Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vind persoonlijk de 19" velgen geen toegevoegde waarde aan de wagen tov de 18" velgen. Die 500 euro zou ik dan een andere optie uitgeven . De 20" daarentegen zijn echt weel een toegevoegde waarde. Ook al omdat ze niet een volledig aluminium look hebben en de donkere gedeeltes de velgen wel echt vet maken.
ben ik het helemaal mee eens eigelijk,met de 17 en zelfs de 18' oogt hij niet bijzonder aan de buitenkant vind ik..met de 18 duim van de sport of de 19' duim ziet hij er al iets sportiever uit..maar de 20'' geeft de look van de auto een enorme boost..dit is dan ook de optie die bovenaan mn lijstje staat..boven navigatie en andere snufjes..maar das een persoonlijke mening..bij garage Hens..toch een grote dealer hadden ze nog geen enkele Insignia met 20 duimers verkocht vorige week..er staat dan ook gene in de showroom..want gegarandeerd..zet een insignia met opc-kit en 20 duimers in de showroom en je hebt geen verkoper meer nodig..
In het echt zijn de 18" echt wel groot genoeg hoor. Ze zien er in het echt veel groter uit dan op foto. Zelfs de 17" staan hem in het echt veel beter dan op foto...
Ik denk dan ook niet dat er veel mensen voor de 20" zullen kiezen. Het doelpubliek van de Insignia zal volgens mij eerder voor comfort dan voor 20" velgen gaan.
De 19" vind ik persoonlijk nu ook wel niet echt knap. Dan liever 18" en 500€ uitsparen.
Die "led" dagrijverlichting valt wel serieus op hé ! Je ziet direct dat het om de Insignia gaat ! Knap! Is zoals de "angel eyes" vanop een Bmw.
Weet er iemand of er nog andere motorversies gepland staan voor de Insignia ?
Die "led" dagrijverlichting valt wel serieus op hé ! Je ziet direct dat het om de Insignia gaat ! Knap! Is zoals de "angel eyes" vanop een Bmw.
Weet er iemand of er nog andere motorversies gepland staan voor de Insignia ?
In de zomer komt in Duitsland de nieuwe 2.0 CDTI Biturbo uit. 140kw (190pk) en 400Nm en vierwielaandrijving. Van de insignia OPC heb ik geen idee (als hij überhaupt nog gelanceerd wordt).
In de zomer komt in Duitsland de nieuwe 2.0 CDTI Biturbo uit. 140kw (190pk) en 400Nm en vierwielaandrijving. Van de insignia OPC heb ik geen idee (als hij überhaupt nog gelanceerd wordt).
Tuurlijk word de opc wel gelanceerd, en maakt het complete plaatje af van de insignia.
Wanneer mag je hem nu gaan uithalen? Morgen? Maandag?
Normaal gezien maandag, daar ik een speciale waxlaag krijg die 24 uur moet drogen is het de dinsdag geworden dus de klok tikt verder tik tak....tik tak....
Rekening houdend met het stoppen voor rode lichten, druk verkeer,... heb ik maar 53000 meter en enkele cm ingevoerd.
En snelwegen, 2 x 2 rijvaksbanen, 90 km/uur wegen... Ik doe 50% snelwegen en 50% stad. Gemiddelde snelheid volgens BC= 67km/uur en dat op bijna 6000km.
In het echt zijn de 18" echt wel groot genoeg hoor. Ze zien er in het echt veel groter uit dan op foto. Zelfs de 17" staan hem in het echt veel beter dan op foto...
Ik denk dan ook niet dat er veel mensen voor de 20" zullen kiezen. Het doelpubliek van de Insignia zal volgens mij eerder voor comfort dan voor 20" velgen gaan.
De 19" vind ik persoonlijk nu ook wel niet echt knap. Dan liever 18" en 500€ uitsparen.
Er zit wel een verschil tussen de NL en BE mogelijke opties. Zo is zit in NL de 19" in het intropakket samen met het dvd800 systeem welke los net zoveel kost als het pakket (€1995).
Daarbij kost het in BE extra € 500 voor de 20" tov de 19", in NL is dat € 800 extra.
Als je het intro pakket neemt heb je dus automatisch de 19" erbij. Neem je geen intro pakket dan kost de € 20" € 1600 extra tov de standaard 18"....
Op de parking van t'werk staat mijne Insignia meestal tussen een BMW coupé en een Mercedes C Break (allebei nieuw model) Toch een grote auto die van "ons" (lees van mij en jullie)
Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw
Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw Opel Astra Coupé 1.8 92kw Opel Zafira 1.8 85kw VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw Mazda 323F 1.6 66kw Mazda 323 1.7 diesel 42kw Opel Manta B 1.6 55kw
Daar ik ook het Insignia-virus goed te pakken heb, zou ik graag de Sports Tourer als leasewagen willen nemen. Ik heb echter nog een paar vraagjes m.b.t. de Sports Tourer:
1. Welke leasemaatschappij geeft de beste condities voor de Insignia?
2. Sports Tourer CDTI 130pk of 160pk? Groot verschil in leaseprijs?
3. Verschil tussen 'gewoon' leder en geperforeerd leder? Welke kiezen?
4. AFL+ Bi-Xenon koplampen, in ons 'verlicht' België wel de moeite?
Volgens een vriend zouden de leaseprijzen voor de Insignia bij Arval véél duurder zijn dan voor een BMW 3-reeks, VW Passat, Audi A4 of een Mercedes C-klasse? Klopt dit? En zo ja, waarom???
Daar ik ook het Insignia-virus goed te pakken heb, zou ik graag de Sports Tourer als leasewagen willen nemen. Ik heb echter nog een paar vraagjes m.b.t. de Sports Tourer:
1. Welke leasemaatschappij geeft de beste condities voor de Insignia?
2. Sports Tourer CDTI 130pk of 160pk? Groot verschil in leaseprijs?
3. Verschil tussen 'gewoon' leder en geperforeerd leder? Welke kiezen?
4. AFL+ Bi-Xenon koplampen, in ons 'verlicht' België wel de moeite?
Volgens een vriend zouden de leaseprijzen voor de Insignia bij Arval véél duurder zijn dan voor een BMW 3-reeks, VW Passat, Audi A4 of een Mercedes C-klasse? Klopt dit? En zo ja, waarom???
Ik kan enkel antwoorden op vraag 4:
Ja, zeker en vast de moeite om de Bi-Xenons + AFL te nemen. Vind ze na 3 weken ervaring nog steeds een top-optie
Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw
Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw Opel Astra Coupé 1.8 92kw Opel Zafira 1.8 85kw VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw Mazda 323F 1.6 66kw Mazda 323 1.7 diesel 42kw Opel Manta B 1.6 55kw
De Opel Corsa kent u vast wel. Wellicht heeft u ook een globaal beeld van de recensies van dat model. Zo ja, dan weet u dat (de OPC uitgezonderd) de prestaties van de benzineversies nogal tegenvallen. De dieseluitvoeringen krijgen evenmin veel handen op elkaar. De 1.248 cc unit uit de 1.3 CDTi is eigenlijk net wat te tam en bij de 1.7 CDTi is iets te goed merkbaar dat de roots van dit blok bij een uitgerangeerd Isuzu blok liggen. Jammer, want de Corsa is een mooie en goed afgewerkte auto.
De Opel Insignia is een mooie, goed afgewerkte auto. Maar hoe zou het met de motoren zijn? Zou Opel geleerd hebben van de kritiek op de Corsa dat lekkere, betaalbare (benzine)motoren ontbreken? Het antwoord op deze vraag is helaas: nee. Kijk maar naar het bovenste gedeelte van de tabel. Omdat de Insignia niet verkrijgbaar is in een atmosferische 2,0 liter motor (zoals de Mondeo en vrijwel alle concurrenten) of een compactere turbomotor (zoals de middenklasse modellen van het Volkswagen concern), moet de 1.8 de honneurs waarnemen voor Opel. Op zich is die motor best geciviliseerd, maar in de Vectra (ruim 100 kilo lichter dan de Insignia) is het al geen bovenbeste presteerder en in de Zafira (die qua gewicht beter vergelijkbaar is met de Insignia) voelt de motor ronduit slap aan. Niemand heeft al kunnen rijden met de Insignia 1.8, maar de cijfers spreken voor zich: daar waar de Mondeo en de Passat in minder dan 10 seconden naar 100 km/u kunnen accelereren, daar heeft de Opel 11,5 seconden nodig. Ten opzichte van de Volkswagen een verschil van afgerond 35 %! Wordt dit gecompenseerd door een lager verbruik? Nee. De Insignia legt het op alle fronten tegen de Passat af. Ook de Mondeo 2.0 heeft in dit opzicht amper wat van de Insignia 1.8 te duchten. Leuke startpositie voor een vergelijkingstest …
Opel biedt wel een sterkere Insignia aan, de 2.0T met 220 pk en een sprinttijd van 7,6 seconden. Maar die motor gaat naar verwachting een extra investering van 5.000 euro vergen. Terugverdienen via en lager verbruik is er niet bij, integendeel: de 2.0T verbruikt gemiddeld 9,8 liter per 100 kilometer. Ter vergelijking: de Passat 2.0 TFSI, die bijna even snel is (7,7 seconden voor de sprint naar 100 km/u) verbruikt gemiddeld 8,1 liter, oftewel een verschil van meer dan 20 %!
Bij de dieselversies zijn de verschillen minder groot, maar ook dan staat de Opel op achterstand. Niet zozeer qua motorinhoud, maar wel qua vermogen, koppel en vooral sprintkracht. Ook hier is er geen sprake van compensatie in de vorm van een lager verbruik. De Mondeo TDCi en de Passat TDI vallen in de ’10 seconden klasse’, de Insignia doet dat niet. Ja, als u de 160 pk neemt. Die is even snel als de Ford (9,5 seconden), maar zal vermoedelijk een extra investering vergen van 2.000 euro. Ook is het nog afwachten of deze motorvariant gecombineerd kan worden met het basis uitrustingniveau. Zo niet, dan wordt het prijsgat nog groter. Zoals de kaarten nu liggen, is de 130 pk versie van de Insignia 2.0 CDTi (er is ook een 110 pk uitvoering, maar tijdens het naar 100 km/u brengen van deze versie kunt u gerust een cursus Noors gaan doen) beter vergelijkbaar met de Passat 1.9 TDI of de Peugeot 407 1.6 HDiF. Maar die zijn zowel qua prijs als qua verbruik in het voordeel.
.
.
Conclusie: Opel heeft een 2e Corsa gecreëerd. En daarmee wordt niet de geslaagde styling bedoeld, maar de ondermaats presterende motoren. Dit zal zondermeer de Achilleshiel van de Insignia worden en de kans op het winnen van vergelijkingstests fors reduceren. Goed stom, want als het merk aan benchmarking gedaan had, was dit probleem niet opgetreden. Dat de Insignia zo tamelijk tandeloos het arena betreedt is extra jammer omdat Opel historisch gezien altijd voor goede motoren heeft gezorgd. De Kadett is nooit een langzame auto geweest. De Ascona 1.9N was vanwege zijn relatief royale koppel (in vergelijking met een Taunus 1.6 of een 305 SR) altijd een gewaardeerde vertegenwoordigers auto. De Kadett GSI met 2,0 liter motor bewees dat halverwege de jaren tachtig de beste ‘GTI’ de letter ‘S’ in het midden had. Opel is als merk zijn status al kwijt. Hetzelfde geldt voor het betrouwbaarheidsimago. Verliest het merk nu ook de naam altijd voor goed presterende motoren te zorgen? Men kondigt voor volgend jaar weliswaar een 1.4 en 1.6 turbo aan (van 120, 140 en 180 pk), maar of je nou kennis maakt met een mogelijke nieuwe werkgever of met een nieuwe auto: je krijgt maar 1 keer de kans om een eerste indruk te maken.
'ie Kampt een beetje met hetzelfde probleem als de Citroën C5: 'n zeer knap design, maar qua motorenpallet moet 'ie toch 't onderspit delven tegenover de concurrentie. Zelfs de 3.0 benzine in de C5 kan de 0-100-sprint niet in minder dan 10s doen... halloooo, we zijn 2009 hé ! De 1.8- en 2.0-motoren hebben een handgeschakelde 5-bak of automatische 4-bak... opnieuw: we zijn 2009 hé ! 't Is niet alsof elk land zo diesel-minded is als België... zo'n verouderd motorenaanbod heeft imo dus gegarandeerd een negatieve invloed op de verkoopcijfers.
Ok, de Insignia doet 't dan blijkbaar toch niet zó slecht met de komende 1.6T, als ik dat met de C5 vergelijk. Alleen niet zo goed als de Passat of Mondeo.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment