Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zodra ik mijn 1.6T heb laat ik direct door de dealer de "Insignia" en "Turbo" belettering verwijderen. Persoonlijk vindt ik een kale kont mooier dan al dat blabla...
RW,
Dat je de inhoud van een m3u lijst kunt shuffelen is moeilijk voorstelbaar. Je moet je die lijst voorstellen als een soort programmatje dat je schrijft voor je computer. Dat wordt door je systeem gewoon van boven naar onder gelezen. Aangezien er geen geheugenfunctie aan verbonden is kan ik me moeilijk voorstellen dat je audioinstallatie deze lijst door elkaar kan halen. Wat misschien wel mogelijk is is dat je verschillende m3u lijsten kan shuffelen.
Dat laatste bedoelde ik eigenlijk ook te zeggen. Kan de installatie shuffelen tussen verschillende m3u lijsten. Maar dat weet jij dus blijkbaar ook nog niet....
Zijn er Insignia bezitters die dit voor ons willen uitzoeken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door APPELGOEDJE Ok, bedankt voor het vlugge antwoord. Deze morgen net zoals jij de belettering afgedaan op de koffer, staat veel mooier
Hoe heb je die juist verwijderd ? (geen krassen of kleefresten ?)
Fotootje zonder ?
__________________
[/quote] Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Gelezen in de duitse handleiding (p 164 e.v.) : bandendrukkontrole gebeurd door sensoren in de wielen . Dit zou te zien moeten zijn aan de metalen (ipv rubberen) ventielen .Je kan dan ook de bandendruk aflezen op de boordcomputer . Monteer je andere velgen met winterbanden , dan moet je druksensoren bijkopen . Het systeem dat Volkswagen op sommige van zijn wagens toepast maakt gebruik van het verschil in afrolmaat van de banden : een band met een te lage druk heeft een verschillend aantal omwentelingen per gereden kilometer dan de andere . Men maakt hier gebruik van de bestaande ABS sensoren , de boordcomputer berekend voor elk wiel het toerental en geeft alarm bij een te groot onderling verschil over een gereden afstand . [/quote]
Marc 99,
Raar deze Duitse handleiding, ben je zeker dat het over de insignia ging of heb je je gewoon vergist van merk bij het schrijven van dit artikel? Gisteren met een verkoper van BUGA-GEEL gesproken en die was er rotsvast van overtuigd dat het druksysteem via het ABS werkt zoals jij schrijft over VW. Zoals je al de reactie kreeg hebben de metalen ventieldoppen er niets mee te maken. Ik kom nogal eens in garages voorbij en tot nu heb ik op een Insignia enkel metalen ventieldoppen gezien.
Voor de liefhebbers: Buga-Geel heeft een witte met 20"ers buiten staan en binnen een ST COSMO in Sovereign Silver .
ik schrik wel een beetje van je uitspraak over de mazda 6...volgens de meeste autotijdschriften een formidabele 'driving car'..dat toont nogmaals aan dat niet iedereen het eens is met wat vaak in tests geschreven wordt.
Wel 't is een samenloop van meerdere factoren:
-Testrit = mocht niet zelf rijden want "was hun wagen niet". Zat geen garage- of testnummerplaat op, enkel een gewone nummerplaat. Begon te denken dat deze van een klant was? Da's dus geen testrit hé.
- Afwerking binnenin en dashboard stond mij hoegenaamd niet aan. (smaken verschillen)
-Privacyglas achteraan kon enkel achteraf met opkleven, niet vanuit fabriek
-Men wist niet of zetelverwarming kon op stoffen zetels, men ging dit doormailen. Niks meer gehoord
-Algemene indruk garage stond mij niet aan (da's natuurlijk persoonlijk hé)
Als je garage dit doet is het risico ook voor de garage.
Heel vaak moet je toch met een platte schroevendraaier het plaatje er afwippen na het werk met de föhn. Je kunt de schroeven draaier wel inpakken in een doekje maar toch.
Als je garage dit doet is het risico ook voor de garage.
Heel vaak moet je toch met een platte schroevendraaier het plaatje er afwippen na het werk met de föhn. Je kunt de schroeven draaier wel inpakken in een doekje maar toch.
Schroevendraaier is totaal niet nodig , 1 minuut met de haardroger en de letters komen vanzelf los.
Bij mijn vorige auto (Astra) lukte dit ook zonder problemen
Geleverd + datum - 2 weken : Indien later geleverd dan verwacht + datum + aantal weken vertraging Geleverd + datum - 2 weken : indien vroeger geleverd dan verwacht + datum + aantal weken vroeger
Het is gewoon een geweldig mooie wagen, prachtig interieur en mooie buitenkant (dat de achterkant beter kon is rap vergeten)
Om alle goede dingen op te sommen dat duurt te lang, daarom enkele opmerkingen of minpuntjes. Niets dramatisch, maar gewoon het melden waard om te kijken als anderen dit ook zo vinden of andere meningen hebben.
De overgang van eerste naar tweede versnelling verloopt niet vlot. Als je zeer langzaam vertrekt: geen probleem . Maar vertrek je iets vlotter dan vind ik dat hij net iets te laag in de toeren gaat in tweede versnelling. Dit is maar een seconde, maar net iets te lang.
Als je de parkeersensoren aanschakeld (manueel of via menu) dan blijven die niet opstaan nadat je de auto hebt stilgezet. Wel als je terug vertrekt, maar daarna vallen ze uit.
Op mijn USB stick heb ik diverse mappen en submappen. Hij zet echter gewoon alle submappen achter elkaar. Tevens als ik de auto stilzet en een tijdje later terug wil vertrekken, dan herkend hij mijn stick niet meer. Als ik deze even uittrek en terug insteek dan gaat het weer, maar dan begint hij weer van voor.
De Randomfunctie werkt bij mij wel.
Het is mij ook al gebeurd (zoals hier eerder reeds vermeld) dat ik met mijn onderarm op de infotainment knop druk.
De gordel is niet heel makkelijk in te klikken (iets te weinig plaats)
Ik heb geen mooie matten geleverd gekregen (die gaan snel vervangen worden)
Ik heb hetzelfde probleem al eenmaal voorgehad.Op Duitse en Franse fora zijn ook verschillende mensen die dit al voorhadden. Op het Franse forum werd de dvd800 installatie hierom bij 2 eigenaars al volledig vervangen.
Wat bedoel je met DVD800 installatie volledig vervangen? Is dat dan softwarematig of is dit de hardware?
Ik rijd nu al ruim een week rond met de ST.
'k Moet zeggen, het is gewoonweg een fantastische wagen !
Enige minpuntjes in vergelijking met de vorige vectra break, is de beperktere laadruimte.
'k Had vroeger ook een net dat aan de 4 hoeken op de bodem bevestigd was aan de haken. (Was standaard meegeleverd). Dat was handig om kleine boodschappen onder te leggen zonder dat die aan het rollen gingen. Zou zoiets ook voor de Insignia te verkrijgen zijn ?
Heeft iemand anders een idee was precies in het flexorganizer pakket zit ? (Hoewel ik het niet onmiddellijk zie zitten om een paar 100 euro op te hoesten terwijl ik gewoon op zoek ben naar een net.
Ook vind ik die klepjes aan de zijkant van de kofferruimte maar niks.
Wat kan je daar eigenlijk in opbergen ?
In de vectra pastte dit als gegoten voor brandblusser, verkeersdriehoek en verbandkistje.
Nu ligt die blusser daar gewoon maar wat in te rommelen.
Waar hebben jullie die brandblusser zitten ? En zit die goed vast of ligt die daar ook zomaar ?
Ik rijd nu al ruim een week rond met de ST.
'k Moet zeggen, het is gewoonweg een fantastische wagen !
Enige minpuntjes in vergelijking met de vorige vectra break, is de beperktere laadruimte.
'k Had vroeger ook een net dat aan de 4 hoeken op de bodem bevestigd was aan de haken. (Was standaard meegeleverd). Dat was handig om kleine boodschappen onder te leggen zonder dat die aan het rollen gingen. Zou zoiets ook voor de Insignia te verkrijgen zijn ?
Heeft iemand anders een idee was precies in het flexorganizer pakket zit ? (Hoewel ik het niet onmiddellijk zie zitten om een paar 100 euro op te hoesten terwijl ik gewoon op zoek ben naar een net.
Ook vind ik die klepjes aan de zijkant van de kofferruimte maar niks.
Wat kan je daar eigenlijk in opbergen ?
In de vectra pastte dit als gegoten voor brandblusser, verkeersdriehoek en verbandkistje.
Nu ligt die blusser daar gewoon maar wat in te rommelen.
Waar hebben jullie die brandblusser zitten ? En zit die goed vast of ligt die daar ook zomaar ?
in mijn vectra bevindt de blusser zich op zijkant onderaan de passagiersstoel.
Het netje heb ik echter nooit gekregen.
@ persuader..niks mis met je keuze..veel succes met je Mondeo..je bent een mooi voorbeeld van een persoon die gewoon objectief voor zich de beste keuze maakt..en als je dan niet specifiek een merk-liefhebber bent is het heel goed te begrijpen dat je geen 2000€ meer betaald voor een insignia dan voor een Mondeo..
ik schrik wel een beetje van je uitspraak over de mazda 6...volgens de meeste autotijdschriften een formidabele 'driving car'..dat toont nogmaals aan dat niet iedereen het eens is met wat vaak in tests geschreven wordt.
Bij mij was het verschil tussen de mondeo en de insignia meer dan 3.000 euro (voornamelijk door de overname) en ook ik ben helemaal niet merk-gebonden maar we hebben toch voor de insignia gekozen. Mijn vrouw vond de lijn van de Insignia veel mooier dan die van de mondeo. Ieder zijn keus.
Bij mij was het verschil tussen de mondeo en de insignia meer dan 3.000 euro (voornamelijk door de overname) en ook ik ben helemaal niet merk-gebonden maar we hebben toch voor de insignia gekozen. Mijn vrouw vond de lijn van de Insignia veel mooier dan die van de mondeo. Ieder zijn keus.
Je hebt je vrouw toch zelf die 3000 Euro laten ophoesten hoop ik...héhé
Je hebt je vrouw toch zelf die 3000 Euro laten ophoesten hoop ik...héhé
Daar begin ik beter niet over. We waren niet eens toe aan een nieuwe wagen maar zij vond de Insignia zo geweldig mooi dat ik van haar maar eens een offerte moest laten maken. Van het ene kwam het andere. Ben zelf dan nog naar Ford gegaan voor de Mondeo en die was dus veel goedkoper maar was eigenlijk tijdverlies. Ze had haar gedachten al op de Insignia gezet. Haar gedacht was : "Als er dan toch een nieuwe wagen moet komen, dan maar de Insignia en niets anders - buiten de Porsche Panamera maar die ligt niet binnen het budget". Maar ik ben ze dankbaar dat ik haar niet van gedachten heb veranderd.
Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Gelezen in de duitse handleiding (p 164 e.v.) : bandendrukkontrole gebeurd door sensoren in de wielen . Dit zou te zien moeten zijn aan de metalen (ipv rubberen) ventielen .Je kan dan ook de bandendruk aflezen op de boordcomputer . Monteer je andere velgen met winterbanden , dan moet je druksensoren bijkopen . Het systeem dat Volkswagen op sommige van zijn wagens toepast maakt gebruik van het verschil in afrolmaat van de banden : een band met een te lage druk heeft een verschillend aantal omwentelingen per gereden kilometer dan de andere . Men maakt hier gebruik van de bestaande ABS sensoren , de boordcomputer berekend voor elk wiel het toerental en geeft alarm bij een te groot onderling verschil over een gereden afstand . [/quote]
Marc 99,
Raar deze Duitse handleiding, ben je zeker dat het over de insignia ging of heb je je gewoon vergist van merk bij het schrijven van dit artikel? Gisteren met een verkoper van BUGA-GEEL gesproken en die was er rotsvast van overtuigd dat het druksysteem via het ABS werkt zoals jij schrijft over VW. Zoals je al de reactie kreeg hebben de metalen ventieldoppen er niets mee te maken. Ik kom nogal eens in garages voorbij en tot nu heb ik op een Insignia enkel metalen ventieldoppen gezien.
Voor de liefhebbers: Buga-Geel heeft een witte met 20"ers buiten staan en binnen een ST COSMO in Sovereign Silver .[/quote]
Ik denk niet dat ik me heb vergist , Ik heb de manual gedownload vanop deze site : http://www.opel-niedersachsen.de/anleitungen.html
Bekijk hier ook even de (vele) andere downloads ( eventcodes ed..)
Comment