Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alfa Romeo MiTo
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenKan simpeler gezegd worden, maar voor de rest hebt ge wel gelijk (vrees ik)
Nee, idd ( waar heb ik dat weer gehaald , tijd om te gaan slapen !)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk BerichtenWaarom simpel als het moeilijk kan, beroepsmisvorming zekers .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenDie staan er wel knap onder ja, maar ik blijf het een beetje spijtig vinden dat een 18duimer maar net groot genoeg lijkt onder een zo een klein autootje
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenMisschien hebben ze toch iets teveel gefixeerd gezeten op die 8C.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jlsoundlover Bekijk Berichtenmarketing zet , hoe groter de velgen en banden die eronder passen , hoe meer men verdient in de aftermarket
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichtenen behoorlijk vervelend als ge geen 1000den euro's in velgen+banden wilt steken
op de 147 kosten 18 duimers 500 euro
Comment
-
-
Machtige punto, Rabbit.
Ik vind de Mito nog steeds een knap dingetje, maar het is helemaal anders uitgedraaid dan ik dacht. Het is precies het broertje van de Fiat 500 (wat ook een prachtkarretje is), terwijl -afgaande op de fotos- het eerder een sportkarretje een klasse hoger leek te zijn.
Koddig, maar niet vét zoals we eerst dachten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenVanuit dit standpunt vond ik mijn Grande Punto toch bakken knapper hoor Btw, moet Alfa zijn auto's nu altijd zo hoog zetten standaard. Mijn Punto was standaard perfectheid.
Comment
-
Alfa Romeo Mi.To in detail.
Vrijdag 20 juni 2008.De Mi.To staat in september bij de Alfa-dealers voor circa € 18.000,-. De verkoper behoeft echter geen uitleg te geven, want het voortraject is al uitgebreid verzorgt door Alfa. De potentiële koper weet dus allang dat er drie motoren beschikbaar zijn en de Mi.To bomvol technische snufjes zit.bekijk fotogallery »Alfa besluit beetje bij beetje meer details vrij te geven over hun nieuwe compacte hatchback. Op deze manier staat de Mi.To steeds weer in de schijnwerpers. Erg strategisch van de marketingmannen van Alfa. Het begon allemaal met de vele geruchten op het internet, daarna volgden de eerste officiële foto’s. En spyshots gaven aan dat Alfa druk bezig was met allerlei testwerk. Enkele maanden later werden we lekker gemaakt met de technische specificaties. Daarna vond Alfa het tijd om ook de bestuurdersomgeving en meer technische voorzieningen van de Mi.To te verklappen. En nu geeft het Italiaanse merk ons inzage in alle details. Hieronder een overzicht.
Groter dan Mini
Alfa treedt voor het eerst toe in het compacte B-segment en zet daarmee de aanval in op Mini en de toekomstige Audi A1. Met formaten als 4,06 meter (lengte), 1,72 meter (breedte) en 1,44 meter (hoogte) is de Mi.To zelfs aanzienlijk groter dan een MINI. Dit komt vooral de binnenruimte ten goede. Toch is de Mi.To volledig gericht op de sportieve veeleisende gebruiker. Sportieve rij-eigenschappen in combinatie met een breed pallet aan comfortverhogende voorzieningen vormen de kernelementen van de kleine Alfa-telg. Alfa belooft een messcherpe besturing met een blijvend vlakke koets bij snel bochtenwerk.
DNA-regelunit
Standaard wordt de Mi.To uitgerust met een ‘Alfa DNA’. Dit systeem maakt het mogelijk om drie verschillende instellingen te kiezen voor het motorvermogen, de remmen, de stuurinrichting, de vering en de transmissie. De bestuurder heeft de keuze uit drie gedragsmogelijkheden: sportief (Dynamic), stadsverkeer (Normal) en optimale veiligheid onder slechte weersomstandigheden (All Weather). Via de instellingen van het D.N.A. System worden de rij-eigenschappen en de prestaties van deze componenten beïnvloed.
Maximale veiligheid
Alfa is van plan de hoogste mogelijke score in de EuroNCAP-crashtesten te halen. Alle registers zijn dan ook opengetrokken om de bescherming van de inzittenden te garanderen. Naast het DNA-systeem bevat de Mi.To het bekende electronische sperdifferentieel Q2, Vehicle Dynamic Control en Dynamic Torque Steering. Deze laatste biedt ondersteuning aan de elektronische stuurbekrachtiging met behulp van het VDC. Overige zaken die we aantreffen zijn EBD (Electronic Brake Distribution) , ABS, ASR antislipregeling, hydraulische remassistentie voor noodstops (HBA) en Cornering Break Control. CBC zorgt voor de optimalisatie van de remprestaties in bochten. Onbewust terugschakelen zodat de wielen blokkeren is ook niet meer mogelijk met het MSR. En LED-techniek in de achterlichtunits in combinatie met automatisch inschakelende verlichting zorgt voor een betere zichtbaarheid. Alfa Romeo claimt dat de Mi.To de eerste auto in z’n klasse is met zo’n uitgebreid scala aan passieve en actieve veiligheidssystemen. Kortom, het behalen van vijf EuroNCAP-sterren is realistisch te noemen.
Krachtige diesel
Het motorengamma zal in eerste instantie bestaan uit twee benzinemotoren en één dieselmotor. Het benzinegamma trapt af met de 78 pk sterke 1.4 liter. Het koppel bedraagt 125 Nm. Gelukkig weegt de Mi.To slechts 1.080 kilogram, zodat de auto alsnog in 12,3 seconden vanuit stilstand naar de 100 km/h sprint. De topsnelheid bedraagt 176 km/h. Het verbruik is vastgesteld op 5,8 liter per 100 gereden kilometers. De Mi.To komt tamelijk beter van z’n plek met de tweede benzinevariant, die 155 pk en 230 Nm koppel uit een 1.4 liter turbomotor perst. De 100 km/h wordt vanaf een stationair toerental in 8,1 seconden bereikt. De topsnelheid bedraagt 217 km/h. Het brandstofverbruik ligt natuurlijk wel hoger dan de instapper. Maar 7,0 liter op 100 km is volgens de fabriek haalbaar. Het echte Mi.To-feest ontstaat met de 1.6 JTDm dieselmotor. Met z’n 120 pk en hoge koppel van 320 Nm, spurt ‘ie in 9,8 seconden naar de 100 km/h. De topsnelheid bedraagt 194 km/h. De tussensprinttijden zijn waarschijnlijk nog indrukkender. Zeker met de gedachte dat de Mi.To in deze diesel-uitvoering maar 1.205 kg weegt. Het verbruik is met 4,75 liter per 100 km/h uiterst keurig te noemen. In de toekomst zullen er nog krachtigere motoren bijkomen, al dan niet in combinatie met een dubbelkoppeling-transmissie à la DSG (Volkswagen). Tevens zal na verloop van tijd het Multiair System zijn introductie doen, een elektronische kleppenregelaar die resulteert in een lager brandstofverbruik en een beter response op het gaspedaal.
Twee uitvoeringen
De Mi.To is vanaf september in twee uitvoeringen beschikbaar, die beiden uit te breiden zijn met twee extra pakketten (Sport en Premium). Bij de Progression kan de klant kiezen uit twee dashboardkleuren, klassiek zwart of smaakvol rood. De Distinctive-uitvoering gooit het over een nog sportievere boeg. Titaniumachtige materialen en carbon-look delen zijn overal in het dasboard verwerkt. Met drie beschikbare kleuren (rood, blauw en zwart) is er voor elke koper wat wils. Zeker in combinatie met tien (waaronder vijf metallic) verschillende laktinten. De Mi.To oogt nog een stuk dikker met één van de vijf soorten lichtmetalen velgen. Verder worden de inzittenden verwent met accessoires als een gescheiden automatische airco en een geïntegreerde radio/CD met MP3-speler, die optioneel is uit te breiden met stuurbediening en een hifi-installatie van Bose®. Het Blue&Me® multimediasysteem (optie) - dat in samenwerking met Microsoft is ontwikkeld - herbergt onder andere een Bluetooth-interface met spraakherkenning en ander entertainmentvermaak. De duurdere versies bevatten zelfs een USB-aansluiting en SMS-herkenning. Tevens zal op termijn een panoramadak in de prijslijst worden opgenomen.
Leverbaar en prijzen
De Mi.To staat vanaf september bij de Alfa-dealers. Wij verwachten dat de instapper met 1.4 liter benzinemotor voor circa € 18.000,- in de prijslijst zal staan. Wij houden u op de hoogte op het moment dat de prijzen van de overige varianten bekend zijn
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment