Oorspronkelijk geplaatst door Gtske
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk BerichtenIk ben niet echt een Opelliefhebber, maar ik doe toch mijn hoed af voor de Insignia hoor! Echt 'n fantastische auto!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenIk heb navraag gedaan bij m'n dealer en de wagen staat nog steeds op week 12. Van drie weken extra langer wachten heeft hij nog niet gehoord.
een eerlijk antwoord. Vergeet die week 12. Dat is al over 6 weken terwijl de wagen pas in week 11 bij de dealers gaat staan. De eerste ST's die nu van de band rollen zijn voor de dealers om in hun showroom te plaatsen. En dit zijn alle verdelers over gans Europa. Ik zou toch zelf rekenen met enkele weken extra. Maar wie ben ik om dat te zeggen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenDat ze daar bij Audi eens een lesje van leren.
een insignia is meer een (volk)swagen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jlsoundlover Bekijk Berichtentja, das dan ook een veel exclusiever merk , he
Mijn allereerste auto (in 1992) was een Opel Kadet. In die tijd maakte het merk niet uit. Ik was al jonge snaak al tevreden dat ik kon rijden.
Een jaar later ben ik op Seat overgeschakeld en ben in dit merk gebleven tot 2006. Omdat toen het gamma van Seat mij niet meer lag, ben ik overgeschakeld naar Ford (Focus C-Max), ook door kortingen via mijn schoonbroer. Ik heb er 2 jaar en een half met gereden, en heb hem toen uit pure ellende (heel veel pannes) verkocht. Uitendelijk ben ik weer bij Opel terecht gekomen, omdat zij mij toen prijs/kwaliteit en heel snel (stockwagen) een nieuwe auto konden leveren. Ik heb dan mijn huidige auto gekocht (Opel Zafira Cdti 100pk). Toe gegeven, het is niet de auto waar ik tot nu toe het liefste mee reed. Maar alleen al de service in de garage, zou mij bij Opel doen blijven. Ik krijg daar echt het gevoel een klant te zijn, en niet een zoveelste bron van inkomsten.
En nu met de lancering van de Insignia had ik echt de Wow factor. Dus toch maar bij Opel blijven.
Anderzijds, als de Insignia meer een (volk)swagen is, wat dus ook betekent dat er meer besteld worden, hoe komt het dan dat de levertijden veel korter zijn dan bij Audi. Mijn collega heeft een A3 besteld in september 2008, en is nog steeds niet de trotse eigenaar.
Ik zou zeggen, Opel doe zo voort, want jullie zijn aardig op weg om bij de grotere te gaan horen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jackie74 Bekijk BerichtenMcClane,
een eerlijk antwoord. Vergeet die week 12. Dat is al over 6 weken terwijl de wagen pas in week 11 bij de dealers gaat staan. De eerste ST's die nu van de band rollen zijn voor de dealers om in hun showroom te plaatsen. En dit zijn alle verdelers over gans Europa. Ik zou toch zelf rekenen met enkele weken extra. Maar wie ben ik om dat te zeggen1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jlsoundlover Bekijk Berichtentja, das dan ook een veel exclusiever merk , he
De overschrijding van de leveringstermijn met 6à8 maand is een merk dat zich wil profileren in het"premium"segment onwaardig!
De Insignia is een zeer geslaagde wagen imo,het enige minpunt vind ik de beperkte beenruimte voor de achterste passagiers.
Of waren we verwend met de ruimte in de Vectra?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenDe Insignia is een zeer geslaagde wagen imo,het enige minpunt vind ik de beperkte beenruimte voor de achterste passagiers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenZo zou ik het tegenwoordig niet meer durven stellen,je ziet bijna meer Audi's in het straatbeeld dan Opel's ondanks de talloze overschrijdingen van leveringstermijn.
De overschrijding van de leveringstermijn met 6à8 maand is een merk dat zich wil profileren in het"premium"segment onwaardig!
De Insignia is een zeer geslaagde wagen imo,het enige minpunt vind ik de beperkte beenruimte voor de achterste passagiers.
ik weet niet waar je de info vandaan haalt dat je bijna meer Audi's in het straatbeeld ziet dan Opel's. De verkoopcijfers van 2008 zeggen toch anders. Zie hieronder.
1. Volkswagen 53.160 -4,57%
2. Peugeot 52.917 2,21%
3. Citroën 49.127 -1,97%
4. Renault 48.961 7,29%
5. Opel 45.154 -8,34%
6. Ford 39.464 8,71%
7. BMW 31.066 9,61%
8. Audi 27.415 8,50%
Dit wil nog steeds zeggen dat Opel 60% meer auto's verkoopt in België dan Audi.
Als je kijkt naar het hogere segment dan mag je zeggen dat Audi meer wagens verkoopt dan Opel maar ja Opel heeft verleden jaar alleen de Signum & Vectra in het hogere segment gehad terwijl bijna het volledige gamma van audi, uitgezonderd de A3, zich in het hogere segment bevindt.
I.v.m. de beenruimte geef ik je wel gelijk. In de vorige vectra en het model daarvoor, zoals mijn huidige wagen, heb je wat meer ruimte achterin. Maar ja, je moet ergens kiezen tussen styling of ruimte. Opel heeft daar nu gekozen voor styling en ik vind dat een goed keuze daar ik 90% van mijn rijtijd alleen in de wagen zit .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Don Bekijk BerichtenDe Insignia heeft 3cm méér beenruimte dan de Vectra
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Don Bekijk BerichtenDe Insignia heeft 3cm méér beenruimte dan de Vectra
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jackie74 Bekijk BerichtenHoi Jimmy,
ik weet niet waar je de info vandaan haalt dat je bijna meer Audi's in het straatbeeld ziet dan Opel's. De verkoopcijfers van 2008 zeggen toch anders. Zie hieronder.
1. Volkswagen 53.160 -4,57%
2. Peugeot 52.917 2,21%
3. Citroën 49.127 -1,97%
4. Renault 48.961 7,29%
5. Opel 45.154 -8,34%
6. Ford 39.464 8,71%
7. BMW 31.066 9,61%
8. Audi 27.415 8,50%
Dit wil nog steeds zeggen dat Opel 60% meer auto's verkoopt in België dan Audi.
Als je kijkt naar het hogere segment dan mag je zeggen dat Audi meer wagens verkoopt dan Opel maar ja Opel heeft verleden jaar alleen de Signum & Vectra in het hogere segment gehad terwijl bijna het volledige gamma van audi, uitgezonderd de A3, zich in het hogere segment bevindt.
I.v.m. de beenruimte geef ik je wel gelijk. In de vorige vectra en het model daarvoor, zoals mijn huidige wagen, heb je wat meer ruimte achterin. Maar ja, je moet ergens kiezen tussen styling of ruimte. Opel heeft daar nu gekozen voor styling en ik vind dat een goed keuze daar ik 90% van mijn rijtijd alleen in de wagen zit .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jackie74 Bekijk BerichtenJa, kan misschien kloppen maar doordat de zetels anders zijn stoot je sneller met je knieën tegen de voorzetels. We moeten hier als Insignia's liefhebbers eerlijk in zijn maar wat maakt die 3cm beenruimte uit. In een A4 heb ik het gevoel nog minder beenruimte te hebben. Ik vind dat Opel een goede keuze heeft gemaakt tussen styling & ruimte. Misschien iets ingeboet qua ruimte, interieur & koffer, maar o zo mooi qua styling gemaakt.
Voorlopig staan er wel nog een 10-tal Vectra's om geleverd te worden dus heb ik nog wat tijd om alles
eens grondig na te gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenJa,voor ons als taxi-bedrijf was dit toch een groot pluspunt.
Voorlopig staan er wel nog een 10-tal Vectra's om geleverd te worden dus heb ik nog wat tijd om alles
eens grondig na te gaan.
De Sports Tourer daartegen heeft een goede instap en een enorme hoofdruimte.
Maar ik zou de test echt wel eens doen als de Sports Tourer in de showroom staat. Je zou ervan versteld staan. Het verschil is echt miniem.
Ik denk dat een Insignia Sports Tourer als taxi jou, de chauffeurs en de klanten zeker zal bekoren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jackie74 Bekijk BerichtenIk denk zelf, moeten daar eerlijk in zijn, dat als Taxi de Insignia 4drs & 5drs geen echt goede keuze is wegens de instap naar achteren en de kleine hoofdruimte achterin. Zou sommigen klanten wel frustreren.
De Sports Tourer daartegen heeft een goede instap en een enorme hoofdruimte.
Maar ik zou de test echt wel eens doen als de Sports Tourer in de showroom staat. Je zou ervan versteld staan. Het verschil is echt miniem.
Ik denk dat een Insignia Sports Tourer als taxi jou, de chauffeurs en de klanten zeker zal bekoren.
Heb zo deze zomer een Vectra moeten gebruiken om naar de luchthaven te rijden omdat we alle koffers niet in de A6 avant kregen!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenWist ik niet,heb wel de Vectra break vergeleken met een 5 deurs en alleen op zicht.
En deze komt de achterste passagiers zeker ten goede..
Mvg,=================
2016 Skoda Octavia RS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk BerichtenDe Vectra Break heeft toch een langere wielbasis dan de Vectra 4d/GTS?
En deze komt de achterste passagiers zeker ten goede..
Mvg,1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenIdd. Als passagier achteraan zit je in de Vectra C Break royaal. Wielbasis van de Vectra Break is 2,83m. en dat is net iets waar ik zal moeten inboeten bij m'n Insignia (2,73m.). Maar je zal het je in alle geval niet beklagen om achterin in de Insignia te zitten want deze (beenruimte) is ruim genoeg
De Skoda Superb!
Comment
Comment