Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
    De 2.0cdti's zijn en doorontwikkeling van de 1.9cdti, dus ook van Fiat afkomstig. Dezelfde motor ligt trouwens ook in de nieuwe Lancia Delta

Zijn dat nu geen motoren van VM i.d.p.v. de Fiat groep. Dezelfde blok van in de Antara?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Super Dooper Bekijk Berichten
      Zijn dat nu geen motoren van VM i.d.p.v. de Fiat groep. Dezelfde blok van in de Antara?
      Nee, het zijn zoals men hierboven vermeldt de motoren van fiat en niet die van VM. Vergelijk de cc maar eens vd 2.0 cdti vd Insignia en de 2.0 van de Antara maar eens.
      De Astra I zal trouwens ook recht hebben op de fiat-cdti's!
      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Heb gisteren maar weer eens contact gehad met de dealer over de levering van de auto nog niks wijzer geworden.
        Nu neemt de dealer contact op met opel nederland hoe het nu zit met de levering...........
        heb zelf al 3 emails gestuurd naar opel nederland waar ik tot op heden nog geen antwoord op heb gekregen, dus opel geeft niet thuis, de eerste had ik al voor 2 weken terug verstuurd.
        Het gaat ze nog tegoed met de verkopen,het moest slechter gaan reageerden ze ook wel bij opel nederland!
        Afwachten dus, maar denk dat ik hier ook niks wijzer van word.........

Comment

• Vanmorgen op de E314 op 1 van de 3 trailers vol Insignia's die mij tegenmoet kwamen stond een Sporttourer. Uitleveren voor introductie bij dealers is vermoedelijk op gang aan het komen.

Comment

• Ik overweeg om H&R verlagingsveren te laten monteren op mijn Insignia 2.0 Turbo Sport met flexride. Ben alleen benieuwd naar jullie meningen op dit forum hierover, wat betreft wegligging, comfort ed. Graag jullie reactie's

Comment

• ik kan ni kiezen tussen sport of cosmo en tussen diesel 130pk en alles erop of 160pk en wa minder opties.
              Help
              Is het sportieve van de sport zo de moeite waard tov de iets betere uitrusting van de cosmo? 'Voel' je die sportknop zoals bij een M of ist zo meer wa als bij een mini one D?

En verkleurt uw dashboard enkel op de sport?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door daffeh Bekijk Berichten
                ik kan ni kiezen tussen sport of cosmo en tussen diesel 130pk en alles erop of 160pk en wa minder opties.
                Help
                Is het sportieve van de sport zo de moeite waard tov de iets betere uitrusting van de cosmo? 'Voel' je die sportknop zoals bij een M of ist zo meer wa als bij een mini one D?

Ja, enkel op de sport verkleurd het dashbord

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door daffeh Bekijk Berichten
                  ik kan ni kiezen tussen sport of cosmo en tussen diesel 130pk en alles erop of 160pk en wa minder opties.
                  Help

160pk is een minimum maar alles hangt af van je manier van rijden en je verwachtingen.
                  Kom je van een E92 zoals ik ervoor reed dan is die 160pk limiet. Kom je van een Corsa waar ik nu tijdelijk mee rij dan zal een 130pk wellicht fantastisch zijn.
                  De sportknop verandert je kleur naar rood en je voelt dat pedalen sneller ingrijpen, je iets assertiever kan rijden etc.
                  Cosmo zie er imo minder aantrekkelijk uit van binnen, ik vind die pianolak van sport mooier maar denk dat dit weer een persoonlijke keuze is en dat je moet gaan zien en uiteindelijk zelf beslissen!

Comment

• ik kom van een Audi A3SB ambition 2.0TDI 136pk en ik vind dat die wel genoeg power in huis heeft. Van den andere kant is een insignia zwaarder denk ik dusja.

Ik rijdt ni graag snel, ma ik trek wel graag op, das mijn probleem

Heeft er iemand trouwens een filmke ofzo van de pommegranate? Ik ben zo ni voor al die variaties van grijs/beige. Geen 1 garage in mijn buurt heeft em staan in da kleur. Metro heb ik gezien en is prachtich op een corsa, niet op een insignia

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk59 Bekijk Berichten
                      Ja, enkel op de sport verkleurd het dashbord
                      Correctie: het verkleurd op elke auto die flexride heeft dus ook op cosmo als deze de flexride optie heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                        160pk is een minimum maar alles hangt af van je manier van rijden en je verwachtingen.
                        Kom je van een E92 zoals ik ervoor reed dan is die 160pk limiet. Kom je van een Corsa waar ik nu tijdelijk mee rij dan zal een 130pk wellicht fantastisch zijn.
                        De sportknop verandert je kleur naar rood en je voelt dat pedalen sneller ingrijpen, je iets assertiever kan rijden etc.
                        Cosmo zie er imo minder aantrekkelijk uit van binnen, ik vind die pianolak van sport mooier maar denk dat dit weer een persoonlijke keuze is en dat je moet gaan zien en uiteindelijk zelf beslissen!
                        Ik heb cosmo 160 pk besteld met Flexride ( dashbord verkleurd eveneens naar rood op sport stand ) en heb ook verlaagd chassis (is enkel voor cosmo 130 en160pk met flexride als optie ).
                        Ik heb eveneens de pianolak daar ik de sienna lederen sportzetels heb genomen.
                        Het enige verschil wat ik op mijn cosmo niet heb zijn de aliminium pedalen , maar aangezien ik automaat genomen heb zijn dat er maar 2 . Ik heb nog wel de aluminium deurklinken wat ik persoonlijk op een zwarte wagen wel knapper vind. Volgens mij zijn deze deurklinken het enige wat je van buitenaf kan zien of cosmo of sport is .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ironmangeorges Bekijk Berichten
                          Volgens mij zijn deze deurklinken het enige wat je van buitenaf kan zien of cosmo of sport is .
                          Correct.

Mvg,
                          =================
                          2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Sprak zonet mijn dealer (NL) vanwege iets anders en melde hem dat de leasefirma 29.4 als verwachtte leverdatum had afgegeven...

hij vermoedde dat het toch sneller zou gaan..nu 1 week na de bestelling was de status nog niet veranderd maar hij meende dat het goed mogelijk was dat de bestelling over 3 a 4 weken al status '38' zou hebben, wat volgens hem zoveel betekend dat de wagen voor transport klaar staat danwel al onderweg is. Hij zou daar automatisch bericht van krijgen.

wachten, wachten,.....

Comment

• Ik heb hem vandaag, na hem voor de eerste keer irl gezien te hebben op 't salon, op de E40 tussen brugge en aalter zien rijden.

Vooraan valt 'ie meer maar de achterflanken en z'n poep zijn ronduit lelijk, zeker wanneer je'm vergelijkt met zijn directe concurenten Passat of Mondeo.

't Lijkt wel of ze de retro-weg willen inslaan zijn met de achterzijde maar dan toch weer van mening veranderd zijn en geen gommetje bij zich hadden.

Hopelijk zien we hem niet teveel.

Comment

• er zitten er al meer op het forum dan mondeo's.
                                de break is in mijn ogen zeker niet geslaagd, met zijn koe7 kofferklep.
                                wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                  Ik heb hem vandaag, na hem voor de eerste keer irl gezien te hebben op 't salon, op de E40 tussen brugge en aalter zien rijden.

Vooraan valt 'ie meer maar de achterflanken en z'n poep zijn ronduit lelijk, zeker wanneer je'm vergelijkt met zijn directe concurenten Passat of Mondeo.

't Lijkt wel of ze de retro-weg willen inslaan zijn met de achterzijde maar dan toch weer van mening veranderd zijn en geen gommetje bij zich hadden.

Hopelijk zien we hem niet teveel.
                                  Over wie heb je het hier? Over Yves Leterme? of weet ik veel?

Comment

• over een insignia vermoed ik. meer bepaald deze keuze: 5dr Sport 2.0CDTI 160pk

wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                      over een insignia vermoed ik. meer bepaald deze keuze: 5dr Sport 2.0CDTI 160pk

Tja ieder zijn ding hé. Ik had eerst een A5 genomen tot ik ermee gereden had. De A5 blijft de mooiste wagen voor mij op onze wegen maar rijdt zeker niet beter dan een insignia en als je dan 15K extra moet betalen dan moet je zien of je dat er voor over had en dat had ik niet dus tja...
                                      Er zijn veel lelijkere auto's op de markt en er zijn er veel knappere maar als er zoveel verkocht worden zal er wel een goede reden zijn zeker?

Comment

• Ik heb vanmorgen een tijdje achter een insignia aangereden en enkele zaken vielen me wel op.
                                        Er is hier op het forum al eens gepraat geweest over de zichtbare onderkant van de auto (uitlaat, ophanging,...) Toen weet men dit een beetje aan het feit dat de foto vanuit een laag standpunt was getrokken. Maar het valt echt wel op als je er achter rijd. Het zal er misschien ook mee te maken hebben dat het nog allemaal nieuw is en nog blinkt, maar ik vond het toch niet zo mooi. Het zwakste punt van de insignia heb ik altijd zijn achterkant gevonden en ook dit viel nu op, hoe smal dit wel is.
                                        Om te vergelijken ben ik achter een mondeo gaan rijden en daar valt de onderkant niet zo fel op (was ook zwart) en dan merk je ook wat een robuuste achterkant de mondeo heeft tov de Insignia.
                                        Wat wel weer heel knap is aan de insignia zijn de achterlichten.
                                        Het is misschien muggeziften maar wou het gewoon even kwijt. Het is en blijft een prachtige wagen want anders had ik wel een andere gekozen.
                                        Ik heb geprobeerd enkele foto's te nemen van zowel de Insignia als de mondeo, maar het was nog donker, maar ik zet ze er hier toch bij.
                                        Eerste 2 foto's zijn insignia / 2 laatste de mondeo.

Misschien was het wel iemand van op dit forum die voor me reed. Dan ben ik in ieder geval (in de positieve zin) jaloers op hem dat hij er al mee rond kan rijden.
                                        Bijgevoegde Bestanden
                                        Last edited by ; 12/02/2009, 14:07. Reden: aangepaste foto's

Comment

• Voor de mensen die het Duits beheersen:

"Interne" product informatie van de Insignia, deel 2 bevat ook een vergelijking in de ogen van Opel hoe de Insignia staat tov A4,C5,Mondeo,Laguna,Superb,Passat....

Deel 1:

Deel 2:

have fun.

Comment

Working...
                                          X