Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Blijkbaar zouden er 2 soorten displays in omloop zijn... een uplevel en een midlevel.
    Uplevel wordt voorzien bij onderstaande opties:

Man bekommt das Uplevel DIC unter anderem bei:
    DVD800
    SADS (Flexride, ehemals IDS+)
    AFL
    Automatikgetriebe
    Parkassistent
    Reifendruckkontrolle

Andernfalls bekommt man das Midlevel-DIC (heutiger Stand).

Het zou ook afhankelijk kunnen zijn van de bouwdatum (voor of na 1 december 2008 ).
    De midlevel zou geen digitale snelheidsweergave hebben...
    Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
    Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jackie74 Bekijk Berichten
      Hier een foto van een witte met deze 18" velgen en op de tweede foto heeft de eerste wagen, zie je nog net de achterkant van, en de vijfde wagen deze velgen.
      Ik heb ze zelf ook gevraagd op mijn wagen. Vind deze 5 spaaks mooier als de standaard cosmo velgen.
      Ik vind die velgen echt schitterend. Je moet ze eigenlijk in realiteit zien, zoals die foto van die witte insignia. Ik heb bij de bestelling getwijfeld tussen 5 of 7 spaaks. Gelukkig stond er een 5 dr Sport in de garage. Toen ik daarop die 5 spaaks velgen zag, waren de twijfels direkt weg. In de brochure kwamen ze anders over vond ik.

Comment

• Hallo ik ben nieuw op dit forum. Leuk om te horen/lezen hoe de Insignia "leeft''. Ik heb er op 2 januari eentje bestelt; een 1.6T technical gray Cosmo met AFL. De (verwachte) levering is nu week 11, was vorige week nog week 12. Ik heb met veel genoegen dit forum door zitten lezen en wil diegene die zijn of haar Insignai al hebben veel plezoer toewensen. Nu heb ik nog wel één vraagje; hoe moet je nu precies je usb stick indelen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk59 Bekijk Berichten
          Net van mijn dealer vernomen dat mijn levertijd met 3 weken verlengd is naar week 13, is nu de verwachting, DIT IS DIK BALEN. En waarom? NIEMAND DIE HET WEET NATUURLIJK
          Wat voor opties heb je er bij besteld, of heb je iets veranderd, levertijden zijn een indicatie hier kan je niet echt van op aan,is de productie datum al wel eens bekend dan..en is het voor de nederlandse of belgische markt want heb het vermoeden dat de belgen voorrang hebben op de nederlanders.....
          Ik wacht al 2 maand op een seintje wanneer de 4drs. insignia 2.0 Turbo sport in productie gaat, maar het blijft heel erg stil in Russelheim terwijl de indicatie van de levering wel blijft staan op 21 februari, dit kan en lukt nooit dit heeft de dealer ook gezegd.
          Moet er wel bij vermelden dat ik op 6 januari het opc pakket toegevoegd heb en dat er van af deze datum weer van voor af aan gaat beginnen, dit werd me er niet bij verteld anders weet ik niet of ik het wel gedaan zou hebben.
          Maar goed straks wel een mooie insignia met opc emblemen op de voorspatborden
          Alleen dat wachten is niet leuk meer.............................................. ..............
          Last edited by ; 07/02/2009, 01:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Twente70 Bekijk Berichten
            Wat voor opties heb je er bij besteld, of heb je iets veranderd, levertijden zijn een indicatie hier kan je niet echt van op aan,is de productie datum al wel eens bekend dan..en is het voor de nederlandse of belgische markt want heb het vermoeden dat de belgen voorrang hebben op de nederlanders.....
            Ik wacht al 2 maand op een seintje wanneer de 4drs. insignia 2.0 Turbo sport in productie gaat, maar het blijft heel erg stil in Russelheim terwijl de indicatie van de levering wel blijft staan op 21 februari, dit kan en lukt nooit dit heeft de dealer ook gezegd.
            Moet er wel bij vermelden dat ik er op 6 januari het opc pakket toegevoegd heb en dat er van af deze datum weer van voor af aan gaat beginnen, dit werd me er niet bij verteld anders weet ik niet of ik het wel gedaan zou hebben.
            Alleen dat wachten is niet leuk meer.............................................. ..............

Vind het wachten ook niet meer plezant
            PS: Drstrx is ne collega zijne nieuwe skoda superb komen showen schone bak alleen jammer zo ne vierkantige blok en mja tis skoda mr das persoonlijke smaak he. Ik heb hem gezegd dat hij de zijne totdat ik de mijne heb maar op de parking van de baas mag zetten dan mag hij hem terug buiten zetten

Comment

• besteld op 7 januari, verwachte levertijd; half april

Oorspronkelijk geplaatst door Jackie74 Bekijk Berichten
              Wanneer heb je hem besteld en wanneer zou je hem krijgen? Vullen we de lijst weer aan

Comment

• Ook leuk: Werd vanavond gebeld door Opel NL of ik hun informatie had ontvangen en of ik een proefrit wilde maken in de nieuwe Insignia. Na het (lange) verhaal aangehoord te hebben zei ik dat ik de Opel al tijden geleden besteld had.........toen wist de telefoon-truus even niets meer te zeggen, grappig. Op de vraag wanneer mijn black-beauty geleverd zou worden sloeg ze helemaal dicht.

Last edited by ; 09/02/2009, 21:23.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Abolone Bekijk Berichten
                  Hallo,

Ik heb ook de 18" velgen met 5 spaken gekozen maar heb ze nog niet in het echt gezien.

Als ik had moeten kiezen uit de 18 duims modellen had ik ook de 5 spaaks genomen. Vanavond nog een black-saphire in de showroom gezien met de 5 spaaks.........heel mooi.

Comment

• Hier zijn we weer met een update .
                    De lijst raakt stilletjes aan helemaal ingevuld en er wordt duidelijk dat er heel verschillend wordt besteld wat het alleen maar leuk maakt. Alle versies en bijna alle motoren zijn al besteld. Je merkt bv wel op dat de gewone 1.6 niet voorkomt in de lijst. Waarschijnlijk omdat iedereen toch voldoende power/koppel wil hebben voor toch een iets zwaardere wagen dan de vectra.
                    Er komen wekelijks weer enkele gelukkigen bij die een Insignia hebben besteld.
                    Heb je er ook één besteld vul de lijst dan maar aan. We streven naar minstens 50 bestelde Insignia's op dit forum.

1 - Gtske : Geleverd
                    2 - desmet! : Geleverd
                    3 - Geff : 4drs Sport 2.0CDTI 160pk : Geleverd
                    4 - arie26 : Geleverd
                    5 - louisrr : 4drs 1.6 turbo sport 180pk - besteld : begin december - levering ????
                    6 - dirk59 : 4drs 2.0T Sport 220pk - besteld : 12/12/2008 - levering : week 10
                    7 - lusto : 4drs Sport 2.0 CDTI 130pk : Geleverd
                    8 - adnkoks : 4drs Edition 2.0 CDTI 130pk - besteld : 26/01/2009 - levering : week 11
                    9 - casbas : 5drs business 2.0 CDTI 130pk - besteld : 30/12/2008 - levering 17/2
                    10 - PepeBel4 : besteld : 24/12/2008 - levering : rond 05/02/2008 verwacht in garage
                    11 - McClane : ST Edition 2.0 CDTI 110pk - besteld : 30/12/2008 - levering : week 12
                    12 - Racingboy : 5drs Sport 2.0 CDTI 160pk - besteld : 30/12/2008 - levering : week 7
                    13 - Egeltje : Geleverd
                    14 - FCB : 4drs Cosmo 1.8 140pk - besteld : 19/01/2009 - levering : week 13
                    15 - 2.0T : ST business 2.0 turbo - besteld : 7/01/2009 - levering : half april
                    16 - Twente70 : 4drs Sport 2.0 Turbo - besteld : 4/12/2008 - levering : onbekend
                    17 - JohnnyGazet : 5drs Cosmo 2.0 CDTI 160pk - besteld : 24/10/2008 (wegvallen opel-eye 28/01/2009) - levering week 10
                    18 - Jackie74 : ST Cosmo 2.0 CDTI 130pk - besteld : 20/01/2009 - levering : week 22
                    19 - Opelken : besteld 12/01/2009 - verwacht begin maart
                    20 - Thomas20VT :
                    21 - Sig : 5drs 1.6 turbo - besteld : 02/01/2009 - levering : medio april
                    22 - Voodoo077 : 5drs Sport 2.0CDTI 160pk - besteld : 24/01/2009 - levering : week 12 (?)
                    23 - mike : besteld : 09/01/2009 - levering : week 11
                    24 - bereboot :4drs cosmo aut 130pk - besteld : 29/01 - levering : maart
                    25 - eurowines : ST Cosmo 2.0 CDTI 130 pk - besteld : 24/01/2009 - levering : in mei
                    26 - split-second : ST Cosmo 2.0 CDTI 130pk - besteld 26/01/2009 - levering : in mei
                    27 - The Abolone : 4drs edition 2.0CDTI 110pk - besteld 25/01/2009 - levering : in maart
                    28 - ironmangeorges : 5drs Cosmo 2.0CDTI 160pk - besteld : 26/01/09 - levering : week14
                    29 - Chriske : 4drs Edition 2.0 CDTI 130pk - besteld : 26/01/2009 - levering : week 10
                    30 - ENO : ST Edition 2.0 CDTI 130pk - besteld : 4/02/2009 - levering : mei/juni 2009
                    31 - Mr. Blonde : 4drs Executive 1.8 140pk - besteld : 18/12/2008 - levering : medio maart
                    32 - Appelgoedje : 4drs Edition 2.0 CDTI 110pk - besteld : 21/01/2009 - levering : eind mei
                    33 - dungen2003 : ST Executive 2.0 CDTI 130pk
                    34 - geldrop e.o. : ST 1.6 turbo business - besteld : 04/02/2009 - levering : 09/06/2009:
                    35 - Friemel : 5drs Executive 1.6 turbo - besteld : 05/02/2009 - levering : indicatie: einde april
                    36 - Piet Neelen : 4drs Cosmo 1.6 turbo - besteld : 02/01/2009 - levering : 13/03/2009

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Twente70 Bekijk Berichten
                      Moet er wel bij vermelden dat ik er op 6 januari het opc pakket toegevoegd heb en dat er van af deze datum weer van voor af aan gaat beginnen, dit werd me er niet bij verteld anders weet ik niet of ik het wel gedaan zou hebben.
                      Ik heb mijn Insignia besteld 12 dec. en niets meer veranderd. Heb wel opc pakket en introduktiepakket sport. Het is een 2.0 Turbo Sport en tot vorige werd als levertijd week 10 opgegeven. Ik begin nu te denken dat als je en mooie auto wilt je afgestraft wordt met langere wachttijden, omdat opel wacht tot ze er genoeg van verkocht hebben. Je mag flink extra betalen en dan ook nog langer wachten ook. Bedankt OPEL

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jackie74 Bekijk Berichten
                        Waarom? Er worden gewoon teveel Insignia's besteld waardoor de produktie in Russelsheim niet kan volgen .
                        Ik had gehoord dat fleetwagens voorrang zouden krijgen in de produktieplant omdat ze de oude en nieuwe fleetklanten niet willen teleurstellen.
                        Iemand anders hiervan iets gehoord?
                        Ik heb wat geluk gehad met hem zo vroeg te bestellen. Besteld begin november, levering voorzien feb./maart. Door het succes hebben ze de productie opgedreven van 800 naar 1000 per dag waardoor de levering vervroegd werd naar week 4.
                        Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                        Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                        Opel Zafira 1.8 85kw
                        VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                        Mazda 323F 1.6 66kw
                        Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                        Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten
                          Zal ik zeker eens proberen. Wat ik wel merk, is dat de handleiding bij de wagen ivm de display instellingen verschilt van de werkelijke mogelijkheden: zo staat er in het boekje dat je een timer kan zetten en die navigatie-info, er wordt geen melding gemaakt van digitale snelheidsaanduiding...
                          Ik heb wel digitale snelheidsaanduiding maar de timer vind ik niet terug.
                          Ik heb zopas ook eens de navi gestart met een route, heb wel niet gereden; maar ik kon de optie alvast niet nemen.... Zal het morgen eens goed uitproberen.
                          Bij mij hetzelfde. 7 standen, weet niet juist in welke volgorde:
                          - tripteller 1
                          - tripteller 2
                          - moment. verbruik
                          - gemiddeld verbruik
                          - gemiddelde snelheid
                          - radius (aantal km met aanwezige brandstof)
                          - digitale snelheidsaanduiding

Opel Zafira 1.8 85kw
                          Mazda 323F 1.6 66kw
                          Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

Ik heb mijn Insignia besteld 12 dec. en niets meer veranderd. Heb wel opc pakket en introduktiepakket sport. Het is een 2.0 Turbo Sport en tot vorige werd als levertijd week 10 opgegeven. Ik begin nu te denken dat als je en mooie auto wilt je afgestraft wordt met langere wachttijden, omdat opel wacht tot ze er genoeg van verkocht hebben. Je mag flink extra betalen en dan ook nog langer wachten ook. Bedankt OPEL
                            Oei Toch nog geen spijt
                            Nee, plezant is anders. Als er op de bestelbon een leverdatum vermeld staat en die wordt niet nageleefd kan je een schadevergoeding vragen

Opel Zafira 1.8 85kw
                            Mazda 323F 1.6 66kw
                            Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geff Bekijk Berichten
                              Bij mij hetzelfde. 7 standen, weet niet juist in welke volgorde:
                              - tripteller 1
                              - tripteller 2
                              - moment. verbruik
                              - gemiddeld verbruik
                              - gemiddelde snelheid
                              - radius (aantal km met aanwezige brandstof)
                              - digitale snelheidsaanduiding
                              Op basis van Geff's reply en de PDF handleiding is de boordcomputer 'dommer' dan die uit de Vectra/signum. Die hield namelijk het gemiddelde verbruik en gemiddelde snelheid in beide triptellers apart bij,

Trip 1 heb ik nooit gereset zodat ik over 62500 km kon zien wat gemiddeld verbruik/snelheid was en het aantal geconsumeerde liters diesel.

Trip 2 gebruikte ik van tankbeurt tot tankbeurt.

In de insignia is het maar een teller en ik vond de Vectra/Signum boordcomputer al minder doordacht dan die van de 2 VW Passat's die ik voor de Signum gereden heb.....

En die digitale snelheids aanduiding heeft totaal geen meerwaarde omdat de klok er 5 cm naast zit....

Gelukkig is het allemaal software, dus wellicht dat ze deze achteruitgang tov de Vectra nog wel herstellen....
                              Last edited by ; 07/02/2009, 00:32.

Comment

Ja ik weet het dat het een dure auto is met al die opties die je er bij wil hebben, wat dat betreft mogen we wel voorrang hebben op de levering............. maar zo denkt OPEL er niet over, helaas.

Comment

• Nee ze hebben waarschijnlijk liever de leasemaatschappijen te vriend met al die grijze bakken. Het moet volgens mij nog slechter gaan in de autoindustrie voordat ze begrijpen dat de klant koning is. En dat een mooie configuratie ook gratis reklame is voor hun merk.

Comment

Nee ze hebben waarschijnlijk liever de leasemaatschappijen te vriend met al die grijze bakken.
                                    Merci hé... Bij mij gaat het over leasingwagen, maar hij is tenminste niet grijs. 't is nen bruinen... :-)))

Maar je hebt wel gelijk... Als je afwijkt van het 'normale' (diesel, gewoon optiepakketje) moet je (waarschijnlijk) nog langer wachten dan normaal.... Garagist wist mij te vertellen dat voor de fleetmarkt de 4dr-5dr 2l diesel edition met goldpack gewoon uit stock leverbaar zijn!!!!

Comment

Nee ze hebben waarschijnlijk liever de leasemaatschappijen te vriend met al die grijze bakken. Het moet volgens mij nog slechter gaan in de autoindustrie voordat ze begrijpen dat de klant koning is. En dat een mooie configuratie ook gratis reklame is voor hun merk.
                                      Ik ben het helemaal met je eens, hopelijk komt alles goed en worden de 2.0 Turbo`s snel geleverd............

Maar hoeveel insignia`s kunnen ze produceren per week, iemand een idee!

Comment

• Ik krijg ook het idee dat des te verder de auto "opgeleukt wordt, des te langer de levering duurt.
                                        Voor 200 euro extra heb ik het Expert park systeem genomen, volgens mij heeft dit nog niemand dit op z'n al geleverde auto. Ook de 1,6 turbo zal (denk ik) niet bijdragen aan de snelle levering. Ik zie het wel.

Comment

Working...
                                        X