Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Merkel wil 5 miljard Euro investeren. Daarmee wil niet gezegd worden dat Opel Antwerpen blijft als autofabriek. De mogelijkheid bestaat dat deze fabriek een andere opdracht krijgt
    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
      Merkel wil 5 miljard Euro investeren. Daarmee wil niet gezegd worden dat Opel Antwerpen blijft als autofabriek. De mogelijkheid bestaat dat deze fabriek een andere opdracht krijgt
      Ja, ik dacht dat voor de problemen er een regeling was dat er in Antwerpen chevrolets gingen gebouwd worden (want de nieuwe Astra gingen ze toch niet meer krijgen in Antwerpen)
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• idd men was van plan om daar een mini SUV op basis van de Corsa voor zowel Opel als Chevrolet te maken. Door "de crisis" zijn die plannen in de ijskast gestoken net zoals de lancering van de Meriva B en de Opel Astra I Break zijn uitgesteld.

In mijn ogen een zeer domme zet van GM om deze laatste twee uit te stellen. Maar mss met een nieuwe Opel wind dat deze modellen niet op zich laten wachten.
        Last edited by McClane; 03/03/2009, 21:21.
        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door peet neelen Bekijk Berichten
          ...en de klep is uiteraard via de afstandsbediening te openen.
          Heeft een 4d ook een elektrische klep?
          Ik dacht dat dat enkel de ST's waren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
            Het slot is elektrisch. Het automatisch openen en sluiten van de klep is enkel op de ST.

Comment

... en de klep is uiteraard via de afstandsbediening te openen.
              Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
              Enkel openen
              Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
              Opel Astra Coupé 1.8 92kw
              Opel Zafira 1.8 85kw
              VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
              Mazda 323F 1.6 66kw
              Mazda 323 1.7 diesel 42kw
              Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GJB Bekijk Berichten
                http://www.worldcarfans.com/9090302.005/opel-weeks-away-from-collapse

http://www.nd.nl/artikelen/2009/februari/27/ondergang-opel-lijkt-dichtbij

Het Duitsland Instituut Amsterdam is het kenniscentrum over Duitsland. Het opereert op het raakvlak van onderwijs, wetenschap en maatschappij.

Als ik dit allemaal zo lees dan begin ik er een hard hoofd in te krijgen of dat ik mijn Insignia nog wel ga krijgen.
                Opel wordt weggehaald bij GM en gaat zelfstandig verder ... let maar op. Niks aan de hand..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marang73 Bekijk Berichten
                  Opel wordt weggehaald bij GM en gaat zelfstandig verder ... let maar op. Niks aan de hand..
                  Mits een aantal herstructureringen.
                  Tegen 2011 is Opel van de financiële kater van GM verlost en is de winst van het bedrijf enkel voor hen en niet voor een heel concern.

Comment

-De elektrische inklapbare spiegels zouden eigenlijk wel via de afstandsbediening mogen werken.
                    Het zou mij verwonderen dat dat niet gaat via de afstandsbediening... Bij de Signum/Vectra en zelfs de andere modellen gaat dit... Je moet je wagen maar eens 2 kee rop slot duwen of je "op slot"knopje wat langer induwen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                      Het zou mij verwonderen dat dat niet gaat via de afstandsbediening... Bij de Signum/Vectra en zelfs de andere modellen gaat dit... Je moet je wagen maar eens 2 kee rop slot duwen of je "op slot"knopje wat langer induwen...
                      Ik wou het ook net vragen, gebeurt dat inklappen niet zodra je je auto sluit met de afstandsbediening ?

Kan toch niet zijn dat je binnen op een knopje moet drukken telkens je in- en uitstapt hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
                        Ik wou het ook net vragen, gebeurt dat inklappen niet zodra je je auto sluit met de afstandsbediening ?

Kan toch niet zijn dat je binnen op een knopje moet drukken telkens je in- en uitstapt hé
                        RTFM: Read That Fine Manual

of ongekuisd:

RTFM: Read The F*cking Manual

Comment

Hallo,

Ik wil hierbij even snel de eerste indrukken met jullie delen. Ik heb hem (1.6T cosmo 4-deurs met intropakket en AFL /technical grey) gisterenmiddag opgehaald en tot nu toe zo'n 200km gereden. Algehele eerste indruk is fantastisch; wat een héérlijke auto.
                          Vraagje: Opel praat over iets als "sfeer verlichting" in de binnenruimte tijdens het rijden (de bmw van een kennis heeft leds die zwakjes schijnen en mijn Signum had een led in de spiegel dat zachtjes de middenconsole en tunnel verlichtte). Iets van dit gezien?

Comment

-De elektrische inklapbare spiegels zouden eigenlijk wel via de afstandsbediening mogen werken.
                            .
                            Ik heb het op deze post hé, en een manual heb ik nog niet want mijn wagen wordt pas in mei geleverd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten
                              Vraagje: Opel praat over iets als "sfeer verlichting" in de binnenruimte tijdens het rijden (de bmw van een kennis heeft leds die zwakjes schijnen en mijn Signum had een led in de spiegel dat zachtjes de middenconsole en tunnel verlichtte). Iets van dit gezien?
                              Is hetzelfde als in de BMW, een ledje in het dak, dat schijnt richting versnellingspook/middenconsole.
                              BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                Mits een aantal herstructureringen.
                                Tegen 2011 is Opel van de financiële kater van GM verlost en is de winst van het bedrijf enkel voor hen en niet voor een heel concern.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Marang73 Bekijk Berichten
                                Opel Antwerpen haalt 2010 niet.

Comment

• Zolang de Amerikaanse automaker zich nog concentreert op het verkrijgen van staatssteun is GM volgens Henderson nog niet in gesprek met potentiële kopers van Opel, het kernbedrijf van GM's Europese activiteiten. Het concern is, net zoals in december in de VS, in Europa in een race tegen de klok verwikkeld om te overleven. GM Europa heeft volgens ingewijden voor half april een kapitaalinjectie van $4,2 miljard nodig. Bij het uitblijven van extra kapitaal zal het concern, ondanks zijn omvangrijke presentie op de Europese markt, gedwongen zijn de activiteiten in Europa te staken. De automaker heeft de onderhandelingen met de Duitse overheid deze week in een hogere versnelling gezet en stelt dat Duitsland met twee derde van het benodigde kapitaal over de brug moet komen. Opel, de belangrijkste activiteit van GM in Europa, is in Duitsland gevestigd en het bedrijf heeft er tienduizenden werknemers in dienst. Henderson verklaarde dat GM geen solide 'plan B' heeft voor zijn Europese bedrijven. In tegenstelling tot zijn Amerikaanse tak, die zichzelf onder faillissementsbescherming kan stellen, zijn de Europese bedrijven over West- en Oost-Europa verspreid, waardoor een dergelijk faillissementscenario bijna onmogelijk voor elkaar te krijgen is. "Het is altijd verstandig om een noodscenario bij de hand te hebben, maar een faillissement is geen goed plan", aldus Henderson. De topman wil nog deze week met Duitse managers om de tafel gaan zitten. Als GM Europa onderuit gaat, zou dat een streep door de rekening betekenen voor het overlevingsplan dat het recent aan het Amerikaanse ministerie van Financiën voorlegde. In dat plan, waarin gevraagd wordt om een noodkrediet van $13,4 miljard, gaat GM ervan uit dat landen buiten de VS ook met $6 miljard over de brug komen. Met de verkopen van GM in Europa gaat het volgens verkoopdirecteur Brent Dewar goed. Op de belangrijkste markten steeg de verkoop vorige maand met 14%, mede als gevolg van de in Duitsland en andere Europese landen ingevoerde sloopbonus. Dit in tegenstelling tot de verkopen in de VS, die in februari opnieuw een dieptepunt lieten zien. De verkopen van GM daalden met 53% ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder. Rivaal Ford deed het in de VS nauwelijks beter. Die zag de verkoop met 48% dalen tot 99.050 auto's.

Het word er niet beter op als ik dit zo lees, als mijn insignia maar komt in week 15/16!
                                  Stakingen en wat nog wel niet meer
                                  Hopelijk gaat het allemaal goed en word er voor een oplossing gezocht.
                                  Last edited by ; 04/03/2009, 10:14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Twente70 Bekijk Berichten
                                    Zolang de Amerikaanse automaker zich nog concentreert op het verkrijgen van staatssteun is GM volgens Henderson nog niet in gesprek met potentiële kopers van Opel, het kernbedrijf van GM's Europese activiteiten. Het concern is, net zoals in december in de VS, in Europa in een race tegen de klok verwikkeld om te overleven. GM Europa heeft volgens ingewijden voor half april een kapitaalinjectie van $4,2 miljard nodig. Bij het uitblijven van extra kapitaal zal het concern, ondanks zijn omvangrijke presentie op de Europese markt, gedwongen zijn de activiteiten in Europa te staken. De automaker heeft de onderhandelingen met de Duitse overheid deze week in een hogere versnelling gezet en stelt dat Duitsland met twee derde van het benodigde kapitaal over de brug moet komen. Opel, de belangrijkste activiteit van GM in Europa, is in Duitsland gevestigd en het bedrijf heeft er tienduizenden werknemers in dienst. Henderson verklaarde dat GM geen solide 'plan B' heeft voor zijn Europese bedrijven. In tegenstelling tot zijn Amerikaanse tak, die zichzelf onder faillissementsbescherming kan stellen, zijn de Europese bedrijven over West- en Oost-Europa verspreid, waardoor een dergelijk faillissementscenario bijna onmogelijk voor elkaar te krijgen is. "Het is altijd verstandig om een noodscenario bij de hand te hebben, maar een faillissement is geen goed plan", aldus Henderson. De topman wil nog deze week met Duitse managers om de tafel gaan zitten. Als GM Europa onderuit gaat, zou dat een streep door de rekening betekenen voor het overlevingsplan dat het recent aan het Amerikaanse ministerie van Financiën voorlegde. In dat plan, waarin gevraagd wordt om een noodkrediet van $13,4 miljard, gaat GM ervan uit dat landen buiten de VS ook met $6 miljard over de brug komen. Met de verkopen van GM in Europa gaat het volgens verkoopdirecteur Brent Dewar goed. Op de belangrijkste markten steeg de verkoop vorige maand met 14%, mede als gevolg van de in Duitsland en andere Europese landen ingevoerde sloopbonus. Dit in tegenstelling tot de verkopen in de VS, die in februari opnieuw een dieptepunt lieten zien. De verkopen van GM daalden met 53% ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder. Rivaal Ford deed het in de VS nauwelijks beter. Die zag de verkoop met 48% dalen tot 99.050 auto's.

Het word er niet beter op als ik dit zo lees, als mijn insignia maar komt in week 15/16!
                                    Stakingen en wat nog wel niet meer
                                    Hopelijk gaat het allemaal goed en word er voor een oplossing gezocht.
                                    Zou heel erg zijn voor die mensen die daar werken. Voor ons zijn er alternatieven genoeg dus tja en zou mijn probleem oplossen en dan rij ik deze maand nog rond met andere wagen maar ik verkies dat Opel kan blijven voortbestaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
                                      Ik heb het op deze post hé, en een manual heb ik nog niet want mijn wagen wordt pas in mei geleverd
                                      Awel ik heb de mijne ook nog niet, maar ... als ge uw Duits een beetje beheerst zal je hier alvast heel wat plezier mee beleven en heel wat vraagtekentjes minder hebben.

Enjoy en als je straks je bolide in ontvangst mag nemen ben je al een gediplomeerd Insignia cruiser

BTW spiegels op pag30

Comment

• Ben dit weekend even gaan informeren naar de stand van zaken.
                                        De levering is een 2-tal weken verschoven (in de negatieve zin) Normaal was einde maart / begin april gezegd. Maar nu zou het midden april zijn. Hij staat nog in status 25. Achter 2 weken nog eens opnieuw informeren dan zouden ze meer weten.
                                        Ze wisten mij te zeggen dat de verkoop zéér goed gaat en dat bij huidige bestellingen de levertijd oploopt tot begin / midden juni.

Even vraagje aan reeds trotse bezitters:

Kan je op de USB stick enkel MP3 zetten of neemt hij ook WMA. Als je namelijk een CD ript dan slaat hij dit op als WMA. Mij zou het logisch lijken dat dat geen probleem is, maar wou het toch even zeker weten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spoenk Bekijk Berichten
                                          Ben dit weekend even gaan informeren naar de stand van zaken.
                                          De levering is een 2-tal weken verschoven (in de negatieve zin) Normaal was einde maart / begin april gezegd. Maar nu zou het midden april zijn. Hij staat nog in status 25. Achter 2 weken nog eens opnieuw informeren dan zouden ze meer weten.
                                          Ze wisten mij te zeggen dat de verkoop zéér goed gaat en dat bij huidige bestellingen de levertijd oploopt tot begin / midden juni.

Even vraagje aan reeds trotse bezitters:

Kan je op de USB stick enkel MP3 zetten of neemt hij ook WMA. Als je namelijk een CD ript dan slaat hij dit op als WMA. Mij zou het logisch lijken dat dat geen probleem is, maar wou het toch even zeker weten.
                                          Als je je muziek met WMP ript dan kan je kiezen tussen WMA en MP3. Ga hiervoor naar de eigenschappen van je WMP.

Comment

Working...
                                          X