tommy werkt bij alfa?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alfa Romeo MiTo
Collapse
X
-
Alfa Romeo Mito 1.4 T-Jet
So, should I buy one?
Looks a good proposition to us. The Mito looks great, has a cheerful simplicity about it and – for once – no major gaffes in its make-up.
It’s a decent choice for either a dyed-in-the-wool Alfisti or the less involved car buyer who just appreciates style and performance. Throw in the impressive standard equipment, big car cruising ability and comfortable cabin and you have an undeniably attractive package.
The new Mito may not take Alfa Romeo right to the pinnacle, but it demonstrates that the company has found the right map and is well advanced on the journey.
Eerste rijimpressie: [www.autocar.co.uk]Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichtensinds 2 weken ga ik al elke dag langs de dealer , met de hoop op de MiTo...
tot nogtoe zonder resultaat...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichtensinds 2 weken ga ik al elke dag langs de dealer , met de hoop op de MiTo...
tot nogtoe zonder resultaat...
Comment
-
Progetto955.it / Alfa Romeo MiTo GTA artist interpretation
Alfa Romeo MiTo GTA with 230hp Confirmed
If you think the new Alfa Romeo MiTo looks good now, wait until the seriously sporty GTA version is launched. Representing the most powerful model in the range with the GTA designation, the MiTo is expected to arrive following the standard MiTo's launch in summer 2009. The top range hot-hatch will produce 230hp from a 1.8-liter turbocharged engine with direct injection and variable valve timing.
Although the image above is rendered speculation from the fine folks over at Progetto955.it it looks tantalizingly good with the over sized rims on low-profile tires which fill in the air gap of the bulbous wheel arches quite nicely. The body kit is eccentric, but still, tastefully done.
According to 4car, Alfa says it will be the most powerful car in the segment, and compared to MINI's 175hp Cooper S, they are most certainly correct.
Source: 4Car via Autoblog.comEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Officieel: Mito GTA op komst
25 juni 2008 · Tekst Nic de Boer
Op het moment maken we in Italië de eerste kilometers met de Alfa Romeo Mito. Bij de introductie is de GTA nog niet aanwezig, maar Alfa-baas De Meo haast zich te zeggen dat die er in de loop van volgend jaar aankomt.
Alfa Romeo heeft er nooit een geheim van gemaakt dat er een supersnelle 230 pk sterke GTA-versie van de Mito komt. Wat we nog niet wisten is dat die kracht komt uit een 1.750 cc viercilinder turbomotor. De Meo belooft dat hij op de sprint van 80 naar 120 km/u net zo snel is als de 8C Competizione.
De prijzen van de Mito weet Alfa Romeo nog steeds niet te melden. Bij de eerste informatie over de nieuwe kleine werd verteld dat de Nederlandse importeur de instapprijs onder de twintig mille hoopt te houden. Nu wordt gesproken over 19 mille. Voor die prijs is wel wat kunst- en vliegwerk nodig. De prijslijst wordt namelijk ook in Nederland aangevoerd door de versie met de 78 pk sterke 1,4-liter motor. Die mag worden voorzien van een B-energielabel en dat drukt de aanschafprijs.
Over de 78 pk versie is bij de allereerste presentatie niet gesproken. Hij brengt de Mito in 12,3 seconden van 0 naar 100 km/u en levert een top van 176 km/u.
De andere motoren die meteen vanaf de introductie zijn te bestellen, zijn de 155 pk sterke T-jet motor en de 120 pk sterke Multijet-diesel. In januari volgen de 1,3-liter Multijet met 90 pk en de 1,4-liter T-jet met 120 pk. De GTA staat voor later in dat jaar op het programma.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenIk denk dat de stap naar een MiTo tegenvalt als je van een 147 komt.
De Mito is en blijft een kleine wagen... en vooral, enkel 3 deurs (als er kinderen zitten aan te komen dan is de keuze rap gemaakt). Alfa 147 is geen optie meer door de grote CO2 uitstoot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door artoroom Bekijk BerichtenIk denk dat je nog zal moeten wachten tot na de zomer... zal pas in de showroom staan in september.
Vanaf 15 juli te bewonderen bij alle officiële verdelers. Eerste testritten vanaf 15 september ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door artoroom Bekijk BerichtenDat denk ik ook... voor mijn volgende firmawagen kon ik ook de keuze maken tussen afla 147 (of eventueel de MiTo) en Golf V Rabbit. Mijn hart zegt MiTo... maar het verstand zegt Golf (4-deurs, ruimte).
De Mito is en blijft een kleine wagen... en vooral, enkel 3 deurs (als er kinderen zitten aan te komen dan is de keuze rap gemaakt). Alfa 147 is geen optie meer door de grote CO2 uitstoot.
Comment
-
Velen zien in de Mito de spirituele opvolger van de Alfasud uit de jaren zeventig. Deze compacte middenklasser was beroemd vanwege zijn heerlijke rijkarakter maar berucht vanwege diens roestgevoeligheid. Per saldo zou het daarom te risicovol geweest zijn als Alfa Romeo deze modelnaam weer van stal gehaald zou hebben, vandaar dan men naar een alternatief op zoek ging. Een wedstrijd op internet bracht geen bevredigend resultaat (‘Furiosa’ kreeg de meeste stemmen van de deelnemers, maar werd door de directie van Alfa Romeo afgewezen), vandaar dat men blijkbaar als een soort noodoplossing de eerste twee letters van de Italiaanse steden Milaan (de geboorteplaats van Alfa Romeo) en Turijn (Torino; waar moederconcern Fiat zetelt en waar de kleine Alfa gebouwd zal gaan worden) combineerde. Dat het resultaat, MiTo, als ‘mythisch’ klinkt is dan mooi meegenomen.
Naar de Mito wordt halsreikend uitgekeken. Voor het eerst in de geschiedenis wordt het Italiaanse merk actief in het zogeheten B-segment, waardoor er feitelijk van een opvolger van de Alfasud (een middenklasser oftewel thuishorend in het C-segment) geen sprake is. Alfa Romeo vergroot de pret door van de Mito direct een coupéachtig model te maken. Zoiets past natuurlijk uitstekend bij het sportieve imago van Alfa Romeo. Ook wordt zo een directe confrontatie met zijn donorauto, de Fiat Grande Punto voorkomen terwijl een coupé van het Alfa label beslist niet minder sexy klinkt dan een Mini.
Volgens de ontwerpers is de Mito ten voeten uit een Alfa Romeo. Men bedoelt hiermee dat de kracht van het merk altijd in relatief compacte, goed wendbare modellen heeft gelegen. Wie zich de Gulia en de Junior herinnert zal dat beamen. En diegenen die weten dat de zware 159 en Brera/Spider in geen enkele motoruitvoering bloedstollend snel is, ook.
Alfa Romeo zegt dat met de Mipo een nieuw tijdperk voor het merk begint. Een claim waarbij het zoutvaatje ter hand genomen dient te worden wat dat roept elke zichzelf respecterende autofabrikant om de vijf jaar. Maar feit is dat Alfa Romeo met de Mito een nieuwe kopersgroep kan bedienen: jonge autorijders voor wie een 147 net even te duur is. Gaat alles volgens plan, dan wil het merk zijn verkopen in 2010 verdubbeld hebben tot 300.000 auto’s.
De modelnaam Grande Punto viel al even, maar je doet de Mito tekort door het model te omschrijven als een Fiat met een ander kleedje. Alfa Romeo veranderde zo’n beetje alles wat los en vast zat. Niet alleen de carrosserie, maar ook de stoelen, de besturing, de motorspecificaties, de vering, de remmen enzovoort. Doel was om een echt sportieve auto te bouwen die de autoconsument en concurrent Mini in zijn hart weet te raken.
Een belangrijke noviteit is het Q2 systeem, een elektronisch hulpmiddel dat zich net zo gedraagt als een limited slip differentieel door de voorremmen in te schakelen als er wielspin optreedt. Ook is de Mito voorzien van een DNA knop, waarmee het rijkarakter (besturing, ingrijpmoment van het stabiliteitsysteem, motormanagement) van de auto kan worden aangepast: Dynamic, Normal of All weather.
Zou de Mito net zo goed rijden als de specificaties doen beloven? Je bent eigenlijk al verkocht als je op de Alfa afloopt. Het model ziet er heerlijk verleidelijk uit, alsof hij je smeekt om met hem te gaan spelen. De styling kan zondermeer als geslaagd worden beschouwd. Belangrijke details als koplampen, achterlichten, grille en motorkap zijn overduidelijk geïnspireerd door de museumwaardige 8C Competizione, welk model menig designprijs heeft gewonnen. Tegelijkertijd is de Mito een praktische 3-deurs hatchback gebleven waardoor het model beslist geen gimmick is en prima kan voldoen aan de behoeften/eisen van de meeste kleine huishoudens.
In 155 pk 1.4 T-Jet vorm is de Mito ook nog eens verrassend snel, een essentiële eigenschap voor een sportief merk. Bovendien schenkt het prestatieniveau van de Alfa extra veel voldoening omdat het niet te danken is aan excessief veel vermogen (niet alleen een Mini Cooper S is krachtiger, maar ook modellen als de Opel Corsa OPC en de Renault Clio RS) maar aan een gunstige pk:kg verhouding. Met 1.145 kilo is de Mito namelijk 60 kilo lichter dan de genoemde Mini.
Dankzij een lage luchtweerstand (de Cw-waarde bedraagt 0,29) en een lange 6e versnelling kan de Mito in T-Jet vorm een topsnelheid bereiken van 217 km/u en in 8,1 seconden naar 100 km/u accelereren. De motor levert in het midden toerengebied voldoende trekkracht waardoor het op toeren houden van de motor geen must is. Maar verleidelijk is het wel, want de 1,4 liter krachtbron zoekt gretig de grens van 6.500 omwentelingen op en klinkt daarbij lekker sportief. Per saldo een krachtbron die je absoluut niet doet verlangen naar een 2,0 liter grote atmosferische motor en daarmee een van de sterkste troeven van de Mito. De 6 versnellingsbak voldoet goed, maar qua precisie en schakelsnelheid spreekt de transmissie minder tot de verbeelding dan de motor. Gewoon middelmaat.
Qua rijeigenschappen stelt de Mito allerminst teleur. De carrosserie blijft in bochten mooi vlak, de grip is uitstekend en onderstuur is grotendeels uitgebannen. Het plotseling loslaten van het gaspedaal in bochten brengt de Alfa niet uit balans. Gewoon een mooi stabiel blijvende auto die ook nog eens veel rijplezier biedt. In de Dynamic stand wordt de besturing steviger en wordt het reactiegedrag van de motor scherper. Bij volgas wordt de overboost functie van de krachtbron geactiveerd. De besturing is virj van aandrijfreacties, maar zou rondom de middenstand wel iets levendiger mogen zijn. De niet optimale communicatie zien we vaker als een auto uitgerust is met elektronische stuurbekrachtiging, maar er zijn onderhand systemen die wel volop feedback weten te leveren.
Over het veercomfort zijn geen klachten. Voor een sportieve auto heet de Mito weinig last van oneffenheden in het wegdek. Het blijft dan dat de Alfa over een indrukwekkend stijve carrosserie beschikt die elke opdoffer zonder kraken en rammels doorstaat. Ook overhellen in bochten is er amper bij, hetgeen te danken is aan de in de dempers geïntegreerde veren. Is er evenwel sprake van duidelijke kuilen en gaten in het wegdek, dan schiet de veercapaciteit tekort met een heftig gebonk tot gevolg. Dit is nog een aandachtpuntje voor de technici van Alfa Romeo.
Per saldo krijgt het rijgedrag van de Mito een mooie 8 als rapportcijfer, misschien zelfs wel meer. De kleine Alfa is gewoon een prima allrounder die lichtvoetig aanvoelt, altijd voldoende trekkracht biedt, die uitstekende remmen heeft en waarmee je vlot door het drukke stadsverkeer manoeuvreert. Tegelijkertijd is de Mito op de snelweg mooi stil, maar het model weet de Mini qua stuurgedrag en veerkarakteristiek evenwel niet te kloppen.
Dit ‘minpuntje’ compenseert Alfa Romeo met een scherpe prijs. Voor het geld van een 120 pk Mini Cooper krijg je bij het Italiaanse merk een 155 pk sterke coupé die er uitstekend uit ziet en die ondanks de technologische vondsten een recht door zee, eerlijk en heerlijk rijkarakter heeft. Een auto waar fans van het merk verliefd op zullen worden maar tegelijkertijd een allemansvriend is en daardoor ook autoconsumenten zal bekoren die gewoon een snelle, stijlvolle hatchback zoeken zonder dat er qua uitrusting of comfort water bij de wijn gedaan hoeft te worden. Ja, Alfa Romeo heeft met de Mito een winnaar in handen. Nog meer van dit soort modellen en die 300.000 verkopen op jaarbasis worden een makkie.
bron: www.autointernationaal.nl
Comment
-
Gereden en filmpje: Alfa Romeo MiTo
27 juni 2008 · Tekst Frank Jacobs
De Alfa Romeo MiTo hoort tot de meest tot de verbeelding sprekende nieuwkomers van de komende tijd. In september komt hij naar Nederland, wij reden vast onze eerste rondjes met zowel de 155 pk benzinemotor als de 120 pk diesel.
De Alfa Romeo MiTo is in het echt nog een stuk mooier dan de beste fotograaf hem ooit zou kunnen vastleggen, maar de vraag is natuurlijk of hij net zo goed stuurt als hij er uit ziet. Alfa heeft alles op alles gezet om aan de hooggespannen verwachtingen te voldoen. Zo is van het basisplatform (Fiat Grande Punto) de spoorbreedte vergroot, heeft de MiTo speciale schokdempers en is hij standaard voorzien van Q2, een elektronisch gestuurd differentieel dat de nadelen van voorwielaandrijving bij fors sturen moet inperken.
Bekijk de video van de Alfa Romeo MiTo...Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenVanuit dit standpunt vond ik mijn Grande Punto toch bakken knapper hoor Btw, moet Alfa zijn auto's nu altijd zo hoog zetten standaard. Mijn Punto was standaard perfectheid.
(al is de Grande Punto ook 'n érg lekkere kar)
Maar 'ie moet inderdaad 4 cm lager en z'n spoor moet 4 cm breder.
Comment
-
Op deze foto, met gelakte bumper, lijkt de auto al minder hoog te staan vind ik:
Ik dacht altijd dat de snuit te lang was, maar als je 't zo bekijkt... het design is verneukt door het gekozen onderstel? Die wielen moeten 10 tot 20cm vooruit, dan zou je pas een knappe auto krijgen.
En aangezien dat nu niet het geval is, krijg je vanuit deze hoek bekeken, een erg plompe neus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenEn aangezien dat nu niet het geval is, krijg je vanuit deze hoek bekeken, een erg plompe neus.
kijk eens naar vanachter, pootje lichten
Comment
Comment