Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo MiTo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
    Ik ben het totaal niet eens met uw stelling .
    Seat en Alfa hebben wel degelijk een tijdje de zelfde ontwerpvader gehad.
    En is het niet zo dat alfa's van Fiat platforms voortkomen ?
    Om maar te zwijgen van de motors en dergelijke.
    Ps : En seat is wel degelijk een budget Audi en geen budget VW daar voor kan je naar skoda gaan= even saai!
    sommige alfa's komen van fiat platforms

ps: alsof een audi A4 een opwindende auto is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten

Kijk, ik rij nu al meer dan 7 jaar met een Audi A4, voorheen heb ik enkele Alfa's gehad. Er valt absoluut niet te discussiëren over het feit dat de Audi veel beter is afgewerkt, degelijk en betrouwbaar is, maar..... qua rijplezier komt de A4 niet aan de hielen van de Alfa 156 SW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten

Daarom ook dat ik een Seat koop en geen Audi!!!
        Nissan QQ driver.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tp71 Bekijk Berichten
          Kijk, ik rij nu al meer dan 7 jaar met een Audi A4, voorheen heb ik enkele Alfa's gehad. Er valt absoluut niet te discussiëren over het feit dat de Audi veel beter is afgewerkt, degelijk en betrouwbaar is, maar..... qua rijplezier komt de A4 niet aan de hielen van de Alfa 156 SW.
          maar er valt ook niet over te discussieren dat de kwaliteit en betrouwbaarheid van alfa op 7 jaar tijd enorm verbeterd is en dat ze op zijn minst tot aan de schouders van audi komen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tp71 Bekijk Berichten
            'k Kan het net zoals Frekkel onderstrepen dat er de laatste 7 jaren toch heel wat evoluties hebben plaatsgevonden, bij Alfa, maar ook bij Audi. Wat betrouwbaarheid en rijplezier betreft, zijn ze naar elkaar toe gekropen hoor. Je moet ook geen appelen met peren vergelijken natuurlijk. Een 159 heeft z'n eigen platform, de Mito niet. Sommige Audi's hebben hun eigen platform, maar de A1 -tegenhanger van deze Mito- gebruikt het platform van de VW Polo.

Comment

• Gisteren nog een rode Mito zien rijden op de autosnelweg... Toen ik het snoetje in m'n achteruitkijkspiegel bewonderde, viel m'n oog ook op de standaard e46 BMW, op 't vak ernaast. IRL krijg je toch een heel ander beeld van de wagen, en toen ook, oogde de Mito precies 5 cm breder en groter dan die BMW3.

Op papier blijkt de BMW, 1 cm breder te zijn (!). De Mito zag er plotsklaps heel wat stoerder uit. 'k Vraag me eigenlijk af waarom ze die 147/GT generatie niet uit productie halen ten voordele van de generatie MITO/159/Brera.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Gisteren nog een rode Mito zien rijden op de autosnelweg... Toen ik het snoetje in m'n achteruitkijkspiegel bewonderde, viel m'n oog ook op de standaard e46 BMW, op 't vak ernaast. IRL krijg je toch een heel ander beeld van de wagen, en toen ook, oogde de Mito precies 5 cm breder en groter dan die BMW3.

Op papier blijkt de BMW, 1 cm breder te zijn (!). De Mito zag er plotsklaps heel wat stoerder uit. 'k Vraag me eigenlijk af waarom ze die 147/GT generatie niet uit productie halen ten voordele van de generatie MITO/159/Brera.
                Foto's doen hem onrecht aan!
                IRL is hij zoveel mooier en gespierder!

Comment

• Alfa Romeo Mito Multiair in drie smaken

15 juni 2009 | Tekst: Alexander Inia
                  De Alfa Romeo Mito valt de eer te beurt om als eerste product van de Fiat Group de nieuwe Multiair-motor aan boord te krijgen. Het is nu bekend met welke vermogens dit blok komt.

De nieuwe 1,4-liter viercilinder komt met vermogens van 105, 135 en 170 pk op de markt. De Multiair-motor is gekoppeld aan een vijf- of een zesbak. Op alle versies behoort een Start&Stop-systeem tot de standaarduitrusting. De 170 pk-versie komt alleen als Quadrifoglio Verde en gaat dus getooid met het fameuze klavertje vier.
                  De Multiair-blokken vervangen de huidige T-Jets. Met de nieuwe technologie kan de hoeveelheid inlaatlucht nauwkeurig gedoseerd worden zodat een gasklep (een flinke verliespost in het inlaatkanaal) niet langer nodig is waardoor de prestaties verbeteren en de uitstootwaarden dalen.
                  De Italianen claimen met de toepassing van Multiair een vermogensstijging van maximaal 10 procent en een hoger maximumkoppel bij lage toeren van 15 procent. Ook de gasrespons zou beter worden. Vergeleken met motoren met de zelfde cilinderinhoud liggen de CO2-uitstoot en het verbruik 10 procent lager.
                  Het geheim van Multiair schuilt in een regelbare hydraulische cilinder die tussen de nokkenas en de kleppen zit. Hierdoor kan zowel de opening als de openingstijd van de klep bepaald worden. De uitvoering is net iets anders, maar qua resultaat is het vergelijkbaar met BMW’s Valvetronic.
                  Al spoedig komt de viercilinder Multiair ook in de andere producten van de Fiat-groep te liggen. Na deze motor volgt er een tweecilinder met Multiair-techniek. Deze heeft een 25 procent lager verbruik dan een vergelijkbare viercilinder, belooft Fiat.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• zalig! een 2 in lijn! Hopelijk met rode zone aan +9000 rpm. Benieuwd naar de rauwe stampende sound!
                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

• Hiermee zetten ze natuurlijk weer de huidige mitobezitters zwaar in het zak!

Comment

• verkoopt dat ding eigenlijk voor een meter? ik zie er echt zééér weinig rondrijden...

Comment

• Ik begrijp niet goed dat ze na een half jaar een andere motor in de wagen gooien.
                          Ze hebben nochtans groots gesproken over de huidige 1.4 tb.
                          En dan na een half jaar weg?
                          Nu, wat prestaties betreft had dit voor mij niet gemoeten, qua verbruik vond ik het er wel wat over gaan.
                          Maar ik heb de diesel, dus ik moet niet klagen

Comment

• Zo'n QV moet wel zot zijn

Comment

• Leuk,mijn 4 maand oude Mito heeft al een oude motor
                              sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black_GP Bekijk Berichten
                                Leuk,mijn 4 maand oude Mito heeft al een oude motor
                                Gaat hij daardoor minder goed rijden?

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                cc

Comment

• Nee, de 1.4 is een heel leuk motortje. Ook de reden waarom ik hem gekocht heb...
                                  sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black_GP Bekijk Berichten
                                    Leuk,mijn 4 maand oude Mito heeft al een oude motor
                                    Hoe ouder hoe beter .

Ik vrees dat ze gewoon een beetje aan het stuiptrekken zijn , zoals zovele constructeurs . En Alfa kan toch niet zomaar de kikker gaan uithangen , gezien zijn sportief verleden ...

Als het aan mij lag , werden er nog minder Alfa's verkocht , waren er ( jammer maar helaas ) heel wat minder werknemers MAAR hadden ze weer allemaal RWD en zou de aanschaf van een Alfa echt een keuze vanuit het hart zijn .

Als ik sommigen hier zie twijfelen tussen pakweg een Alfa , een Micra of een Mini , dan worden de vele fronsen die mijn verstand al bezit , nog explicieter .

Oud zeker .
                                    Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
                                      Hoe ouder hoe beter .

Ik vrees dat ze gewoon een beetje aan het stuiptrekken zijn , zoals zovele constructeurs . En Alfa kan toch niet zomaar de kikker gaan uithangen , gezien zijn sportief verleden ...

Als het aan mij lag , werden er nog minder Alfa's verkocht , waren er ( jammer maar helaas ) heel wat minder werknemers MAAR hadden ze weer allemaal RWD en zou de aanschaf van een Alfa echt een keuze vanuit het hart zijn .

Als ik sommigen hier zie twijfelen tussen pakweg een Alfa , een Micra of een Mini , dan worden de vele fronsen die mijn verstand al bezit , nog explicieter .

Oud zeker .
                                      Voelt zich een beetje geviseerd .

Gelukkig is het ons Spiderke dat het zegt, anders zou ik het verkeerd opnemen .

Comment

• Ik wil een testrit met die 170 pk qv versie . Ik was vorig jaar echt van plan om een Mito te kopen, ik was er echt weg van, maar die 1.4 turbo kon me toen echt niet overtuigen. Plus die turbo in die 1.4 is echt belachelijk klein. Bestaan er nog geen grotere turbokits voor die 1.4?

Comment

• Hoe zit het eigenlijk met de Alfa Mito Veloce versie? Komt die nog uit?

Comment

Working...
                                          X