Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Na 2 maanden en 2500 km op de teller wil ik mijn persoonlijke mening eens laten weten. Ik heb al veel positieve reacties gekregen over het design van de wagen van familie, vrienden en collega's. Dit is ook te zien aan de verkoopcijfers van het eerste kwartaal 2009 dat de Insignia zeker in de smaak valt.
Mijn persoonlijke pluspunten eens opsommen:
* Qua uitzicht een prachtige wagen + knap interieur.
* Uitstekend weggedrag + comfort met 20" (had ik wat schrik voor, rijdt zachter dan m'n Vectra GTS met 17")
* Motor (cdti 2.0 160pk) vooral de hernemingen, je hoort hem wel maar niet storend.
* Uitstekende sportzetels, in mijn geval geen leder
* AFL, zou ik niet meer kunnen missen + een mooie look. Voor de twijfelaars een must
* DVD800 NAVI systeem.
* Mogelijkheden ivm de instellingen van de wagen (Flexride, radio, auto, verlichting, verluchting,....enz)
Mijn persoonlijke minpunten dan:
Eigenlijk maar kleinigheden
* Ontbreken van opbergvak voor zonnebril (zat in m'n GTS in het plafond)
* Koffer gaat niet automatisch open langs binnen, enkel met sleutel (in mijn geval 4 drs)
* Elektrische ramen werken enkel met het contact aan.
* Gemiddeld verbruik van 8L/100km.
Voor de rest zeer tevreden. Ik moet een binnenspringen bij m'n dealer voor enkele kleine mankementen, Mijn stuur staat een klein beetje scheef en m'n remmen piepen soms. Waarschijnlijk uitlijnen, hoop dat dit het verbruik doet dalen. Met m'n GTS zat ik aan een gemiddeld verbruik van 6,8L/100km.
Verbruik zal wel aan de 20" velgen liggen.
Zal nog wel dalen na 10000km.
Maar aan 6.8 zal je niet geraken
Wat de vergelijking met BMW, Audi of Mercedes betreft:
Ik heb deze merken ook bekeken, qua leasing is het prijsverschil minder groot door de hogere restwaarde.
Maar 2 dingen die direct opvallen:
1) als je 2 kleine mannen hebt en een grote koffer wil moet je niet bij die 3 merken gaan, BMW is zelfs zielig kleine koffer, Audi iets beter maar door z'n vorm krijg je daar ook niet veel in. Mercedes is zeker ook geen ruimtewonder.
2) Als je een sport neemt + gold pack heb je toch een auto met serieus wat opties op.
Als je het zelfde budget neemt voor die andere wagens heb je een wagen met niet of heel weinig opties, om niet te zeggen naakt. Als je een van bovenstaande merken een beetje sporty wil laten uitzien kost dat stukken van mensen.
verschil edition ST of sport ST = 1800 euro
verschil A4 avant of Avant sline = 4900 euro (zit nog niet eens een soort flexride in)
En ik ben ook gaan proefrijden met die merken, ok stiller in ieder geval wel (heb nu Passat met oude TDI dus zal de Opel ook al stukken beter zijn). Ook zijn ze qua motor wel beter qua prestaties, verbruik en CO2 waardes (belangrijk voor leasing). Ik denk dat op dat gebied Opel wel wat beter zijn best zal moeten doen.
BMW vind ik niks hebben en zeker al niet het interieur, zogezegd klasse voor mij is het geeeuuwww (ieder z'n smaak natuurlijk). Redelijk wat collega's ook die volgende keer geen BMW zullen nemen wegens niet zo tevreden om allerhande redens.
Audi afgeschoten door madam wegens koffer, nochtans mooie auto.
Mercedes C Avantgarde heel mooie auto maar moest ik wel heel hard bijbetalen voor dan nog een redelijk naakte auto te hebben en een simpele bollekes pijtljes GPS.
Dan met Opel, vind ik persoonlijk het meeste hebben, zeker qua interieur.
Grote koffer dus madam ook content en het gevoel van dju testrit is gedaan mag ik die niet de rest van de dag hebben? (had ik bij de andere niet echt). Als je dan kijkt wat je allemaal krijgt voor je geld dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk.
En nog een puntje dat vrij belangrijk is, zetels zaten op het moment van de testrit zalig goed en wegens mijn rugproblemen kan dit wel tellen.
Enfin conclusie is dat je heel veel krijgt voor je geld en de opmerking dat de afwerking niet echt premium is kan kloppen, voor 5.000 - 7.0000 euro meer voor hetzelfde zou de kwaliteit net iets beter mogen zijn zeker??
Let wel:
Moest ik door omstandigheden geen break nodig hebben ( breaks zijn heeeel duur in leasing op dit moment, minstens 50euro per maand duurder dan berline) zou het wel een Audi A4 geworden zijn, waanzinnig goede restwaarde voor de A4 en daardoor kon ik nog redelijk wat opties nemen en was de koffer niet zo belangrijk.
Nog aan't wachten op mijn Insignia 2009... en modeljaar 2010 komt er al aan . Kijk maar even op http://www.motor-talk.de/forum/opel-insignia-b716.html . Schijnbaar wel wat veranderingen : Recarozetels verkrijgbaar , nieuwe OPC kits , nieuwe 19" velgen (5 spaak) ,nieuwe kleuren ... maar ook het wegvallen van zichtbare uitlaat en sportpedalen bij de CDTI sport . Te vroeg besteld ??
Nog aan't wachten op mijn Insignia 2009... en modeljaar 2010 komt er al aan . Kijk maar even op http://www.motor-talk.de/forum/opel-insignia-b716.html . Schijnbaar wel wat veranderingen : Recarozetels verkrijgbaar , nieuwe OPC kits , nieuwe 19" velgen (5 spaak) ,nieuwe kleuren ... maar ook het wegvallen van zichtbare uitlaat en sportpedalen bij de CDTI sport . Te vroeg besteld ??
Deze dus..........laat maar. Kleur zwart gaat ook veranderen naar een andere kleur zwart(?).
Nog aan't wachten op mijn Insignia 2009... en modeljaar 2010 komt er al aan . Kijk maar even op http://www.motor-talk.de/forum/opel-insignia-b716.html . Schijnbaar wel wat veranderingen : Recarozetels verkrijgbaar , nieuwe OPC kits , nieuwe 19" velgen (5 spaak) ,nieuwe kleuren ... maar ook het wegvallen van zichtbare uitlaat en sportpedalen bij de CDTI sport . Te vroeg besteld ??
je kan ook wachten op de opvolger van de insignia komt waarschijnlijk in 2015
Eerlijk gezegd twijfel ik d'r aan of ik voor de 20" en OPC-kit zou gaan als ik er eentje zou kopen.
Waarom geen Irmscher kit en velgen kiezen
Ik vond wel de het OPC pack niet agressief was zoals gewoonlijk
Ook irmscher is vrij "gewoon" maar die 20" velgen zijn dan wel te pruimen. http://www.irmscher.com/
Een ding nog 20" is wel mooi maar ik zou ze , denk ik, niet willen hebben.
Parkeren wordt er niet gemakkelijker op en het zou heel veel pijn doen die velgen te beschadigen.
Moest ik ne Insignia kopen zou ik max. 19" gaan en voor winter 17".
Nog aan't wachten op mijn Insignia 2009... en modeljaar 2010 komt er al aan . Kijk maar even op http://www.motor-talk.de/forum/opel-insignia-b716.html . Schijnbaar wel wat veranderingen : Recarozetels verkrijgbaar , nieuwe OPC kits , nieuwe 19" velgen (5 spaak) ,nieuwe kleuren ... maar ook het wegvallen van zichtbare uitlaat en sportpedalen bij de CDTI sport . Te vroeg besteld ??
Denkelijk gewoon standaard operating procedure: Wat "dikker" in de markt zetten. Dan na de introductie wat dingen er vanaf en de prijs iets omhoog om vervolgens tegen het einde van de levenscyclus de laatste series dik aankleden en tegen schappelijke prijs verkopen.
We hebben weer een update. We zitten al aan 71 bestelde/ontvangen Insignia's. De lijst blijft bijna elke dag aangroeien. Wie staat er nog niet op de lijst? Eventjes aanvullen aub? Op naar de 100 .
Rêve d'Or is aan de lijst toegevoegd.
Wij wachten allemaal op foto's van de geleverde wagens dus aub op "Mijn duitse auto" een nieuwe thread aanmaken, alle info van je wagen meegeven en wat mooie foto's posten. Wij wachten allemaal vol ongeduld en willen graag dat er op één volledige pagina alleen maar Insignia's staan. Zou leuk zijn .
Geleverd + datum - 2 weken : Indien later geleverd dan verwacht + datum + aantal weken vertraging Geleverd + datum - 2 weken : indien vroeger geleverd dan verwacht + datum + aantal weken vroeger
Bij MY2009,75 zouden ook de alu strips op op de laadkantafdekking wegvallen bij de Edition. Deze worden gewoon plastiek. Zouden wel blijven voor de sport & de cosmo.
Ik heb het hier niet over de extra alu strip op de bumper maar deze op de plastieken laadkantafdekking waardat de slotvanger ook zit. Waardat in onderstaande foto de blauwe plastieken beschermfolie is op gekleefd.
Er staat zelfs een filmpje bij
Black Sapphire i.c.m. de 18" 5 dubbele spaken staan hem prachtig
Vandaag stond er bij GMAN Brasschaat een ST Black Sapphire Cosmo met de 18"velgen met 5 dubbele spaken.... Ondanks hij ontzettend vuil was maar één woord: PRACHTIG !!
Vandaag stond er bij GMAN Brasschaat een ST Black Sapphire Cosmo met de 18"velgen met 5 dubbele spaken.... Ondanks hij ontzettend vuil was maar één woord: PRACHTIG !!
Dat zal de mijne zijn dan
Hopelijk krijg ik morgen bericht van mijn dealer dat hij aangekomen is ......
Waar stond deze dan, binnen of buiten voor de showroom ? (of links achter de hekken ? )
Comment