Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Twente70 Bekijk Berichten
    Ja het nederlandse forum staat er bekend om, vind het een forum voor niet echte auto fanaten
    Ik ga woensdag mijn insignia ophalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door louisrr Bekijk Berichten
      Subwoofer (infinity upgrade) bij de ST.

Net ff zitten kijken op het Nederlandse " autoweek" forum afdeling nieuwe auto's-insignia..............je schaamt je bijna dat je Nederlander bent, wat een afzeik gedoe.
      Ze vinden daar blijkbaar de 17" velgen mooier als de door hun "sjonnie-anita" benoemde 20 duimers.........tsja kosten minder he', zuinige hollanders.
      Is die zwarte dwarsliggende balk nu de subwoofer van het Infinity Sound System in een ST?

Weet er iemand een dealer die zo een ST+Infinity in zijn showroom heeft staan ter demonstratie? Zou dit wel graag eens willen testen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk59 Bekijk Berichten
        Ik ga woensdag mijn insignia ophalen.
        Heb je de insignia al gezien............en......
        Alvast veel plezier woensdag met het op halen, maar dat zal wel lukken.

Ik denk dat ik nog wel anderhalf tot twee maand moet wachten.......

Weet niet welke regio je woont, anders spreken we een keer af, 2 insignia`s 2.0 Turbo met opc pakket.......
        Last edited by ; 15/03/2009, 11:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten

Persoonlijk vind ik het design van de 20" wielen niet bij de Insignia passen, mooie auto, best wel kekke wielen, maar de combinatie is niet overtuigend.

Idd daar heb je een punt, smaakverschil. Ik vind persoonlijk dat de 19" te "zakelijk" zijn. Ik was van plan om de Isignia te bestellen met de 19 duimers totdat ik de 20 inchers I.R.L. zag.De "zakelijke" Insignia wordt opeens een "sport" Insignia!
          Zeker i.c.m. black-saphire vind ik dit absoluut de mooiste combinatie..............smaken verschillen.
          Bijgevoegde Bestanden

Comment

• hallo,
            ben totaal nieuw op deze site. moet nog vele blz lezen om up-to-date te zijn maar heb nu evens snel een vraagje.
            De optie AFL is een vrij veel genomen optie maar toch ook vrij prijzig. Is er iemand van jullie (meer ervaren Insignia-kenners) op de hoogte of je via "Tuning" of "Accesoires" gewone koplampen kan hebben maar wel met de LED-dagverlichting. Ik vind de Led-dagverlichting geweldig op de Insignia maar de Bi-xenon en AFL zegt mij minder. Wie weet hier meer over?

Comment

• Gisteren de Insignia ST eens van dichgtbij gaan bekijken. Het was deze versie: Edition, Black Sapphire met Launch Pack.

Echt een knappe bak. Veel knapper dan op foto. Hieronder een paar bevindingen:
              - De achterkant is in het echt veel beter geslaagd dan op foto
              - De kofferklep is echt wel een gigantisch gedrocht , maar is wel makkelijk open en dicht te krijgen. Met een stevige ruk krijg je hem in één keer dicht zonder uw vingers (of de auto) vuil te maken.
              - De kofferruimte 'lijkt' klein, maar is het absoluut niet
              - De Edition heeft dus idd geen beschermstrip op de bumper
              - De ruimte achterin is meer dan voldoende en veel beter dan de 4d of 5d
              - De achterzetels gaan bijna helemaal plat. Je hebt dus net geen vlakke laadvloer.
              - Het zicht naar achter is beter dan in de 4d of 5d, maar nog steeds te weinig vind ik.

Dus ik was echt wel onder de indruk... de ST is in het echt veel knapper dan op foto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stephanvda Bekijk Berichten
                hallo,
                ben totaal nieuw op deze site. moet nog vele blz lezen om up-to-date te zijn maar heb nu evens snel een vraagje.
                De optie AFL is een vrij veel genomen optie maar toch ook vrij prijzig. Is er iemand van jullie (meer ervaren Insignia-kenners) op de hoogte of je via "Tuning" of "Accesoires" gewone koplampen kan hebben maar wel met de LED-dagverlichting. Ik vind de Led-dagverlichting geweldig op de Insignia maar de Bi-xenon en AFL zegt mij minder. Wie weet hier meer over?
                Ik denk dat je eens een proefrit in het donker met Xenon/AFL moet doen......

Opel is niet gek: ze weten ook wel dat veel kopers gevoelig zijn voor die Led's en daarvoor de AFL/Xenon er bij nemen....

Ik verwacht niet op korte termijn (6 tot 12 maanden) aftermarket koplampen in de accesoire handel.

Zover ik het kan overzien lijkt de Insignia ook de eerste auto te worden waar een substantieel deel van de bestellingen AFL/Xenon bevat, een kleine trendbreuk.

Comment

Idd daar heb je een punt, smaakverschil. Ik vind persoonlijk dat de 19" te "zakelijk" zijn. Ik was van plan om de Isignia te bestellen met de 19 duimers totdat ik de 20 inchers I.R.L. zag.De "zakelijke" Insignia wordt opeens een "sport" Insignia!
                  Zeker i.c.m. black-saphire vind ik dit absoluut de mooiste combinatie..............smaken verschillen.
                  Zonder een polemiek te willen starten, maar nog even een reactie ter verduidelijking:

Het heeft niks met zakelijk/sportief/chique te maken.

De wagen geeft met zijn hoge flanken en relatief lage ramen een massieve/solide indruk: "Wham, here I am" zonder daarbij een plompe indruk te maken. (Chrysler 300C b.v.)

De open 20" (en ook de open 18") creeeren een 'visuele' breuk, de wielen zijn 'Licht'/ 'Open' maken een lichtvoetige indruk.

De design taal van wielen en wagen sluiten niet op elkaar aan, het "werkt" niet

De 19" zijn op zichzelf staand redelijk 'stevige' velgen waar je niet echt warm voor zou kunnen lopen maar onder de Insignia wordt het een ander verhaal.....

Comment

Ben het helemaal met je eens, persoonlijk vind ik de 19 velgen eigenlijk op afstand net wieldoppen.......... maar ben het wel eens met dat de insignia er dikker door word.
                    Maar goed smaken verschillen, anders word het ook zo saai
                    Laten we er ons maar niet druk om maken, anders word het net zo`n drama als op het autoweek forum en gaan we elkaar zitten afzeiken.
                    De insignia is een hele mooie auto en het maakt niet uit met wat voor wielen of velgen er onder zitten, dit is een persoonlijke smaak.
                    Last edited by ; 15/03/2009, 15:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Twente70 Bekijk Berichten
                      Heb je de insignia al gezien............en......
                      Alvast veel plezier woensdag met het op halen, maar dat zal wel lukken.

Ik denk dat ik nog wel anderhalf tot twee maand moet wachten.......

Weet niet welke regio je woont, anders spreken we een keer af, 2 insignia`s 2.0 Turbo met opc pakket.......
                      Ben al wel gaan kijken ja, hij ziet er schitterend uit, maar er zitten inderdaad geen opc emblemen op de zijkant. Dat is volgens mijn dealer alleen als je het opc-pakket er later op laat zetten en niet als het fabriek af gemonteerd wordt. Mijn dealer zou nu alsnog gaan proberen deze emblemen te krijgen.
                      Ik woon in de buurt van 's-Hertogenbosch

Comment

• Waarom zou je opc logo's willen op je auto?
                        De Insignia opc is er nog niet en je auto is geen opc.
                        Doet me een beetje denken aan de M-logo's op iedere bmw eind jaren 80.

Je auto is snel en ziet er goed uit. Het eerste weet jij en het tweede ziet iedereen. Laat ze vervolgens zelf maar ontdekken hoe snel je auto is. Daar heb je toch geen badge voor nodig.

Comment

• Ik ga binnenkort een aantal prijsopgaven aanvragen voor de ST 130pk sport en cosmo. Welke voorzieningen van de sport zijn niet verkrijgbaar in de cosmo versie? Alu pedalen? Sportstuur?

Ik denk eraan om voor een cosmo te gaan, maar deze helemaal 'de look' en uitrusting van een sport te geven (Black Saphire, zwart geperforeerd siena leder, 5-spaakse 18" sportvelgen, FlexRide, AFL, Cosmo Gold Pack, ...)
                          Last edited by ; 15/03/2009, 19:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fico99 Bekijk Berichten
                            Ik ga binnenkort een aantal prijsopgaven aanvragen voor de ST 130pk sport en cosmo.
                            Welke 'opties' van de sport zijn niet verkrijgbaar in de cosmo versie? Alu pedalen? Sportstuur?

Ik denk eraan om voor een cosmo te kiezen, maar deze helemaal 'de look' van een sport te geven (zwart geperforeerd siena leder, 5-spaakse 18" sportvelgen, FlexRide, ...
                            Dat zal het dan zowat zijn.
                            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk59 Bekijk Berichten
                              Ben al wel gaan kijken ja, hij ziet er schitterend uit, maar er zitten inderdaad geen opc emblemen op de zijkant. Dat is volgens mijn dealer alleen als je het opc-pakket er later op laat zetten en niet als het fabriek af gemonteerd wordt. Mijn dealer zou nu alsnog gaan proberen deze emblemen te krijgen.
                              Ik woon in de buurt van 's-Hertogenbosch
                              Het verkoopt natuurlijk wat beter als je een spoiler en skirts setje onder de naam OPC verkoopt....vrees echter dat de 'echte' OPC een heel andere bodykit heeft afgaande op de eerste foto's die hier te zien waren.

Bij OPC was er altijd een voorkeur voor blauw, zou mij niet verbazen als in het interieur blauwe dingen terugkomen tot en met mogelijk een blauwe dashboard verlichting ( a la Buick). Zonder verder in te gaan op aanpassingen aan motor, onderstel etc.

Goed dat jullie voor de af-fabriek optie voor een body-kit gekozen hebben, want wat je in de aftersales market aan body-kits ziet is doorgaans alleen maar om van te

Comment

• repost iets verder op ivm teveel foto's(?)
                                Last edited by ; 15/03/2009, 22:40. Reden: teveel foto's???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JBA Bekijk Berichten
                                  Voor al de foto liefhebbers:

Voor de volledigheid, het betreft een 1.6t sport met afl xenon en het intro pakket.

Op deze foto zie je goed hoe "dik" een insignia is!

De dubbele pijpen maken de achterkant ook lekker "dik"

De sport heeft standaard pianolak interieurlijsten, helaas erg vlek en kras gevoelig. Ik vind de rapid cool versies eigenlijk zeker zo mooi.

Mocht je je insignia nog moeten bestellen, ga voor deze sportstoelen optie a € 495, ze zitten zoveel beter dan de standaard stoelen! (op mijn sport zit het standaard)

Als je de auto start maken alle wijzers een rondje. Zag net pas dat ik de foto geschoten heb op zijn "top" :p

Ik heb nu 500km gereden en het gemiddelde verbruik staat op 11.5 liter op 100km . Toegegeven, hierbij zitten veel testritjes maar toch ook enkele lange (50-70) ritten. Al met al valt het verbruik tot op heden fors tegen, ik hoop ernstig dat dit fors verbeterd de volgende tankbeurten!

ps. post is idem aan NL forum.
                                  MAX 3 foto's voor ze je bannen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JBA Bekijk Berichten
                                    Voor al de foto liefhebbers:

Des te meer foto's des te beter. Van harte JBA, ziet er schitterend uit! Hoe is je ervaring met de flexride?

Comment

• Voor al de foto liefhebbers:
                                      Voor de volledigheid, het betreft een 1.6t sport met afl xenon en het intro pakket.

Op deze foto zie je goed hoe "dik" een insignia is!

De dubbele pijpen maken de achterkant ook lekker "dik"

Comment

• De sport heeft standaard pianolak interieurlijsten, helaas erg vlek en kras gevoelig. Ik vind de rapid cool versies eigenlijk zeker zo mooi.

Mocht je je insignia nog moeten bestellen, ga voor deze sportstoelen optie a € 495, ze zitten zoveel beter dan de standaard stoelen! (op mijn sport zit het standaard)

Comment

• Comment

Working...
                                          X