Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat artikel is al meer dan een half jaar oud.
    Ze hebben dat gat bij de benzines al opgevuld met de 1.6T
    Bij de diesels komt er de 2.0 cdti twin-turbo en een 2.9 v6.
    De eerste vergelijkende test hebben ze al gewonnen in De Autogids met de 2.0 cdti 160pk, waar ze zelf de subrubriek-verbruik wonnen!
    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Mensen toch,

9, 10 of 11 seconden..... wat maakt het uit. Als ik wil optrekken dan pak ik mijn GSXR wel, da is pas kicken!! Die doet het in 3 seconden. Ik weet niet hoe het met de anderen zit maar ik heb geen insignia besteld om sprintjes te trekken. Ik heb gekozen voor een supermooie en degelijke wagen. Ik heb onderts al met heel wat merken gereden en voor mij is opel nog steeds degelijk. Je moet ook wat geluk hebben he. Kritiek leveren is oh zo gemakkelijk.

By te way: de vergelijkingstest in autogids hebben ze alvast gewonnen!!

Grtz,

Comment

• Idd, ik denk ook niet dat de meeste mensen wakker liggen van 9, 10 of 11 sec.
        Een paar jaar geleden reed ik met een Meriva 1.7, 75pk (0-100km/u in 17s!!!). In 90% van de gevallen was ik eerst weg aan het licht.
        Waarmee ik niet wil zeggen dat een snellere motor niet aangenamer rijdt. Ik heb ook liever wat pk's teveel dan te weinig.

Comment

• En voor diegene die nog net iets meer willen komt er binnenkortook een OPC variant.
          Een vitaminekuurtje is ook nog een optie.

In '98 had ik een Astra G 3dr 1.7TD met hou je vast.....68pk.....wat hebben toen alle snelweggebruikers in file achter mij gereden.
          Last edited by McClane; 23/02/2009, 10:31.
          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Trouwens, de test in autogids zegt dat Opel de enige is die zijn vooropgestelde verbruik kan waarmaken.
            Momenteel rijd ik met een Zafira 19 cdti 100pk, waarvan het gewicht ongeveer gelijk loopt met de Insiginia. Ik heb nu een gemiddeld verbruik van 5,5 l/100km. Op dit gebied verwacht ik weinig verschil.
            Ik heb nu een Insiginia 2.0 cdti 130pk besteld. Gezien het gelijke gewicht, kan ik die extra 30 pk alleen maar toejuichen en ben ik alleen maar winnende partij.
            Nog effen geduld, en ik kan het in de praktijk uit testen.
            Last edited by ; 23/02/2009, 10:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chriske Bekijk Berichten
              Trouwens, de test in autogids zegt dat Opel de enige is die zijn vooropgestelde verbruik kan waarmaken.
              Momenteel rijd ik met een Zafira 19 cdti 100pk, waarvan het gewicht ongeveer gelijk loopt met de Insiginia. Ik heb nu een gemiddeld verbruik van 5,5 l/100km. Op dit gebied verwacht ik weinig verschil.
              Ik heb nu een Insiginia 2.0 cdti 130pk besteld. Gezien het gelijke gewicht, kan ik die extra 30 pk alleen maar toejuichen en ben ik alleen maar winnende partij.
              Nog effen geduld, en ik kan het in de praktijk uit testen.
              Amai dat is niet veel, ik rij ook met een Zafira (model 06) 100pk 1.9Cdti en heb een gemiddeld verbruik van 7.5 tot 8l op 100km.
              (rij wel veel korte stukken 8x2km per dag en dan 4x25km per week)

Btw weet er iemand al iets meer vanaf wanneer we de ST bij onze lokale autoboer kunnen gaan aanschouwen ?

Comment

• Kan je natuurlijk wel een vraagteken zetten bij 130 pk en een sport versie natuurlijk.
                Maakt het uit dat je flexride en al die instellingen en sportzetels hebt terwijl hij vrij tam is ????

Comment

• Sinds wanneer staat de mondeo bekend om zijn lekkere benzinemotoren? Alleen de 2.5l van volvo is een lekkere motor.
                  De C5 zal ergens dit jaar ook wel de 1.6 turbo gaan krijgen die ze in huis hebben.
                  De enige auto met de juiste motoren is de passat. Voor ieder wat wils.

Ik ben benieuwd naar de test van de insignia 1.6t. Heb 'm wel besteld maar nog niet gereden.

Comment

• Amai dat is niet veel, ik rij ook met een Zafira (model 06) 100pk 1.9Cdti en heb een gemiddeld verbruik van 7.5 tot 8l op 100km.
                    (rij wel veel korte stukken 8x2km per dag en dan 4x25km per week)

Ik doe wel enorm veel autosnelweg. Ik rij gemiddeld 700km/week waarvan 600 op autosnelweg, wat het verbruik natuurlijk naar beneden haalt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fico99 Bekijk Berichten
                      Hallo Insignia lovers,

Daar ik ook het Insignia-virus goed te pakken heb, zou ik graag de Sports Tourer als leasewagen willen nemen. Ik heb echter nog een paar vraagjes m.b.t. de Sports Tourer:

1. Welke leasemaatschappij geeft de beste condities voor de Insignia?
                      2. Sports Tourer CDTI 130pk of 160pk? Groot verschil in leaseprijs?
                      3. Verschil tussen 'gewoon' leder en geperforeerd leder? Welke kiezen?
                      4. AFL+ Bi-Xenon koplampen, in ons 'verlicht' België wel de moeite?

Volgens een vriend zouden de leaseprijzen voor de Insignia bij Arval véél duurder zijn dan voor een BMW 3-reeks, VW Passat, Audi A4 of een Mercedes C-klasse? Klopt dit? En zo ja, waarom???
                      In Nederland was Arval bij ons 80 euro per maand duurder dan Leaseplan voor precies dezelfde configuratie.

Comment

• Net goed nieuws gehad. as Donderdag of Vrijdag wordt mijn nieuwe trots gelost. Eindelijk, wachten duurt altijd lang.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjodes Bekijk Berichten
                          Kan je natuurlijk wel een vraagteken zetten bij 130 pk en een sport versie natuurlijk.
                          Maakt het uit dat je flexride en al die instellingen en sportzetels hebt terwijl hij vrij tam is ????
                          130pk is volgens mij te weinig om echt optimaal van flexride te kunnen genieten. Maar sportzetels heeft niks met aantal pk's te maken. Ook om rustig te cruisen kunnen goede zetels een groot verschil maken. De sportzetels van de Insignia hebben dan ook nog een duitse award waardoor ze ook nog eens zeer goed zouden zijn om rugklachten te minderen (ik hoop dat het waar is).

Comment

• Ik heb deze middag de eerste " wilde" Insignia zien rijden in het verkeer met led-daglichten,o zo mooi.Het was een lichtgrijze,waarvan ik dacht dat dit het effect van de led's zou minimaliseren(zelf een zwarte besteld) maar dat leek mij toch niet zo.

Ik rij nu een Zafira 19 cdti 120 pk ( insignia 160 pk besteld en getest) en je voelt de boost van de bijkomende pk's wel degelijk. Wat die testen betreft denk ik dat iedereen dat wel op zijn manier aanvoelt ,naargelang het autoverleden. Ik heb hem niet gekocht om te racen,maar om in een degelijke,goed afgewerkte en sportief gelijnde auto te kunnen rijden.

Normaal nog 1 week wachten,het aftellen wordt zwaar.

Comment

• Waar heb je hem gespot? Het led effect is indedaad heel knap!
                              2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                              2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                              2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

• Hasselt,kleine ring rond 9h40. Was jij dat toevallig?

Comment

• Inderdaad! Was op weg naar het werk.

Comment

• Ik dacht het wel aan de hand van de gegevens van het forum. Het was echt mooi om te zien . Wat ook opviel was dat ik toch enkele hoofden zag draaien toen je langreed. Nog even en dan mag ik meeshowen.Geniet ervan.

Comment

• Ja, het valt zeker op dat de mensen kijken als je langs komt. Deels ook te danken aan de leds. Hadden we maar meer tijd, dan had je me kunnen tegenhouden
                                      Alleen jammer dat mijn auto zo vuil is...
                                      Veel wacht plezier trouwens, als dat wachten gedaan is, dan ga je pas plezier hebben.

Comment

• Een vraagje, hoeveel zouden die 20 inch velgen kosten indien je ze achteraf nabesteld?
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Een vraagje, hoeveel zouden die 20 inch velgen kosten indien je ze achteraf nabesteld?
                                          Bij Opel 500 euro per velg. Dan misschien beter op ebay zoeken.

Comment

Working...
                                          X