Rijimpressie (Video)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alfa Romeo MiTo
Collapse
X
-
-
De gta is er
Verwarring alom en dit bericht is in het afgelopen uur al twee keer aangepast. Is dit nu wel of niet een officiële foto van de Alfa Romeo Mito GTA? Aanvankelijk dachten we van wel, later dachten we dat het een photoshop was, maar we hebben uit betrouwbare bron vernomen dat deze afbeelding toch echt bij […]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenKortsluiting in m'n hoofd...
'k Wil dat ding hebben...
Ziet er veel beter uit dan de standaard Mito...
Direct ermee naar Squadra Tuning ook...
Dat je vervolgens met het DNA-systeem enkel bij de "dynamic" modus extra vermogen ter beschikking hebt...
Comment
-
Alfa Romeo Mito GTA is echt los
23 februari 2009 | Tekst: Alexander Inia
Vorige week kon u al proeven aan de Alfa Romeo Mito GTA, maar het was nog gissen naar de exacte specificaties van de auto. Inmiddels heeft het Italiaanse merk een einde gemaakt aan de onzekerheid.
De Alfa Romeo Mito GTA (Gran Turismo Alleggerito) heeft zoals verwacht de beschikking over een viercilinder turbomotor met een vermogen van 240 pk. De cilinderinhoud bedraagt 1.742 cc, waardoor we strikt genomen dus eigenlijk met een 1,7-liter blok te maken hebben. Alfa Romeo heeft het echter consequent over 1,8 liter.
Het Italiaanse merk heeft veel in het werk gesteld om het zwaartepunt te verlagen. Gewichtsreductie is daarom het toverwoord bij de Mito GTA. De achterspoiler, het dak en de buitenspiegelkappen zijn van koolstofvezel. De ingenieurs hebben in het remsysteem en voor de wielophanging aluminium gebruikt. De Mito GTA ligt 20 millimeter dichter bij het wegdek. Een actieve wielophaning (Advanced Damper Control) zorgt voor maximale tractie.
De Mito GTA beleeft z'n debuut op de Autosalon van Genève. In de loop van de zomer komt de top-Mito op de markt. De belangrijkste concurrent wordt de Mini John Cooper Works. Die moet het echter doen met 211 pk.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black_GP Bekijk BerichtenBen benieuwd hoe het gaat rijden...
Mijn mito krijgt al zijn vermogen moeilijk op de baan....
Het zal waarschijnlijk wel veel torquesteer hebben, dat wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenSmaak is persoonlijk.
Seat heeft een sjonnie-imago en komt bij 't grootste deel van de mensen over als een "budget-Volkswagen", en de meeste sportief uitgedoste Seats zien er ook uit alsof de constructeur al op voorhand wou verhinderen dat de eigenaar ermee naar Auto5 holt voor wat tjoening-gerief, door het er al zelf op te steken. Een VW-product, en zéker Seat, heeft ook vérre van de flair van een Italiaans product, zeker als Alfa Romeo.
Wil je een Seat zonder het sjonnie-imago, maar mét al z'n goeie eigenschappen, koop dan een Skoda. Dat ziet er tenminste deftig uit.
Seat en Alfa Romeo vergelijken is hetzelfde als een vergelijking maken tussen Laraki en Lamborghini, ofzo. Of tussen een Nissan Maxima QX en een Mercedes-Benz E-klasse.
Allez ja, zo zie ik het toch. Vroeger adverteerde Seat met de leuze "Auto emoción", en toen was dat wel terecht. Vandaag zien alle Seats eruit als sjonnie monovolumekes. Anderzijds: walging + braakneigingen = ook emoties.
Seat en Alfa hebben wel degelijk een tijdje de zelfde ontwerpvader gehad.
En is het niet zo dat alfa's van Fiat platforms voortkomen ?
Om maar te zwijgen van de motors en dergelijke.
Ps : En seat is wel degelijk een budget Audi en geen budget VW daar voor kan je naar skoda gaan= even saai!Nissan QQ driver.
Comment
Comment