Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo MiTo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vind em wel geslaagd

en die photoshop in het wit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
      90 tot 155 pk

Krachtigere motoren komen nog
      Niet echt goedkoop dan. Tenzij ze het compenseren met de basisuitrusting.
      Een 147 1.6 Impression met 105 pk kost standaard 15.690 €. Als dat MiTo-ding met amper 90 pk en standaard (ongeveer dezelfde uitrusting als op de standaard 147) al boven de 16.000 zit, is dat toch verre van een goeie deal.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Op foto's vond ik hem leuk overkomen, maar na dat filmpje van Elio weet ik het zo niet meer. De neus vond ik al wat ielig, na het filmpje helemaal. En die achterkant doet mij eerlijk gezegd denken aan een uitgeklopte Ibiza met Polo achterlichtjes
        Maar eerst eens in het echt zien...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
          Valt wat tegen in filmpje.
          Idem, oogt zo 'dik.'

Alsof die motorkap té hoog is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
            Good point. Als ze echt onder de duiven van de A1 en Mini willen schieten zouden ze de ballen moeten hebben om zo'n auto als achterwielaandrijver uit te brengen in plaats van een opgewarmde punto met voorwielaandrijving. Dan zouden ze, naast een fancy design, werkelijk iets hebben waarmee ze zich kunnen onderscheiden ten opzichte van de A1 en de Mini.
            Ik rij zelf met een GP Sport, en die rijdt superscherp in de bochten en heeft een schitterend weggedrag. Als ze de zithouding een beetje meer 'alfa-flair' geven is het al helemaal goed.

Ik ben fan

D*MN wat een bak!

Comment

• WOW!!!! Wat is dat een mooie verschijning zeg!

Comment

• Mwa, valt wel mee.
                Nog niet helemaal overtuigd. Zoals ik op de spypics al vermoedde: nogal smal en hoog...
                Persfoto's geven vaak een vertekend beeld.

Comment

• Ik ben ook nog niet "wow" overtuigd. Het ziet er goed uit, maar ik wil méér foto's zien, échtere foto's vooral. En vooral ook interieurpics. Ik heb ook eigenlijk een mixed feeling bij het design van de voorste lichtunits.

Comment

• Heel mooi, zowat de hatchback van de 8C, bijna

Het jammere blijft inderdaad dat deze nog steeds een zwaar vermomde en hopelijk ook verbeterde Fiat GP is, net zoals de 500 zich tot de Panda verhoudt. De lage zitpositie, het coupé-achtige van een MINI zit er bijgevolg niet in voor deze Alfa...
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• De Fiat GP komt er inderdaad wat hard door maar ik vind dit wel een stuk mooier nog.

Comment

• Op zulk een auto zou ik FWD nog willen accepteren
                        Op een GT niet
                        Daarom, ik kom steeds dichterbij mijn eerste Alfa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                          Dat is dus een beetje het kip en het ei verhaal he: als ze serieus wat marktaandeel van de Mini willen afsnoepen, dan zullen ze toch met iets moeten komen dat de Mini niet heeft. Een unique selling proposition heet zoiets in het mooi Engels

Wel jammer dat men destijds voor FWD heeft gekozen, en een deel van de eigenheid van Alfa heeft laten verloren gaan. Ik vind het in het algemeen prachtige wagens, maar ondanks al hun sportieve aspiraties blijven het toch altijd een beetje "designer FIATs" (8c uitgezonderd)
                          Ik zie niet waarom het hen niet zo lukken...
                          Waarom mag een Audi en een Mini FWD zijn en die Alfa niet? Heb je eigenlijk enige ervaring met een GP om te zeggen dat die niet snedig genoeg rijdt? Die rijdt erg goed voor zijn klasse. Mits wat aanpassingen, lager zwaartepunt en dergelijke zal die niet moeten onderdoen voor een Mini, hoezeer ze het hier ook ontkennen.

En als ik persoonlijk moest kiezen als jonge gast voor een Mini of voor deze auto. Ik wist het wel... Een mini valt niet meer op, dit des te meer.

Laat ons alvast hopen dat dit de kip met de gouden eieren is, dan kan ik ervan mee genieten bij mijn volgende

maar nog steeds die kont

Comment

• Idem.

Persoonlijk was ik van zo goed als alle MINI's die ik tot nu toe reed, niet écht wild van 't onderstel wat tractie betreft (qua wegligging, i.e. kart-gevoel, uiteraard wel). De MINI is zeker niet de "beste" FWD die er is. Spiderveloce1302 zegt dat Alfa inzake rijkwaliteiten wat achteruit is gegaan met de komst van de FWD, en ik volg haar daarin, maar enkel wat betreft de vorige generaties FWD, de huidige generatie (i.e. 159 eigenlijk) rijdt pedikke erg snedig, het zijn van de beste FWD die ik ken.

Als deze MiTo inderdaad een écht sportief afgestelde ophanging meekrijgt, dan zal 'ie zeer zeker op het niveau van de MINI staan, daar ben ik 100% van overtuigd.

Dit karretje (al vind ik dat bijna te oneerbiedig klinken) heeft m.i. zéér veel potentieel. I just love it. Dit wordt volgens mij een auto waar je knieën week van worden als je 't live te zien krijgt, net zoals de Fiat 500 b.v., of de 8C. Subliem.

Avanti Alfa !!

Comment

• Maar er is een verschil tussen 'hard bochten kunnen pakken' en rijplezier he. En leuk rijden begint bij de rijhouding...

Enfin, allemaal premature veronderstellingen eigenlijk.

Ik wil een Mi.To met de frameloze zijruiten en het stuurgevoel en de rijhouding van de MINI

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Ben er niet zot van ... eerste gedacht was "wow", tweede gedacht was "mja" en nu vind ik 'm alweer heel wat minder.
                                Leuk design maar dit ben ik snel beugezien.
                                1963 Land Rover Series IIa
                                1994 Mercedes SL320
                                2015 Land Rover Discovery SDV6
                                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten

Ik wil een Mi.To met de frameloze zijruiten en het stuurgevoel en de rijhouding van de MINI

Ik ook.

@gTa: het MINI onderstel is echt een keiharde go-kart, je weet precies wat elk wiel doet en het stuur is supercommunicatief. Alles verloopt hyperdirect, zonder vertraging. Niet alleen het onderstel maar ook de remmen zijn heel gevoelig en snel. Koppeling is lekker kort en precies. De nieuwe Getrag uit de R56/R55 is een schitterende versnellingsbak met korte 'throws' en is lekker precies. Maar inderdaad zoals je zegt zijn er wat tractieproblemen.

Nu, ik vind dat helemaal niet erg. Het geeft de auto (nog meer) karakter. 't Moet niet allemaal vanzelf gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Moest dat zo zijn, dan is het minste wat we kunnen doen, jouw posts hier op 't forum veel flair toeschrijven.

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                    Inderdaad, de meeste fabrikanten stellen hun nieuwe modellen altijd voor in de dikste versie. Ik wil hem wel eens zien op standaard 15" of 16" velgjes, zonder verlaging en zonder sportpakket.
                                    Dat is bij elk merk zo,hoeveel zijn er hier niet die nadien andere velgen ,een verlaging steken,enzomeer.

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                    Ik vind het een fantastische auto tot nu toe. Hopelijk ziet hij er in basisversie ook nog acceptabel uit...

Benieuwd hoe het zal rijden
                                    Een 147 in basisversie en een topversie verschillen toch ook niets wat de carrosserie betreft,...

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                    Maar er is een verschil tussen 'hard bochten kunnen pakken' en rijplezier he. En leuk rijden begint bij de rijhouding...

Enfin, allemaal premature veronderstellingen eigenlijk.

de frameloze zijruiten

Als iedereen die beweerd dat hij een achterwielaangedreven wagen koopt omdat deze zoveel meer rijplezier geeft dan een FWD,is het alleen jammer dat je er zelden een driftend een bocht ziet uitkomen.

Ik vind de wegligging v/d 147 bvb ruim vodoende om in het dagelijks verkeer te kunnen genieten van het rijden.
                                    Ik ga hier niet beweren dat hij op het circuit niet door de mand gaat vallen,maar dit zal ook gelden voor een standaard RWD.

Bij EVO-magazine hebben ze er een mooie beschrijving voor,"EVOness",het rijplezier die een wagen kan bieden.
                                    Zo kan een licht gemotoriseerde goede FWD meer "EVOness" bieden dan een 600pk versie van een slechte RWD

Wat de MI-TO betreft ben ik allesinds
                                    Waar is die bestelbon
                                    Doordat er nog geen persfoto´s v/h interieur zijn denk ik dat het dus ook wel tyisch Alfa word,als het een copy van de Punto zou geweest zijn zaten ze erook al bij.
                                    @Lotuzz,geweldig hé frameloze ruiten.
                                    Trouwens die look van die zijruit,bijna een perfecte copy van de 8C,de amandelvorm die trouwens geinspireerdis op de ogen van Oosterse shonen.
                                    @Rabitt,ge kent niks van konten,driekwart vanachter vind ik hem op zijn mooist.

DAMN,dat ding heeft een prachtige STANCE!!

De neus lijkt mij ook wat hoog een beetje à la Lancia Y,waarschijnlijk heeft het ook met voetgangersveiligheid te maken,altijd miserie met wandelaars....
                                    Last edited by ; 15/03/2008, 02:47.

Comment

• De achterbumper doet me nogal sterk denken aan een BMW 3 met M-pack. Zelfs de uitlaatjes.

Comment

• Ja, inderdaad.

Comment

• Voor mij had die chroom rond voor- en achterlichten wel niet gemoeten, maar het stoort niet vind ik.

Comment

Working...
                                          X