Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 Avant

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Markvdj Bekijk Berichten
    Heeft hier iemand ondertussen al vernomen of de MT van de 2.0TDI dezelfde is als deze van de 2.7TDI ? Het chippen van een 2.0TDI met MT naar bvb 170pk en 380Nm wordt door zowat iedereen op verschillende fora afgeraden. De 2.7TDI met MT wordt echter fabriek af geleverd met 190pk en 400Nm. Als het om dezelfde MT gaat, waar zit em dan het verschil ?
    Ben geen specialist, maar de A6 (met neem ik aan dezelfde MT...) is toch ook verkrijgbaar met 2 liter, 170 PK én MT... Dus geen probleem zou ik denken, maar nogmaals, 't is maar een (logische) veronderstelling...
    1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
    1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

    1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten

      De motor is een ander verhaal, daar zit je blok door de ecotaks die bedrijven moeten betalen
      En omdat het budget niet tot de hemel reikt, heb ik dus WEL de 170PK genomen, dan maar op 16" en nog optisch genoeg opties, ik moet namelijk 70-80.000 km per jaar sturen en dat doe ik liever met een knappe motor dan knappe velgen, ik zit veel voor mijn werk in Duitsland en daar mag je over het algemeen nog lekker door blazen.
      Er is sowieso geen 308 die motorisch ook maar een beetje in de buurt komt van de A4.

      En voor de hobby heb ik privé de Cabrio in de Garage staan, op 17"

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Micky Bekijk Berichten
        En omdat het budget niet tot de hemel reikt, heb ik dus WEL de 170PK genomen, dan maar op 16" en nog optisch genoeg opties, ik moet namelijk 70-80.000 km per jaar sturen en dat doe ik liever met een knappe motor dan knappe velgen, ik zit veel voor mijn werk in Duitsland en daar mag je over het algemeen nog lekker door blazen.
        Er is sowieso geen 308 die motorisch ook maar een beetje in de buurt komt van de A4.

        En voor de hobby heb ik privé de Cabrio in de Garage staan, op 17"
        Dan moet je er naar 1,5j mee rijden als het leasing is
        Ik doe er 65K op 17" en is geen probleem. Maar de 170pk versie zal je wel bevallen!!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
          Volledig akkoord hoewel die 'aanzienlijk hogere taksen' toch wat moeten gerelativeerd worden nu de accijnscompenserende dieselbelasting afgeschaft is. Hierdoor is de jaarlijkse verkeersbelasting even hoog geworden voor een benzine als voor een diesel. Mijn 3 liter cabrio kost bijv. een 'aanvaardbare' 700 EUR, tegenover ca. 350 EUR voor een 2 liter, oftewel 30 EUR per maand (1 EUR/dag) meer om met een 3 liter te rijden. Ik heb de indruk dat dit vooral 'in het kopke' van de mensen zit en daardoor effectief zwaardere motoren een slechtere herverkoopwaarde hebben. Uiteraard zal hoger verbruik en hoger vermogen (waardoor meer verzekering) ook meespelen.

          Maar toch...ik blijf erbij.... there is no substitute for cubic inches!! ;-)
          Ik heb even bij je merc. cabrio gekeken, gav bak is dat, ziet er nog goed uit (heb zelf een 325I cabrio)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Micky Bekijk Berichten
            Ik heb even bij je merc. cabrio gekeken, gav bak is dat, ziet er nog goed uit (heb zelf een 325I cabrio)
            Thanks, ben er ook heel content mee. Heb je ergens pics van je beamer?
            1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
            1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
            1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

            1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
            http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
              Thanks, ben er ook heel content mee. Heb je ergens pics van je beamer?


              gisteren ff geplaatst

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
                Ik vind hem lelijk, de velgen zijn er echt over ... over hoe een klassewagen een johnnybak kan worden. Just my 2 cents ...
                100% agree. De A4 is een stijlvolle wagen. Dynamisch maar toch terughoudend en klassiek. Pruts daarmee en hij is voorgoed kapot. De gustibus et coloribus enzovoort, maar toch.

                Comment


                • inbouwen carkit

                  heeft iemand ervaring met het inbouwen van een carkit , heb zelf al enkele carkits ingebouwd maar dat was telkens met een "gewone radio " dit is gemakkelijk demonteerbaar maar hoe zit het eigenlijk met het MMI systeem is dit gemakkelijk te demonteren of laat ik dit beter over aan de specialist daar ik toch geen beschadigingen wil doen aan het interieur

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door laroman Bekijk Berichten
                    heeft iemand ervaring met het inbouwen van een carkit , heb zelf al enkele carkits ingebouwd maar dat was telkens met een "gewone radio " dit is gemakkelijk demonteerbaar maar hoe zit het eigenlijk met het MMI systeem is dit gemakkelijk te demonteren of laat ik dit beter over aan de specialist daar ik toch geen beschadigingen wil doen aan het interieur
                    De plastieken stukken rondom en onder de radio zijn vrij eenvoudig los te krijgen. Je moet onderaan (vlak boven de asbak) beginnen, met je vingers/nagels 't vastgrijpen en wat trekken. Zo naar boven toe werken en uiteindelijk krijg je vijzen te zien waarmee de radio vast zit... dan begint pas 't moeilijke werk denk ik... MMI bekabeling enzo.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                      De plastieken stukken rondom en onder de radio zijn vrij eenvoudig los te krijgen. Je moet onderaan (vlak boven de asbak) beginnen, met je vingers/nagels 't vastgrijpen en wat trekken. Zo naar boven toe werken en uiteindelijk krijg je vijzen te zien waarmee de radio vast zit... dan begint pas 't moeilijke werk denk ik... MMI bekabeling enzo.
                      daar zijn standaard kabels voor die je er gewoon tussen kunt klikken volgens mij, kosten ongeveer 50 euri

                      Comment


                      • Ik heb dat bij de bestelling gevraagd in de garage, in mijn volgende A4 komt opnieuw een Parrot carkit.
                        Volgens de verkoper werkt MMI met standaard ISO-stekkers, dus rechtstreeks compatibel met Parrot.
                        Een garage met degelijke service legt je op z'n minst uit hoe en wat je moet demonteren om aan de connectors te kunnen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                          Ik heb dat bij de bestelling gevraagd in de garage, in mijn volgende A4 komt opnieuw een Parrot carkit.
                          Volgens de verkoper werkt MMI met standaard ISO-stekkers, dus rechtstreeks compatibel met Parrot.
                          Een garage met degelijke service legt je op z'n minst uit hoe en wat je moet demonteren om aan de connectors te kunnen.
                          In de meeste Audi garages staat er reclame voor Parrot dus het zou er nog aan ontbreken

                          Comment


                          • parrot werkt wel maar zonder mute functie !!!
                            als je telefoon gaat moet je manueel het volume stil zetten of de mute indrukken van de MMI

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                              Ik heb dat bij de bestelling gevraagd in de garage, in mijn volgende A4 komt opnieuw een Parrot carkit.
                              Volgens de verkoper werkt MMI met standaard ISO-stekkers, dus rechtstreeks compatibel met Parrot.
                              Een garage met degelijke service legt je op z'n minst uit hoe en wat je moet demonteren om aan de connectors te kunnen.
                              Hoi,
                              heb hetzelfde gevraagd in mijn audi garage, en ze vragen er 300 euro voor (dus parrot in nieuwe A4 Avant met MMI). Is dat zowat de prijs die ze aan jou hebben gevraagd ?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                                Hoi,
                                heb hetzelfde gevraagd in mijn audi garage, en ze vragen er 300 euro voor (dus parrot in nieuwe A4 Avant met MMI). Is dat zowat de prijs die ze aan jou hebben gevraagd ?
                                300€ vind ik aan de hoge kant, een basic parrot-kit zonder display kost maar een goeie 100€ excl. de plaatsing, en dat is op een half uurtje gebeurd. De inbouw is overeengekomen bij aankoop dus zonder meerprijs.
                                Ik neem mijn Parrot mee over van de B7 naar de B8, tenzij de volgende eigenaar de carkit wil overnemen.

                                Oorspronkelijk geplaatst door hw148994 Bekijk Berichten
                                parrot werkt wel maar zonder mute functie !!!
                                als je telefoon gaat moet je manueel het volume stil zetten of de mute indrukken van de MMI
                                Dat lijkt me toch heel onwaarschijnlijk, Parrot werkt via een mute-cable die tussen de ingebouwde luidsprekers en MMI komt te staan, dus om het geluid van de carkit te kunnen laten horen schakelt de carkit de luidsprekers zelf af van de radio of MMI.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                                  Hoi,
                                  heb hetzelfde gevraagd in mijn audi garage, en ze vragen er 300 euro voor (dus parrot in nieuwe A4 Avant met MMI). Is dat zowat de prijs die ze aan jou hebben gevraagd ?
                                  Ik denk dat dit toch zowat de gangbare prijs is voor een Parrot (met lcd-scherm) inclusief montage. Zowel de Audi-garage als de leasingfirma (via een externe car hifi/telecom installateur) rekenen een dergelijk bedrag (+- 300 euro incl.BTW) aan voor montage van een Parrot in mijn toekomstige A4.

                                  Comment


                                  • ok, my mistake - de plaatsingskost zal wel verrekend zijn in de korting die de garage gegeven heeft.
                                    In mijn huidige A4 heb ik de Parrot-carkit zelf geplaatst en dat was echt een fluitje van een cent.

                                    Ik heb net gezien op de website van Parrot dat de nieuwste modellen (MKi9200) zowel SD-card, USB-sticks, iPhone als iPods ondersteunen. Misschien is dat een alternatief voor de Audi Music Interface?
                                    (Prijs= €200 excl. plaatsing)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
                                      Ik denk dat dit toch zowat de gangbare prijs is voor een Parrot (met lcd-scherm) inclusief montage. Zowel de Audi-garage als de leasingfirma (via een externe car hifi/telecom installateur) rekenen een dergelijk bedrag (+- 300 euro incl.BTW) aan voor montage van een Parrot in mijn toekomstige A4.
                                      Is dat niet relatief eenvoudig zelf te doen ? Ik vermoed dat de juiste verloopkabels om van audi met mmi naar de parrot te gaan, in de handel te verkrijgen zijn ? Dan is het alleen maar een kwestie van het zaakje netjes open en terug dicht te krijgen ? Ik ben het nu zelf aan het doen op een andere wagen die ik heb, en mits wat gezoek op internet en wat gefoefel met kabels zal het wel lukken (enfin...nog wat afwachten...is nog niet gedaan...). Maar in dit geval is het wel een gewone radio (becker traffic pro) met naast de 2 iso (A en B) stekkers nog een iso C (mini-iso genoemd) die naar de externe versterker gaat (en daar zit het 'gefoefel').
                                      Op de A4 zal het waarschijnlijk niet zo simpel zijn om op de juiste plaats aan de kabels te geraken.
                                      Last edited by fdeville; 11/03/2009, 13:26.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                                        Is dat niet relatief eenvoudig zelf te doen ?
                                        de handleiding voor de A4 B7

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                                          Nice, goed gevonden. Nu nog die voor A4 B8 met MMI High vinden en we zijn er . Maar met deze ben ik ook al iets, want heb momenteel een A4 avant model B7....maar is het nog de moeite...in juli is de nieuwe er

                                          Comment

                                          Working...
                                          X