Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    de s-tronic is toch de dsg dat toerental moet constant zijn, normaal gezien
    zelfs bij een automaat met koppelomvormer varieert het toerental niet, bij constante snelheid
    met de vermenigvuldiging van de verzetten (gangen) is deze verschijnsel normaal en logisch : de snelheidsregelaar doet niets anders dan vanzelf meer gas te geven als er meer vermogen nodig is om de gevraagde snelheid aan te houden. Met een manuele bak gaat de motor iets meer belast worden, maar de bestuurder zal er niet van merken totdat het toerental te laag wordt voor een dergelijke inspanning (in een helling dus); met een automatische (DSG-type)-bak voelt de wagen dat een betere aflevering van de kracht mogelijk is op een lagere verzet, en zal vanzelf schakelen
    daar het verschil in toerental bij het schakelen gering is, en doordat de mechaniek (met snelheidsregelaar ingeschakeld) weinig gesolliciteerd is, merkt de bestuurder enkel het verschil op zijn toerenteller
    Last edited by guyugy; 17/06/2009, 09:27.

    Comment


    • lijkt me fijn rijden zo
      of 'voel' je het niet

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
        VS: Audi Q5 krijgt hoogste aantal punten in crashtest




        Het Influential Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) meldt dat de NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) de Audi Q5 het hoogst mogelijke aantal punten heeft gegeven v.w.b de frontale botsingen en die van opzij.
        Deze strenge crashtests door de IIHS resulteerden in een vijf sterren resultaat in al de drie crash disciplines: opzij, offset frontaal en van achteren.
        “De Audi ingenieurs hebben alles gedaan om de bestuurder en zijn passagiers zeer goed te beschermen,”zei Johan de Nysschen, President van Audi America. “Deze fantastische resultaten voor de Audi Q5 bevestigen onze intentie om te voldoen aan de meest strenge veiligheidstandaards waar dan ook ter wereld.”
        “Audi’s verplichtingen v.w.b. veiligheid gaan verder dan crashtests en veiligheidsscores met een indrukwekkende lijst van actieve- en passieve veiligheidskenmerken. Al deze zaken zijn ontworpen om de kans op een aanrijding te verminderen”.
        Lees verder en kijk naar de video op: Safecar.gov
        Bron: Audi USA News
        Groot nieuws precies, zowat alle SUV van de laatste jaren halen 5 sterren . Check bronvermelding.

        En man wat een hoop zever hier och boy, mijnen auto is beter want als je in kolom x kijkt zie je dat er meer verkocht zijn , enfin geen woorden voor eerlijk gezegd, zal dit in de plaats zetten .

        Als merk X dan zo geweldig supergoed is waarom zijn er dan nog andere merken???

        Dat mensen merk X liever zien dan Y lijkt me normaal, maar dat plots alle andere merken brol zijn, man das wel heel kort door de bocht.

        En het volk heeft altijd gelijk?? lol wat een joke is dat (In Amerika hebben ze Bush 2 maal verkozen remember).

        Mijn 2 euro.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bjodes Bekijk Berichten
          Groot nieuws precies, zowat alle SUV van de laatste jaren halen 5 sterren . Check bronvermelding.

          En man wat een hoop zever hier och boy, mijnen auto is beter want als je in kolom x kijkt zie je dat er meer verkocht zijn , enfin geen woorden voor eerlijk gezegd, zal dit in de plaats zetten .

          Als merk X dan zo geweldig supergoed is waarom zijn er dan nog andere merken???

          Dat mensen merk X liever zien dan Y lijkt me normaal, maar dat plots alle andere merken brol zijn, man das wel heel kort door de bocht.

          En het volk heeft altijd gelijk?? lol wat een joke is dat (In Amerika hebben ze Bush 2 maal verkozen remember).

          Mijn 2 euro.
          Hebt u al sommige andere forummers commentaar al eens gelezen over hun merk voor u mij bekritiseerd, oen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
            Man, man, man... wat een topic...

            Ik ga hier ook eens mijn mening geven, ne!

            Ik rij al verschillende jaren met Audi, (nog een paar weekskes en de nieuwe staat voor de deur) dus je kan me misschien ook een fan noemen. Maar ik zou persoonlijk voor de GLK gaan (lekker eens tegen de stroom ingaan ) Toen ik de nieuwe moest gaan bestellen dacht ik er eerst aan om misschien eens midi-suv te gaan (om de zware voet wat in te tomen...) , dus ik ben naar de Q5 en de GLK gaan kijken. (heb er zelfs niet aan gedacht om naar Volvo te gaan, want dit model spreekt me evenveel aan als Margriet Hermans in hare bikini) Ik viel meteen voor de looks van de GLK. Dit is een wagen die we best mogen catalogeren onder de noemer "form follows function", ik vond hem dus prachtig.

            Bij Audi werd ik goed ontvangen, maar daar kennen ze me, bij MB ging het ook wel goed, maar een stuk stijver (ik neem de term kassiek en ouderwets hier net niet in de mond).

            Het is uiteindelijk toch geen SUV geworden, (laat ons maar zeggen dat het emotionele het gewonnen heeft van het rationele, en het kostenplaatje liep ook te hoog op eenmaal ik begon met de opties ed)

            Welke wagen is dus de beste? Tja, dat is niet altijd te meten in testjes, oefenritten en cijfers volgens mij. Een wagen kopen doe je niet via de boekjes en de testjes, maar voor het overgrote deel met je gevoel.

            En dan nog dit: de bewering dat er hier een aantal audi-adepten zitten die geen kwaad woord willen/kunnen horen van "hun" merk... tja, ik tel hier op het forum ook wel een aantal volvo-fetisjisten die graag in audi topics "hun" merk komen verdedigen/opdringen, wat ook not-done is voor mij.
            Ik ben het helemaal met je eens!
            Omdat het toch leuk blijft om te vergelijken, hieronder nog een test:



            Niet geheel toevallig wint de Audi maar ieder zijn voorkeur he!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
              Hebt u al sommige andere forummers commentaar al eens gelezen over hun merk voor u mij bekritiseerd, oen.
              Och maar je moet daar niet boos voor worden of je druk in maken, was gewoon dat alle SUV dat halen (NCAP of andere sterren), dus vond ik het niks speciaals.

              Rest van commentaar was voor niemand persoonlijk gericht. Kwam gewoon in zelfde post te staan. Kan toch moeilijk subpostjes maken met dit is voor jou, dit is voor iemand anders.

              PS: oen en u gebruiken komt nogal raar over

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bjodes Bekijk Berichten
                PS: oen en u gebruiken komt nogal raar over
                Inderdaad, en "bekritiseerd" met een -d in de derde persoon enkelvoud overigens ook...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                  Man, man, man... wat een topic...

                  Ik ga hier ook eens mijn mening geven, ne!

                  Ik rij al verschillende jaren met Audi, (nog een paar weekskes en de nieuwe staat voor de deur) dus je kan me misschien ook een fan noemen. Maar ik zou persoonlijk voor de GLK gaan (lekker eens tegen de stroom ingaan ) Toen ik de nieuwe moest gaan bestellen dacht ik er eerst aan om misschien eens midi-suv te gaan (om de zware voet wat in te tomen...) , dus ik ben naar de Q5 en de GLK gaan kijken. (heb er zelfs niet aan gedacht om naar Volvo te gaan, want dit model spreekt me evenveel aan als Margriet Hermans in hare bikini) Ik viel meteen voor de looks van de GLK. Dit is een wagen die we best mogen catalogeren onder de noemer "form follows function", ik vond hem dus prachtig.

                  Bij Audi werd ik goed ontvangen, maar daar kennen ze me, bij MB ging het ook wel goed, maar een stuk stijver (ik neem de term kassiek en ouderwets hier net niet in de mond).

                  Het is uiteindelijk toch geen SUV geworden, (laat ons maar zeggen dat het emotionele het gewonnen heeft van het rationele, en het kostenplaatje liep ook te hoog op eenmaal ik begon met de opties ed)

                  Welke wagen is dus de beste? Tja, dat is niet altijd te meten in testjes, oefenritten en cijfers volgens mij. Een wagen kopen doe je niet via de boekjes en de testjes, maar voor het overgrote deel met je gevoel.

                  En dan nog dit: de bewering dat er hier een aantal audi-adepten zitten die geen kwaad woord willen/kunnen horen van "hun" merk... tja, ik tel hier op het forum ook wel een aantal volvo-fetisjisten die graag in audi topics "hun" merk komen verdedigen/opdringen, wat ook not-done is voor mij.
                  Er is een verschil tussen grenzeloze merkadoratie en het discussiëren op een normale manier. Het Q5-topic is nogal een goed voorbeeld van het fenomeen merkadoratie. Je ziet dergelijke posts gewoon niet in de meeste andere topics, ook niet in die van Volvo. Daar zijn de "lovers" topics voor.

                  Merkadoratie is hier ook niet op z'n plaats, het is normaal dat mensen daarop reageren...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                    Er is een verschil tussen grenzeloze merkadoratie en het discussiëren op een normale manier. Het Q5-topic is nogal een goed voorbeeld van het fenomeen merkadoratie. Je ziet dergelijke posts gewoon niet in de meeste andere topics, ook niet in die van Volvo. Daar zijn de "lovers" topics voor.

                    Merkadoratie is hier ook niet op z'n plaats, het is normaal dat mensen daarop reageren...
                    Voila, dat is juist. Maar ik heb niet de indruk dat er vele audi- (of andere merken) fans in die volvo topics volvo gaan afbreken en dat zie ik wel eerder in dit topic en zelfs in topics waar het helemaal niet over Audi gaat. Daar gaan "ze" nog maar eens gaan zeggen wat ze van dat merk denken...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                      Voila, dat is juist. Maar ik heb niet de indruk dat er vele audi- (of andere merken) fans in die volvo topics volvo gaan afbreken en dat zie ik wel eerder in dit topic en zelfs in topics waar het helemaal niet over Audi gaat. Daar gaan "ze" nog maar eens gaan zeggen wat ze van dat merk denken...
                      Ik zie hier weinig mensen Audi "afbreken", maar veeleer - al dan niet subjectieve of emotioneel getinte - commentaar geven, waar door de Audi-fans meestal zeer ongenuanceerd op wordt gereageerd...
                      Meestal is de kritiek op Audi zelfs voorzien van duidelijke argumenten waarom de persoon in kwestie die mening is toegedaan.
                      En dat is dan weer iets wat ik bij de "fans" vaak mis.

                      Gewoon een simpele observatie van een niet-merkenliefhebber, hoor.
                      Last edited by ; 18/06/2009, 18:51.

                      Comment


                      • Audi 2.0 TFSI motor: “International Engine of the Year Award 2009”



                        - voor de vijfde maal op rij wint Audi 2.0 TFSI 4 cilinder motor
                        - al meer dan 1.3 miljoen wereldwijd verkocht
                        - met meer koppel en efficiency dankzij Audi valvelift systeem

                        Voor de vijfde maal op rij heeft een jury van 64 voertuigjournalisten uit meer dan 30 landen de 2.0 TFSI motor de “International Engine of the Year” Award verleent in de categorie 1.8 tot 2.0-liter. “Een mix tussen prestatie en efficiency. Een voorbeeld voor alle motorenfabrikanten”, concludeerde de jury. Zij waren vooral onder de indruk waarmee Audi de motor met trekkracht, economie en excellente handling ontwikkelde.

                        De laatste versie van de tweeliter TFSI motor in de Audi A4, A5 en Q5 is uitgerust met het Audi valvelift systeem met de kleppenlift in twee fasen. Het werkt op de turbomotor uitlaatkleppen.
                        Hier het persbericht van Audi AG;
                        The Audi 2.0 l TFSI wins the “International Engine of the Year Award 2009″

                        bron:http://www.audiblog.nl/?p=17538

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk Berichten
                          Ik zie hier weinig mensen Audi "afbreken", maar veeleer - al dan niet subjectieve of emotioneel getinte - commentaar geven, waar door de Audi-fans meestal zeer ongenuanceerd op wordt gereageerd...
                          Meestal is de kritiek op Audi zelfs voorzien van duidelijke argumenten waarom de persoon in kwestie die mening is toegedaan.
                          En dat is dan weer iets wat ik bij de "fans" vaak mis.

                          Gewoon een simpele observatie van een niet-merkenliefhebber, hoor.
                          Een ideaal topic voor de psychologen...

                          Auto's afbreken is totaal nutteloos (daar wordt jouw eigen auto niet beter door) ...
                          Kritiek daarentegen moet er zijn, want daardoor kan een product alleen maar verbeteren (toekomst)

                          Bovendien, wat voor de een een 'contra' is, kan voor de ander een 'pro' zijn...
                          Over kwaliteit, afwerking e.d. kan men wel een visie hebben, maar meestal kunnen we die niet staven. We baseren ons op een 'kwaliteitsgevoel' (speelt de marketingmachine hier ook niet een beetje een rol in ?) en (eigen/anderen hun) ervaring.

                          Over schoonheid valt m.i. ook niet te discussiëren ... smaken zijn nu eenmaal verschillend, budgetten trouwens ook.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
                            Een ideaal topic voor de psychologen...

                            Auto's afbreken is totaal nutteloos (daar wordt jouw eigen auto niet beter door) ...
                            Kritiek daarentegen moet er zijn, want daardoor kan een product alleen maar verbeteren (toekomst)

                            Bovendien, wat voor de een een 'contra' is, kan voor de ander een 'pro' zijn...
                            Over kwaliteit, afwerking e.d. kan men wel een visie hebben, maar meestal kunnen we die niet staven. We baseren ons op een 'kwaliteitsgevoel' (speelt de marketingmachine hier ook niet een beetje een rol in ?) en (eigen/anderen hun) ervaring.

                            Over schoonheid valt m.i. ook niet te discussiëren ... smaken zijn nu eenmaal verschillend, budgetten trouwens ook.
                            Niet akkoord met deze twee punten:

                            1. Kwaliteit is een meetbaar gegeven. Er zijn verschillende soorten kwaliteit, die samen het integrale kwaliteitsconcept uitmaken:
                            • Productkwaliteit: hoe betrouwbaar is het? Dit is redelijk goed te meten, er zijn verschillende methodes maar de "slechte" wagens worden echt wel opgemerkt! Opmerkelijk is dat slechte wagens soms nog steeds de subjectieve indruk krijgen van de mensen dat het goeie wagens zijn. Zo staat VW al enkele jaren in de middenmoot van sommige onderzoeken terwijl de mensen meestal denken dat het (nog steeds) topkwaliteit is.
                            • Kwaliteit van de afwerking: harde plastiek is minder duur en minder luxueus dan leder of de verfijndere kunststoffen. Neem bvb. de Opel Insignia: ongetijfeld een goeie wagen, maar de afwerking laat duidelijk zien dat men goedkopere materialen heeft gebruikt dan bij de premium merken.
                            • Kwaliteit van de service voor en na verkoop. Het aanvoelen is misschien subjectief, maar objectief kan je toch een paar zaken vaststellen.
                            De vraag is waar een klant aandacht aan besteedt! Ik kom tot de constatering in diverse topics dat sommige mensen een overduidelijk verschil zien in de afwerkingskwaliteit van een BMW 3-serie coupé en een Audi A5, wat me doet denken dat die mensen wel zéér fijnbesnaarde zintuigen moeten hebben, om zich vervolgens volledig te laten rollen en zich langs achter laten nemen bij de bestelling en levering van hun A5. Niet meteen mijn combinatie van puntenwaar ik belang aan hecht maar kom...

                            2. Esthetiek is ook een meetbaar gegeven

                            Een auto die 80% van de mensen lelijk vindt is gewoon een lelijke auto, PUNT. Dit betekent nog niet dat JIJ hem persoonlijk lelijk moet vinden, dat is juist, maar het is en blijft een lelijke auto!

                            Zo kan je gerust zeggen dat:
                            - De Q7 een minder geslaagde auto is
                            - Net als de Volvo V70
                            - Net als de BMW X6
                            - En zeker als de BMW 5 GT

                            Jij mag nog steeds je eigen mening hebben, maar daar verandert de mening van de meerderheid niet mee.

                            Comment


                            • je vecht tegen windmolens

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                je vecht tegen windmolens
                                Dat JayJay hier de mening van de Q5-liefhebbers en in het verlengde daarvan de Audi-adepten niet gaat veranderen, is absoluut correct. Daar gaat het ook niet om, denk ik.
                                Maar wat discussiëren is best leuk af en toe. Zeker als je voelt dat je de anderen vrij snel op hun paard kunt krijgen. En dat is hier - en in andere "fan"-topics - duidelijk het geval.

                                Comment


                                • Eventjes terug naar de feiten van de dag: Audi is het enige premium merk die op dit moment groeicijfers kan voorleggen. Desondanks blijven Mercedes en Bmw meer wagens verkopen, maar Audi overtuigt wel deglijk zij die in het verleden een Mercedes of Bmw kochten, nu te kiezen voor Audi.
                                  Ergens moet Audi wel de goede richitng gekozen hebben, zeker in deze tijd van economische crisis.

                                  Audi heeft zich een imago kunnen verwerven van fris, modern en degelijke kwaliteit. Het merk wordt ook niet geassocieerd met een bepaalde leeftijdsgroep of bepaald type van levensstlijl. Het is ook de kunst van een merk een goed imago te ontwikkelen. Indien dit imago enkel gebaseerd zou zijn op "lucht", dan had Audi de stijgende verkooptrend van de afgelopen jaren zeker niet kunnen aanhouden.
                                  Mercedes heeft altijd het chiquere karakter willen benadrukken in combinatie met uitmuntend comfort. Bmw trekt duidelijk de kaart van een sportieve lijn. Audi heeft, denk ik, geen van beide kanten gekozen, maar geprobeerd een compromis te zoeken. Op dit moment lijkt dit de meest voordelige strategie.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
                                    Eventjes terug naar de feiten van de dag: Audi is het enige premium merk die op dit moment groeicijfers kan voorleggen. .....
                                    het enige merk dat...,maar dat terzijde...

                                    Uw bemerking is onjuist!
                                    Ook Audi staat op verlies.
                                    Van januari tot en met mei 2009 noteert Audi in Europa een verlies van 7% ten opzichte van dezelfde periode van een jaar geleden.
                                    De andere premiummerken (Mercedes, BMW en Volvo) noteren wel elk een veel groter verlies in Europa over deze periode, met name een verlies van om en nabij 24%.
                                    Last edited by ; 22/06/2009, 00:08.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                      het enige merk dat...,maar dat terzijde...

                                      Uw bemerking is onjuist!
                                      Ook Audi staat op verlies.
                                      Van januari tot en met mei 2009 noteert Audi in Europa een verlies van 7% ten opzichte van dezelfde periode van een jaar geleden.
                                      De andere premiummerken (Mercedes, BMW en Volvo) noteren wel elk een veel groter verlies in Europa over deze periode, met name een verlies van om en nabij 24%.
                                      dus is het wel juist en heeft audi minder verlies en dus hogere verkoopcijfers in verhouding tot.......................

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
                                        dus is het wel juist en heeft audi minder verlies en dus hogere verkoopcijfers in verhouding tot.......................
                                        He? Ik ken de huidige verkoop cijfers niet, maar wiskunde is blijkbaar niet je sterkste kant. Als ik vorig jaar 100 wagens verkocht en dit jaar het 10% slechter doen of ik verkocht er vorig jaar 150 en ik doe het nu 20% slechter, wie zou dan nog het meest verkopen...rara.
                                        Last edited by ; 22/06/2009, 10:05.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
                                          dus is het wel juist en heeft audi minder verlies en dus hogere verkoopcijfers in verhouding tot.......................
                                          Helemaal juist!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X