Oorspronkelijk geplaatst door William Blake
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alfa Romeo MiTo
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenKnappe machine!
Is dit nu de opvolger van de 147 of een Alfa-versie van de Punto (en dus een iets kleinere klasse)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk BerichtenTeveel voor voorwielen alleen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk BerichtenTeveel voor voorwielen alleen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk BerichtenTeveel voor voorwielen alleen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenGood point. Als ze echt onder de duiven van de A1 en Mini willen schieten zouden ze de ballen moeten hebben om zo'n auto als achterwielaandrijver uit te brengen in plaats van een opgewarmde punto met voorwielaandrijving. Dan zouden ze, naast een fancy design, werkelijk iets hebben waarmee ze zich kunnen onderscheiden ten opzichte van de A1 en de Mini.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk BerichtenDan zou de prijs helaas wel wat hoger liggen .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenIk weet het niet ... ik vind hem er een beetje te schattig en lief uitzien, vooral de voorkant dan met die ronde lichten. Dat had iets stoerder gemogen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenDe ontwikkelkost zou inderdaad hoger zijn, want men kan dan geen bestaand platform recycleren.Maar da's eenmalig. Kost een achterwielaandrijver zoveel meer om te produceren dan een voorwielaandrijver? Een 1-serie van BMW kan toch goed concurreren met een A3 qua prijs? Idem voor 3-serie/A4.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenDe ontwikkelkost zou inderdaad hoger zijn, want men kan dan geen bestaand platform recycleren.Maar da's eenmalig. Kost een achterwielaandrijver zoveel meer om te produceren dan een voorwielaandrijver? Een 1-serie van BMW kan toch goed concurreren met een A3 qua prijs? Idem voor 3-serie/A4.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten1-serie staat op een verkort platform van de 3. Hierdoor hebben ze natuurlijk wat centjes kunnen besparen.
Maar is een 1-serie ook effectief veel duurder om te produceren dan een A3? Dat geloof ik niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk BerichtenToen Alfa onderdeel werd van de FIAT-groep , hebben ze helaas gekozen voor FWD . Dus om nu een hele nieuwe lijn wagens met RWD op te starten , zullen de verkoopcijfers eerst nog wat opgeschroefd moeten worden , vrees ik .
Wel jammer dat men destijds voor FWD heeft gekozen, en een deel van de eigenheid van Alfa heeft laten verloren gaan. Ik vind het in het algemeen prachtige wagens, maar ondanks al hun sportieve aspiraties blijven het toch altijd een beetje "designer FIATs" (8c uitgezonderd)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenWat wordt de basisprijs? Mini-niveau of duurder?
@hierboven:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenDat is dus een beetje het kip en het ei verhaal he: als ze serieus wat marktaandeel van de Mini willen afsnoepen, dan zullen ze toch met iets moeten komen dat de Mini niet heeft. Een unique selling proposition heet zoiets in het mooi Engels
Wel jammer dat men destijds voor FWD heeft gekozen, en een deel van de eigenheid van Alfa heeft laten verloren gaan. Ik vind het in het algemeen prachtige wagens, maar ondanks al hun sportieve aspiraties blijven het toch altijd een beetje "designer FIATs" (8c uitgezonderd)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenDat is dus een beetje het kip en het ei verhaal he: als ze serieus wat marktaandeel van de Mini willen afsnoepen, dan zullen ze toch met iets moeten komen dat de Mini niet heeft. Een unique selling proposition heet zoiets in het mooi Engels
Wel jammer dat men destijds voor FWD heeft gekozen, en een deel van de eigenheid van Alfa heeft laten verloren gaan. Ik vind het in het algemeen prachtige wagens, maar ondanks al hun sportieve aspiraties blijven het toch altijd een beetje "designer FIATs" (8c uitgezonderd)
Wat dat laatste betreft , ben ik het helemaal met je eens . Qua design staan ze nog steeds een trapje hoger op de ladder , maar wat het " echte rijden " betreft , zijn ze inderdaad serieus naar beneden gedonderd .
Maar ik blijf het positief bekijken : In een " alles draait rond het uiterlijk " - maatschappij zijn ze goed bezig . En zoals ik al zei : Ze proberen terug jongeren aan te spreken . Het kan dus alleen maar de goede kant opgaan en ik zie de 8C als een zeer lekker voorsmaakje .
Comment
Comment