Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door peet neelen Bekijk Berichten
    Ik rij nu een week met mijn Insignia 1.6T en ik moet zeggen; hij bevalt perfect. Je hebt er, voorlopig, wel erg veel bekijks mee, op het genante af soms. Ook heb ik afgelopen week slotmoeren laten plaatsen, stel je eens voor dat je 4 nieuwe velgen moet kopen, dacht dat ze zo’n €500 per stuk kosten.De 1.6T is een hele lekkere motor en je kan hem aardig “lui” rijden. Alleen in z’n 6 duurt het even maar daar is de 6de ook niet voor bedoeld. De motor maakt ook een goed geluid, je hebt niet het idee op stap te zijn met een 1.6je. Ook hoor je, bij geopend raam, de turbo lekker fluiten boven de 2200 toeren. Ik heb hem nog niet boven de 4000 toeren gereden, dus het belooft alleen maar beter te worden. Het infotaiment heb ik ook onder de knie, het is gewoon een paar uurtjes in de auto zitten en dan heb je het door. Wel wennen is het formaat van de auto, ik kom uit een Astra Gtc, maar dit is afhankelijk van de auto die je hiervoor hebt gereden. De parkeersensoren voor en achter helpen me daar goed bij. Het AFL is nog steeds een verademing, er is wel één heel groot nadeel; je volgende auto moet dit ook hebben, het is een perfect system. Ik heb hem eigenlijk altijd op “auto” staan en je hebt er geen omkijken meer naar. Ook over de stoelen niks dan lof, het zijn de Cosmo zetels, en ze zijn gedeeltelijk elektrisch te verstellen. Wat kleine minpuntjes dan; de elektrisch inklapbare spiegels werken alleen met de verstelknop van de spiegels en niet automatisch of via de afstandsbediening. Dit schijnt alleen zo te zijn bij de elektrische zetels met geheugen. De dealer zou dit nog eens navragen. En bij het navigeren zou het wel mooi zijn geweest dat er wat informatie te zien zou zijn op het display tussen de klokken. Ook vindt ik de knoppen van de boord en auto informatiecomputer wat minder, ze zitten op de linkerhendel, zou deze graag op het stuur gehad hebben. Daar zit nu de bediening van de cruisecontrol, wat wel weer erg gemakkelijk werkt en in te stellen is. Tot zover MIJN ervaringen en bevindingen. Wanneer je vragen hebt……. Stel ze maar.

Groeten,
    foto's

Comment

• De foto's staan op pagina 121 van dit forum.

Comment

• Nog even over die electrisch inklapbare spiegels.....

Zie: attachment, knip&plak uit de NL pdf prijslijst op www.opel.nl

Electrisch inklapbare spiegels is dus een losse optie DWH voor Edition en Sport, maar standaard voor Cosmo(Executive). Op Edition en Sport kun je het dan alleen bestellen icm het Sensorpakket XGDN

Bestel je AG1 = 8-voudige stoel + geheugen dan krijg je DWH er 'gratis' bij.....
        Kies je voor XGDR : Interieurpakket met Lederenbekleding dan krijg je er wederom AG1 + DWH bij.....

(AG1 is los te bestellen maar net als DWH alleen i.c.m. Sensorpakket XGDN)

Er wordt verder gezwegen of dit ook via de remote mogelijk is. Maar zoals Piet Neelen schrijft zou dat dan best eens kunnen samen hangen met die geheugen functie van de stoelen (AG1).....als dat al zo is snap ik ook niet waarom dat dan zo is.....

Ik heb die combinatie besteld (leder en geheugen op stoelen) maar levering laat zeker nog wel 4 weken op zich wachten. Wellicht dat iemand op dit forum de geheugen functie op de stoelen heeft........
        Bijgevoegde Bestanden
        Last edited by ; 08/03/2009, 13:26.

Comment

• ** Deleted **
          Last edited by ; 08/03/2009, 13:18.

Comment

Ik rij nu een week met mijn Insignia 1.6T en ik moet zeggen; hij bevalt perfect. Je hebt er, voorlopig, wel erg veel bekijks mee, op het genante af soms. Ook heb ik afgelopen week slotmoeren laten plaatsen, stel je eens voor dat je 4 nieuwe velgen moet kopen, dacht dat ze zo’n €500 per stuk kosten.De 1.6T is een hele lekkere motor en je kan hem aardig “lui” rijden. Alleen in z’n 6 duurt het even maar daar is de 6de ook niet voor bedoeld. De motor maakt ook een goed geluid, je hebt niet het idee op stap te zijn met een 1.6je. Ook hoor je, bij geopend raam, de turbo lekker fluiten boven de 2200 toeren. Ik heb hem nog niet boven de 4000 toeren gereden, dus het belooft alleen maar beter te worden. Het infotaiment heb ik ook onder de knie, het is gewoon een paar uurtjes in de auto zitten en dan heb je het door. Wel wennen is het formaat van de auto, ik kom uit een Astra Gtc, maar dit is afhankelijk van de auto die je hiervoor hebt gereden. De parkeersensoren voor en achter helpen me daar goed bij. Het AFL is nog steeds een verademing, er is wel één heel groot nadeel; je volgende auto moet dit ook hebben, het is een perfect system. Ik heb hem eigenlijk altijd op “auto” staan en je hebt er geen omkijken meer naar. Ook over de stoelen niks dan lof, het zijn de Cosmo zetels, en ze zijn gedeeltelijk elektrisch te verstellen. Wat kleine minpuntjes dan; de elektrisch inklapbare spiegels werken alleen met de verstelknop van de spiegels en niet automatisch of via de afstandsbediening. Dit schijnt alleen zo te zijn bij de elektrische zetels met geheugen. De dealer zou dit nog eens navragen. En bij het navigeren zou het wel mooi zijn geweest dat er wat informatie te zien zou zijn op het display tussen de klokken. Ook vindt ik de knoppen van de boord en auto informatiecomputer wat minder, ze zitten op de linkerhendel, zou deze graag op het stuur gehad hebben. Daar zit nu de bediening van de cruisecontrol, wat wel weer erg gemakkelijk werkt en in te stellen is. Tot zover MIJN ervaringen en bevindingen. Wanneer je vragen hebt……. Stel ze maar.

Groeten,
            Heb/Had jij nog issues met de USB stick: bestanden niet herkennen omdat de naam te lang is en niet aan de oude MSDOS standaard van 8 + punt + 3 tekens voldeed?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten
              @ Piet Neelend

A.d.h.v. de foto heb jij electrisch inklapbare buitenspiegels: lukt het ook via het lang indrukken van de remote om ze te laten inklappen zoals in de manual staat beschreven (en de optie aangezet in de wagenconfig)?

@ alle andere die er geen succes mee hebben:

Wellicht functioneert het ook alleen als de schakelaar van de spiegels binnenin op de neurtrale stand staat. Als die schakelaar niet neutraal stond werkte in mijn signum anders ook de spiegelverwarming niet. Wellicht dat dit ook voor het inklappen van de spiegels via de remote geldt. Binnenin moet je de schakelaar ook neutraal zetten om de spiegels te kunnen inklappen....

De spiegels in en uitklappen werkt bij mij alleen via de verstelschakelaar. Heb alles al geprobeerd. Bij de autoinstellingen en dan comfortinstellingen zou je het moeten kunnen instellen maar deze optie is bij mij niet aanwezig.

Comment

• @ piet neelen

2 posts terug (http://www.autoforum.be/showpost.php...postcount=3674) heb het nog wat aangepast....

Zo te beoordelen (foto) heb jij dus geen geheugenfunctie op de stoel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten
                  Heb/Had jij nog issues met de USB stick: bestanden niet herkennen omdat de naam te lang is en niet aan de oude MSDOS standaard van 8 + punt + 3 tekens voldeed?

Ik op mijn usb-stick van 8gb nu zo'n 980 nummers staan en eigenlijk niks speciaals hoeven doen. Ik rip de cd's met windows media player en dan zet is ze op de usb stick. Het systeem geeft bij mij alle tekst weer. Wel wordt aangeraden om je usb stick in het FAT32 te formateren.

Comment

• Oproep aan de Insignia bezitters die de bluetooth optie genomen hebben.

Graag zou ik weten welke merken/modellen volledig compatibel zijn met deze optie. Dus waarbij je ook kunt gebruik maken van je bestaande telefoonboek met verschillende nrs per persoon (bijv home/office/mobile/...).

Merk : xxxxxxxxx Type : xxxxxxxxxx

Thanks !

Comment

• Heeft nu niemand een idee, hoeveel tijd er tussen productie planning event 32 en de daadwerkelijke productie zit.
                      Van de dealer word ik ook niks wijzer, nog steeds event 25, terwijl er was gezegd door opel nederland dat op 5 maart de status zou veranderenen naar event 32,
                      en de productie: week 13, levering:week 15 of 16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                        Ja ik heb ook de 20 ich velgen, dus ga precies nog even moeten wachten zoals ik hier lees op de forum
                        WhN,

Bedankt voor je berichtje. Ik heb begin Feb. ook een 2.8 V6 (4x4) Cosmo (Automaat) besteld met de volgende opties:

AFL inclusief Bi-Xenon en Grootlichtassistent
                        Alarm
                        230 Volt aansluiting
                        Bandenspanningscontrole
                        Intro pakket Cosmo
                        Infinity Sound System
                        Park Expert
                        Schuif-/kanteldak
                        Quickheat verwarming
                        Kleur: Black Sapphire
                        Beige lederen bekleding (XGDR)
                        20 Inch velgen

Nu maar hopen hoe hij gaat bevallen..!
                        Last edited by ; 09/03/2009, 12:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Twente70 Bekijk Berichten
                          Heeft nu niemand een idee, hoeveel tijd er tussen productie planning event 32 en de daadwerkelijke productie zit.
                          Van de dealer word ik ook niks wijzer, nog steeds event 25, terwijl er was gezegd door opel nederland dat op 5 maart de status zou veranderenen naar event 32,
                          en de productie: week 13, levering:week 15 of 16
                          Hallo,

Vorige week van dealer vernomen dat deze van mij (ST COSMO), besteld op 11/02/2009, thans in 32 staat. Zou eind maart in productie gaan.... Levering was aanvakelijk voorzien voor eind mei dus ik vermoed dat deze termijnen niet al te juist zijn.... Zou de ST misschien iets vlugger geleverd worden?? Het zal afwachten worden....

Groetjes,

Comment

Ik rij nu een week met mijn Insignia 1.6T
                            Wanneer je vragen hebt……. Stel ze maar.

Groeten,
                            Hoe zit het eigenlijk met het verbruik van de 1.6T?
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hellas Bekijk Berichten
                              Hallo,

Vorige week van dealer vernomen dat deze van mij (ST COSMO), besteld op 11/02/2009, thans in 32 staat. Zou eind maart in productie gaan.... Levering was aanvakelijk voorzien voor eind mei dus ik vermoed dat deze termijnen niet al te juist zijn.... Zou de ST misschien iets vlugger geleverd worden?? Het zal afwachten worden....

Groetjes,
                              Hoi,

Gisteren toch even binnengesprongen bij Opel Van der Haegen in Asse. Iemand hier wist te vertellen dat daar een ST sport stond. Vette bak, ..hoe sneller ze hem kunnen leveren hoe beter....en de verkoper wist me te vertellen dat hij 3 weken te vroeg geleverd was. 'T zou leuk zijn moesten de ST's er sneller zijn dan voorzien. Zie er naar uit er één tegen te komen in real life. Wie weet!!
                              Deze week zo'n 1000km rondgereden (BXL --> Luxemburg: Geen Insignia gezien) (Bxl --> Ieper. Twee op E40 en één bij klant voor de deur) (vandaag nog ééntje op ring BXL) Allen voorzien van AFL.. de LED verlichting valt echt wel op!

Morgen eens bellen naar garage om te horen in welke code de mijne staat.

Grtn,

Comment

• Toch nog enkele bevindingen neerschrijven over de Insignia:
                                Ik vind dat de knopjes d'r niet zo stevig uit zien
                                Zelfs bij onze Vectra van 1992 zag alles er stukken steviger uit! Ook de schakelaars van mijn Saxo zien er trouwens steviger uit.

Dan over de versnellingsbak, ik vraag me af waarom alleen de zwaarste motoren een automatische versnellingsbak hebben? Het zou toch een goede zaak zijn moest onder andere de 1.6T ook een automatische bak hebben!

En tot slot vroeg ik ook nog aan de verkoper naar een testrit, maar blijkbaar laten ze die daar niet zo makkelijk doen Volgens de verkoper omdat het nogal een dure auto is.
                                Iemand hier die weet of er andere dealers zijn die makkelijker een testrit laten doen?
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Toch nog enkele bevindingen neerschrijven over de Insignia:
                                  Ik vind dat de knopjes d'r niet zo stevig uit zien
                                  Zelfs bij onze Vectra van 1992 zag alles er stukken steviger uit! Ook de schakelaars van mijn Saxo zien er trouwens steviger uit.

Dan over de versnellingsbak, ik vraag me af waarom alleen de zwaarste motoren een automatische versnellingsbak hebben? Het zou toch een goede zaak zijn moest onder andere de 1.6T ook een automatische bak hebben!

En tot slot vroeg ik ook nog aan de verkoper naar een testrit, maar blijkbaar laten ze die daar niet zo makkelijk doen Volgens de verkoper omdat het nogal een dure auto is.
                                  Iemand hier die weet of er andere dealers zijn die makkelijker een testrit laten doen?
                                  Bij Leyssen in Bree & Geurts in Genk is het totaal geen probleem om een testrit aan te vragen. Ik heb een testrit gereden met een wagen bij Leyssen maar zij zijn dan ook mijn vaste garage. Ze kennen me goed en dat kan ook wel een verschil zijn. Misschien moet je je pas afgeven of zo en ben je beperkt dat een testrit van een uurtje of zo. Je moet het gewoon bespreken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hellas Bekijk Berichten
                                    Hallo,

Groetjes,
                                    Volgens mijn dealer hebben ze de achterstand met de Insignia, opgelopen in de eerste maanden van de introductie, ingehaald en kunnen ze nu alle Insignia's, besteld zonder de probleem opties, normaal leveren. De ST's zouden van eind mei naar eind april terug gebracht zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oasis Bekijk Berichten
                                      WhN,

Bedankt voor je berichtje. Ik heb begin Feb. ook een 2.8 V6 (4x4) Cosmo besteld met de volgende opties:

AFL inclusief Bi-Xenon en Grootlichtassistent
                                      Alarm
                                      230 Volt aansluiting
                                      Bandenspanningscontrole
                                      Intro pakket Cosmo
                                      Infinity Sound System
                                      Park Expert
                                      Schuif-/kanteldak
                                      Quickheat verwarming
                                      Kleur: Black Sapphire
                                      Beige lederen bekleding (XGDR)
                                      20 Inch velgen

Nu maar hopen hoe hij gaat bevallen..!
                                      Moet ik je toevoegen aan de lijst? Dan zitten we al 57 Insignia-gelukkigen

Comment

• Ik was vanmiddag even onderweg in Belgie, kleine omweg gemaakt via Bree en bij Opel dealer Leyssen even gaan kijken, nieuwsgierig door de foto's/verhaal van poster Jackie74.

Eerste keer dat ik de ST in het echt zag, verdumme, mooie bak, erg mooie bak en lang niet zo plomp als de vectra station. Had ik dan toch.......:-( :-)....

De zon stond wat ongunstig, tegenlicht, de vier kleuren die er stonden waren wat moeilijker te zien: Metro, T.Grey, Zwart en 1 in pannacotta. Moet toch zeggen dat ik die bruin/warm grijze Technical Grey toch nog steeds de mooiste vindt. Metro viel mij erg tegen op de Insignia. Alsof Metro het beter doet op een auto met scherpere lijnen en vouwen. Ik had zelf metro op mijn Signum en vindt dat nog steeds een heel mooie kleur voor de signum.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jackie74 Bekijk Berichten
                                          Volgens mijn dealer hebben ze de achterstand met de Insignia, opgelopen in de eerste maanden van de introductie, ingehaald en kunnen ze nu alle Insignia's, besteld zonder de probleem opties, normaal leveren. De ST's zouden van eind mei naar eind april terug gebracht zijn.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Hellas
                                          ]
                                          Hallo,

Groetjes,
                                          De mijne is (5d, 1.6T) is 5.2 besteld door de leasemij, vrijdag j.l. kon de dealer nog geen info verstrekken over een mogelijke leverdatum.

Heb zo'n idee dat van geval tot geval de levertijd best wel wat kan varieren en er lijkt niet echt een lijn/patroon in te zitten.

Comment

Working...
                                          X