan heb ik liever geen regensensor.
Dat ligt dan wel aan je zelf, (was op de voorruit of misschien rain x) ik heb een Golf 4, Jetta, passat 3BG, A3 sportback en Passat 3C gehad met regensensor, en heb wel 2 keer een nieuwe sensor gehad ivm problemen (op de 3BG en op de 3C), maar over het geheel werkten ze zeer goed.
Of is hillhold voor de mensen die te lui zijn om op de rem te duwen?
Daar komt het eigenlijk wel op neer, dezelfde groep mensen die te lui is om hun ruitenwisser aan te zetten, hun binnenspiegel op de dimstand te zetten, de ramen zelf open te draaien, zelf te schakelen, met de sleutel de deur open te maken of te controleren of er genoeg lucht in de banden zit Kortom het is een heerlijke optie die niet echt nodig is.
Tevens is het handig voor de persoon die achter je staat bij het stoplicht, deze hoeft niet de hele tijd in je felle remlichten te kijken.
Comment