Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
    Hallo,

Heeft iedereen gratis Audi-onderhoudsproducten (shampoo&wax, ruiten en interieurreiniger) meegekregen bij het afhalen van zijn Q5?
    Niets 'gratis' gekregen bij de Q5 ...
    Ik wist niet dat Steve Stevaert Audi's verkocht!

Comment

• [quote=musa;3346064]Hallo,

Heeft iedereen gratis Audi-onderhoudsproducten (shampoo&wax, ruiten en interieurreiniger) meegekregen bij het afhalen van zijn Q5?

Nee, maar ik krijg wel iets anders in de plaats namelijk een skikoffer van 450L
      Ben overeen gekomen als ik mijn wagen zelf probeer te verkopen krijg ik de koffer als beloning, en dat is gelukt( kwestie van onderhandelen).........

Comment

• De X5 natuurlijk! De Q5 is veel te duur voor wat het is, als je ziet dat je met de prijzen van een Q5 al in de buurt komt van een X5 dan weet je het wel.

Qua looks zijn ze mekaar waard vind ik, beide zijn mooie wagens zonder meer.

3.0 van BMW schat ik toch wat hogr in dan de 3.0TDI van Audi. Als je eigenlijk ziet wat het prijsverschil is tussen een Q5 2.0TDI en 3.0TDI dan weet je dat je die 3.0TDI véél en véél teveel betaalt!

Bij de X5 is een 3.0 bijna de instapversie met een vermogen gelijk aan dat van de 3.0TDI van Audi, niet twijfelen dus!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
          Zulke discussie moet gevoerd worden in "die of dat", niet hier.

Ach. Daar is onze taalpurist weer. Was er even niks te verbeteren in de Volvo XC60 topic?

Comment

• Heb hier nog een opmerkelijk REVIEW gevonden van een Nederlander......lezen maar.
            Genieten met een grote G

(12.000 km)Veranderen van werkgever hoeft lang niet altijd negatief te zijn zelfs niet in tijden van crisis. Na vele jaren altijd met stations gereden te hebben, 2 jaar geleden overgestapt naar het SUV type auto. Het bevalt prima, mijn vorige voldeed uitstekend, maar miste de finesse die ik nu wel heb. Natuurlijk zit er een groot prijsverschil waardoor het appels met peren vergelijken is. Niets dan lof voor de Honda, die heeft ons immers enthousiast gemaakt voor dit type auto.

Ik werkte voorheen in de Advertisment (Ogilvy) en ben van werkgever veranderd na 7 jaar. Ben nu werkzaam voor een Nederlands bedrijf en daar hoort een andere auto bij. De keuze was stiekem best lastig doordat er veel te koop is in dit segment. Heb destijds (17e Januari) gereden met de X5, ML, X3 & Q5. Wederom maakt audi waar wat ik verwacht had en vernomen heb via kennissen, de perfecte mix tussen BMW & Mercedes. De BMW toch erg sportief, beetje teveel van het goede, zeker op de lange baan waar de X3 werkelijk in elk spoortje duikt wat hij kan vinden. Mercedes, beetje te lomp. Van binnen harde materialen iets wat ik niet verwacht had. Ik heb nog nooit Mercedes gereden dus veel daarover kan ik niet zeggen. De keuze was erg simpel, of een 'kaal' en standaard top model ML, X5 of Q7 (alleen de ML vind ik dan mooi, rest erg lomp), of een aangekleed model maar dan een klasse lager. Geen straf overigens.

Dan de Audi Q5, vanaf introductie, de mooiste in zijn Klasse. Hij heeft alles in huis wat je wilt van een auto. Hij rijd als een dijk, ziet er erg bij de tijd uit, indrukwekkend en vol met verwennerij. Doordat ik ruim 70.000 per jaar rijd (zakelijk & prive) werd het een diesel, en dan ook graag de sterkste variant. Ik denk dat ik jullie niets over deze motor hoef te vertellen, heerlijk smeuig vanuit onderuit tot zelfs 4800 toeren als het moet. Door de roetfilter 4 pk minder maar dat merk je echt niet. Totaal 236pk, maar veel belangrijker 500nm koppel bij 1500 toeren. Dat samen met de heerlijke s-tronic automaat zorgt dat je iedereen te vlug af bent als het moet.

Nu heb(ben) ik(we) er zo'n 12.000 km mee gereden inclusief de wintersport. Toch bij ons thuis een beetje de graadmeter van hoe een auto bevalt en hoe hij het doet. Je zit enkele uren achter elkaar in de auto onder allerlei omstandigheden. Ik moet zeggen onze vorige auto reed prima 200km/h op de teller zonder een krimp te geven, maar dit is wel van een hele andere orde. Wij hebben nog nooit zo snel naar Zwitserland gereden in iets meer dan 7 uur. En zelfs op hoge snelheden van 235km/h op teller is er niets aan de hand en spoort hij uitstekend. Door de grote tank van 75liter en het verbruik (autobahn) van 9.2 liter kom je lekker ver en hebben we amper hoeven stoppen.

Dat alles gaat in serene rust, zonder lawaai trillingen of motor geluiden. Tuurlijk is even gasgeven erg leuk en schiet het op, maar het meeste hebben mijn zoon en ik zo tussen de 180 en 200 gereden, en dan is het comfort hetzelfde als bij 100km/h. Een groot compliment!

Als er een kritiek punt moet zijn is het dat er door de grote spiegels beetje windgeruis is zo rond de 110km/h, maarja dat rij ik nooit, of 100 of 120, dus daar merk je niets van.

Verder is hij wel wat kleiner dan verwacht. We hadden gedacht achterin alle bagage zo neer te kunnen 'gooien' zoals bij de vorige wel het geval was, maar dat is even anders. Door de wielkassen die naar binnen staan en de leuningen van de achterstoelen die schuiner staan, is het even passen en meten omdat het niet allemaal vlak en recht is. Daarnaast valt je op dat het navigatie systeem er de ballen van snapt. Je koopt een auto in 2009 maar de kaarten die erbij zitten zijn uit 1920. Traag rekenen, en hele rare routes adviseren, die moet dus binnenkort voor een software update. Ander klein nadeel zijn de velgen van 18" die worden nooit schoon in de wasstraat, kortom die moeten dan altijd nog even met de hand.

Voor de rest een heerlijke auto zonder enige negatief commentaar, behalve de kleine puntjes hierboven. Het verbruik in Nederland is zo rond de 7,3 liter op de 100 wat ik erg netjes vind voor een auto van leeg 1900kg!

Zou hem aan iedereen aanraden, zeker als u twijfelt tussen het grootste en 1 maatje kleiner. Enige plek waar je dat merkt is qua bagage.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
              Ach. Daar is onze taalpurist weer. Was er even niks te verbeteren in de Volvo XC60 topic?
              Ach daar is de Hollander weer met zijn domme niets ter zake doende opmerkingen.
              Wat heeft dat met taalpurisme te maken ?
              Hij kan niet eens begrijpend lezen, laat staan correct Nederlands schrijven ("de" topic).
              Last edited by ; 12/04/2009, 22:20.

Comment

Hij kan niet eens begrijpend lezen, laat staan correct Nederlands schrijven ("de" topic).
                Ah wat ben je toch een onuitstaanbare zuignap.
                De topic is in Nederland gelijk aan bijvoorbeeld de discussie Wat zou het anders moeten zijn? het discussie? Ik ken mijn eigen taal en als er iets geen toegevoegde waarde heeft dan is het jouw nutteloze commentaar en gelul. Ga toch wieberen klein kind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                  Ah wat ben je toch een onuitstaanbare zuignap.
                  De topic is in Nederland gelijk aan bijvoorbeeld de discussie Wat zou het anders moeten zijn? het discussie? Ik ken mijn eigen taal en als er iets geen toegevoegde waarde heeft dan is het jouw nutteloze commentaar en gelul. Ga toch wieberen klein kind.
                  Dom dom dom....

Comment

• @jwv50,

Is het mogelijk om eens een foto van u te posten?
                    Ben echt nieuwsgierig of jou uiterlijk even arrogant, irritant en hopeloos uitziet zoals uw post's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
                      @jwv50,

Is het mogelijk om eens een foto van u te posten?
                      Ben echt nieuwsgierig of jou uiterlijk even arrogant, irritant en hopeloos uitziet zoals uw post's:wink:
                      Kinderachtig hoor!
                      Lees eerst over wat het hier echt gaat vooraleer je hier zoiets neerschrijft !
                      Last edited by ; 13/04/2009, 00:25.

Comment

Kinderachtig hoor!
                        Lees eerst over wat het hier echt gaat vooraleer je hier zoiets neerschrijft !
                        In plaats van mensen op hun (verwaarloosbare) fouten te wijzen, dan nog op het AUTOforum, zou je beter eerst eens naar je eigen kijken! Soms zet je een spatie tussen je laatste woord en je leesteken, soms niet. Verzorg je zinnen eens beter... Bedankt!
                        En nu terug ontopic!
                        -

Comment

• Het is niet de bedoeling dat we onze zinsconstructies volgens de Belgische normen schrijven. Het gaat hier om een autoforum en geen dictee-forum. We zijn hier niet meer op school é!

Comment

Ga eens ergens anders de boel gaan verpesten,stom kieken!!!

Comment

• @ JWV50,

Allereerst bedankt voor je bijdrage aan deze topic.
                              Maar blijf hier in vervolg toch liever weg want we zijn weer in een overloze en zinloze discussie beland.
                              Mss kun je toch beter nog wat foto's plaatsen van de fantastische XC60, in het dus betreffende topic welteverstaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                De X5 natuurlijk! De Q5 is veel te duur voor wat het is, als je ziet dat je met de prijzen van een Q5 al in de buurt komt van een X5 dan weet je het wel.

Qua looks zijn ze mekaar waard vind ik, beide zijn mooie wagens zonder meer.

3.0 van BMW schat ik toch wat hogr in dan de 3.0TDI van Audi. Als je eigenlijk ziet wat het prijsverschil is tussen een Q5 2.0TDI en 3.0TDI dan weet je dat je die 3.0TDI véél en véél teveel betaalt!

Bij de X5 is een 3.0 bijna de instapversie met een vermogen gelijk aan dat van de 3.0TDI van Audi, niet twijfelen dus!
                                Motorisch was BMW vroeger duidelijk de betere.
                                Heden is de kloof (bijna) gedicht.
                                Aan de andere kant heeft de Q5 een andere troef, nl. het Torsen Quattro met 40/60 verdeling. En daar kan BMW met z'n x-drive dan niet aan tippen.
                                Wat prijzen betreft : de ene hecht meer waarde aan ruimte, de ander voor techniek, de motor, ... en betaalt er dan ook z'n prijs voor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
                                  @ JWV50,

Allereerst bedankt voor je bijdrage aan deze topic.
                                  Maar blijf hier in vervolg toch liever weg want we zijn weer in een overloze en zinloze discussie beland.
                                  Mss kun je toch beter nog wat foto's plaatsen van de fantastische XC60, in het dus betreffende topic welteverstaan.
                                  Ik heb van u geen lessen te krijgen.
                                  Waarom moet je hier een XC60 bijslepen ? Enkel en alleen om ruzie te stoken.

Er zijn hier een aantal (vrij nieuwe) forumgebruikers die de regels van het forum totaal niet kennen.
                                  Voor vergelijkingen tussen twee wagens is er een speciaal topic in het leven geroepen,met name "die of dat" , daar gaat het hem om., niet over taal
                                  Daarenboven denkt men dat dit topic alleen dient voor de kopers en lovers van een Q5. Ook dat klopt niet.
                                  Dit is een openbaar topic waar iedereen van dit forum zijn of haar zeg mag doen.
                                  Voor uw grote Audi-liefde is er het "Audi-lovers-topic" en om uw eigen wagen te showen is er het topic "Mijn Duitse auto" waar nauwelijks een Q5 te bespeuren valt.
                                  Al de rest van jullie commentaar valt onder de noemer : ik heb lange tenen want ik heb een Q5.
                                  Last edited by ; 13/04/2009, 14:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
                                    Motorisch was BMW vroeger duidelijk de betere.
                                    Heden is de kloof (bijna) gedicht.
                                    Aan de andere kant heeft de Q5 een andere troef, nl. het Torsen Quattro met 40/60 verdeling. En daar kan BMW met z'n x-drive dan niet aan tippen.
                                    Wat prijzen betreft : de ene hecht meer waarde aan ruimte, de ander voor techniek, de motor, ... en betaalt er dan ook z'n prijs voor.
                                    De X5 is een grotere wagen dan de Q5, wie dat durft te ontkennen maakt zichzelf al bij voorbaat belachelijk.

Maar wie durft beweren dat op technisch vlak Audi veruit superieur is t.o.v. BMW ontmaskert zich als onverbeterlijk Audi-adept! Een Q5, een segment kleiner dan de X5, verkopen aan bijna de prijs van die X5 (géén 10% verschil), die op zich al één van de duurste wagens in ZIJN segment is, dat is ongelofelijk.

En dat dan verdedigen met het argument "Wat prijzen betreft : de ene hecht meer waarde aan ruimte, de ander voor techniek, de motor, ... en betaalt er dan ook z'n prijs voor" is belachelijk!

Voor mij is de Q5 op zich een te dure wagen voor wat men krijgt, en een prijsverschil van 10.000 EUR tussen de 2.0TDI en de 3.0TDI is belachelijk! Ik geloof verder ook niet dat de 3.0D van BMW minder is. Stellen dat BMW technisch de mindere is in vergelijking met Audi gelooft enkel de reclame. Dan zou ik kunnen stellen dat Audi plastieken rijplezier biedt want dat het échte rijplezier enkel bij BMW te zoeken is. Ook belachelijk natuurlijk.

Ik blijf erbij, de 3.0TDI is voor mij een specialleke, enkel voor liefhebbers die per sé een Audi willen of die per sé een Q5 willen in de zwaarste dieseluitvoering.

Comment

Er zijn hier een aantal (vrij nieuwe) forumgebruikers die de regels van het forum totaal niet niet kennen.
                                      Voor vergelijkingen tussen twee wagens is er een speciaal topic in het leven geropen,met name "die of dat" , daar gaat het hem om., niet over taal
                                      Daarenboven denkt men dat dit topic alleen dient voor de kopers en lovers van een Q5. Ook dat klopt niet.
                                      Dit is een openbaar topic waar iedereen van dit forum zijn of haar zeg mag doen.
                                      Voor uw grote Audi-liefde is er het "Audi-lovers-topic" en om uw eigen wagen te showen is er het topic "Mijn Duitse auto" waar nauwelijks een Q5 te bespeuren valt.
                                      Al de rest van jullie commentaar valt onder de noemer : ik heb lange tenen want ik heb een Q5.
                                      Zeer juist! Dit is een topic over de Q5, in die zin zijn kritische geluiden méér op hun plaats dan de niet aflatende adoratie van de adepten. Potentiële kopers komen hier en zien hier enkel freaks heelder pagina's volschrijven met bestellijstjes en ander nietszeggend commentaar met toegevoegde waarde NUL.

Ik zie ook nieuwe forumgangers die hun ALLEREERSTE post beginnen met: Ik heb een Q5 besteld joepie....! en die dus blijkbaar nu nog moeten overtuigd worden dat ze de juiste keuze gemaakt hebben en om die reden mee komen doen in het mekaar opfokken... de omgekeerde wereld: wil je een auto kopen: informeer U vooraf

Dan liever iemand als jwv50, die in de geijkte topics regelmatig relevant nieuws post en een hele lading aan foto's inderdaad. Maar bekijk de foto's eens! Die zien er mooi uit hoor. Ze zijn een toegevoegde waarde voor een forum.

Ik heb dit Q5-topic eens doorbladerd: welgeteld 5 foto's die waarde toevoegen op de laatste 10 pagina's. Wel ettelijke lijstjes die steeds hernomen worden. Toegevoegde waarde? NUL!

De foto's van pas geleverde Q5's al dan niet genomen met een GSM omdat men te opgefokt was om op een deftige manier foto's te nemen reken ik hier NIET bij. Deze horen gewoon thuis onder "Mijn Duitse auto" en niet in een topic waar men nieuws hoort te posten over wagens! Dat musa bijna klaarkomt van het rijden met zijn Q5 is NIET relevant in dit topic, hij mag daarvoor zijn eigen topic starten onder "Mijn Duitse auto", waar wij met z'n allen zijn ontboezemingen mogen gaan toejuichen!

Lijstjes zijn bvb. NIET interessant voor mensen die nieuws zoeken. Publiceren van verkoopscijfers van de Q5 en analyses van hoe de verkopen zich situeren in vergelijking met de concurrentie zou WEL nieuws en interessant zijn! En als er iemand hier elke dag originele foto's van de Q5 zou posten zou ik met meer graagte dit topic bezoeken. Dat zou tenminste wat toegevoegde waarde geven!

Comment

Er zijn hier een aantal (vrij nieuwe) forumgebruikers die de regels van het forum totaal niet niet kennen.
                                        Voor vergelijkingen tussen twee wagens is er een speciaal topic in het leven geropen,met name "die of dat" , daar gaat het hem om., niet over taal

1x niet is voldoende.
                                        Geropen.. dat kennen zowel de Belgen als de Hollanders niet.
                                        Spatie achter de komma is mij geleerd, punt achter een zin en zo kan ik nog wel doorgaan over je belabberde spelling.

En blijven lachen he.. vriend

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                          De X5 is een grotere wagen dan de Q5, wie dat durft te ontkennen maakt zichzelf al bij voorbaat belachelijk.

Maar wie durft beweren dat op technisch vlak Audi veruit superieur is t.o.v. BMW ontmaskert zich als onverbeterlijk Audi-adept! Een Q5, een segment kleiner dan de X5, verkopen aan bijna de prijs van die X5 (géén 10% verschil), die op zich al één van de duurste wagens in ZIJN segment is, dat is ongelofelijk.

En dat dan verdedigen met het argument "Wat prijzen betreft : de ene hecht meer waarde aan ruimte, de ander voor techniek, de motor, ... en betaalt er dan ook z'n prijs voor" is belachelijk!

Voor mij is de Q5 op zich een te dure wagen voor wat men krijgt, en een prijsverschil van 10.000 EUR tussen de 2.0TDI en de 3.0TDI is belachelijk! Ik geloof verder ook niet dat de 3.0D van BMW minder is. Stellen dat BMW technisch de mindere is in vergelijking met Audi gelooft enkel de reclame. Dan zou ik kunnen stellen dat Audi plastieken rijplezier biedt want dat het échte rijplezier enkel bij BMW te zoeken is. Ook belachelijk natuurlijk.

Ik blijf erbij, de 3.0TDI is voor mij een specialleke, enkel voor liefhebbers die per sé een Audi willen of die per sé een Q5 willen in de zwaarste dieseluitvoering.
                                          Sorry, maar ik begrijp uw reactie niet ...
                                          Nergens beweer ik dat de Q5 groter is dan de X5!
                                          Nergens beweer ik dat Audi optechnisch vlak superieur is t.o.v. BMW.

Beweren dat de Q5 te duur is ... kan best zijn, maar niet voor iedereen, daar de Q5 verkocht wordt.
                                          Bovendien is het een feit dat ieder z'n prioriteiten stelt bij een wagen en voor een bepaalde (meerdere) faktor(en) meer centjes neertelt.
                                          De ene zal z'n budget eerder besteden aan vele pk's, de andere zal voor z'n budget een grotere wagen verkiezen, nog een ander wilt comfort, ... of een combinatie ervan ...
                                          En dit laatste heeft met eender welk merk te maken ...

Comment

Working...
                                          X