Zeer mooi, de kont is origineel en zeer geslaagd!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenPrachtig die break, ik ben blij dat het geen eenheidsworst is. Een bak met karakter, zo moet het.
maar de Passat, 407 en consoorten hinken achter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichtenidd, de mondeo, C5, 159 en de mazda 6 kunnen er nog aan tippen (maar niet in mijn ogen )
maar de Passat, 407 en consoorten hinken achter'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDe C5 vind ik nog net iets knapper, de Mondeo ben ik absoluut geen fan van daar is iets mis met die wielkasten, de 159 heeft een te aggresieve neus en de mazda 6 is net iets te steriel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichtenna het bestuderen van die kofferklep van de insignia ST denk ik begot dat die zéér praktisch gaat zijn om te laden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichtenja een slechtere kofferklep/koffervormgeving dan die van de signum kan je denk ik niet vinden
*gaat met zijn hoofd headbangend in een hoekje liggen huilen*
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk BerichtenTis dak wak just zo schoon vin aan mennen bak
*gaat met zijn hoofd headbangend in een hoekje liggen huilen*
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichtenmooi is die, daar niet van, maar praktisch niet
Comment
-
Het koffervolume toch eerst eens vergelijken met men huidige break.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenHet koffervolume toch eerst eens vergelijken met men huidige break.
edit: toch ni, hem is 4.91m
edit2: laadvolume van 540L
Comment
-
Persbericht
Opel Insignia Sports Tourer – De nieuwe break in elegante sportoutfit
· Derde koetswerkvariant van de Insignia debuteert op Autosalon van Parijs
· Twee bijkomende motoren, beschikbaar op de hele Insignia-familie
De nieuwe break van Opel, die zal worden onthuld op het Autosalon van Parijs (4-19
oktober), biedt spitstechnologie verpakt in een sportief, hoogwaardig koetswerk, zoals zijn
naam al doet vermoeden: Insignia Sports Tourer.
De Insignia Sports Tourer, beschikbaar op Europese markten vanaf de lente van 2009, kan
uitpakken met hetzelfde atletische, krachtige en elegante design als zijn sedan-broers.
“Maar,” zegt Mark Adams, Vice President van GM Europe Design, “dit is een op zichzelf
staand model en niet gewoon een breakversie van de sedan. Het koetswerk vanaf de Bstijl
naar achter is zelfs uniek voor de Sports Tourer. We hebben er ook voor gezorgd dat
zijn design een combinatie is van de artistieke lijnen en technische precisie die terug te
vinden zijn in de notch- en hatchbackmodellen.”
De ontwerpers hebben de achterkant van de Sports Tourer een unieke, maar
samenhangende look meegegeven door de ‘ingepakte’ achterklep ver in de flanken door
te trekken en ze te accentueren met de grote, kenmerkende en volledig geïntegreerde
achterlichten.
Deze dynamische look omvat een interieur dat vijf inzittenden royaal van ruimte voorziet
en een bagageruimte die met een volume van 540 liter niets te wensen overlaat. De Sports
Tourer heeft de wielbasis van 2,74 meter van de sedanmodellen behouden en is 80 mm
langer met een totaal van 4,91 meter.
Twee nieuwe motoren – een kleinere turbobenzinemotor en een nieuwe turbodiesel –
zullen de zeven motoren vervoegen die al beschikbaar waren vanaf de lancering van de
sedanmodellen. Verder zal het gamma in de nabije toekomst vervolledigd worden door
een ecoFLEX variant met een opvallend laag brandstofverbruik en lage CO2-uitstoot.
“Behalve vooruitstrevende technologieën en hoge veiligheidsnormen vertegenwoordigt de
elegante Opel Insignia Sports Tourer duidelijk de strategie van Opel om innovatie en
aantrekkelijk design toegankelijk te maken”, zegt Alain Visser, Chief Marketing Officer
voor GM Europe.
Zijn nieuw ontwikkelde chassis, ontworpen om een hogere graad van veiligheid en
comfort te bieden, kan zelfs nog worden verbeterd met behulp van het innovatieve,
geïntegreerde FlexRide mechatronic-systeem dat de stabiliteit verhoogt en real-time,
elektronisch gestuurde demping mogelijk maakt. FlexRide biedt de bestuurder ook de
keuze tussen drie rijmodi. Behalve de standaard aanpasbare modus, kan de bestuurder
kiezen voor een comfortgerichte modus (‘Tour’) of een Sport-instelling. De Sport-modus
maakt de rijervaring met de Insignia Sports Tourer actiever, aangezien de instelling van
de met elkaar verbonden functies zoals besturing, gasklepbediening, demping en zelfs de
dashboardverlichting, erdoor worden gewijzigd. Bovendien kunnen Insignia-klanten zelfs
kiezen voor het nieuwe gesofisticeerde adaptieve 4x4-systeem dat het koppel proactief
verdeelt om een uitstekende stabiliteit te verzekeren en tegelijk optimale grip te bieden en
de besturingseigenschappen op alle soorten wegen te verbeteren.
De introductie van de Sports Tourer profiteert van de vele technologische snufjes die al bij
de lancering van de Insignia werden getoond, zoals de innovatieve ‘Opel Eye’-camera, die
verkeersborden leest en memoriseert en bestuurders waarschuwt wanneer ze zich per
ongeluk buiten hun baanvak begeven. Andere innovatieve kenmerken zijn de nieuwe
generatie AFL-koplampen die zich aanpassen aan de actuele verkeersomstandigheden
met negen verschillende verlichtingsfuncties en de bijzonder rugvriendelijke, orthopedisch
gecertificeerde ergonomische sportzetels.
Net zoals de sedanmodellen werd de Insignia Sports Tourer ontwikkeld in het Design and
Engineering Center van GM Europe in Rüsselsheim. Hij zal ook worden gebouwd in de
fabriek in Rüsselsheim, een van de modernste en efficiëntste fabrieken ter wereld.
Comment
-
Opel Insignia Sports Tourer – De nieuwe break in elegante sportoutfit
·
Derde koetswerkvariant van de Insignia debuteert op Autosalon van Parijs
·
Twee bijkomende motoren, beschikbaar op de hele Insignia-familie
De nieuwe break van Opel, die zal worden onthuld op het Autosalon van Parijs (4-19fabriek in Rüsselsheim, een van de modernste en efficiëntste fabrieken ter wereld.
oktober), biedt spitstechnologie verpakt in een sportief, hoogwaardig koetswerk, zoals zijn
naam al doet vermoeden: Insignia Sports Tourer.
De Insignia Sports Tourer, beschikbaar op Europese markten vanaf de lente van 2009, kan
uitpakken met hetzelfde atletische, krachtige en elegante design als zijn sedan-broers.
“Maar,” zegt Mark Adams, Vice President van GM Europe Design, “dit is een op zichzelf
staand model en niet gewoon een breakversie van de sedan. Het koetswerk vanaf de Bstijl
naar achter is zelfs uniek voor de Sports Tourer. We hebben er ook voor gezorgd dat
zijn design een combinatie is van de artistieke lijnen en technische precisie die terug te
vinden zijn in de notch- en hatchbackmodellen.”
De ontwerpers hebben de achterkant van de Sports Tourer een unieke, maar
samenhangende look meegegeven door de ‘ingepakte’ achterklep ver in de flanken door
te trekken en ze te accentueren met de grote, kenmerkende en volledig geïntegreerde
achterlichten.
Deze dynamische look omvat een interieur dat vijf inzittenden royaal van ruimte voorziet
en een bagageruimte die met een volume van 540 liter niets te wensen overlaat. De Sports
Tourer heeft de wielbasis van 2,74 meter van de sedanmodellen behouden en is 80 mm
langer met een totaal van 4,91 meter.
Twee nieuwe motoren – een kleinere turbobenzinemotor en een nieuwe turbodiesel –
zullen de zeven motoren vervoegen die al beschikbaar waren vanaf de lancering van de
sedanmodellen. Verder zal het gamma in de nabije toekomst vervolledigd worden door
een ecoFLEX variant met een opvallend laag brandstofverbruik en lage CO2-uitstoot.
“Behalve vooruitstrevende technologieën en hoge veiligheidsnormen vertegenwoordigt de
elegante Opel Insignia Sports Tourer duidelijk de strategie van Opel om innovatie en
aantrekkelijk design toegankelijk te maken”, zegt Alain Visser, Chief Marketing Officer
voor GM Europe.
Zijn nieuw ontwikkelde chassis, ontworpen om een hogere graad van veiligheid en
comfort te bieden, kan zelfs nog worden verbeterd met behulp van het innovatieve,
geïntegreerde FlexRide mechatronic-systeem dat de stabiliteit verhoogt en real-time,
elektronisch gestuurde demping mogelijk maakt. FlexRide biedt de bestuurder ook de
keuze tussen drie rijmodi. Behalve de standaard aanpasbare modus, kan de bestuurder
kiezen voor een comfortgerichte modus (‘Tour’) of een Sport-instelling. De Sport-modus
maakt de rijervaring met de Insignia Sports Tourer actiever, aangezien de instelling van
de met elkaar verbonden functies zoals besturing, gasklepbediening, demping en zelfs de
dashboardverlichting, erdoor worden gewijzigd. Bovendien kunnen Insignia-klanten zelfs
kiezen voor het nieuwe gesofisticeerde adaptieve 4x4-systeem dat het koppel proactief
verdeelt om een uitstekende stabiliteit te verzekeren en tegelijk optimale grip te bieden en
de besturingseigenschappen op alle soorten wegen te verbeteren.
De introductie van de Sports Tourer profiteert van de vele technologische snufjes die al bij
de lancering van de Insignia werden getoond, zoals de innovatieve ‘Opel Eye’-camera, die
verkeersborden leest en memoriseert en bestuurders waarschuwt wanneer ze zich per
ongeluk buiten hun baanvak begeven. Andere innovatieve kenmerken zijn de nieuwe
generatie AFL-koplampen die zich aanpassen aan de actuele verkeersomstandigheden
met negen verschillende verlichtingsfuncties en de bijzonder rugvriendelijke, orthopedisch
gecertificeerde ergonomische sportzetels.
Net zoals de sedanmodellen werd de Insignia Sports Tourer ontwikkeld in het Design and
Engineering Center van GM Europe in Rüsselsheim. Hij zal ook worden gebouwd in de
1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
-
deju die tct'er was me voor.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenFak, 24.000 zonder BTW? Hoe doet gij dat? Ik krijg dat ding niet onder de 42.000 inclusief BTWOorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk vind dat die bak echt dikke velgen nodig heeft, anders ziet ie er maar zozo uit En nog wat optische opsmuk natuurlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten"Sports Tourer" klinkt ook wel beter dan "Caravan" (zoals de Vectra break ook wel genoemd wordt).
Comment
Comment