Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
    Een paar vragen over wat ik in gedachten heb - graag reactie van de Opel Insignia kenners

Insignia 5 deur Sport 2.0 CDTI 160 / 6 bak
    Black sapphire
    Launchpakket
    Lederen interieur
    Bi-Xenon
    Bandenspannings
    Alarm
    Zicht/licht pakket
    Bluetooth
    Infinity sound
    Geen achterruitenwisser
    20” Design 63 OPC

Welke zaken ontbreken of kan ik eventueel weglaten?
    Ik vind de motor zeer limiet maar testwagen had maar 2.000km en dus moeilijk over te oordelen -Wellicht valt hij nog te chippen om naar 190pk of meer te gaan.
    Audio is niet genoeg maar heeft iemand al infinity gehoord anders koop ik beter iets apart.Infinity lijkt redelijk op papier maar in reality?
    BT nodig?
    Andere?

Thx!
    Persoonlijk zou ik altijd een elektrisch schuif/kanteldak nemen.... is gewoon lekker om met t dak open te rijden, en t maakt m gewoon af.... hoort gewoon bij zo'n volle auto.... Als je eenmaal een schuifdak erin hebt gehad wil je niet meer zonder
    Last edited by ; 22/01/2009, 00:15.

Comment

• Na 65 pagina's in dit topic beginnen de eerste Insignia's geleverd te geraken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lusto Bekijk Berichten
        Alé als ik dat allemaal lees zijn mijn verwachtingen nog groter geworden. Vandaag mijn dealer bezocht en te horen gekregen dat hij klaar staat voor transport, wss volgende week afhalen
        Wanneer heb jij de insignia besteld lusto....?

Aangezien ik de insignia heb besteld op 8 december is er tot op heden nog steeds niks bekend over de planning voor productie!
        Het gaat om een Insignia 2.0 Turbo met 20 inch velgen en opc line pakket.
        Een vreemd verhaal, zijn er nog meer mensen die rond die tijd een insignia hebben besteld en hetzelfde probleem hebben.
        De voorlopige aflevering zou zijn 21 februari maar als er bij opel nog geen planning voor productie is zal die datum wel niet gehaald worden......................................of denken jullie wel.
        Last edited by ; 22/01/2009, 08:03.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thomas20VT Bekijk Berichten
          Persoonlijk zou ik altijd een elektrisch schuif/kanteldak nemen.... is gewoon lekker om met t dak open te rijden, en t maakt m gewoon af.... hoort gewoon bij zo'n volle auto.... Als je eenmaal een schuifdak erin hebt gehad wil je niet meer zonder
          idd , vind ik ook
          1991 Audi S2 coupe
          2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Twente70 Bekijk Berichten
            ...
            De voorlopige aflevering zou zijn 21 februari maar als er bij opel nog geen planning voor productie is zal die datum wel niet gehaald worden......................................of denken jullie wel.
            Zal dan wel later worden. De mijne had over anderhalve week een code gekregen dewelke betekende om alle onderdelen bij elkaar te zoeken om de band op te gaan. Levering is voorzien voor half maart.
            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• McClane, ge moet uwen ordernummer eens doorpm'en, kans dat ik u kar vroeger dan voorzien op de band krijg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                McClane, ge moet uwen ordernummer eens doorpm'en, kans dat ik u kar vroeger dan voorzien op de band krijg
                Thanks Andy,
                ik heb het aanbod reeds gekregen toen de wagen nog was voorzien voor eind april begin mei. Ik heb daar ook geen gebruik van gemaakt en ondertussen is de levertijd met bijna twee maanden vervroegd. De resterende zeven weken zal ik wel rustig afwachten.
                Toch bedankt voor het aanbod.

ps wie ken jij bij Opel (familie, kennis,...)
                1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                  Thanks Andy,
                  ik heb het aanbod reeds gekregen toen de wagen nog was voorzien voor eind april begin mei. Ik heb daar ook geen gebruik van gemaakt en ondertussen is de levertijd met bijna twee maanden vervroegd. De resterende zeven weken zal ik wel rustig afwachten.
                  Toch bedankt voor het aanbod.

ps wie ken jij bij Opel (familie, kennis,...)
                  vakbondsafgevaardigden en hoge piefen int fabriek van antwerpen

Comment

• Ik had wel graag gehad dat de antenne in koetswerkkleur wordt meegespoten. Vraag dat dan maar eens aan die hoge piefen.

Comment

• De mijne had over anderhalve week een code gekregen dewelke betekende om alle onderdelen bij elkaar te zoeken om de band op te gaan. Levering is voorzien voor half maart.

Wanneer is de jouwe besteld dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Twente70 Bekijk Berichten

Aangezien ik de insignia heb besteld op 8 december is er tot op heden nog steeds niks bekend over de planning voor productie!
                        Hier hetzelfde "probleem" , rond dezelfde tijd besteld maar nog niks bekend over de productiedatum.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jackie74 Bekijk Berichten
                          Mijn vectra is van het jaar 2000 Edition 2000 en heeft wel 250.000km op de teller. Het voordeel was dat ik er airco op heb want anders had ik nog minder gekregen.
                          Volgens de dealer kon hij zo'n wagen niet meer zelf tweedehands verkopen en verkocht hij deze door aan een Pool die ze dan in het Oostblok verkocht. "Wat mijn dealer krijgt krijg jij dan ook", had hij gezegd (Misschien met een korreltje zout nemen)
                          Ik krijg nog 2945 euro voor mijne. Ik vind dat een redelijke prijs. Heb het merendeel alleen in de auto gezeten maar wel duchtig de koffer gebruik. De auto had ook een serieuze kras die liep van de wielkast links tot en met mijn achterdeur. Wat deukjes in de flank en kleine roestvorming aan één van de achterste zijruiten.
                          Ook een accidentje mee gehad waardoor de auto achter is moeten recht getrokken worden en ik een volledige nieuwe achterklep heb gekregen.
                          Dus al bij al mag ik niet klagen.
                          Voor die auto van jou, als hij in goede staat is en niet mankeert , denk ik dat je nog wel een 4000 à 4500 euro moet voor krijgen. Mijn persoonlijke mening toch.

Als ik jou was zou ik echt niet wachten tot het einde van het jaar om een Insignia te bestellen. Ik heb hem gisteren besteld, krijg hem hoogstwaarschijnlijk pas begin juni maar profiteer nu wel van de vele acties en salonvoordelen .
                          Als ze die prijs er voor geven, hebben ze een insignia bestelling bij. Mijn wagen is echt in perfecte staat, ook de motor rijdt nog geweldig. Daarenboven heb ik ook de troeven van airo, alarm, LPG en houtafwerking. Het was de GLS-uitvoering van toen!

Nog 2 vraagjes dan: wat voegt het OPC-pakket juist toe? Is dat de moeite? En is een 1.6turbo cosmo dubbel gepijpt? En wat voor gevolgen heeft dit op de verzekering?

Comment

• Misschien toch eens een offerte laten maken bij mijn garagist en dan daar in Bree.

Het zal iets worden in deze trant:
                            1.6turbo Cosmo
                            Launchpakket
                            Panacotta
                            Zwart leder
                            Bi-xenon (want blijkt een must)
                            OPC-velgen
                            ==> volgens configurator 31.904

Gezien er hier al een hoop een offerte laten maken hebben => wat kan er af door de saloncondities??

Andere opties die nog kunnen naargelang de prijs: diefstalalarm, flexride, schuifdak, opc-pack

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten
                              Maar man, man wat een auto! Ik ben in de wolken.

Die dvd 800 is echt wel top! Enorm makkelijk in de bediening en de mogelijkheden... even een italiaans restaurant zoeken of een chinees die kindvriendelijk is, zelfs foto's van bezienswaardigheden.

In het display tussen de tellers kan je je snelheid digitaal laten tonen.
                              Het starten, gewoon de sleutel draaien, vlug loslaten en hij 'demarreert' tot de motor op gang is.
                              De AFL+ is zalig, wat een zicht
                              De tacho in het rood bij sportinstelling = prachtig!
                              De koffer: met een druk op de knop gaat hij open.
                              De 160pk is echt wel vinnig; zelfs al kom ik van een 150pk Vectra GTS. Ik heb de indruk dat het koppel toegenomen is. Over luidruchtigheid gesproken, ik vind hem echter niet luidruchtig.
                              De wagen heeft minder onderstuur dan de vectra.

Kortom ik ben supertevreden. Mijn Insignia overstijgt mijn verwachtingen.
                              Die NAV lijkt me inderdaad goed te werken. Is niet zo goed als bij de A5 maar die auto kost me dan ook weer 15K meer.

De AFL vond ik in de testrit id zeer leuk en goed werken en de tacho in rood is idd zeer "nice".

Enige blijf ik de sportzetels vinden en de prestaties.
                              Ik heb gisteren in BMW gezeten van vriend met M-Kit en dat zijn pas sportzetels. Waarom kunnen de concurrenten dat niet doen die zalige zijsteun die regelbaar is. In de Insignia schoof ik veel teveel (net zoals in de A4 of A5 of ...) zonde.
                              Auto had natuurlijk maar 2200km maar wat een slak. Wellicht niet in topsnelheid (ni kunnen testen) maar aan de lichten ging hij echt niet vooruit. Maar ik denk en hoop dat het zuiver is omdat de motor te nieuw is.
                              Iemand een 160pk Diesel met veel meer km en die al wat "open" staat?

Maar voor de rest idd een topwagen voor zijn prijs!

Comment

• Nog een vraagje: ik zie dat de cosmo een zicht en licht pakket heeft. Wat houdt dit in en zijn bi-xenonlampen dan nog nodig?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geff Bekijk Berichten
                                  Gedetailleerde test in de Autogids van de 4d 2.0T en de 2.0 CDTI 160pk. Vandaag in de brievenbus ontvangen
                                  Kan je eens de conclusie posten - ik weet dat er copyright is maar kan niet wachten en kan omwille van mijn werk pas zaterdag er achtergaan ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                                    Die NAV lijkt me inderdaad goed te werken. Is niet zo goed als bij de A5 maar die auto kost me dan ook weer 15K meer.

De AFL vond ik in de testrit id zeer leuk en goed werken en de tacho in rood is idd zeer "nice".

Enige blijf ik de sportzetels vinden en de prestaties.
                                    Ik heb gisteren in BMW gezeten van vriend met M-Kit en dat zijn pas sportzetels. Waarom kunnen de concurrenten dat niet doen die zalige zijsteun die regelbaar is. In de Insignia schoof ik veel teveel (net zoals in de A4 of A5 of ...) zonde.
                                    Auto had natuurlijk maar 2200km maar wat een slak. Wellicht niet in topsnelheid (ni kunnen testen) maar aan de lichten ging hij echt niet vooruit. Maar ik denk en hoop dat het zuiver is omdat de motor te nieuw is.
                                    Iemand een 160pk Diesel met veel meer km en die al wat "open" staat?

Maar voor de rest idd een topwagen voor zijn prijs!
                                    Het is maar wat je gewend bent hé. Voor mij ging de 160pk wel zeer goed vooruit. Anders moet je wachten op de bi-turbo diesel met 190 pk, die zal wel weer een stuk beter gaan.

Ik heb met een 160 pk aut gereden en was weer een heel verschil met 130 pk, dat vergelijkbaar is met mijn Astra nu met 100 pk.
                                    2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                                    2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                                    2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

Bij welke garage zat je dan eerst? Ik zat eerst bij Geurts maar na 3 jaar, nu al van 2000 geleden, omgegaan naar Leyssen en totaal nog geen spijt gehad.
                                      viola jackie ge neemt mij de woorden uit de mond :-)

Comment

Mijn wordt pas eind mei/begin juni geleverd . Is een Sports Tourer hé.
                                        Gunther had mij al gezegd dat een jonge gast een Insignia in Pannacota kleur had gekocht daar ikzelf aan het twijfelen was ivm de kleur, de Pannacota ook wel mooi vond maar na hem gezien te hebben in de showroom van Opel Geurts in Genk vond ik hem zelf meer voor een wat ouder publiek. Persoonlijke mening hé maar gelukkig heeft iedereen een andere mening want anders reden we allemaal met een rode Insignia rond . Heb nu de Metro kleur besteld. Kan ook tegen vallen hé maar op het salon stond hij in deze kleur en vond ik best knap. Zeker met de donker getinte achterruiten.

Heb je die Insignia bij Geurts gezien in de Pannacota kleur? Anders moet je maar eens gaan kijken. Staat aan het venster.

Alleen zullen we niet zijn. Leyssen had dit jaar gemiddeld één Insignia per dag verkocht en ook aan klanten die nog nooit Opel hadden gereden. Meeste komen van BMW, Audi & VW af en vinden nu hun gading in het knappe design en de zeer goede prijs van de Insignia

Idd heb ik daar gezien, maar ik heb hem ook bij een verdeler in zaventem gezien met de velgen op die ik heb gevraagd de collega's op t werk zijn toch een beetje jaloers .

begin volgende week ns naar garage bellen, of ze al get meer wete.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geff Bekijk Berichten
                                          Gedetailleerde test in de Autogids van de 4d 2.0T en de 2.0 CDTI 160pk. Vandaag in de brievenbus ontvangen
                                          De test in Autogids vond ik veel beter dan de test in Autowereld. Meer informatie over de wagen en gelukkig ook de correcte info.

De auto kwam er goed uit, maar waren nog enkele kwaaltjes. Zo geeft de boordcomputer soms wel eens fouten in verband mat AFL en de neerklapbare spiegels (indien je zetels met geheugen hebt) gingen niet terug naar de orignele stand als je hem terug in 1ste zet...
                                          2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                                          2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                                          2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

Working...
                                          X