Das knap! Nog veel te leren over mijn toekomstige auto!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenDat kan je toch op vele wagens? Op een A3 zit dat al vele jaren.Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
Audi A3 Sportback Amibition 2013
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geff Bekijk BerichtenMet of zonder Opel eye
Gewoon in het menu via het display tussen de wijzers.
Ook kan je daar je actuele snelheid op tevoorschijn toveren.Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
Audi A3 Sportback Amibition 2013
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk BerichtenZonder die eye
Gewoon in het menu via het display tussen de wijzers.
Ook kan je daar je actuele snelheid op tevoorschijn toveren.
Comment
-
Als gadget-freak had ik ook puur instinctief meteen die Opel Eye aangevinkt op de configurator.
Op de definitieve bestelbon (als het de Insignia wordt ) zal het oog echter niet te vinden zijn. Lijkt me typisch iets waar je de eerste 2 weken veel plezier mee beleeft, wat experimenteert, om het vervolgens definitief uit te schakelen omdat het in de helft van de gevallen onjuiste info geeft. De voorbeelden zijn hier an aangehaald: variabele snelheidsborden, bebouwde-kom borden, na een kruispunt geen nieuw bord waardoor de limiet dus opgeheven wordt, etc. etc. Dat kán simpelweg momenteel niet goed werken, tenzij hij gekoppeld wordt aan een GPS met gedetailleerde info, maar dan heb je die camera weer niet nodig...
Comment
-
Over smaak valt niet te twisten:
Technical Grey met beige bekleding of donkere bekleding? wat zouden jullie kiezen?
Heb zelf wat moeite met het feit dat bij de beige bekleding het dasboard, stuur en andere niet zwart maar donkerbruin is. In mijn ogen combineert dat voor geen meter met geen enkele kleur behalve rood, pannacotta (en misschien dat groen). Dat is volgens mij een misser, opel had het gewoon zwart moeten laten.
'ne limburgse ollander.
PS. deze wordt het:
1.6T Hatchback
Technical Grey
Executive uitvoering (voor NL leasemarkt) gebaseerd op cosmo + extra's
+ AFL
+ Introductie pakket bestaande uit DVD800 + lederen interieur + luxe stoelen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk BerichtenKlopt. Maar dit is mijn eerste Opel die dit kan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk BerichtenOver smaak valt niet te twisten:
Technical Grey met beige bekleding of donkere bekleding? wat zouden jullie kiezen?
Heb zelf wat moeite met het feit dat bij de beige bekleding het dasboard, stuur en andere niet zwart maar donkerbruin is. In mijn ogen combineert dat voor geen meter met geen enkele kleur behalve rood, pannacotta (en misschien dat groen). Dat is volgens mij een misser, opel had het gewoon zwart moeten laten.
'ne limburgse ollander.
PS. deze wordt het:
1.6T Hatchback
Technical Grey
+ AFL
Comment
-
Ben ook aan het twijfelen om een Insignia te bestellen (sports tourer). Vind het echt een knappe wagen. Maar volgende dingen vielen me toch op in de garage:
- als je uw zetel redelijk hoog zet, dan zijn de meters niet meer leesbaar (dan zit je op het stuur te kijken)
- armsteun is best wel vervelend: je schuift er gewoon af.
- het zicht naar achter ljkt me vrij beperkt
Het zijn maar kleine dingen, maar viel me gewoon op.
Puur uit nieuwsgierigheid. Opel heeft met de Insignia duidelijk de lat hoog gelegd, maar vinden jullie de Insignia een waardige concurrent voor bijv een Audi A4 of BMW 3?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk BerichtenHéla ,voorzichtig over die 40+ hé.Die kunnen ook best sportief zijn
Maar je hebt gelijk,mijn vrouw is best conservatief te noemen in dit soort dingen en die zei onmiddelijk dat het zwart moest worden omdat pannacotta te oubollig overkomt op de Insignia. Ik rijd nochtans nu in een Zafira 1.9 pannacotta en dat toont helemaal anders.
p.s. Als je boven de 40 bent en sportief wil zijn dan raad ik geen Pannacotta aan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geff Bekijk BerichtenMet of zonder Opel eye
Komt op je schermpje tussen je klokken te staan.
Had het getest op een testwagen.
Kreeg alleen een melding, geen irriterend geluid. Kan ook zijn dat je dat moet instellen maar dat heb ik niet geprobeerd.
Best handig als je veel autostrade rijdt maar ja dan heb je ook nog je cruise control.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk BerichtenOver smaak valt niet te twisten:
'ne limburgse ollander.
PS. deze wordt het:
1.6T Hatchback
Technical Grey
+ AFL
Ben nooit voorstander geweest voor een licht interieur met lichte kleur zetels maar het dashboard in het bruin vind ik best knap.
Ik heb het beige/bruine interieur op het autosalon gezien en ik moet zeggen "mooi, mooi".
In combinatie denk ik met Technical grey zeer geslaagd.
Zie foto's
Maar kan begrijpen dat alleen de speciale kleuren zoals pannacota en mint het echt mooi uitkomt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Don Bekijk BerichtenBen ook aan het twijfelen om een Insignia te bestellen (sports tourer). Vind het echt een knappe wagen. Maar volgende dingen vielen me toch op in de garage:
- als je uw zetel redelijk hoog zet, dan zijn de meters niet meer leesbaar (dan zit je op het stuur te kijken)
- armsteun is best wel vervelend: je schuift er gewoon af.
- het zicht naar achter ljkt me vrij beperkt
Het zijn maar kleine dingen, maar viel me gewoon op.
Puur uit nieuwsgierigheid. Opel heeft met de Insignia duidelijk de lat hoog gelegd, maar vinden jullie de Insignia een waardige concurrent voor bijv een Audi A4 of BMW 3?
Neen, een BMW 3 en Audi A4 zijn toch nog een stapje hoger maar deze Insignia is qua prijs/kwaliteitsverhouding beter als de BMW 3 en Audi A4. Dus iemand die op zoek is naar een mooi afgewerkte wagen, goede kwaliteit (niet super hoogstaand) voor een goede prijs zit bij de nieuwe Insignia perfect. Mijn garage had al verschillende bestellingen ontvangen voor Insignia's van mensen die momenteel Audi A4, BMW 3 en Mercedes C rijden. De prijs is toch wel een serieus verschil en dat trekt velen over de lijn.
Comment
-
Wie heeft er eigenlijk al ene besteld?
1 - Gtske Geleverd
2 - desmet!
3 - Geff (ikzelf) Geleverd
4 - arie26
5 - louisrr
6 - dirk59
7 - lusto Geleverd
8 - adnkoks
9 - casbas (lev. 1/2 feb.)
10 - PepeBel4
11 - McClane
12 - Racingboy
13 - Egeltje
14 - FCB
15 - 2.0T
16 - Twente70
17 - JohnnyGazet
18 - Jackie74
19 - Opelken
20 - Thomas20VT
21 - Sig
22 - Voodoo077
23 - mike
24 - bereboot
25 - eurowines
26 - split-second
27 - The Albone
Wie volgt??????
Last edited by McClane; 27/01/2009, 20:58.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIs die van de foto's op autozine niet pannacotta?
http://www.autozine.nl/text/655.html
tanks knighty is toch ook knap zo he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jackie74 Bekijk BerichtenBij Geurts in Genk staat er één in de showroom. Vond op voorhand ook één van mijn favoriete kleuren maar na deze gezien te hebben vond ik de kleur meer iets voor 40plussers. Dit is mijn persoonlijke mening en iemand anders kan daar totaal anders over denken.
Het belangrijkste is dat je de kleur zeker eerst ergens gezien hebt vooralleer je beslist.
Elke wagen lijkt anders bij dezelfde kleur.
Je moet op de minisite kijken van de Insignia. Bij SEDAN/kleuren of SPORTS TOURER/kleuren kan je wat spelen met kleuren en velgen. Maar ..... in werkelijkheid is het toch net iets anders dan op de site.
Drmee vond hem int echt schoon maar was foto's aant zoeke voor bureaublad
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cloink Bekijk BerichtenIk zit hier natuurlijk een beetje in de verkeerde topic om echt onafhankelijk advies te krijgen, maar ik twijfel enorm om mijn volgende wagen te bestellen... De keuze gaat momenteel tussen:
- Opel Insignia 2.0 160pk 5-deurs, Sport, 6-bak manueel
- Skoda Superb 2.0 140pk DSG (!), Elegance
Beiden zo goed als full-option (enkel bepaalde zaken die ik eigenlijk niet wil, zoals een open dak of een trekhaak ).
De voor- en nadelen van beiden zijn duidelijk... De Superb is véél ruimer, rijdt wat agressiever ("oude" PD-motor) en - last but not least - beschikt over een geweldige DSG-automaat. De nadelen zijn ook vrij duidelijk: het imago is niet echt alles en ik vind de wagen eigenlijk best lelijk, zeker de achterpartij.
De Insignia is daarentegen bijzonder knap en heeft wat meer pk's (wat verbazingwekkend genoeg wel niet echt tot betere prestaties leidt, volgens AutoGids), hij rijdt ook wat snediger (dankzij de FlexRide?). Als nadeel: ik ben bijna 2m lang en - in tegenstelling tot de Superb - kan er achter me niemand meer zitten in de Insignia: de bestuurderszetel staat zowat tot tegen de achterbank.
Het is erg jammer dat ik niet even kan wachten tot de 190pk versie met dubbele turbo, want dan was de keuze allicht simpeler. Maar nu twijfel ik dus echt erg fel. Mijn verstand zegt dat ik voor de Superb moet gaan, mijn hart gaat eerder uit naar de Insignia.
Hulp! Ik kamp met een heus luxeprobleem!
Wel de 6V heeft als voordeel dat je hem kan chippen of laten tunen en dan haal je er zeker 190pk uit (ga ik ook doen). Je hebt dan wel geen fantastische DSG maar wel een mooiere auto die toch meer klasse uitstraalt.
Deze morgen auto op onderhoud gedaan en de zwarte Berline in Sport uitvoering kwam aangereden en in de mist was echt een knappe verschijning!
Enige is ik ben 1m90 en als ik erin zit is er wel nog plaats en dat in tegenstelling tot A5 of 3 coupé dus ... ??? Ik zit wellicht te dicht op mijn stuur en jij iets verder zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jackie74 Bekijk BerichtenElke model is anders hé. Sommige kleuren passen bij een kleine wagen, andere kleuren passen beter bij een monovolume en weer andere bij grotere wagens. Het is eigenlijk was je zelf toch mooi vind niet?
p.s. Als je boven de 40 bent en sportief wil zijn dan raad ik geen Pannacotta aan
Gelukkig dak dan nog in de fleur van mijn leven zit hehe.
Pannacota is ook een kleur waar ge niet zo veel vuil op ziet daar ik naar het werk op 95% autosnelweg zit veel vuiligheid dus...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk BerichtenWel de 6V heeft als voordeel dat je hem kan chippen of laten tunen en dan haal je er zeker 190pk uit (ga ik ook doen).
Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk BerichtenEnige is ik ben 1m90 en als ik erin zit is er wel nog plaats en dat in tegenstelling tot A5 of 3 coupé dus ... ??? Ik zit wellicht te dicht op mijn stuur en jij iets verder zeker?
Nuja, redelijk overkomelijk eigenlijk, daar ik toch zelden veel volk meezeul. Als de offerte die ik zonet aangevraagd heb goedgekeurd wordt, zal het allicht de Insignia worden... Fingers crossed!
Comment
Comment