Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vroeger had mijn vader een Rekord en zaten wij ook met drieën op de achterbank.
    Juist dezelfde als hieronder alleen niet die belachelijke wieldoppen.

1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
      Vroeger had mijn vader een Rekord en zaten wij ook met drieën op de achterbank.

Het aanbod was vroeger waarschijnlijk wat beperkter. Maar is zou dan liever met een 'busje' ( Espace,... ) rond rijden om 3 kinderen mee te vervoeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door louisrr Bekijk Berichten
        En ik maar wachten.........begin december besteld.
        De leasemij heeft voor mij een dag later dan Dungen2003 de mijne besteld (5d 1.6T Executive) en de dealer wist vorige week nog van niks. En als ik het goed zie heeft Dungen2003 een ST....

Ik acht de dealer niet zo 'leuk' dat hij binnenkort belt : Verrassing! kom je de wagen morgen ophalen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door friemel Bekijk Berichten
          De leasemij heeft voor mij een dag later dan Dungen2003 de mijne besteld (5d 1.6T Executive) en de dealer wist vorige week nog van niks. En als ik het goed zie heeft Dungen2003 een ST....

Ik acht de dealer niet zo 'leuk' dat hij binnenkort belt : Verrassing! kom je de wagen morgen ophalen....

Leasemij heeft voor mij 2 dagen later besteld (ST 1.6T Business) ga maandag eens bellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
            Vroeger had mijn vader een Rekord en zaten wij ook met drieën op de achterbank.
            Mijn ouders hadden vroeger een Rekord D (zie foto, alleen hadden wij een bruine . Dat was een favoriete kleur in die tijd). We zijn met 4 kinderen thuis en we gingen in de eind jaren 70 met deze wagen elk jaar naar de zee. Port bagage erbovenop op en dan 250km rijden van Dilsen-Stokkem (Oost-Limburg) naar Koksijde. Ben zelf van '74 dus ik was toen 4 à 5 jaar. Mijn broers en zussen, die allemaal wat ouder zijn, zaten op de achterzetels en ik zat dan in het midden op de schoot van mijn zus. Als je er nu aan denkt was dat toch wel onverantwoord maar in die tijd waren er nog geen veiligheidsgordels voor de achterpassagiers, kinderstoeltjes of dergelijken en was het zeer rustig op de autostrades. Je kan je dat nu niet meer indenken.
            Zoals hier al gemeld. Je moet een keuze maken als je kinderen hebt : ofwel een wagen kopen waarbij er veel achterruimte is en het makkelijk is om de kinderen in hun stoeltje te plaatsen ofwel koop je een wagen die je nauw aan het hart ligt, een mooi design heeft maar wat beperkingen heeft bij kinderen op de achterbank.
            Kan begrijpen dat kiezen dan niet makkelijk is.

Comment

• Paniek

Afgelopen donderdag mijn auto gaan halen, en tot nu toe nog maar 140 km gereden (te vuil weer, en ja op de rode zie je heel rap het vuil.)
              Gisteravond auto in garage gezet, alles werkt perfekt.
              Vanmorgen auto uit garage gereden: Geen infotainment, geen radio, geen achteruitsensoren, geen ESP. Zo dood als een pier. Alle knopjes geprobeerd, verschillende keren gestart, niets aan te doen.
              Dan maar wat gereden zonder dit alles.
              Bij thuiskomst deze middag auto afgewassen, en bij het starten om hem binnen te rijden: alles werkt terug? Iemand zoiets al gehoord?
              ik hoop in elk geval dat ik dit tijdens verlof in Italie niet tegenkom. (ik ga mijn draagbaar gps-je meenemen als reserve).
              Verder rijdt de auto goed en vind ik voor mijn stijl de 130 pk met automaat zeker niet ondergemotoriseerd. Eens boven de 1700 toeren komt het koppel erbijkijken en dan gaat de auto echt goed vooruit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Abolone Bekijk Berichten
                Ik heb een volle week kunnen genieten van mijn insignia. De volle 900 km op de teller. Vrijdag de 13de was dus echt wel een ongeluksdag.
                Meisje knalt met het haar fiets tegen de auto. Ik heb haar niet meer kunnen ontwijken. Gevolg meisje in ziekenhuis met sleutelbeenbreuk en ik zonder insignia. De auto is er redelijk aan toe en we zullen de auto proberen per totale te laten verklaren. De kosten om hem te vermaken worden geschat op meer dan 10 000€.
                Spiegel naar de knoppen, velg beschadigd, lichtblok beschadigd, bumper beschadigd, er moet een nieuwe deur in, parkeersensoren naar de knoppen, motorkap beschadigd.
                Is dit niet om te janken

Maar voor 1 ding ben ik wel gelukkig en dat is dat er niemand ernstig gewond is en vooral dat er geen doden zijn gevallen want voor hetzelfde geld was het prijs.
                Ik had nu al moeite om in slaap te vallen. Telkens ik mijn ogen sloot zal ik ze tegen de auto knallen en over de motorkap rollen.
                Fuck jong. Dat is echt een vrijdag de 13de verhaal.
                Hoe was het ongeluk er gekomen? Was het meisje zonder te kijken over gestoken of zo?
                Nog veel sterkte met de nare verwerking en veel succes met de afhandeling met de verzekering.
                Je ziet dat met de nieuwe wagens je maar een klein ongelukje moet hebben om grote kosten te hebben. Vroeger kon er nog veel hersteld worden, nu moet het allemaal niet geplaatst worden.
                Sterkte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk Berichten
                  Afgelopen donderdag mijn auto gaan halen, en tot nu toe nog maar 140 km gereden (te vuil weer, en ja op de rode zie je heel rap het vuil.)
                  Vanmorgen auto uit garage gereden: Geen infotainment, geen radio, geen achteruitsensoren, geen ESP. Zo dood als een pier. Alle knopjes geprobeerd, verschillende keren gestart, niets aan te doen.
                  Bij thuiskomst deze middag auto afgewassen, en bij het starten om hem binnen te rijden: alles werkt terug? Iemand zoiets al gehoord?
                  ik hoop in elk geval dat ik dit tijdens verlof in Italie niet tegenkom. (ik ga mijn draagbaar gps-je meenemen als reserve).
                  Verder rijdt de auto goed en vind ik voor mijn stijl de 130 pk met automaat zeker niet ondergemotoriseerd. Eens boven de 1700 toeren komt het koppel erbijkijken en dan gaat de auto echt goed vooruit.
                  Ga even langs bij je dealer en laat het is uitlezen. Beter nu rap alles even bekijken alvorens in het buitenland met problemen te zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk Berichten

Dit gebeurd met de beste merken ook hoor , een vriend van mij kocht zo'n 5/6 jaar terug het nieuwe E model van Mercedes, de radio kon zijn posten niet behouden ,de rechterruit ging te pas en te onpas naar beneden,de spiegels wilden niet meer inklappen en als het dan toch een keertje lukte wilden ze niet meer uitklappen,veel controlelichtjes die aanfloepten , de brandstofmeter die bleef hangen ze zeggen daartegen een maandagse maar als je zo eentje hebt ben je er wel mee , en dat is dan Mercedes ,

Comment

• Op 09/02 heeft KBC de bestelling van mijn wagen (ST - CDTI 130 - edition - pannacotta) geplaatst.

Op 11/02 liet de KBC mij weten dat de levering voorzien is voor 25/05. (collega met zelfde wagen, maar in technical grey, is voorzien op 11/05.... 14 dagen wachten omdat 'het een niet zo frequente kleur is'...).

Deze morgen bericht gehad van de garage..... Hij staat klaar voor transport in Duitsland, en als de KBC wat meewerkt (moeten het papierwerk verzogen) rij ik zeker en vast tegen 25/03 met de wagen!!!!!! Joepie : da is 2 maand vroeger dan voorzien!!!!! Garagist wist mij te vertellen dat ze de productie in Duitsland voor insignia hebben opgetrokken (naar 3 shiften) en dat daardoor veel wagens vroeger zullen geleverd worden, maar 2 maand was ook voor hem een verrassing. Over de ST van mijn collega (in technical grey dus...) nog geen nieuws. Zelfs over de Zafira (zelfde dag besteld als de 2 ST's) weten ze nog niets....

Joepie.... Nu kan het aftellen echt beginnen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                        Het aanbod was vroeger waarschijnlijk wat beperkter. Maar is zou dan liever met een 'busje' ( Espace,... ) rond rijden om 3 kinderen mee te vervoeren.
                        Nadien kwam er wel een Chrysler Voyager II
                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Abolone Bekijk Berichten
                          Dank u voor jullie medeleven. Net terug van de verzekeraar. Meisje hersteld goed. Gelukkig geen ernstige verwondingen.
                          We zullen proberen de auto per total te verklaren wat volgens de verzekering geen probleem zal vormen aangezien de auto maar 1 week 'oud' is en nog geen 1000 km heeft.
                          Vanmiddag zou ik al een andere insignia hebben als vervangwagen.
                          Klote dat t gebeurd is, hoop dat de beelden snel vervagen....

Hoe wil je een auto van 1 week auto total laten verklaren? Bedoel volgensmij is hij nog niet economisch total met € 10.000 schade?... Kan 1 fiets dat allemaal veroorzaken?.... Succes met de afhandeling...

Comment

• fiets was zeker opgevoerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thomas20VT Bekijk Berichten
                              Klote dat t gebeurd is, hoop dat de beelden snel vervagen....

Hoe wil je een auto van 1 week auto total laten verklaren? Bedoel volgensmij is hij nog niet economisch total met € 10.000 schade?... Kan 1 fiets dat allemaal veroorzaken?.... Succes met de afhandeling...
                              Die vraag stel ik mij ook wel, al die schade door een aanrijding met een fiets
                              Ik ben ooit met een Vectra tegen een muur gevlamd en had nog niet voor zoveel aan schade!

En zoals iemand hier al vroeg, hoe is het ongeval juist gebeurd?
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• En zoals iemand hier al vroeg, hoe is het ongeval juist gebeurd?[/quote]

Meisje reed samen met moeder op fietspad in dezelfde richting als ik. Volgens de verklaringen van de moeder reed ze in een greppel en verloor ze haar evenwicht en wijkte af op de rijbaan net op het moment dat ik voorbij reed. Ze knalt tegen mijn auto aan terwijl ik de wettelijke snelheid van 70 km/u reed. Ze kwam terecht tegen de zijkant van de wagen.
                                De deur moet vervangen worden (dat alleen al kost volgens mijn dealer 2500€ zonder spuitwerk en plaatsing), het lichtblok is beschadigd en moet volledig vervangen worden,
                                de motorkap moet vervangen worden en terug gespoten worden, de bumper vervangen en spuiten, de zijspiegel is helemaal naar de vaantjes, de parkeersensoren voorraan moeten vervangen worden, het zijraam moet vervangen worden.
                                Alle losse onderdelen + werk + spuitwerk: tussen 8000 - 10000€

BTW al die schade is veroorzaakt door een niet opgevoerde fiets maar door een kinderfiets van iemand van 12 jaar.

Comment

• [quote=bereboot;3300584]ik hoop in elk geval dat ik dit tijdens verlof in Italie niet tegenkom.

Misschien komen we mekaar wel tegen in of op weg naar Italië.

Comment

• Subwoofer (infinity upgrade) bij de ST.

Net ff zitten kijken op het Nederlandse " autoweek" forum afdeling nieuwe auto's-insignia..............je schaamt je bijna dat je Nederlander bent, wat een afzeik gedoe.
                                    Ze vinden daar blijkbaar de 17" velgen mooier als de door hun "sjonnie-anita" benoemde 20 duimers.........tsja kosten minder he', zuinige hollanders.
                                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Ja het nederlandse forum staat er bekend om, vind het een forum voor niet echte auto fanaten

Comment

Subwoofer (infinity upgrade) bij de ST.

Net ff zitten kijken op het Nederlandse " autoweek" forum afdeling nieuwe auto's-insignia..............je schaamt je bijna dat je Nederlander bent, wat een afzeik gedoe.
                                        Ze vinden daar blijkbaar de 17" velgen mooier als de door hun "sjonnie-anita" benoemde 20 duimers.........tsja kosten minder he', zuinige hollanders.
                                        Moet je toch beter dat forum lezen.

Comment

Subwoofer (infinity upgrade) bij de ST.

Tsja, over smaak valt niet te twisten, zeggen ze.

Persoonlijk vind ik het design van de 20" wielen niet bij de Insignia passen, mooie auto, best wel kekke wielen, maar de combinatie is niet overtuigend.

Voor mij wringt de schoen bij het 'open' ontwerp van de wielen tegen de robuuste zijkant van de carrosserie. De 19 duimers sluiten beter aan bij het overall plaatje. De foto demonstreert het perfect. Onder een 3-delig kostuum staan sportschoenen ook niet, terwijl het kostuum heel net is en de schoenen ook heel mooi zijn, maar de combinatie is geen succes.

Beste LouisR dus geen persoonlijke aanval in welke zin of aard dan ook!! Gewoon een kwestie van smaak verschil :-) Wil met deze post niemand voor het hoofd stoten. Wil alleen het punt maken dat niet elke combinatie even geslaagd is ondanks dat de onderdelen op zichzelf mooi zijn.

Comment

Working...
                                          X