Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Spoenk Bekijk Berichten
    Ik heb vanmorgen een tijdje achter een insignia aangereden en enkele zaken vielen me wel op.
    Er is hier op het forum al eens gepraat geweest over de zichtbare onderkant van de auto (uitlaat, ophanging,...) Toen weet men dit een beetje aan het feit dat de foto vanuit een laag standpunt was getrokken. Maar het valt echt wel op als je er achter rijd. Het zal er misschien ook mee te maken hebben dat het nog allemaal nieuw is en nog blinkt, maar ik vond het toch niet zo mooi. Het zwakste punt van de insignia heb ik altijd zijn achterkant gevonden en ook dit viel nu op, hoe smal dit wel is.
    Om te vergelijken ben ik achter een mondeo gaan rijden en daar valt de onderkant niet zo fel op (was ook zwart) en dan merk je ook wat een robuuste achterkant de mondeo heeft tov de Insignia.
    Wat wel weer heel knap is aan de insignia zijn de achterlichten.
    Het is misschien muggeziften maar wou het gewoon even kwijt. Het is en blijft een prachtige wagen want anders had ik wel een andere gekozen.
    Ik heb geprobeerd enkele foto's te nemen van zowel de Insignia als de mondeo, maar het was nog donker, maar ik zet ze er hier toch bij.
    Eerste 2 foto's zijn insignia / 2 laatste de mondeo.

Misschien was het wel iemand van op dit forum die voor me reed. Dan ben ik in ieder geval (in de positieve zin) jaloers op hem dat hij er al mee rond kan rijden.
    die kentekens zijn goed te herkennen....zou dat toch even wegpoetsen.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten
      die kentekens zijn goed te herkennen....zou dat toch even wegpoetsen.....
      Je hebt gelijk, is gebeurd
      thx

Comment

Voor de mensen die het Duits beheersen:

"Interne" product informatie van de Insignia, deel 2 bevat ook een vergelijking in de ogen van Opel hoe de Insignia staat tov A4,C5,Mondeo,Laguna,Superb,Passat....

Deel 1:

Deel 2:

have fun.
        Dit hoort officieel niet op straat te liggen. De versie maar dan full-color in het nederlands ligt bij de Nederlandse dealers. Heel veel verder dan te melden dat Opel AFL en 4x4 heeft komen ze overigens niet in de vergelijking. De vergelijking levert dus vrij weinig nieuws op. Voor mij wel bijzonder interessant was de opbouw van de standaarduitrusting per niveau. Edition, sport en cosmo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
          Dit hoort officieel niet op straat te liggen. De versie maar dan full-color in het nederlands ligt bij de Nederlandse dealers. Heel veel verder dan te melden dat Opel AFL en 4x4 heeft komen ze overigens niet in de vergelijking. De vergelijking levert dus vrij weinig nieuws op. Voor mij wel bijzonder interessant was de opbouw van de standaarduitrusting per niveau. Edition, sport en cosmo.
          Dan kan jij ons de Nederlandse versie bezorgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
            Zo veel schokkends of geheims staat er niet in, eigenlijk helemaal niets.

Ja, die vergelijking is wel heel erg eenkennig :-) :-)

Caveat Emptor: de beschreven uitvoeringen zijn voor de duitse markt en komen dus niet overeen met dezelfde uitvoering in BE/NL qua inhoud.

Comment

• staat er ergens een vergelijking online met foto's van alle mogelijke velgen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door daffeh Bekijk Berichten
                staat er ergens een vergelijking online met foto's van alle mogelijke velgen?
                ja, via opel.be ga je naar de minisite van Insignia.

Dan kan je via submenuutje Sedan - kleuren (of sportstourer - kleuren) naar de voorstelling van de wagen gaan. Daar kan je de verschillende soorten velgen aanklikken.

Comment

Vanmorgen op de E314 op 1 van de 3 trailers vol Insignia's die mij tegenmoet kwamen stond een Sporttourer. Uitleveren voor introductie bij dealers is vermoedelijk op gang aan het komen.
                  Ik ben afgelopen week ook paar camion's tegengekomen. ook ST er op gezien maar mijn kleur komt precies niet veel voor hehe toch een beetje uniek lol

Comment

• Hallo,

Heel interessant en leerzaam om dit alles te volgen. De laatste weken naar heel wat auto's gaan kijken. Uiteindelijk toch gegaan voor de insignia sports tourer. Gisteren besteld:

-- insignia ST Cosmo 2.0CDTI (160PK) black sapphire
                    -- zwart lederen bekleding
                    -- launch pack (DVD800 NAVI en park pilot)
                    -- flexride
                    -- veiligheidsnet
                    -- ruimtebesparend reservewiel

Voorziene levering: eind mei, dus het aftellen kan beginnen . . . .

Groeten,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Twente70 Bekijk Berichten
                      Heb gisteren maar weer eens contact gehad met de dealer over de levering van de auto nog niks wijzer geworden.
                      Nu neemt de dealer contact op met opel nederland hoe het nu zit met de levering...........
                      Hier exact hetzelfde verhaal Twente, krijg nog steeds geen antwoord van m'n dealer. Ben bang dat wij de "verkeerde" (slecht of niet leverbare) accessoires gekozen hebben.

Comment

• Nieuwe update. We zijn al met 40. Nog 10 om de 50 te halen

1 - Gtske : Geleverd
                        2 - desmet! : Geleverd
                        3 - Geff : 4drs Sport 2.0CDTI 160pk : Geleverd
                        4 - arie26 : Geleverd
                        5 - louisrr : 4drs 1.6 turbo sport 180pk - besteld : begin december - levering ????
                        6 - dirk59 : 4drs 2.0T Sport 220pk - besteld : 12/12/2008 - levering : week 10
                        7 - lusto : 4drs Sport 2.0 CDTI 130pk : Geleverd
                        8 - adnkoks : 4drs Edition 2.0 CDTI 130pk - besteld : 26/01/2009 - levering : week 11
                        9 - casbas : 5drs business 2.0 CDTI 130pk - besteld : 30/12/2008 - levering 17/2
                        10 - PepeBel4 : besteld : 24/12/2008 - levering : rond 05/02/2009 verwacht in garage
                        11 - McClane : ST Edition 2.0 CDTI 110pk - besteld : 30/12/2008 - levering : week 12
                        12 - Racingboy : 5drs Sport 2.0 CDTI 160pk - besteld : 30/12/2008 - levering : week 7
                        13 - Egeltje : Geleverd
                        14 - FCB : 4drs Cosmo 1.8 140pk - besteld : 19/01/2009 - levering : week 13
                        15 - 2.0T : ST business 2.0 turbo - besteld : 07/01/2009 - levering : half april
                        16 - Twente70 : 4drs Sport 2.0 Turbo - besteld : 04/12/2008 - levering : onbekend
                        17 - JohnnyGazet : 5drs Cosmo 2.0 CDTI 160pk - besteld : 24/10/2008 (wegvallen opel-eye 28/01/2009) - levering week 10
                        18 - Jackie74 : ST Cosmo 2.0 CDTI 130pk - besteld : 20/01/2009 - levering : week 22
                        19 - Opelken : besteld 12/01/2009 - verwacht begin maart
                        20 - Thomas20VT :
                        21 - Sig : 5drs 1.6 turbo - besteld : 02/01/2009 - levering : medio april
                        22 - Voodoo077 : 5drs Sport 2.0CDTI 160pk - besteld : 24/01/2009 - levering : week 12 (?)
                        23 - mike : besteld : 09/01/2009 - levering : week 11
                        24 - bereboot :4drs cosmo aut 130pk - besteld : 29/01/2009 - levering : maart
                        25 - eurowines : ST Cosmo 2.0 CDTI 130 pk - besteld : 24/01/2009 - levering : in mei
                        26 - split-second : ST Cosmo 2.0 CDTI 130pk - besteld 26/01/2009 - levering : in mei
                        27 - The Abolone : 4drs edition 2.0CDTI 110pk - besteld 25/01/2009 - levering : in maart
                        28 - ironmangeorges : 5drs Cosmo 2.0CDTI 160pk - besteld : 26/01/09 - levering : week14
                        29 - Chriske : 4drs Edition 2.0 CDTI 130pk - besteld : 26/01/2009 - levering : week 10
                        30 - ENO : ST Edition 2.0 CDTI 130pk - besteld : 04/02/2009 - levering : mei/juni 2009
                        31 - Mr. Blonde : 4drs Executive 1.8 140pk - besteld : 18/12/2008 - levering : medio maart
                        32 - Appelgoedje : 4drs Edition 2.0 CDTI 110pk - besteld : 21/01/2009 - levering : eind mei
                        33 - dungen2003 : ST Executive 2.0 CDTI 130pk - besteld : 04/02/2009 - levering : eind april / begin mei
                        34 - geldrop e.o. : ST Business 1.6 turbo - besteld : 04/02/2009 - levering : 09/06/2009:
                        35 - Friemel : 5drs Executive 1.6 turbo - besteld : 05/02/2009 - levering : indicatie: einde april
                        36 - Piet Neelen : 4drs Cosmo 1.6 turbo - besteld : 02/01/2009 - levering : 13/03/2009
                        37 - Marang73 : ST Business 1.6 turbo - besteld : 12/02/2009 - levering : week 18
                        38 - Spoenk : 4drs Sport CDTI 130pk - besteld : 09/02/2009 - levering : week 14
                        39 - Tomira : 5drs Edition CDTI 130pk - besteld : 15/11/2008 - levering : week 5 - Geleverd
                        40 - Hellas : ST Cosmo CDTI 160pk - besteld : 12/02/2009 - levering : week 22

Comment

Voor de mensen die het Duits beheersen:

"Interne" product informatie van de Insignia, deel 2 bevat ook een vergelijking in de ogen van Opel hoe de Insignia staat tov A4,C5,Mondeo,Laguna,Superb,Passat....

Deel 1:

Deel 2:

have fun.
                          In deel 1 zie je nu toch op blz 20 dat de stalen velgen met deksel alleen op de Insignia uitvoering staat en deze is niet verkrijgbaar in België. Op de Edition uitvoering heb je dan de 17" lichtmetalen velgen. Dit is toch ook het geval in België niet. Of ben ik daar nog steeds mis in
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Die 2de velg is een stalen velg met sierdeksel. Dan lijkt het alsof je een lichtmetalen velg hebt, maar eigenlijk is het gewoon maar plastiek.
                            2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                            2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                            2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door louisrr Bekijk Berichten
                              Hier exact hetzelfde verhaal Twente, krijg nog steeds geen antwoord van m'n dealer. Ben bang dat wij de "verkeerde" (slecht of niet leverbare) accessoires gekozen hebben.

Ik heb te horen gekregen dat opel nederland het ook niet weet en ze het probleem naar Russelsheim door schuiven, gaat lekker zo en kom niks verder...............

De accessoires die ik genomen heb moeten normaal gesproken geen probleem geven zei de dealer, alleen als je het opel eye of de navigatie DVD 500 neemt, maar dit heb ik niet.
                              Gewoon het introductie sport pakket met DVD 800 navigatie
                              AFL xenon
                              Trailerpakket
                              20" velgen
                              OPC Pakket

Comment

• Ik vermoed dat het met het OPC pack te maken heeft en de 20" velgen. Hier heb ik nogal mensen horen klagen van vertragingen met deze opties.

Het is frustrerend om niets te weten van je wagen, maar voor je het weet staat hij bij de dealer Zo was het bij mij toch. Stond er al van vrijdag en maandag wist ik het pas...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jackie74 Bekijk Berichten
                                  In deel 1 zie je nu toch op blz 20 dat de stalen velgen met deksel alleen op de Insignia uitvoering staat en deze is niet verkrijgbaar in België. Op de Edition uitvoering heb je dan de 17" lichtmetalen velgen. Dit is toch ook het geval in België niet. Of ben ik daar nog steeds mis in
                                  In België is de lichtmetalen velg enkel bij het launch pakket. Juist even getest op de configurator op Opel.be. Zonder lauch pakket heb je die stalen velg.

Het is dus verschillend met Duitsland.

Comment

• Ben er bang voor dat het nog een hele tijd gaat duren, al hoop ik snel op positief nieuws.....
                                    we zullen zien.............

Heb gelijk even gevraagd om het opel insignia boekje met het harde kaft, en die heb ik nu gekregen.
                                    Zeker een mooi informatie boekje, moet ik het voorlopig hier maar mee doen en naar de mooie plaatjes kijken...
                                    Last edited by ; 12/02/2009, 23:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
                                      Ik vermoed dat het met het OPC pack te maken heeft en de 20" velgen. Hier heb ik nogal mensen horen klagen van vertragingen met deze opties.

Het is frustrerend om niets te weten van je wagen, maar voor je het weet staat hij bij de dealer Zo was het bij mij toch. Stond er al van vrijdag en maandag wist ik het pas...
                                      Ik heb geen vertraging gehad met de 20" velgen. Geleverd zoals gepland
                                      Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                                      Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                                      Opel Zafira 1.8 85kw
                                      VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                                      Mazda 323F 1.6 66kw
                                      Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                                      Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

• In de Autogids van volgende week (18/2) zevenkamp tussen:

- Citroën C5 2.2 HDI
                                        - Ford Mondeo 2.2 TDCI
                                        - Opel Insignia 2.0 CDTI 160
                                        - Renault Laguna 2.0 dCi 175
                                        - Skoda Superb 2.0 TDI 170
                                        - Toyota Avensis 2.2 D4-D 180
                                        - VW Passat 2.0 TDI 170

Ben eens benieuwd hoe m'n beestje het gaat doen?
                                        Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                                        Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                                        Opel Zafira 1.8 85kw
                                        VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                                        Mazda 323F 1.6 66kw
                                        Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                                        Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

Working...
                                        X