Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo MiTo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
    Hij begint me steeds meer en meer minder te bevallen ...
    Kan simpeler gezegd worden, maar voor de rest hebt ge wel gelijk (vrees ik)
    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
      Kan simpeler gezegd worden, maar voor de rest hebt ge wel gelijk (vrees ik)
      Waarom simpel als het moeilijk kan, beroepsmisvorming zekers .

      Nee, idd ( waar heb ik dat weer gehaald , tijd om te gaan slapen !)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
        Waarom simpel als het moeilijk kan, beroepsmisvorming zekers .
        *besluit dat het het veiligste is om daar niet luidop instemmend op te reageren*
        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

        Comment


        • Misschien hebben ze toch iets teveel gefixeerd gezeten op die 8C.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
            Die staan er wel knap onder ja, maar ik blijf het een beetje spijtig vinden dat een 18duimer maar net groot genoeg lijkt onder een zo een klein autootje
            marketing zet , hoe groter de velgen en banden die eronder passen , hoe meer men verdient in de aftermarket
            1991 Audi S2 coupe
            2001 AUDI RS4 b5 imola

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
              Misschien hebben ze toch iets teveel gefixeerd gezeten op die 8C.

              Daar lijkt het idd op, 't is precies alsof de ontwerper er ook niet van wakker lag op wat voor onderstel de auto kwam te staan. Als je nu ziet hoe hoog die achterkant en achterbumper komt... daarbij de nogal groot uitgevallen wielkasten. Gans die auto lijkt 10cm omlaag te kunnen, en dan benader je ongeveer wat de designer voor ogen moet gehad hebben denk ik. In m'n hoofd ziet er 'ie dus best geslaagd uit, maar als ik de foto's zie.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door jlsoundlover Bekijk Berichten
                marketing zet , hoe groter de velgen en banden die eronder passen , hoe meer men verdient in de aftermarket
                en behoorlijk vervelend als ge geen 1000den euro's in velgen+banden wilt steken
                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                  en behoorlijk vervelend als ge geen 1000den euro's in velgen+banden wilt steken
                  Gelukkig valt dat bij Alfa Romeo nog goed mee..
                  op de 147 kosten 18 duimers 500 euro

                  Comment


                  • op dat dna gedoe zit misschien ook een tractor modus

                    Comment




                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment




                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten


                          Toch hetzelfde niet hé

                          Comment


                          • ah neen é, want ge zet er geen profielfoto bij

                            Comment


                            • Ja oké, maar 't is maar om te illustreren dat het er uiteindelijk niet zo mooi uitziet, vooral vanuit andere hoeken dan van die fancy eerste foto's.

                              Comment


                              • Dat ding moet zooooo hard omlaag

                                Fack man mijn 147 qua looks >>>>> Mito that's for sure

                                Comment


                                • Vanuit dit standpunt vond ik mijn Grande Punto toch bakken knapper hoor Btw, moet Alfa zijn auto's nu altijd zo hoog zetten standaard. Mijn Punto was standaard perfectheid.





                                  Comment


                                  • Machtige punto, Rabbit.

                                    Ik vind de Mito nog steeds een knap dingetje, maar het is helemaal anders uitgedraaid dan ik dacht. Het is precies het broertje van de Fiat 500 (wat ook een prachtkarretje is), terwijl -afgaande op de fotos- het eerder een sportkarretje een klasse hoger leek te zijn.

                                    Koddig, maar niet vét zoals we eerst dachten.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                      Vanuit dit standpunt vond ik mijn Grande Punto toch bakken knapper hoor Btw, moet Alfa zijn auto's nu altijd zo hoog zetten standaard. Mijn Punto was standaard perfectheid.





                                      als ik mijn auto vol mensen steek ligt ie ook lekker laag

                                      Comment


                                      • Alfa Romeo Mi.To in detail.

                                        Vrijdag 20 juni 2008.De Mi.To staat in september bij de Alfa-dealers voor circa € 18.000,-. De verkoper behoeft echter geen uitleg te geven, want het voortraject is al uitgebreid verzorgt door Alfa. De potentiële koper weet dus allang dat er drie motoren beschikbaar zijn en de Mi.To bomvol technische snufjes zit.bekijk fotogallery »Alfa besluit beetje bij beetje meer details vrij te geven over hun nieuwe compacte hatchback. Op deze manier staat de Mi.To steeds weer in de schijnwerpers. Erg strategisch van de marketingmannen van Alfa. Het begon allemaal met de vele geruchten op het internet, daarna volgden de eerste officiële foto’s. En spyshots gaven aan dat Alfa druk bezig was met allerlei testwerk. Enkele maanden later werden we lekker gemaakt met de technische specificaties. Daarna vond Alfa het tijd om ook de bestuurdersomgeving en meer technische voorzieningen van de Mi.To te verklappen. En nu geeft het Italiaanse merk ons inzage in alle details. Hieronder een overzicht.

                                        Groter dan Mini
                                        Alfa treedt voor het eerst toe in het compacte B-segment en zet daarmee de aanval in op Mini en de toekomstige Audi A1. Met formaten als 4,06 meter (lengte), 1,72 meter (breedte) en 1,44 meter (hoogte) is de Mi.To zelfs aanzienlijk groter dan een MINI. Dit komt vooral de binnenruimte ten goede. Toch is de Mi.To volledig gericht op de sportieve veeleisende gebruiker. Sportieve rij-eigenschappen in combinatie met een breed pallet aan comfortverhogende voorzieningen vormen de kernelementen van de kleine Alfa-telg. Alfa belooft een messcherpe besturing met een blijvend vlakke koets bij snel bochtenwerk.

                                        DNA-regelunit
                                        Standaard wordt de Mi.To uitgerust met een ‘Alfa DNA’. Dit systeem maakt het mogelijk om drie verschillende instellingen te kiezen voor het motorvermogen, de remmen, de stuurinrichting, de vering en de transmissie. De bestuurder heeft de keuze uit drie gedragsmogelijkheden: sportief (Dynamic), stadsverkeer (Normal) en optimale veiligheid onder slechte weersomstandigheden (All Weather). Via de instellingen van het D.N.A. System worden de rij-eigenschappen en de prestaties van deze componenten beïnvloed.

                                        Maximale veiligheid
                                        Alfa is van plan de hoogste mogelijke score in de EuroNCAP-crashtesten te halen. Alle registers zijn dan ook opengetrokken om de bescherming van de inzittenden te garanderen. Naast het DNA-systeem bevat de Mi.To het bekende electronische sperdifferentieel Q2, Vehicle Dynamic Control en Dynamic Torque Steering. Deze laatste biedt ondersteuning aan de elektronische stuurbekrachtiging met behulp van het VDC. Overige zaken die we aantreffen zijn EBD (Electronic Brake Distribution) , ABS, ASR antislipregeling, hydraulische remassistentie voor noodstops (HBA) en Cornering Break Control. CBC zorgt voor de optimalisatie van de remprestaties in bochten. Onbewust terugschakelen zodat de wielen blokkeren is ook niet meer mogelijk met het MSR. En LED-techniek in de achterlichtunits in combinatie met automatisch inschakelende verlichting zorgt voor een betere zichtbaarheid. Alfa Romeo claimt dat de Mi.To de eerste auto in z’n klasse is met zo’n uitgebreid scala aan passieve en actieve veiligheidssystemen. Kortom, het behalen van vijf EuroNCAP-sterren is realistisch te noemen.

                                        Krachtige diesel
                                        Het motorengamma zal in eerste instantie bestaan uit twee benzinemotoren en één dieselmotor. Het benzinegamma trapt af met de 78 pk sterke 1.4 liter. Het koppel bedraagt 125 Nm. Gelukkig weegt de Mi.To slechts 1.080 kilogram, zodat de auto alsnog in 12,3 seconden vanuit stilstand naar de 100 km/h sprint. De topsnelheid bedraagt 176 km/h. Het verbruik is vastgesteld op 5,8 liter per 100 gereden kilometers. De Mi.To komt tamelijk beter van z’n plek met de tweede benzinevariant, die 155 pk en 230 Nm koppel uit een 1.4 liter turbomotor perst. De 100 km/h wordt vanaf een stationair toerental in 8,1 seconden bereikt. De topsnelheid bedraagt 217 km/h. Het brandstofverbruik ligt natuurlijk wel hoger dan de instapper. Maar 7,0 liter op 100 km is volgens de fabriek haalbaar. Het echte Mi.To-feest ontstaat met de 1.6 JTDm dieselmotor. Met z’n 120 pk en hoge koppel van 320 Nm, spurt ‘ie in 9,8 seconden naar de 100 km/h. De topsnelheid bedraagt 194 km/h. De tussensprinttijden zijn waarschijnlijk nog indrukkender. Zeker met de gedachte dat de Mi.To in deze diesel-uitvoering maar 1.205 kg weegt. Het verbruik is met 4,75 liter per 100 km/h uiterst keurig te noemen. In de toekomst zullen er nog krachtigere motoren bijkomen, al dan niet in combinatie met een dubbelkoppeling-transmissie à la DSG (Volkswagen). Tevens zal na verloop van tijd het Multiair System zijn introductie doen, een elektronische kleppenregelaar die resulteert in een lager brandstofverbruik en een beter response op het gaspedaal.

                                        Twee uitvoeringen
                                        De Mi.To is vanaf september in twee uitvoeringen beschikbaar, die beiden uit te breiden zijn met twee extra pakketten (Sport en Premium). Bij de Progression kan de klant kiezen uit twee dashboardkleuren, klassiek zwart of smaakvol rood. De Distinctive-uitvoering gooit het over een nog sportievere boeg. Titaniumachtige materialen en carbon-look delen zijn overal in het dasboard verwerkt. Met drie beschikbare kleuren (rood, blauw en zwart) is er voor elke koper wat wils. Zeker in combinatie met tien (waaronder vijf metallic) verschillende laktinten. De Mi.To oogt nog een stuk dikker met één van de vijf soorten lichtmetalen velgen. Verder worden de inzittenden verwent met accessoires als een gescheiden automatische airco en een geïntegreerde radio/CD met MP3-speler, die optioneel is uit te breiden met stuurbediening en een hifi-installatie van Bose®. Het Blue&Me® multimediasysteem (optie) - dat in samenwerking met Microsoft is ontwikkeld - herbergt onder andere een Bluetooth-interface met spraakherkenning en ander entertainmentvermaak. De duurdere versies bevatten zelfs een USB-aansluiting en SMS-herkenning. Tevens zal op termijn een panoramadak in de prijslijst worden opgenomen.

                                        Leverbaar en prijzen
                                        De Mi.To staat vanaf september bij de Alfa-dealers. Wij verwachten dat de instapper met 1.4 liter benzinemotor voor circa € 18.000,- in de prijslijst zal staan. Wij houden u op de hoogte op het moment dat de prijzen van de overige varianten bekend zijn



                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment






                                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X