Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Rating:

Mit dem Sports Tourer knüpft Opel nahtlos an den Erfolg der Insignia Limousine an. Bislang war kein Kombi mit dem Blitz so edel und so schick. Doch leider hat die schöne Optik auch ihren Preis in Form eines geringeren Ladevolumens. Hinzu kommt, dass es dem neuen 1.6 Turbo mit 180 PS an Biss fehlt. Dafür punktet der Sports Tourer mit einem guten Platzangebot und seiner Agilität. Zudem überzeugt die Serienausstattung. Die Entscheidung, ob man sich für den Opel oder ein Fahrzeug der Konkurrenz entscheidet, ist in erster Linie eine Frage des persönlichen Geschmacks. Unter dem Strich bleibt aber festzuhalten: Nie war ein Opel besser.

Complete rijimpressie: [www.auto-news.de]
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ironmangeorges Bekijk Berichten
          Heb de mijne daar besteld , staat er ene met 20" velgen?
          Neen, de 2 edition versies zijn voorzien van de 13-spaakse 'cosmo' velgen (dacht ik), en de sport versie van de standaard 5-dubbel spaakse 'sport' velgen.

Alle Insignia's waren voorzien van het DVD800/navisysteem.

Was echt overdonderd door de schoonheid van de ST, WOW!!
          Last edited by ; 10/03/2009, 23:17.

Comment

• Hebben sinds vandaag een ST in de garage en ik vind de kofferruimte eerlijk gezegd wat tegenvallen. Ook de vormgeving van kofferdeksel is wennen. Verder is de zitruimte achteraan in de hoogte dan ook niet ideaal. Verder is het wel een knappe wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
              Verder is de zitruimte achteraan in de hoogte dan ook niet ideaal. .
              Verklaar u nader ?
              Ik ben 1.84m en heb achteraan zeker 10 tot 15cm over tussen mijn hoofd en plafond.
              Als jij de hoogte in de ST achteraan niet ideaal vindt, wat vind je dan van de 4dr en 5dr ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                Hebben sinds vandaag een ST in de garage en ik vind de kofferruimte eerlijk gezegd wat tegenvallen. Ook de vormgeving van kofferdeksel is wennen. Verder is de zitruimte achteraan in de hoogte dan ook niet ideaal. Verder is het wel een knappe wagen.
                Als je een Vectra gewoon bent dan is het idd wel wat inboeten MAAR de Vectra is (volgens ene Jeremy Clarkson) dan ook "a box on wheels".
                1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                  Als je een Vectra gewoon bent dan is het idd wel wat inboeten MAAR de Vectra is (volgens ene Jeremy Clarkson) dan ook "a box on wheels".
                  LOL . Ik rijd nu ongeveer al 10 jaar rond met verschillende Passat berlines (company policy) en vond de Variant uitvoering tot voor het huidige model ook "a box on wheels", LOL

De Insigna ST vind ik echter nog mooier dan de huidige Passag Variant of zelfs de A4 Avant. Alleen de 5-reeks touring of de A6 Avant zouden mij nog iets meer kunnen bekoren
                  Last edited by ; 11/03/2009, 00:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fico99 Bekijk Berichten
                    LOL . Ik rijd nu ongeveer al 10 jaar rond met verschillende Passat berlines (company policy) en vond de Variant uitvoering tot voor het huidige model ook "a box on wheels", LOL

De Insigna ST vind ik echter nog mooier dan de huidige Passag Variant of zelfs de A4 Avant. Alleen de 5-reeks touring of de A6 Avant zouden mij nog iets meer kunnen bekoren
                    Ik heb wel dezelfde mening maar als je een 5-reeks touring of A6 avant moet kopen met de opties die bv een ST Cosmo standaard erop heeft zitten dan ben je makkelijk 14.000 euro meer kwijt (heb eventjes de car configurator van Audi geprobeerd ).
                    Vind ik toch van mijn eigen dat ik een goede keuze heb gemaakt .

Comment

• Kan je eigenlijk de headlight assist ook uitschakelen? Zodat je zelf kiest waneer je het grootlicht aanzet of niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Don Bekijk Berichten
                        Kan je eigenlijk de headlight assist ook uitschakelen? Zodat je zelf kiest waneer je het grootlicht aanzet of niet?
                        Uit de manual:

Der Fernlichtassistent kann durch
                        Drücken des Fernlichthebels deaktiviert
                        und durch zweifaches Drücken
                        wieder aktiviert werden. Darüber
                        hinaus wird die Funktion deaktiviert,
                        wenn die Nebelscheinwerfer oder
                        Nebelschlussleuchten eingeschaltet
                        werden. Ein Ziehen des Fernlichthebels
                        aktiviert die Lichthupe, ohne
                        dass der Fernlichtassistent ausgeschaltet
                        wird. Beim Einschalten der Zündung ist der
                        Fernlichtassistent immer aktiv.

Snel vertaald:

Grootlichtassistent is altijd actief bij het starten van de auto.
                        Uitzetten: linkerhendel 1x naar voren drukken
                        Aanzetten: linkerhendel 2x naar voren drukken
                        Gaat automatisch uit bij het inschakelen van mistlampen.
                        Aan de hendel trekken voor een lichtsignaal zonder verder de instelling te veranderen.

Comment

• Nog een curiositeit uit de manual

Theaterlicht:
                          Beim Öffnen der Fahrertür werden
                          darüber hinaus folgende Leuchten
                          eingeschaltet:
                          ■ Alle Schalter
                          ■ Driver Information Center
                          ■ Tügriffbeleuchtung

Het laatste item: Deurhendel verlichting. Volgens mij een optie die niet bestaat......

Comment

• Hoewel een Insignia besteld zijn er toch een paar kleinigheden die mij persoonlijk niet zo bevallen:

- De motorkap aansluiting op de grille, de lijn is (vind ik) lelijk.
                            - Bruine kunstof bij beige bekleding: kunstof had van mij zwart mogen blijven
                            - Knipperlicht op zijschermen en niet in de buitenspiegels
                            - Beperkte keuze decorpanelen per uitvoering, zou waarschijnlijk toch iets anders kiezen dan leverbaar was op de bestelde uitvoering.
                            - Integreren van boordcomputer in het Radio/Navi systeem.
                            - Boordcomputerfuncties a la VW Passat.
                            - Instelbaar automatisch inklappen spiegels bij vergrendelen van de deuren (zonder extra handeling)
                            - Override mogelijkheid op het automatisch gekozen lichtpatroon bij AFL/Xenon (vermoeden dat dit wel eens handig/prettig kon zijn in bepaalde situaties)
                            - Echte Ipod dock adaptor, zodat de audio niet van de koptelefoon plug gehaald hoeft te worden.
                            - Voorruitverwarming
                            - verwisselen van BC en Cruisecontrol bediening (zoals het was in de Vectra).
                            - altijd een reserve wiel, volwaardig.
                            - Brede banden is dat echt nodig? Superwagens als een Pagani Zonda of Koenigsegg hebben voor ook 'maar' 255'ers op de voorwielen (onaangedreven) :-)
                            Last edited by ; 11/03/2009, 10:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten
                              Hoewel een Insignia besteld zijn er toch een paar kleinigheden die mij persoonlijk niet zo bevallen:

- Knipperlicht op zijschermen en niet in de buitenspiegels
                              - Instelbaar automatisch inklappen spiegels bij vergrendelen van de deuren (zonder extra handeling)
                              - Override mogelijkheid op het automatisch gekozen lichtpatroon bij AFL/Xenon (vermoeden dat dit wel eens handig/prettig kon zijn in bepaalde situaties)
                              - Echte Ipod dock adaptor, zodat de audio niet van de koptelefoon plug gehaald hoeft te worden.
                              Met deze opmerkingen kan ik zeker leven en verder :

- Mocht van achter stuk breder zijn dan vooraan zoals bv bij de Scirroco.
                              - Het koppel en vooral het optrekvermogen mochten van mij een stuk hoger. Bv 160pk diesel van 0 tot 100 in 8 sec ofzo
                              - En vooral ZIJSTEUN op de voorzetels zoals bij BMW dan zit je echt volledig vast en geeft een super gevoel ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten
                                Nog een curiositeit uit de manual

Theaterlicht:
                                Beim Öffnen der Fahrertür werden
                                darüber hinaus folgende Leuchten
                                eingeschaltet:
                                ■ Alle Schalter
                                ■ Driver Information Center

■ Tügriffbeleuchtung

Het laatste item: Deurhendel verlichting. Volgens mij een optie die niet bestaat......

Ik denk dat je wel moet oppassen met de Duitse handleiding. Op de website van opel duitsland kan je duidelijk zien dat de standaarduitrusting niet altijd overéénstemt met deze van België. Dus effe wachten op handleiding bestemd voor België....

Comment

• Die ST is toch ook wel verdomd knap !!!
                                  freude am fahren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hellas Bekijk Berichten
                                    Ik denk dat je wel moet oppassen met de Duitse handleiding. Op de website van opel duitsland kan je duidelijk zien dat de standaarduitrusting niet altijd overéénstemt met deze van België. Dus effe wachten op handleiding bestemd voor België....
                                    Dat is waar. Maar die deurgreep verlichting zit ook niet op de duitse uitvoeringen.

Comment

• Enige tijd geleden werd er een vraag(weet niet meer wie) gesteld naar het reele verbruik tov wat de boordcomputer aangeeft.
                                      Ik heb dat even getest. 2.0 cdti 160 pk automaat op 507 km een verbruik van 47 l . Dit komt neer op een verbruik van 9.26 l terwijl de BC 9.3 l aangeeft.Dus de fouten marge is echt wel klein. Het betreft hier een zeer gemengd parcours ( beperkte stukken snelweg) vlot en sportief gereden. wat mij betreft voor een auto van dit kaliber zeker niet overdreven.Wel iets meer als mijn Zafira maar dat is geen automaat, dus denk ik dat het toch wel benaderd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
                                        Enige tijd geleden werd er een vraag(weet niet meer wie) gesteld naar het reele verbruik tov wat de boordcomputer aangeeft.
                                        Ik heb dat even getest. 2.0 cdti 160 pk automaat op 507 km een verbruik van 47 l . Dit komt neer op een verbruik van 9.26 l terwijl de BC 9.3 l aangeeft.Dus de fouten marge is echt wel klein. Het betreft hier een zeer gemengd parcours ( beperkte stukken snelweg) vlot en sportief gereden. wat mij betreft voor een auto van dit kaliber zeker niet overdreven.Wel iets meer als mijn Zafira maar dat is geen automaat, dus denk ik dat het toch wel benaderd.
                                        Damned zal wellicht aan de automaat te wijten zijn want is eigenlijk toch relatief veel.
                                        Is natuurlijk nog nieuw en je krijgt pas realistische cijfers vanaf 5000 à 10000 km.

Succes ermee !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
                                          Enige tijd geleden werd er een vraag(weet niet meer wie) gesteld naar het reele verbruik tov wat de boordcomputer aangeeft.
                                          Manueel kom ik op 7,7 liter.
                                          2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                                          2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                                          2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

Working...
                                          X