Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
    Het ging om de sport versie 130 pk met de volgende opties
    Launchpakket Sport
    Telefoonvoorbereiding met voicecontrol en Bluetooth
    bi-xenon
    opel eye
    OPC Line Pack 1

Maar ik heb gezegd dat ik nog twijfel over sommige zaken zoals leder, opel eye en de 160 pk versie en hij heeft de prijslijst meegegeven en zei dat je gewoon het erbij kon tellen.
    Wij hebben ook getwijfeld tussen de 130 en de 160 maar ook het leder was een twijfelgeval.
    Uiteindelijk toch gegaan voor de 160 en het leder.
    Doorslaggevend waren een eerste test die aangaf dat de 130 maar heel gewoontjes is (en ik nu met een gts 150 pk rij) + het feit dat de standaard zetels geen halfleder zijn (zoals nu wel het geval bij een vectra sport).

Opel Eye heb ik niet genomen: nuttig maar volgens mij eerder een gadget.
    Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
    Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

• Auto van het jaar 2009: Opel Insignia.

Maandag 17 november 2008. Met slechts één punt verschil is de Opel Insignia gekozen tot Auto van het jaar 2009. De verkiezing was dit jaar spannender dan ooit en de Insignia wist maar net voor te blijven op de Ford Fiesta die tweede werd en de Volkswagen Golf die daar vlak achteraan op de derde plaats eindigde. Volgens de organisatie is de verkiezing nog nooit zo spannend geweest als in 2009. In 2006 won de Ford S-Max (Auto van het Jaar 2007) met slechts twee punten verschil van de Opel Corsa en in 2001 won Alfa 147 met maar één punt verschil is van de Ford Mondeo, maar het blijf een historisch moment. De 59-koppige jury uit 23 Europese landen heeft het dan ook niet gemakkelijk gehad. De organisatie van de verkiezing liet weten dat de kleine verschillen duidelijk maken dat de toppers dit jaar heel dicht bij elkaar lagen. Gezien het feit dat 20 van de juryleden de Insignia als favoriet had en 19 er voor de Fiesta kozen geeft de verhoudingen goed weer.

Finalisten
      In juni werden de kandidaten voor de titel ´Auto van het jaar 2009´ bekend gemaakt. De jury is vervolgens aan de slag gegaan om de 7 finalisten te kiezen. Begin oktober werd bekend dat de Alfa Romeo Mito, Citroën C5, Ford Fiesta, Opel Insignia, Renault Mégane, Skoda Superb en Volkswagen Golf VI uiteindelijk om de titel zouden gaan strijden.

Derde keer voor Opel
      In tegenstelling tot bijvoorbeeld Fiat (9x), Renault (6x) en Ford (5x) is Opel geen uitblinker in de verkiezing. Slechts de Kadett (1985) en Omega (1987) gingen de Insignia voor. Wel was Opel maar liefst zes keer tweede en was de titel meerdere malen dichtbij.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Opel eye is inderdaad een gadget. De verkoper zei dat het systeem goed werkte in Duitsland. Nu had hij de vraag gesteld als dit wel goed zou werken in België met de electronisch verkeersborden aan school en de borden die er enkel voor vrachtwagens staan, maar daar wist de "expert" ook niets vanaf. Ook zou de Insignia een toon laten horen als je te snel zou rijden dan toegelaten, dit zou je in de testwagens nog niet kunnen afzetten. Dus als je te hard reedt, bleef er een pieptoon je lastig vallen. De verkoper dacht dat dit wel aangepast zou zijn bij de productieversie. Lane Assist lijkt me dan wel zeer handig.

Ik vermoed dat de standaard stoffen zetels hetzelfde ontwerp zullen hebben als de lederen versie en deze ook goed zullen zitten. Heeft er iemand trouwens al een foto gezien van de standaard stoffen sportzetels?

Ik rij nu met een Astra met 100 pk, als je van nul naar 100 bekijkt is de 130 pk insignia evensnel dan mijn Astra. Ook is de inschrijving en de taxen veel hoger bij een 160 pk versie. Dat zijn enkele zaken om toch even bij stil te staan.
        2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
        2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
        2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Auto van het jaar 2009: Opel Insignia.
          Dat stond hier al in post 1050:
          Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
          Vandaag verkozen tot "Auto van het jaar 2009"

Het merk wordt omgeven door sombere economische berichten, maar nu is er een enorme opsteker voor Opel: met de Insignia werd de fel begeerde titel 'Auto van het Jaar 2009' binnengehaald. Een nipte overwinning weliswaar, want de nummer 2, de Ford Fiesta, werd met slechts één punt afgetroefd. Maar goed, er kan maar één bokaal worden uitgereikt en die gaat dus naar Opel.

1. Opel Insignia (321 punten)
          2. Ford Fiesta met (320 punten)
          3. Volkswagen Golf (223 punten)
          4. Citroën C5 (198 punten),
          5. Alfa Romeo Mito (148 punten)
          6. Skoda Superb (144 punten)
          7. Renault Mégane (121 punten).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
            Dat stond hier al in post 1050:
            En dan ? Jij hebt de uitslag gegeven en ik de uitleg. Problemen mee ?
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Zijn dit de standaard stoffen sportzetels? Het is moeilijk te zien

Comment

• Waarom spreekt niemand hier over de ST?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                  Waarom spreekt niemand hier over de ST?
                  Rond de ST is het inderdaad oorverdovend stil...

Beter zo?!
                  Last edited by fa820373; 17/11/2008, 22:51.
                  2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

Comment

• Hier zijn mijn foto's van in 't weekend:

Last edited by Racingboy; 17/11/2008, 22:58. Reden: foto's geordend

Comment

Hier zijn mijn foto's van in 't weekend:

Die Xenons vind ik gewoon een Must op de insignia !
                      Opel Astra J Sport - 1.4 Turbo

Comment

• Ben ook in de garage in tielt geweest.
                        Het is idd een mooie wagen.
                        Ik ben van plan toch te wachten tot de sports tourer komt.
                        Weet er iemand of hij op het salon van Brussel zou te bewonderen zijn?

Groeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bartdp Bekijk Berichten
                          Ben ook in de garage in tielt geweest.
                          Het is idd een mooie wagen.
                          Ik ben van plan toch te wachten tot de sports tourer komt.
                          Weet er iemand of hij op het salon van Brussel zou te bewonderen zijn?

Groeten
                          hij stond in parijs, dus waarom zou hij niet in Brussel staan.

Comment

• Juist wat meer gelezen over de Insinia. Zou zouden de parkeersensoren aangeven aan welke kant het object zich bevindt. Iemand een idee hoe dit effectief werkt? Zou het ook op het navischerm tevoorschijn komen zoals BMW?

Trouwens de eerste reclame van de Insignia... en ik wil er een

+ YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                            Last edited by Racingboy; 18/11/2008, 22:47.

Comment

Trouwens de eerste reclame van de Insignia... en ik wil er een
                              Join the club

Wie heeft er eigenlijk al ene besteld?

1- Gtske
                              2- desmet!
                              3- Geff (ikzelf)
                              4- arie26

Wie volgt nog
                              Last edited by Geff; 21/11/2008, 23:11.
                              Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                              Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                              Opel Zafira 1.8 85kw
                              VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                              Mazda 323F 1.6 66kw
                              Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                              Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geff Bekijk Berichten
                                Join the club

Wie heeft er eigenlijk al ene besteld?

1- Gtske
                                2- desmet!
                                3- Geff (ikzelf)

Wie volgt nog
                                McClane zonder twijfel en ik misschien ergens medio 2010

Comment

• Midden 2009 als mijn lease budget het toelaat

Comment

• Als het een beetje mee zit hoor ik zo meteen of mijn Auto kan door gaan in de lease.

En morgen avond ga ik kijken naar de Insignia en hopelijk kan ik er ook speodig in rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arie26 Bekijk Berichten
                                      Als het een beetje mee zit hoor ik zo meteen of mijn Auto kan door gaan in de lease.

En morgen avond ga ik kijken naar de Insignia en hopelijk kan ik er ook speodig in rijden.
                                      En goed nieuws? Waar ga je juist kijken voor de insignia?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
                                        Zonet hier op 't werk kunnen bewonderen... Knappe verschijning...
                                        Hij "vertrekt" gemakkelijker dan een Mondeo, vind ik.. (feeling gas/koppeling enz)

Nadeel: hoofdruimte achteraan voor mensen van +1.80m is maar krap... Bij het instappen achteraan stootte ik tegen de dakrand... En als ik vanachter opzij wil kijken, kijk ik weer tegen deze dakrand aan... Minpunt van de coupélijn...
                                        Koffer lijkt me ook niet erg "diep" (in de lengte dan..)
                                        Bepaalde plastic knoppen op de middenconsele voelen goedkoop aan, maar ja... bij welk merk heb je dat niet?

En nu maar hopen voor Opel dat dit model goed scoort, dan hebben wij (als transporteur) ook werkzekerheid

Mvg,
                                        Moet je veel langs de E34/N49?
                                        Sinds vorige week zie ik er dagelijks opleggers rijden met nieuwe Insignia's.
                                        2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                                        2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

Working...
                                        X