Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alfa Romeo MiTo
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk BerichtenAls het aan mij lag , werden er nog minder Alfa's verkocht , waren er ( jammer maar helaas ) heel wat minder werknemers MAAR hadden ze weer allemaal RWD en zou de aanschaf van een Alfa echt een keuze vanuit het hart zijn .
Als ik sommigen hier zie twijfelen tussen pakweg een Alfa , een Micra of een Mini , dan worden de vele fronsen die mijn verstand al bezit , nog explicieter .
Voor mijn part mogen ze meer massa producten maken maar dat ze dan ook weer eens tonen dat ze kl*ten aan hun lijf hebben en eens afkomen met een vet & politiek incorrect model voor de liefhebbers
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk BerichtenVoelt zich een beetje geviseerd .
Gelukkig is het ons Spiderke dat het zegt, anders zou ik het verkeerd opnemen .
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenTrue. Maar dan zijn ze echt gedoemd om failliet te gaan vrees ik...
Voor mijn part mogen ze meer massa producten maken maar dat ze dan ook weer eens tonen dat ze kl*ten aan hun lijf hebben en eens afkomen met een vet & politiek incorrect model voor de liefhebbers
En nee , vroeger was niet alles beter want toen had ik nog geen Alfa's en Manu .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk BerichtenHoe zit het eigenlijk met de Alfa Mito Veloce versie? Komt die nog uit?sigpic
Comment
-
De Alfa Romeo Mito heeft een nieuw topmodel: de Quadrifoglio Verde. Het topmodel biedt meer dan alleen maar een stoerder smoelwerk.
De Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde heeft namelijk een nieuwe 1.4 TBi benzinemotor met Multiair techniek aan boord. Het blok is goed voor een vermogen van 170 pk, waardoor de Mito QV een specifiek vermogen van 124 pk per liter heeft, de hoogste waarde ooit voor een Alfa Romeo. De Quadrifoglio Verde spurt in zeven seconden naar 100 kilometer per uur.
Het gebruik van de Multiair-technologie betaalt zich uit in het verbruik. De Mito QV heeft elke 100 kilometer slechts 4,8 liter brandstof nodig en de CO2-uitstoot bedraagt 139 gram per kilometer. Daarmee komt het sportieve topmodel van de Mito-reeks zelfs in aanmerking voor het 20 procenttarief voor de bijtelling.
De Mito QV onderscheidt zich van z’n broeders door 17-inch wielen met titanium afwerking. Alfa Romeo gebruikt dezelfde kleur voor de buitenspiegelkappen en de omlijsting van de koplampen. Het interieur heeft een donkere afwerking, sportstoelen en witte verlichting van het instrumentenpaneel.
Ook het onderstel ging op de schop. De Mito Quadrifoglio Verde krijgt Dynamic Suspension mee, een systeem met elektrische schokdempers dat Alfa Romeo heeft ontwikkeld in samenwerking met de ingenieurs van Magneti Marelli. Het systeem zorgt volgens het Italiaanse merk voor comfort en veiligheid en geeft de Mito tegelijkertijd een kwikzilverig karakter. De Dynamic Suspension werkt samen met het DNA-systeem dat we al uit de andere Mito’s kennen.
Verder heeft de snelste Mito de nieuwe C635-zesversnellingsbak van Fiat Powertrain Technologies. Deze zorgt voor betere rijeigenschappen en een lager verbruik. De bak vindt in de toekomst ook z’n weg naar andere modellen van Alfa Romeo.
Het Italiaanse merk toont de Mito QV op de IAA-stand. Naast deze auto toont Alfa Romeo ook de tammere versies (105 en 135 pk) van de 1,4-liter Multiair-motoren in de Mito.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Zalig2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
Wedden dat die 'renders' weer vreselijk bedriegen qua wielkasvulling en hoogte?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenWedden dat die 'renders' weer vreselijk bedriegen qua wielkasvulling en hoogte?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk BerichtenIk heb de indruk dat ze hem wat verbreed hebben..Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenDat was exact wat in mij opkwam toen ik die renders zag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenWas bij de eerste foto's ook al zo. Jammer dat Alfa zich daaraan laat vangen. Nu ja, ze zaten nu eenmaal vast aan de (veel strakkere) Fiat GP, maar in die optiek had ik dus liever gehad dat de Mito er nooit gekomen was
Heb voor de lancering veel op progetto951.it gesurfd en verwachtte een serieus knappe en stoere mini-hatchback, de renders vlak voor de lancering waren ook enorm knap...tot de real-life foto's kwamen.
Ik heb laatst nog in een Alfa-showroom gestaan langs een rode full-option Mito, inclusief 18duimers...het enige dat ik kon was teleurgesteld kijken en zachtjes neen-schudden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenWedden dat die 'renders' weer vreselijk bedriegen qua wielkasvulling en hoogte?
Comment
-
Gereden: Alfa Mito QV
De auto is nog niets eens officieel aan het publiek getoond, maar tijdens de introductie van Fiats nieuwe Mutiair-motoren konden we al op pad met de Alfa Mito Quadrifoglio Verde.
Officieel trekt Alfa het doek pas op de IAA van de snelste Mito af, maar de Italianen waren bereid ons vast een blokje om te sturen met een prototype van de Mito QV. De logo’s van het klaviertje vier zaten er nog niet eens op de koets. We mochten los op Alfa’s eigen testcircuit Balocco nabij Milaan. De twee belangrijkste zaken van de QV zijn de gloednieuwe 1.4 turbomotor met maar liefst 170 pk en het dynamische onderstel. Het DNA-systeem heeft nu ook invloed op de hardheid van de dempers, iets wat bij andere Mito’s niet het geval is. Daarnaast beschikt de QV over een nieuwe handgeschakelde zesbak.
Al snel blijkt dat de snelle Mito zich prima thuisvoelt op het circuit. De bochtsnelheid ligt relatief hoog en het dynamische onderstel geeft je meer het gevoel dat jij de auto bestuurt en niet andersom. Uiteraard heeft ook de QV de beschikking over het elektronische spersysteem genaamd Q2, dat voorkomt dat je bij uitaccelereren met spinnende wielen naar de buitenkant van de bocht glijdt. De krachtige motor is een grote verbetering ten opzichte van de oude T-Jets, die relatief veel last hadden van turbotraagheid. Een heikel punt blijft de elektronische besturing, die onvoldoende communiceert. Op dit vlak kan de Alfa nog niet op tegen de geijkte concurrent Cooper S. Een groot voordeel van de Mito is evenwel dat hij met z'n CO2-uitstoot van 139 gram per kilometer in de 20 procent bijtellingklasse valt, iets wat de Mini met de Cooper S niet lukt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment