Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
    Normaal niet.... Mc Clane mag de zijne vanaf vandaag gaan afhalen, en ikzelf rijd er sinds zaterdag mee. Maar in Tessenderlo ben ik zeker en vast niet gepasseerd....

Gisteren in Oost-Vlaanderen gebleven. Maar heb in ieder geval al een aantal leuke opmerkingen gekregen. Bv gisteren op de parking van de sportclub spraken 2 mensen mij aan.... 'Welk merk is dat?'. Nen Opel. 'Ahhh, nen Opel, zou je niet zeggen. En welk type?'. Nen Insignia Sports Tourer. 'NE WAT?????'
    Maak daar maar al woensdag van. Papieren vandaag in orde gebracht en de wagen zou men tegen morgen niet kunnen afleveren
    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

...

Met andere woorden : reed zaterdag de autosnelweg op, en schakelde meteen door naar 6de versnelling. Toen ik 'even' bezig was met de navigatie, en nadien opkeek zag ik ineens op de digitale snelheidsaanduiding het getal 147 staan!!! Remmen met die handel.... ah ja : 6de versnelling en 2000 toeren/minuut geeft een snelheid van 130 km/u. perfect!!!
      Met een laag verbruik en het minst vervuilend (zelfs minder vervuilend dan bij 90km/h voor de groendoomdenkers)
      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door InsigniA Bekijk Berichten
        Cruise control vraagje ...
        Kan je zowel een vaste snelheid ingeven of kiezen voor een maximum snelheid ?
        Het enigste wat, voor het moment, nog niet wil lukken : de cruise-control. Dedju, heb er zelfs de gebruiksaanwijzing bijgenomen, maar het wil maar niet lukken!!!!

Comment

Het enigste wat, voor het moment, nog niet wil lukken : de cruise-control. Dedju, heb er zelfs de gebruiksaanwijzing bijgenomen, maar het wil maar niet lukken!!!!
          Je moet die eerst aanzetten(knop op stuurwiel) en dan snelheid selecteren met de knop (dacht de bovenste) op de hendel (linkse). Vervolgens is de bovenste om telkens 2km/h sneller en de onderste om 2km/h trager te gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
            Je moet die eerst aanzetten(knop op stuurwiel) en dan snelheid selecteren met de knop (dacht de bovenste) op de hendel (linkse). Vervolgens is de bovenste om telkens 2km/h sneller en de onderste om 2km/h trager te gaan.
            Dan licht er een lampje (cruisecontrol) in het wit op.
            Dan kleurt dat lampje groen.

Comment

• Iemand een idee wanneer het chassisnummer bepaald wordt?

Net van de dealer vernomen dat het chassisnummer bekend was maar hij noemde verder geen statuscode. Ook gaf hij geen info of de wagen al in productie was of is ingeplanned voor een specifieke week. Statuscode zal wel '33' zijn: ingeplanned voor productie...

Als ik naar de besteldata van enkele forumleden kijk die ook een 4d/5d besteld hebben begin februari krijgen die de auto begin april, rond week 14.

Als de mijne nog in productie moet gaan, de transporttijden, afleverwerkzaamheden aan de wagen, afhandelen financiele deel met de leasemij, voorzie ik de mijn toch pas na pasen....
              Last edited by ; 23/03/2009, 14:10.

Comment

• @eno, je moet eerst de cruisecontrol aanzetten (tuimelschakelaar bovenaan) en daarna de snelheid omlaag selecteren en dan schakelt de cruisecontrol in. Tijdens mijn proefrit vergde mij dit ook gewenning omdat ik altijd naar een snelheid toe ga en niet terug.

Succes!

Comment

Dan licht er een lampje (cruisecontrol) in het wit op.
                  Dan kleurt dat lampje groen.
                  Ik heb er eerst ook wat mee gesukkeld. Maar het is zoals McClane zegt : Eerst de knop (rechtse) aanzetten, wit lampje licht op, en dan met het wieltje links van die knop naar beneden draaien, het wit lampje wordt groen. Dan kan je de snelheid met het wieltje bijregelen (naar boven, of beneden).

Comment

• Net even gemaild voor de status.
                    Stond nog steeds in event 33, levering week 16.
                    Dus blijft 2 weken later als aanvankelijk voorzien.
                    Daar gaat mijn eerste reisje dat ik met de nieuwe wagen gepland had.

Voor wie interesse heeft: Dit weekend is bij Leyssen in Bree Insignia weekend met voorstelling van de ST en de andere modellen.
                    Hij stond wel al eerder in de showroom, maar Leyssen kennende zal er nu een natje en een droogje bij te pas komen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chriske Bekijk Berichten
                      Ik heb er eerst ook wat mee gesukkeld. Maar het is zoals McClane zegt : Eerst de knop (rechtse) aanzetten, wit lampje licht op, en dan met het wieltje links van die knop naar beneden draaien, het wit lampje wordt groen. Dan kan je de snelheid met het wieltje bijregelen (naar boven, of beneden).
                      Merci voor de raad. Zal dat vanavond eens uitproberen. Da 'wit' lichtje had ik al gevonden, maar da gaat dus niet over naar 'groen'. Blijven proberen dus....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jackie74 Bekijk Berichten
                        Mooi zo. Degelijke garage dan .
                        Ik heb nog niets gekregen maar misschien ....................
                        Oorspronkelijk geplaatst door Spoenk Bekijk Berichten
                        Voor wie interesse heeft: Dit weekend is bij Leyssen in Bree Insignia weekend met voorstelling van de ST en de andere modellen.
                        Hij stond wel al eerder in de showroom, maar Leyssen kennende zal er nu een natje en een droogje bij te pas komen
                        @ Jackie74 Het ziet ernaar uit dat uw garage ook een extraatje doet met de voorstelling van de ST.

Comment

Maar mijn eerste indruk na 2 dagen en 250km : 't Is nen echte 'cruise'-wagen.... Ge gaat aan de lichten geen Audi verloren rijden, maar eenmaal de 1750 toeren/minuut gepasseerd, gewoon schakelen, en het koppel zijn werk laten doen....
                          Ik had die indruk ook toen ik het afgelopen weekend in Lier een testrit maakte met een ST 160pk Sport.

Onder de 1750rpm precies geen trekkracht en dan schiet ie plots vooruit. Misschien moet de motor nog wat los komen en lost dat probleem zichzelf op nadat de wagen wat meer is ingereden?
                          Last edited by ; 23/03/2009, 20:07.

Comment

Merci voor de raad. Zal dat vanavond eens uitproberen. Da 'wit' lichtje had ik al gevonden, maar da gaat dus niet over naar 'groen'. Blijven proberen dus....
                            Zoals ik eerder al aangaf moet je eerst de snelheid verlagen via de cruisecontrol voordat de cruisecontrol inschakelt. Als je de snelheid verhoogt schakelt de cruisecontrol niet in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door louisrr Bekijk Berichten
                              Ik ga vanmiddag langs m'n dealer voor de status.

Staat (nog steeds) op aflevering 15 april, is te overzien, toch?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
                                Zoals ik eerder al aangaf moet je eerst de snelheid verlagen via de cruisecontrol voordat de cruisecontrol inschakelt. Als je de snelheid verhoogt schakelt de cruisecontrol niet in.
                                Eerst eens op de rem duwen wanneer je vertrokken bent.

Comment

• Autoblog test de Opel Insignia ST 2.2 Turbo

De naam Caravan wil Opel niet meer gebruiken. Klinkt als marketingprietpraat, maar wie de erg dikke stationvariant van de Insignia ziet snapt dat daar best een nieuwe naam voor mag worden gebruikt. Zo saai en spruitjesachtig als zijn voorganger was, zo stijlvol is de Insignia Sports Tourer geworden. De reguliere Insignia is al niet bepaald […]

Comment

Eerst eens op de rem duwen wanneer je vertrokken bent.
                                    Oh, was bij de Vectra ook zo ...
                                    Toen ik mijn Vectra pas had, heeft het ook even geduurd. Ontdekt na een paar tankbeurten langs de snelweg ... dat je idd eerst je rem moet aanraken voor je je cruise control kunt gebruiken.

Comment

• Iemand een idee tot welke hoogte de geopende kofferklep komt vanop de grond ?
                                      Daar heb ik tot voor het zien van dit filmpje nog niet bij stilgestaan .

Comment

• Dat zit nogal logisch in elkaar bij opel. (NOT)
                                        Bij de update van de insignia en de nieuwe astra moet je ook vier keer claxoneren en de linkerbuitenspiegel verstellen..

Ik vond het op mijn huidige auto (volvo) al vervelend dat ik iedere keer opnieuw weer eerst de cruisecontrol aan moet zetten. Bij VAG staat deze als je wilt gewoon altijd al aan. Waarom eigenlijk niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door InsigniA Bekijk Berichten
                                          Cruise control vraagje ...
                                          Kan je zowel een vaste snelheid ingeven of kiezen voor een maximum snelheid ?
                                          Tijdens een testrit, ook met die dingen zitten spelen.

1. cruise control: staat al goed hierboven beschreven
                                          2. max snelheid: niet via de cruise control. Maar je kan wel op de boordcomputer een max snelheid instellen. En als je er over gaat krijg je een waarschuwingssignaal (ik dacht ook een aanduiding op de centrale display, maar daar ben ik niet zeker van)

Ondertussen is het voor mij bang afwachten. Mijn wagen is bij Kroymans Belgium besteld. En Kroymans heeft in Nederland surseance (vgl gerechterlijk akkoord) aangevraagd. Hopen maar dat de impact in België beperkt is en dat mijn ST er veel vroeger dat 26/06 staat.

Comment

Working...
                                          X