Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
    Omdat het niet mijn eerste keuze was maar een keuze van verstand en omdat de andere maar kon vanaf MEI ... en dat ga ik nu ook voor hebben.
    Reageer momenteel wellicht te emotioneel maar als je uiteindelijk kiest voor iets en iets anders laat vallen en dan blijkt dat je even goed toch voor andere had kunnen kiezen ... mijn bloed kookt echt!

Heb ik onmiddellijk gevraagd en dan kom ik op het einde van de lijn en moet ik nog veel langer wachten.

Als er maar 1 maand verschil was tussen een A5 & Insignia kon je een oplossing gevonden hebben om dat te overbruggen hé

Ik wilde de A5 en ging erop wachten alhoewel ik ook een andere wagen nodig had. Dat grapje kost me nu nog een extra 2.000euro maarja t'is voor 5j hé en anders ging ik daar spijt van krijgen. Dacht dat je dan toch die A5 2.7 gekocht had maar blijkbaar niet. Alleszins proficiat met de aankoop!!

P.S.: int vervolg nooit verkopers geloven, als ze je een vervangwagen geven moet je je geen zorgen maken! Dat krijg je niet zo snel bij Audi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Wie heeft er hier eigenlijk meegedaan met de wedstrijd van Autogids?
      Juist nog meegedaan
      2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
      2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
      2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

Waarom nu ineens geen zin meer in die wagen???

Trouwens vind het vreemd dat ze zeggen dat velgen voor vertraging zorgen bij de levering (dat is trouwens niet enkel bij Opel zo), als ze de velgen niet tijdig kunnen leveren, dat ze hem dan desnoods op stalen velgskes zetten, en de andere velgen d'r later onder leggen he!
        Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
        Als er maar 1 maand verschil was tussen een A5 & Insignia kon je een oplossing gevonden hebben om dat te overbruggen hé

Ik wilde de A5 en ging erop wachten alhoewel ik ook een andere wagen nodig had. Dat grapje kost me nu nog een extra 2.000euro maarja t'is voor 5j hé en anders ging ik daar spijt van krijgen. Dacht dat je dan toch die A5 2.7 gekocht had maar blijkbaar niet. Alleszins proficiat met de aankoop!!

P.S.: int vervolg nooit verkopers geloven, als ze je een vervangwagen geven moet je je geen zorgen maken! Dat krijg je niet zo snel bij Audi
        Hé Dragonfly,

nee uiteindelijk die 2.7 ni genomen omwille van paar redenen waaronder groot prijsverschil maar ben sinds daarnet weer wat op zoek gegaan en heb er weer één gevonden in voorraad (A5) waar ik mee kan rijden deze maand nog dus ga komende dagen nadenken wat ik ga doen want voel me eigenlijk wel een beetje "bekocht" mochten ze me nu een A5 geven ter vervanging in die maand dan of anders dat opel me in de tussentijd een GT geeft of een GTS of Twintop dan kan ik daar misschien nog mee leven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
          Juist nog meegedaan
          Is dat al niet afgelopen
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Abolone Bekijk Berichten
            Gelieve eens je mening te geven over de rijeigenschappen van een 110pk. Kben eens benieuwd. Verschillende mensen hebben me al zot verklaard omdat ik ook maar een 110pk besteld heb i.p.v. 130 pk.

+ foto's van binnen en buiten plzzz

Ikke ben zeer tevreden, daar ik van een 80 pk'tje kom en tevens ongeveer een kleine 80NM meer heb . Ik rijd naar brussel bijna iedere dag voort werk zit nu aan ongeveer een 5,5 liter en die is nog niet gerodeerd. en gewoon stadsverkeer is hij ook deftig qua verbruik. enige minpuntje het is maar 110 pk en dat voel je in derde vitesse trekt goed tot 25OO en dan iets minder maar daar geef ik niet om. WANT HIJ BOLT ZALIG
            vele jaloerse collega's daar mijn voituurke zo sjiek is
            ps mijn kleur nog niet veel gezien leve pannacotta want ik vind het persoonlijk de mooiste

ps ps : foto's volgen druk leventje na week congé
            Last edited by ; 03/03/2009, 18:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opelken Bekijk Berichten
              Ikke ben zeer tevreden, daar ik van een 80 pk'tje kom en tevens ongeveer een kleine 80NM meer heb . Ik rijd naar brussel bijna iedere dag voort werk zit nu aan ongeveer een 5,5 liter en die is nog niet gerodeerd. en gewoon stadsverkeer is hij ook deftig qua verbruik. enige minpuntje het is maar 110 pk en dat voel je in derde vitesse trekt goed tot 25OO en dan iets minder maar daar geef ik niet om. WANT HIJ BOLT ZALIG
              vele jaloerse collega's
              ps mijn kleur nog niet veel gezien leve pannacotta want ik vind het persoonlijk de mooiste

ps ps : foto's volgen druk leventje na week congé

Merci dat u uw ervaring wilde delen met mij. Ik ging bijna nog sptijt krijgen dat ik 'MAAR' een 110 pk besteld had. Nu niet meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Abolone Bekijk Berichten
                Merci dat u uw ervaring wilde delen met mij. Ik ging bijna nog sptijt krijgen dat ik 'MAAR' een 110 pk besteld had. Nu niet meer
                Idd gaat er gene spijt van hebben, tis wel niet zo dat het een racekanon is want dan had ik mij de 160 pk genome. Tis voor kilometer te vreten de motor bij uitstek, (anders ook hoor).
                Ge gaat er echt veel plezier aan beleven!!!!!

Comment

• Sorry Voodoo maar volgens mij ben jij GEEN echte OPELfan als je het niet kan opbrengen van een paar weekjes langer te wachten op je droomwagen vind ik dat triest voor U en als je toch wacht zal de pret niet opkunnen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                    Sorry Voodoo maar volgens mij ben jij GEEN echte OPELfan als je het niet kan opbrengen van een paar weekjes langer te wachten op je droomwagen vind ik dat triest voor U en als je toch wacht zal de pret niet opkunnen
                    Das wel al duidelijk he, zijn eerste keuze was een Audi A5.
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Omdat het niet mijn eerste keuze was maar een keuze van verstand en omdat de andere maar kon vanaf MEI ... en dat ga ik nu ook voor hebben.
                      Reageer momenteel wellicht te emotioneel maar als je uiteindelijk kiest voor iets en iets anders laat vallen en dan blijkt dat je even goed toch voor andere had kunnen kiezen ... mijn bloed kookt echt!

Heb ik onmiddellijk gevraagd en dan kom ik op het einde van de lijn en moet ik nog veel langer wachten.

Vergoeding of een gratis extra vragen.
                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Sorry Voodoo maar volgens mij ben jij GEEN echte OPELfan als je het niet kan opbrengen van een paar weekjes langer te wachten op je droomwagen vind ik dat triest voor U en als je toch wacht zal de pret niet opkunnen
                        Tjah, van een A5 naar een Insignia is wel een hele grote stap. Ik vrees dat hij idd iets te snel beslist heeft. Het prijsverschil zal ook wel een rol gespeeld hebben zoals hij al zei.

Comment

Net leuk nieuws gehad ... minimaal 4 weken vertraging omwille van de 20".
                          Nog anderen met 20" ?
                          Goed nieuws voor mij dus: heb 'm een maand eerder besteld, betekent dus dat m'n black-beauty op de 20 duimers rond week 12 geleverd wordt.............ben benieuwd, vrees alleen dat het wat later wordt.
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Ben ik idd niet, ben een fan van Beamer ....
                            Niks rijdt zo goed en zit zo lekker wat er ook gezegd wordt maar ben realistisch en je moet een gemiddelde nemen van alle pro's en contra's.
                            En na een paar testritten bevalt de Insignia zeker en dus is het geen slechte keuze en zoals al gezegd zeker niet de eerste omdat mijn voorkeur uitging naar die A5 met als backup E92.
                            Maar aangezien ik toen pas net zelfstandige was wou ik de meerprijs van 15K voor A5 en 10K voor E92 niet nemen ... wellicht logisch.

Nu had ik erop gerekend die eind deze maand te hebben en wordt het begin mei. Voor mij kan dit niet maar zal er een nachtje overslapen en dan wel zien wat ik ermee doe. Zeker gezien ze het nu steken op de 20" en ik die ging laten vallen en er zelf achteraf opzetten! Maar ging NIKS uitmaken.
                            Last edited by ; 03/03/2009, 20:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door louisrr Bekijk Berichten
                              Goed nieuws voor mij dus: heb 'm een maand eerder besteld, betekent dus dat m'n black-beauty op de 20 duimers rond week 12 geleverd wordt.............ben benieuwd, vrees alleen dat het wat later wordt.
                              En dan zijn er die na mij bestellen die hem wel deze maand krijgen ... strange.
                              Of fout ligt bij verkoper of Opel kan idd niet volgen met de 20" - time will tell!

Comment

• Waarmee rijd je nu dan eigenlijk, als het zo dringed is dat je de nieuwe nodig hebt?

Comment

• nieuwe

Daarstraks eindelijk een insignia in het wild gezien, een zwarte. Zag er knap uit (en nog heel nieuw).
                                  Nadien aan de Kennedytunnel ineens een vrachtwagen vol met insignia's, en de laatste was nog wel een rode zoals mijn gekozen kleur.
                                  Nog even wachten (tot 12/3).

Comment

Waarmee rijd je nu dan eigenlijk, als het zo dringed is dat je de nieuwe nodig hebt?
                                    Na mijn E92 en stopzetten business dus zelfstandige geworden en tijdelijk een Corsa in huur.
                                    Ding is 15 jaar oud ! en moet terug eind deze maand dus tja ... kan dan wel andere krijgen ondertussen maar verwacht dan minimaal een insignia

Comment

• http://www.worldcarfans.com/9090302.005/opel-weeks-away-from-collapse

http://www.nd.nl/artikelen/2009/februari/27/ondergang-opel-lijkt-dichtbij

Het Duitsland Instituut Amsterdam is het kenniscentrum over Duitsland. Het opereert op het raakvlak van onderwijs, wetenschap en maatschappij.

Als ik dit allemaal zo lees dan begin ik er een hard hoofd in te krijgen of dat ik mijn Insignia nog wel ga krijgen.

Comment

• Hallo,

Ik wil hierbij even snel de eerste indrukken met jullie delen. Ik heb hem (1.6T cosmo 4-deurs met intropakket en AFL /technical grey) gisterenmiddag opgehaald en tot nu toe zo'n 200km gereden. Algehele eerste indruk is fantastisch; wat een héérlijke auto. Mijn vorige was een 1.8 GTC cosmo met een hoop toeters en bellen.

*Buitenkant; zeer mooie lijnen, dubbele uitlaat, schitterende kleur (vindt ik), de 19" velgen komen in het echt veel en veel mooier over dan op welke foto dan ook. Mooie chromen omlijsting van de ramen en de deurhendels. Gewoon een dikke auto om te ziet. Complimenten in overvloed waar je ook parkeert.

*AFL; Het is een perfect systeem, ben bang dat ik nooit meer zonder zou willen. Ten eerste alleen al het gezicht van de auto, vooral in het donker en bij schemering. Rij maar eens een polderweg in zonder lantaarns en er gaat letterlijk een wereld voor je open.Dit is toch wel een "musthave" optie. Ook bij parkeren en straten inrijden zie je gewoon veel meer. Ook de grootlicht assistent werkt goed.

*Binnenkant; heel mooi en luxe interieur met perfecte stoelen, half leer en half stof. De hoogte is elektrisch te verstellen evenals de lendesteun, voor zowel de berijder als de passagier. Een goede zit had ik zo gevonden zeker in combinatie met de armsteun. Mooi klokkenkluster en infotainmentscherm. Usb werkte gelijk goed eigenlijk, heb wel een usb verlengkabeltje (op voorhand) aangeschaft ivm de hoogte van mijn usb stick (8gb) dan ben je veel flexibeler in je keuze van je usb stick. TIP; dit kabeltje heb ik via bol.com aangeschaft en is 20cm lang, precies goed. Het navigatiesysteem heb ik even getest en werkt ook makkelijk en snel. Je kan een aantal landen in het interne geheugen zetten en dan de navi dvd eruit halen. Niet echt nodig omdat ik op mijn usb stick zo'n 950 mp's heb staan. De draaiknop tussen de stoelen is ook heel erg makkelijk. De telefoon werkte ook gelijk via bleutooth en je kan zelfs het adres boek in bladeren op het infotainmentscherm en daar doorheen bladeren en dan een contact bellen. Het geluid is ook goed, ook aan de andere kant van de lijn. De boordcomputer is ook makkelijk, je hebt 2 menu's waaronder het verbruik, huidige verbruik, reikwijdte, snelheid, olie gesteldheid in procenten, snelheidswaarschuwing (zelf in te stellen) en nog een hoop andere dingen. Verder zijn daar nog de parkeersensoren, zowel voor als achter, deze piepen van langzaam tot en met constant. De elektrische speiegels is ook wel makkelijk bij het parkeren op een grote parking. Deze zijn met de spiegelverstelknop in te klappen en weer uit te klappen. Dan hebben we ook nog de zelf dimmende binnenspiegel en linkerbuitenspiegel, ook top. Je hebt best veel aflegruimte binnenin en een grote kofferbak met makkelijke ogen en diverse opbergnetten en de klep is uiteraard via de afstandsbediening te openen. De elektronische handrem vergt wat oefening maar dat heb ik nu onder de knie; je kan namelijk gewoon wegrijden en dan gaat hij er vanzelf vanaf, simpel. Hellingproef nog niet geprobeert.

*Het rijden zelf; De 1.6T is (voor mij) een meer dan lekkere motorisering en ik ben toch best een sportieve rijder. Het geluid is goed, niet te stil in de auto bij het gas geven en bij opengedraaid raampje een mooi turbo gefluit. Je kan hem behoorlijk lui rijden. De 6de versnelling is in het begin even wennen, aangezien ik er maar 5 gewent ben. Vraag me af wat voor een "beest" de 2.0T wel niet is. Aan boord is het ook lekker stil, maar niet te stil. De wegligging is ook goed, zeker in combinatie met het 245mm rubber. Hoop alleen dat de bandjes lang mee gaan

*Dan nog een paar "min"' puntjes, nou niet echte minpuntjes maar wat dingen die ik zelf wat anders had willen zien.
                                        -De boordcomputer is alleen via de linkerhendel te bedienen, had dat liever op het stuur gezien. Maar daar zit nu de cruiscontrol bediening.
                                        -De elektrische inklapbare spiegels zouden eigenlijk wel via de afstandsbediening mogen werken.
                                        -De usb en aux aansluiting zitten niet echt handig weggestopt, maar echt vaak zal je daar in de praktijk weer niet aan moeten.

Nou tot zover mijn eerste indrukken, dit zijn wel MIJN eerste indrukken, die van iemand anders kunnen heel anders zijn. Wanneer je een vraag hebt dan hoor ik het wel en ik zal zaterdag wat foto's maken.

groeten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GJB Bekijk Berichten
                                          http://www.worldcarfans.com/9090302.005/opel-weeks-away-from-collapse

http://www.nd.nl/artikelen/2009/februari/27/ondergang-opel-lijkt-dichtbij

Het Duitsland Instituut Amsterdam is het kenniscentrum over Duitsland. Het opereert op het raakvlak van onderwijs, wetenschap en maatschappij.

Als ik dit allemaal zo lees dan begin ik er een hard hoofd in te krijgen of dat ik mijn Insignia nog wel ga krijgen.
                                          't zal wel allemaal in orde komen (hoop ik toch)

Comment

Working...
                                          X