Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De Q5 is waarschijnlijk de opvolger volgend jaar voor de A5.
    Dus dit topic wat doorgelezen en er zijn weinig foto's te bezichtigen.

Graag had ik een foto gezien met de 20" OFFROAD velgen en een
    foto van de trekhaak.

Als kleur is amethysgrijs de grootste kanshebber.
    Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
      De Q5 is waarschijnlijk de opvolger volgend jaar voor de A5.
      Mijn A3 wordt eind november 4 jaar zodat hij normaal gezien verkocht wordt.

Opvolger wordt een A5 of Q5.

Het liefst had ik een A5, heb geen kinderen dus heb niet echt nood aan veel ruimte op de achterbank. Nadeel is dan weer dat die 163 pk op de grote voorwielen niet echt ideaal is. Niet dat ik snel optrek ofzo maar bij natte wegen heb ik zelfs al last met mijn 136 pk van de A3.

Het voordeel van de Q5 is uiteraard dat deze groter en ruimer is en vierwielaandrijving heeft. Dat deze ruimer is, is zoals gezegd niet echt noodzakelijk voor mij. Q5 is uiteraard wel een pak minder sportief dan een A5.

Tweetal weken terug met een A5 2.0 Tdi met 163 pk gereden en deze kon me niet echt overtuigen.

Ga eens met een Q5 testrijden, ik zal direct meer weten.

Keuzes...
      2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
      2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

De Q5 is waarschijnlijk de opvolger volgend jaar voor de A5.
        Graag had ik een foto gezien met de 20" OFFROAD velgen en een
        foto van de trekhaak.
        Als kleur is amethysgrijs de grootste kanshebber.
        hier zijn foto's van wat je zoekt :

ik kan maar bevestigen dat de Q5 hééél aangenaam en veelzijdig is
        amethystgrijs gaat hem goed, vooral met een lichtgrijs interieur mooi belicht door het panodak
        deze laatste is een aanrader, het verandert compleet de sfeer binnen de wagen

Comment

• [quote=dbaser;3661692]Mijn A3 wordt eind november 4 jaar zodat hij normaal gezien verkocht wordt.
          Opvolger wordt een A5 of Q5.
          Ga eens met een Q5 testrijden, ik zal direct meer weten/quote]

neem je tijd bij de test, probeer hem voor minstens een halve dag te bemachtigen
          sommige dealers hebben er een in demo (Diksmuide) en staan hem af voor langer dan in Erps
          een van de voordelen is dat de Q5 nog wat band op zijn velgen overhoudt bij hogere maten
          komt ten goed voor het comfort op onze belgische wegen (in het Brugse is dat misschien minder van belang...))
          bij de recente vervanging van mijn oude A4 Avant heb ik herhaaldelijk versies van de B8 A4 Avant getest, zonder echt overtuigd te zijn
          met de Q5 was het meteen raak, ik heb zelfs meteen een stock-model gekocht om niet te moeten wachten
          Last edited by guyugy; 08/10/2009, 10:40.

Comment

• designfoutjes...

Wij zouden denken dat het leger designers van Audi aan alles hebben kunnen denken voor ze een nieuw model klaar voor produktie verklaren.
            Nochthans heb ik al een aantal schoonheidsfoutjes ontdekt :
            - bij regen hoopt water op in de gleuf tussen het achterruit en het plaatwerk van de achterklep; als de klep opengaat en de wagen niet perfekt horizontaal is, loopt dan al het water naar een kant en dan... op de hoedenplank
            - de lichtschakelaar wordt gemakkelijk geraakt met de knie, bij het in- en uitstappen; in vele wagens is deze schakelaar verwerkt in het dashbord en steekt niet uit
            - de overtapijt aan de bestuurderkant is te kort (men komt juist met de hiel tegen de rand) en beschermt niet genoeg de ondertapijt (onder de koppelingspedaal); duidelijk afgestemd op de S-tronics...
            - delen van de rooster (SingleFrame) zijn onbereikbaar voor het kuisen
            ik vind dat vrij elementaire zaken die aan een efficiente UseLab niet zouden mogen ontgaan...

Comment

• lichtschakelaar

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              - de lichtschakelaar wordt gemakkelijk geraakt met de knie, bij het in- en uitstappen; in vele wagens is deze schakelaar verwerkt in het dashbord en steekt niet uit...
              Volledig akkoord..deze schakelaar was in de vorige versie veel beter....dit lijkt wel een goedkope prul met een hoog ford gehalte....alle geluk is hij een beetje verdekt achter het stuur zodat ik er niet heel de tijd hoef op te kijken..;de persoon die deze wijziging heeft goedgekeurd komt van GM denk ik...onmiddellijk de zak geven!!!

Comment

• Zijn er nog Q5 bezitters die een 2.0 TFSI S-tronic hebben en klachten hebben dat de bak soms met een schok pakt? Is niet echt comfortabel te noemen en lijkt me ook niet normaal te noemen.

Het 3.000 toeren probleem is verholpen met de laatste software update maar de bak heeft van begin af aan kuren gehad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  hier zijn foto's van wat je zoekt :
                  http://www.audipassion.com/services/...howtopic=71035
                  Zo op het eerste zicht komen die 20" niet "wow " over (jammer)

Zo'n Q5 heeft al 22" nodig om "er" te staan .... maar zoveel geld en comfortverlies heb ik er niet voor over.
                  Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                    Zijn er nog Q5 bezitters die een 2.0 TFSI S-tronic hebben en klachten hebben dat de bak soms met een schok pakt? Is niet echt comfortabel te noemen en lijkt me ook niet normaal te noemen.

Het 3.000 toeren probleem is verholpen met de laatste software update maar de bak heeft van begin af aan kuren gehad.
                    hier en daar wordt ook in andere forums geklaagd over onzachte S-tronics
                    ik denk niet dat de problemen frekwent zijn, en andere automaten van Audi krijgen ook soms negatieve commentaren : de 3,2 TFSI wordt met een 6-trap automaat in de VS verkocht, en daar spreken ze van "jerky" transmission. Misschien dienen nog een paar kinderziektes uit de wereld geholpen worden.

Comment

Zo op het eerste zicht komen die 20" niet "wow " over (jammer)

Zo'n Q5 heeft al 22" nodig om "er" te staan .... maar zoveel geld en comfortverlies heb ik er niet voor over.
                      eerlijk gezegd, ik vind mijn 19"-ers op -55 reeks-banden een beetje de limiet om nog van confort te durven spreken (iedereen heeft uiteraard zijn eigen definitie van comfort...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                        Volledig akkoord..deze schakelaar was in de vorige versie veel beter....dit lijkt wel een goedkope prul met een hoog ford gehalte....alle geluk is hij een beetje verdekt achter het stuur zodat ik er niet heel de tijd hoef op te kijken..;de persoon die deze wijziging heeft goedgekeurd komt van GM denk ik...onmiddellijk de zak geven!!!
                        nog zoiets ongemakkelijk : de plaats van de schakelaar om de achterklep electrisch te sluiten
                        om deze te bedienen moet men ongeveer centraal staan achter de wagen, en als de wagen tussen andere voertuigen tegen de stoep geparkeerd is, staat men daar ook in de weg van de dichtgaande klep. Eigenlijk zou de schakelaar beter helemaal links logischer en praktischer zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                          Zijn er nog Q5 bezitters die een 2.0 TFSI S-tronic hebben en klachten hebben dat de bak soms met een schok pakt? Is niet echt comfortabel te noemen en lijkt me ook niet normaal te noemen.

Hoewel de Q5 goed bevalt, moet ik je hierin gelijk geven. Trage reactie bij wegrijden op een kruising en soms wat schokkerig.

Comment

• het overtapijt...
                            het rooster...

2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
                            2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
                              het overtapijt...
                              het rooster...

bedankt, ik zal voor mijn leven een probleem blijven hebben met onzijdige woorden...
                              niet op de pianist schieten, ik doe hier mijn dagelijkse oefening nederlands

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kuu5 Bekijk Berichten
                                Hoewel de Q5 goed bevalt, moet ik je hierin gelijk geven. Trage reactie bij wegrijden op een kruising en soms wat schokkerig.
                                wel raar dat de S-tronic minder perfekt blijkt te werken dan de DSG-bakken, deze laatste krijgen altijd en enkel maar lof
                                ik blijf denken dat Audi hier en daar een veiligheid in zijn programma verwerkt heeft om zijn S-tronic veilig te stellen tegen te hoge koppelwaarden

Comment

• De mijne is net gekocht in Duitsland.

Het is een demo wagen van 25/9 die momenteel 1000 km heeft gereden en full options is met uitzondering van trekhaak en en donkere achteruiten.

Helaas moet ik nog 3 weken wachten tot uitlevering 30/10, gezien de wagen minimaal 3000 km moet hebben gereden en een maand moet zijn ingeschreven.

Maar het is de moeite 18% korting op de duitse advies prijs

In de bijlage enkele fotos
                                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toppertje Bekijk Berichten
                                    De mijne is net gekocht in Duitsland.
                                    Het is een demo wagen van 25/9 die momenteel 1000 km heeft gereden en full options is met uitzondering van trekhaak en en donkere achteruiten.
                                    Helaas moet ik nog 3 weken wachten tot uitlevering 30/10, gezien de wagen minimaal 3000 km moet hebben gereden en een
                                    Maar het is de moeite 18% korting op de duitse advies prijs
                                    In de bijlage enkele fotos
                                    welkom in de club...

Comment

• audi q 5

Valt mij erg tegen, ik het een audi q5 benzine, voorheen een Touareg. Audiq5 heeft nu upgrade gehad omdat hij stotterde tussen 120 en 130 km. per uur. Nu schokt de bak erg.
                                      Erg stug met rijden. Traag bij het wegrijden. Zwaar in het sturen. Voorheen heb ik een Touareg gereden. Zou zo weer terug willen.
                                      De volgende wordt zeker geen audi q5.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door truus muis Bekijk Berichten
                                        Valt mij erg tegen, ik het een audi q5 benzine, voorheen een Touareg. Audiq5 heeft nu upgrade gehad omdat hij stotterde tussen 120 en 130 km. per uur. Nu schokt de bak erg.
                                        Erg stug met rijden. Traag bij het wegrijden. Zwaar in het sturen. Voorheen heb ik een Touareg gereden. Zou zo weer terug willen.
                                        De volgende wordt zeker geen audi q5.
                                        ik ben al hier daar gaan kijken op andere forums, en schokkerige S-Tronic's zijn geen uitzondering, alhoewel het probleem niet algemeen is. Ik las dat het verschijnsel te wijten is aan ongewenste ontkoppelingen/koppelingen die heel kort na mekaar gebeuren. Op vraag van de klant worden dan aanpassingen gedaan aan de software, naargelang wat/hoe er precies met elk wagen hapert
                                        blijven klagen dus bij de dealer !

Comment

• Zijn er al S-tronics die nieuwe versnellingsbak software hebben gekregen waarmee het probleem is opgelost?

Comment

Working...
                                          X