Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alfa Romeo MiTo
Collapse
X
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenThomas
En hier moet een 1.7 boxer in.
Comment
-
In knokke stonden er vandaag twee, voor reclame.
Best wel een knappe wagen IRL!1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenHoe gek ik van dit ding was op z'n eerste teaser-foto ... hoe minder en minder ik 'm vind, hoe meer ik IRL-foto's ervan te zien krijg. Zo ongelukkig ... euhm ... hoog, precies. 'k Ga 'm 'es live moeten zien, en dan nog zal 'ie 5 cm gedropt moeten worden, diepere 18" velgen moeten krijgen, en dan wordt 't misschien liefde.
M'n vriendin vindt 'm in ieder geval niet mooi, nu, zo op foto. En nochtans is ze érg aan Italiaanse auto's (ze rijdt een Ypsilon), en zeker ook aan Alfa Romeo (de 147 dan vooral, en ook de 8C Spider ).Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk BerichtenVrouwen hé,altijd goede smaak,helaas meestal een dure.
Ik heb er net het zelfde gevoel bij de MiTo,en dan is er ook nog de beperkte motorkeuze voor het ogenblik.
Tewijl er naar de toekomst toe enkel nog over een GTA-versie met 230PK gesproken werd.Daartussen is volgens mij het verschil wat te groot.
Een diesel met wat meer vermogen moet er volgens mij zeker nog bij komen.
De 18" velgen vind ik lelijk,en de mooie(8C)velgen zijn dan alleen in 17" te krijgen.Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenIk vond hem net zeer goed meevallen in het echt.
De verhoudingen klopten beter dan op bepaald irl-pics vond ik.
Ook leek hij goed te hangen in tegenstelling tot de 147. Verlaging was niet direkt nodig. Maar lang heb ik hem niet bekeken.
Gisteren eens bij Italcars binnengeprongen om de MiTo eens uitvoerig te bekijken.
Ik moet echt mijn mening volledig herzien,ik had het niet gedacht maar hij irl. is hij echt prachtig,hij staat zeker even dik (en bijna even groot)als een 147 en die overhang vooraan vind ik zelfs iets beter.
Ik had al een paar verslagen gelezen in diverse tijdschriften,over hoe hij er in het echt wel beter uitziet,maar ik kon het mij moeilijk voorstellen.
Een mooie velg en een beetje verlagen is imo. wel nodig.
De gebruikt materialen in het interieur vind ik ook van hoog niveau,dat het daschbord niet uit echt carbon ging bestaan verwacht wel niemand denk ik,toch niet voor die prijs.
Het enige minpunten die ik vind zijn het wat stompe neusje en het gekleurd carbon op het dashbord,enkel zwart is hier de goede kleur.
Hier zijn de marketingmensen van Alfa zwaar de mist ingegaan vind ik.
Het rood flateert de MiTo niet,pure-Alfisten zullen het niet graag horen,maar het is niet anders.En dan promoten ze hem enkel in het rood.
Meestal vind ik dat zwart een auto er kleiner laat uitzien en soms lijnen verbergd,maar de MiTo zal er imo.prachtig mee staan,zeker in combinatie met zwarte omlijsting v/d lichten.
Nu nog de testritafwachten,de 1.4 turbo(155pk)lijkt mij momenteel de beste keuze,behoorlijk wat koppel voor een benzine.
De 1.6 JTD(120PK,320Nm koppel) zou wel een wat krachtiger broertje moete hebben vind ik.
Ook afwachten of het DNA-systeem zo goed werkt als ze zelf beweren.
Na een (goede)testrit is de kans groot dat hij op mijn verlanglijstje komt.
Comment
-
Net eentje met Z-platen zien rijden in de buurt van Tienen, ook een rood exemplaar.
Viel mij op omdat hij al zigzaggend over de baan reed...
Nu ja, het ging wel redelijk snel, want hij kwam mij tegemoet gereden maar toch... wat mij nog opviel is dat dit werkelijk een klein autootje is. De Mito heeft quasi dezelfde lengte als de Grande Punto (+/- 4m) en is zelfs 3 of 4 cm breder, maar toch lijkt hij irl eerder het formaat van de fiat 500 te hebben.
Qua design was het wel in orde... leuk wagentje.
Comment
-
-
Die man van mitoblog die op de parking van de delhaize stond vond het stuur nogal vaag overkomen. Ik wil er zelf eerst eens mee rijden alvorens een oordeel te vellen. Ik rij ondertussen al meer dan een jaar met een oude Delta zonder servo, ik heb zelf geen idee meer wat "een vaag stuur" betekend naar huidige maatstaven.
Comment
-
Vandaag eens naar gaan kijken en...
hij stond in de showroom (waar ook een 8c stond) met het rode doek over, de contouren kwamen mooi uit, was als een lekker **** met een strak mini-jurkje
En toen het doek eraf...
man, wat is ie knap. niet zozeer hoe hij daar stond, wel hoe hij in mijn hoofd geconfigureerd zit.
Blijkbaar zijn alle eerste exemplaren rood, niet direct een kleur waarin ik hem/haar graag zie. en de 17" zijn inderdaad krap. maar er komen 18" aan in eerste instantie, en voor de topversie's/ toppakketten zijn er tot 20" velgen voorzien. Die gaan de grote leegte zeker kunnen gevuld krijgen, en ik vermoed dat ze iets meer (cm of 2) naar buiten gaan komen, zodat ook die prachtige wielkasten mooier gevuld gaan zijn. en wellicht zal er wel een sportophanging komen die de boel netjes 3cm dropt ofzo
tweede onterechte punt van kritiek dat iedereen gaf: de vooroverbouw. stoort helemaal niet, is zelfs juist in proportie nu. lag misschien aan het standpunt op de foto's.
mijn grootste punt van kritiek nl de achterbumper met lelijk zwart plastiek stoort me wel. maar niet zo veel als op de foto's.
Maar in het sportpakket II zit er een "sportieve" achterbumper" dus misschien is dat probleem ook van de baan.
Het interieur: perfect. speels, zeer goed afgewerkt, leuke materialen (die carbonlook op het dash" ...) Hoe zeer ik erop afknap in de Clio RS, hoe meer het me aantrekt hier.
Ook de ideale zitpositie is snel gevonden. stuurtje had iets dikker gemogen, maar dat komt misschien ook nog goed.
2 minpuntjes waarvan één onbelangrijk: weinig beenruimte achteraan, maar me don't care, daar zit ik nooit. en één belangrijk: het cammionettegevoel die ik de eerste keer ervaarde in een 206 greep me terug bij de keel. Ik hou niet zo van een voorruit die veel te ver van mijn neus zit met een reusachtig dashboard tot gevolg. maar dat zal wellicht wel wennen
de koffer: ruim genoeg, wel hoog om bvb zware dingen te tillen. maar dat heeft met de veiligheid te zien. (vandaar de toekomstige 6 sterren wellicht)
dus: ik kijk uit tot de mito gta uit is
maar in afwachting kijk ik eerst uit naar mijn testrit
Comment
Comment