Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
    Als ik op de car configurator kijk krijg je toch 1500€ saloncondities op de insignia ?
    Heb hem eerst zo bij een dealer laten uitrekenen en heb dan pas gezegd dat ik die extra korting had en zei toen van ja maar dan kan ik de nettoprijzen niet rekenen (dus zonder die 1500€ korting).
    Net testrit met de 5deurs cosmo 130pk gaan doen.Rijd super ! Viel me toch op hoe weinig hoofdruimte je achteraan hebt. Ik ben 1m84 en als ik mijn rug tegen de zetel ging zitten kwam ik met mijn hoofd tegen het plafond. Heb je bij de ST meer hoofdruimte omdat die carroserie verder achteruit loopt ?

Als je valt voor de hoofdruimte dan denk ik dat je het beste de ST kiest maar ............... ben jij van plan om veel achterin te zitten ? Ik denk dat de meeste op het forum het liefste achter het stuur willen zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jackie74 Bekijk Berichten
      Als je valt voor de hoofdruimte dan denk ik dat je het beste de ST kiest maar ............... ben jij van plan om veel achterin te zitten ? Ik denk dat de meeste op het forum het liefste achter het stuur willen zitten.
      Bedankt voor de info
      Een paar posts terug zal je zien dat ik de ST besteld heb daarstraks, ook met de 5dubbele spaak velgen .
      Levering mei (begin/eind is niet bekend volgens de officiële GM papieren).
      Ik rij ook liever zelf natuurlijk en achterin ga ik waarschijnlijk nooit zitten, maar kleine kinderen worden snel groot hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Abolone Bekijk Berichten
        Na enige twijfef tussen Metro en Black Sapphire heb ik toch voor de zwarte gekozen. De ruiten zullen getint worden als de auto geleverd word in de garage. Blijkbaar kan dit niet in de fabriek.
        Ik heb een Metro ST cosmo besteld. Heb ook getwijfeld over de kleur maar toch gekozen voor de kleur Metro. Heb deze vanaf dag 1 altijd knap gevonden in de voorstellingen. In de realitiet, er stond ene ST op het autosalon, vond ik hem op het eerste gezicht minder maar de kleur gaat je na een tijd wel boeien. Zwart is sportief maar zie je alles op hé. Als je hem niet elke week poetst dan ga hij snel "vuil" lijken. Maar als je hem wel weekelijks gaat poetsen dan is black Sapphire echt een mooie kleur.

Het voordeel wat ik heb is dat de ruiten al in de ST cosmo uitvoering donker getint zijn. Moet ik dan niet meer laten doen .

Wanneer krijg je hem geleverd? Waar heb je hem besteld? (Altijd interessant om te weten)
        Ik heb de mijne bij Leyssen in bree (Limburg) besteld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
          Bedankt voor de info
          Een paar posts terug zal je zien dat ik de ST besteld heb daarstraks, ook met de 5dubbele spaak velgen .
          Levering mei (begin/eind is niet bekend volgens de officiële GM papieren).
          Ik rij ook liever zelf natuurlijk en achterin ga ik waarschijnlijk nooit zitten, maar kleine kinderen worden snel groot hé
          Yep, kleine kinderen worden snel groot en dan is de ST wel beter dan de 4 of 5drs.
          En nu wachten ........... Zal spijtig genoeg nog lang duren maar blijven ze goed produceren in Russelsheim en komt hij misschien wat vroeger. Fingers crossed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opelken Bekijk Berichten
            proficiat!!!! en idd maar wachte en wachte en wachte......

Heeft er iemand goede foto's van pannacota kleur die vind ik dus nergens m u z op de site als ge hem zelf samensteld helaas is da zo klein scharminkelig fotooke
            Bij Geurts in Genk staat er één in de showroom. Vond op voorhand ook één van mijn favoriete kleuren maar na deze gezien te hebben vond ik de kleur meer iets voor 40plussers. Dit is mijn persoonlijke mening en iemand anders kan daar totaal anders over denken.
            Het belangrijkste is dat je de kleur zeker eerst ergens gezien hebt vooralleer je beslist.
            Elke wagen lijkt anders bij dezelfde kleur.
            Je moet op de minisite kijken van de Insignia. Bij SEDAN/kleuren of SPORTS TOURER/kleuren kan je wat spelen met kleuren en velgen. Maar ..... in werkelijkheid is het toch net iets anders dan op de site.

Comment

• Goedemiddag,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek van vandaag laten wij u het volgende weten:

Opel Insignia:
              Edition/Business uitvoering:
              - dubbele zichtbare uitlaat op 1.6T, 2.0T en 2.8T V6 (T= turbo motor)

Sport/Cosmo/Executive uitvoering:
              - zichtbare uitlaat op 1.8, 2.0D 130/160pk
              - dubbele zichtbare uitlaat op 1.6T, 2.0T, 2.8T V6, 2.0D 190pk en 2.9D

Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van bovenstaande informatie dan kunt u met ondergetekende bellen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
              GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.

Opel Klantenservice
              Tel. nr. 076-5448521

Uw contact met General Motors Nederland heeft tot gevolg dat wij uw persoonlijke gegevens en correspondentie in ons administratieve bestand opnemen. Dit bestand wordt niet gebruikt voor marketing doeleinden en dient slechts als middel om u zo optimaal mogelijk van dienst te zijn bij het beantwoorden van uw vragen. Voor meer informatie of toegang tot uw gegevens kunt u contact met ons opnemen.

Deze e-mail werd verzonden door General Motors Nederland B.V.
              Maatschappelijke zetel : Lage Mosten, 49-63 4822 NK Breda
              KvK 23062259
              Confidentiality note: this message is intended only for the person or entity to which it is addressed. It may contain confidential and/or privileged material. Any review, transmission, dissemination or other use, or taking of any action in reliance upon this message by persons or entities other than the intended recipient is prohibited and may be unlawful. If you received this message in error, please contact the sender and delete it from your computer.

Comment

• 2.9D?

Comment

• Ik zit hier natuurlijk een beetje in de verkeerde topic om echt onafhankelijk advies te krijgen, maar ik twijfel enorm om mijn volgende wagen te bestellen... De keuze gaat momenteel tussen:

- Opel Insignia 2.0 160pk 5-deurs, Sport, 6-bak manueel
                  - Skoda Superb 2.0 140pk DSG (!), Elegance

Beiden zo goed als full-option (enkel bepaalde zaken die ik eigenlijk niet wil, zoals een open dak of een trekhaak ).

De voor- en nadelen van beiden zijn duidelijk... De Superb is véél ruimer, rijdt wat agressiever ("oude" PD-motor) en - last but not least - beschikt over een geweldige DSG-automaat. De nadelen zijn ook vrij duidelijk: het imago is niet echt alles en ik vind de wagen eigenlijk best lelijk, zeker de achterpartij.

De Insignia is daarentegen bijzonder knap en heeft wat meer pk's (wat verbazingwekkend genoeg wel niet echt tot betere prestaties leidt, volgens AutoGids), hij rijdt ook wat snediger (dankzij de FlexRide?). Als nadeel: ik ben bijna 2m lang en - in tegenstelling tot de Superb - kan er achter me niemand meer zitten in de Insignia: de bestuurderszetel staat zowat tot tegen de achterbank.

Het is erg jammer dat ik niet even kan wachten tot de 190pk versie met dubbele turbo, want dan was de keuze allicht simpeler. Maar nu twijfel ik dus echt erg fel. Mijn verstand zegt dat ik voor de Superb moet gaan, mijn hart gaat eerder uit naar de Insignia.

Hulp! Ik kamp met een heus luxeprobleem!

Comment

• Welk antwoord denk je nu hier eigenlijk te krijgen?

-Hoe vaak moeten er 3 passagiers mee?
                    -Waarom kan je niet wachten op de twinturbo?
                    -Waarom zou je een wagen kiezen die je niet mooi vindt?
                    -Geen andere wagens die kans maken (aangezien budget redelijk ruim is blijkbaar?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cloink Bekijk Berichten
                      Ik zit hier natuurlijk een beetje in de verkeerde topic om echt onafhankelijk advies te krijgen, maar ik twijfel enorm om mijn volgende wagen te bestellen... De keuze gaat momenteel tussen:

- Opel Insignia 2.0 160pk 5-deurs, Sport, 6-bak manueel
                      - Skoda Superb 2.0 140pk DSG (!), Elegance

Beiden zo goed als full-option (enkel bepaalde zaken die ik eigenlijk niet wil, zoals een open dak of een trekhaak ).

De voor- en nadelen van beiden zijn duidelijk... De Superb is véél ruimer, rijdt wat agressiever ("oude" PD-motor) en - last but not least - beschikt over een geweldige DSG-automaat. De nadelen zijn ook vrij duidelijk: het imago is niet echt alles en ik vind de wagen eigenlijk best lelijk, zeker de achterpartij.

De Insignia is daarentegen bijzonder knap en heeft wat meer pk's (wat verbazingwekkend genoeg wel niet echt tot betere prestaties leidt, volgens AutoGids), hij rijdt ook wat snediger (dankzij de FlexRide?). Als nadeel: ik ben bijna 2m lang en - in tegenstelling tot de Superb - kan er achter me niemand meer zitten in de Insignia: de bestuurderszetel staat zowat tot tegen de achterbank.

Het is erg jammer dat ik niet even kan wachten tot de 190pk versie met dubbele turbo, want dan was de keuze allicht simpeler. Maar nu twijfel ik dus echt erg fel. Mijn verstand zegt dat ik voor de Superb moet gaan, mijn hart gaat eerder uit naar de Insignia.

Hulp! Ik kamp met een heus luxeprobleem!
                      Gewoon je hart volgen en een insignia bestellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jackie74 Bekijk Berichten
                        Bij Geurts in Genk staat er één in de showroom. Vond op voorhand ook één van mijn favoriete kleuren maar na deze gezien te hebben vond ik de kleur meer iets voor 40plussers. Dit is mijn persoonlijke mening en iemand anders kan daar totaal anders over denken.
                        Het belangrijkste is dat je de kleur zeker eerst ergens gezien hebt vooralleer je beslist.
                        Elke wagen lijkt anders bij dezelfde kleur.
                        Je moet op de minisite kijken van de Insignia. Bij SEDAN/kleuren of SPORTS TOURER/kleuren kan je wat spelen met kleuren en velgen. Maar ..... in werkelijkheid is het toch net iets anders dan op de site.
                        Héla ,voorzichtig over die 40+ hé.Die kunnen ook best sportief zijn
                        Maar je hebt gelijk,mijn vrouw is best conservatief te noemen in dit soort dingen en die zei onmiddelijk dat het zwart moest worden omdat pannacotta te oubollig overkomt op de Insignia. Ik rijd nochtans nu in een Zafira 1.9 pannacotta en dat toont helemaal anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                          Welk antwoord denk je nu hier eigenlijk te krijgen?
                          Good point... Eigenlijk gewoon opinies.

Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                          -Hoe vaak moeten er 3 passagiers mee?
                          Zelden, wel een dochter die momenteel 2,5 is en de wagen moet 4 jaar mee. Ik vermoed dus dat er later ook nog vriendinnetjes meemoeten ofzo.
                          -Waarom kan je niet wachten op de twinturbo?
                          Huidige lease loopt en en moet vervangen worden voor juni. De planning van de twin-turbo is voor nog later, dacht ik?
                          -Waarom zou je een wagen kiezen die je niet mooi vindt?
                          Het praktische aspect. Als je louter rationeel de Superb bekijkt, is hij de "logischere" keuze, meer wagen voor minder geld.
                          -Geen andere wagens die kans maken (aangezien budget redelijk ruim is blijkbaar?)
                          Niet echt neen. Ik zoek nl. een ruime gezins/luxewagen, die aangenaam doch relatief sportief rijdt (de prestaties van de Superb zijn kantje-boordje) en liever geen break. Ook wil ik geen kale versie, waardoor de echte premium-merken afvallen. Verder is de Mondeo al afgevallen (fleetmanager vertelde serieuze gruwelverhalen over de betrouwbaarheid). De Avensis is zowaar nog lelijker dan de Superb en heeft geen 5-deurs versie. De Mazda was nog een last-minute kanshebber, nu ik hoorde dat er een 2.2 motor kwam met voldoende vermogen, maarja, die "getjoende" look hé... Verder kan ik niet echt meer kanshebbers bedenken?

Comment

• Vandaag nog een gesprekje gehad met de dealer ivm levering. Alles met Opel-eye is uitgesteld tot minstens mei en dan nog geen garantie op levering(besteld 24/10/08). Dus ben ik er deftig over aan het denken om eye te laten varen , ik heb geen zin om 8 (acht!) maanden op een auto te wachten alleen daarom.Als ik het laat vallen zou het nog +/- 5 weken duren,dus sowieso een hoop tijd verloren met dat wachten en hopen.Wat jullie?
                            Last edited by ; 26/01/2009, 23:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
                              Vandaag nog een gesprekje gehad met de dealer ivm levering. Alles met Opel-eye is uitgesteld tot mei en dan nog geen garantie op levering(besteld 24/10/08). Dus ben ik er deftig over aan het denken om eye te laten varen , ik heb geen zin om 8 (acht!) maanden op een auto te wachten alleen daarom.Als ik het laat vallen zo het nog +/- 5 weken duren,dus sowieso een hoop tijd verloren met dat wachten en hopen.Wat jullie?
                              Ik heb opel-eye altijd meer een gadget gevonden dan werkelijk nuttig. Wat als je een bord tegenkomt van een dorpskom? Of zo'n automatisch oplichtend 30-bord?
                              Ik twijfel of hij het kan lezen.... + je bent dan nog eens de grootlichtassist kwijt...

Mijn persoonlijke mening hé
                              Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
                              Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

• Als je het laat vallen, kom ja dan achteraan in de wachtrij? Want dan kan het wel even duren. Het is een gadget zoals gtske zegt, maar goed mannen houden van gadgets hé

Ik had het laten vallen, ookal ben ik nogal gesteld op die dingen. Ik heb mijn twijfels er ook bij als het effectief goed gaat werken. Het is nu al een hele tijd uitgesteld en in ieder land zijn er verschillende verkeersborden. Dan moeten ze voor elk land een andere software gaan ontwikkelen wat dan weer veel tijd in beslag neemt.

Ik ben van mening dat het maar op m'n volgende auto moet staan, dan zal het zeker goed werken
                                2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                                2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                                2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten
                                  Ik heb opel-eye altijd meer een gadget gevonden dan werkelijk nuttig. Wat als je een bord tegenkomt van een dorpskom? Of zo'n automatisch oplichtend 30-bord?
                                  Ik twijfel of hij het kan lezen.... + je bent dan nog eens de grootlichtassist kwijt...

Mijn persoonlijke mening hé
                                  Ik deel eigenlijk je mening
                                  Wat betreft de verkeersborden denk ik dat het enkel de snelheidsbeperking + opheffing en het inhaalverbod + opheffing kan lezen. Wat gaat hij lezen als hij aan het vierarmen kruispunt komt, daar staan wel 50 verkeersborden!Indien je makelijk in slaap sukkelt achter het stuur is de wegmarkeringsherkenning wel handig.
                                  Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                                  Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                                  Opel Zafira 1.8 85kw
                                  VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                                  Mazda 323F 1.6 66kw
                                  Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                                  Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

• Als je gemakkelijk in slaap valt achter je stuur zou ik een busabonnement nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geff Bekijk Berichten
                                      Ik deel eigenlijk je mening
                                      Wat betreft de verkeersborden denk ik dat het enkel de snelheidsbeperking + opheffing en het inhaalverbod + opheffing kan lezen. Wat gaat hij lezen als hij aan het vierarmen kruispunt komt, daar staan wel 50 verkeersborden!Indien je makelijk in slaap sukkelt achter het stuur is de wegmarkeringsherkenning wel handig.
                                      Wist je dat je de Insignia zo al kan instellen dat er een waarschuwing gegeven wordt als je een bepaalde snelheid overschrijdt?
                                      Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
                                      Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

• Dat kan je toch op vele wagens? Op een A3 zit dat al vele jaren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten
                                          Wist je dat je de Insignia zo al kan instellen dat er een waarschuwing gegeven wordt als je een bepaalde snelheid overschrijdt?
                                          Met of zonder Opel eye
                                          Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                                          Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                                          Opel Zafira 1.8 85kw
                                          VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                                          Mazda 323F 1.6 66kw
                                          Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                                          Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

Working...
                                          X