Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
nu over de auto, 250pk op de voorwielen is toch te veel, in praktijk zal de 0-100 wel in 7s zijn ipv 6s. de hernemingen zien er wel zeer indrukwekkend uit.
de styling van de auto is niet slecht. met deze "tuning" ziet er hij nog beter uit. vooral de achterkant vind ik knap. de voorkant zou mooier zijn als die mislichten weg waren en er dus een grote luchthapper was.
maar toch zal hij geen concurentie zijn voor andere hothatches. ik zelf zie amper een mazda 3 in het verkeer. jammer want het is een knappe verschijning.
Atenza zal in zijn nopjes zijn als hij dit topic leest
Een Alfa 147 GTA autodelta, heeft er meer dan 300 op de vooriwelen. En daarmee was ie in topgear sneller op het circuit dan een M3 .
Maar op de achterwielen zou inderdaad iets beter te handlen zijn ja
Een Alfa 147 GTA autodelta, heeft er meer dan 300 op de vooriwelen. En daarmee was ie in topgear sneller op het circuit dan een M3 .
Maar op de achterwielen zou inderdaad iets beter te handlen zijn ja
ja nu ken ik hem, motor vergroot tot 3.7l
als mazda nu geen 4wd systeem had zou het beter zijn fwd om kosten te sparen maar ze hebben er 1 dus zouden ze net zou goed op de 3 kunnen zetten. prestaties zullen op papier slechter zijn maar in praktijk veel beter bruikbaar vermogen.
ja idd, zo'n RX8 is inderdaad maar een droef geval. ...NOT. Als er 1 auto is die er met kop en schouders bovenuit steekt qua eigen identiteit, afwijken van de eenheidsworst -want dat is toch wat een auto aantrekkelijk maakt, zen eigen identiteit- is het toch wel de RX8 denk ik. te beginnen met zen wankelmotor, zijn verbazingwekkende rijgedrag en het deurconcept. 't is gewoon een formidabele sportkar die ook nog eens dagelijks inzetbaar is. Die kar heeft meer ziel dan de gemiddelde heilige. das bij men weten ook een van de laatste mazda's.
't probleem situeert hem eerder bij sommige lieden die meer geven om wat een ander van hun auto denkt dan om hoe die auto rijdt. een BMW,AUDI, VW klinkt gewoon "beter". waarom dat zo is zou'k in de verste verte niet weten. maar das blijkbaar het idee onder de mensen.
ja idd, zo'n RX8 is inderdaad maar een droef geval. ...NOT. Als er 1 auto is die er met kop en schouders bovenuit steekt qua eigen identiteit, afwijken van de eenheidsworst -want dat is toch wat een auto aantrekkelijk maakt, zen eigen identiteit- is het toch wel de RX8 denk ik. te beginnen met zen wankelmotor, zijn verbazingwekkende rijgedrag en het deurconcept. 't is gewoon een formidabele sportkar die ook nog eens dagelijks inzetbaar is. Die kar heeft meer ziel dan de gemiddelde heilige. das bij men weten ook een van de laatste mazda's.
't probleem situeert hem eerder bij sommige lieden die meer geven om wat een ander van hun auto denkt dan om hoe die auto rijdt. een BMW,AUDI, VW klinkt gewoon "beter". waarom dat zo is zou'k in de verste verte niet weten. maar das blijkbaar het idee onder de mensen.
Idd dat klopt voor 100% wat je zegt, mijn volgende wagen word ook zonder twijfel weer een Jap en de kans is heel groot dat het een RX-8 gaat worden echt een kwijlbak
Lijkt me een schitterende wagen. Vrij discreet, maar toch snel. In 6,1 sec van 0 naar 100 in een wagen met voorwielaandrijving!
Nu, die voorwielaandrijving zou me er toch van weerhouden hem te kopen als ik nu iets zocht in dat segment.
Yeps, Ik vind de Mazda 3 Mps dus ook meer als af...:d
Mazda rules...
Altijd mene favo merk geweest en zal altijd zo blijven zeker zoals ze nu bezig zijn qua design....
ik snap niet goed dat je er zoveel belang aan hecht aan die ziel, die aura van een wagen.
Zoals je zelf zegt : de auto heeft alles wat je van een goeie betrouwbare snelle auto kunt verwachten, is veel beter geprijsd dan zijn naaste concurrenten, en toch moet je hem niet hebben omdat hij in jouw ogen geen ziel heeft.
Pas op, ik vind dat een GTI of een 130i imo ook meer standing en dergelijke hebben, ma toch....
Ma bon, smaken en kleuren, je weet wel.
Yep, maar ik snap je wel. Op een bepaald moment moet je beslissen, en prijs is nog altijd een doorslaggevende factor.
Nu weet ik niet wat de prijs van deze auto is, maar iemand schrijft in 't topic van 't salon van Parijs dat 'ie "goedkoop" is. Dat verandert de hele zaak dan, uiteraard.
Stel dat 'ie niet veel meer kost dan een Golf GTI, dan is dat een regelrechte bom (alles into account genomen), en zal 'ie wel verkopen. 't Blijft een knappe auto, en de specs liegen er niet om. Moest 'ie echter 30.000 EUR gaan kosten, dan vrees ik een beetje voor z'n succes alhier.
Iemand die al weet heeft van de Belgische prijzen? In Nederland gaat 'ie 34.595 EUR kosten, dat is 3.000 EUR meer dan een BMW 120i (met maar 150pk en een kalere uitrusting), en slechts 500 EUR meer dan de Golf GTI.
Nu weet ik niet wat de prijs van deze auto is, maar iemand schrijft in 't topic van 't salon van Parijs dat 'ie "goedkoop" is. Dat verandert de hele zaak dan, uiteraard.
In Nederland 34.595 euro. Dus hier zal dat ongeveer 27.000 euro worden.
Op het autosalon in Parijs stond die aan 31000 dacht ik, dus ik vermoed dat hij hier maar net onder de 30000 zal zitten.
Nog wat technische details:
260pk (op sommige sites 240 of 250, in Parijs had ie 260)
Limited slip differential standaard
Torque restriction in 1st and 2nd gear
Op het autosalon in Parijs stond die aan 31000 dacht ik, dus ik vermoed dat hij hier maar net onder de 30000 zal zitten.
Nog wat technische details:
260pk (op sommige sites 240 of 250, in Parijs had ie 260)
Limited slip differential standaard
Torque restriction in 1st and 2nd gear
260 pk, differentieel, erg goed uitgerust, discreet. voor 'slechts' 27000 euro, moest xit gelijk hebben.
maar spijtig genoeg gaat het mazda logo dat erop hangt de verkoop wat beperken. nuja, 't is maar wat je spijtig noemt.
Ik weet niet of ik deze MPS zou verkiezen boven de RX-8 met 192 PK...
Een lastige keuze. Ik vind de RX-8 zoveel meer uitstraling hebben, en bovendien nog acceptabel qua binnenruimte.
Iemand die al weet heeft van de Belgische prijzen? In Nederland gaat 'ie 34.595 EUR kosten, dat is 3.000 EUR meer dan een BMW 120i (met maar 150pk en een kalere uitrusting), en slechts 500 EUR meer dan de Golf GTI.
Comment